V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:opettajan palkat on ihan eri luokkaa, peruskoulun opella esim. se peruspalkka on monta sataa enemmän kuin meillä (meillä älä laske lisiä) ja sit työtunnit viikossa vähempiä jne...siivojat, kassat yms ansaitsee myös, mut esim onko kassoilla 3,5v ammattikorkeatutkintoasen enempää kuin puhelinmyyjillä yms...
Peruskoulun opettajan, aloittavan sellaisen peruspalkka on 2000 euroa ja heillä ei tule ilta- ja yötyölisiä. Vasta paikallislehdessä oli nuoren opettajan kirjoitus, jossa hän kertoi, että lisätunneilla voisi palkkaa nostaa, mutta että niitä annetaan virkavuosien mukaan, ja kuinka täällä pääkaupunkiseudulla tuo palkka on hirmuisen vähän.
Sairaanhoitajan keskipalkka lisineen on 2500 euroa. Hoitajat myös täällä ovat maininneet peruspalkan olevan n. 1800 euroa. Se on vain 200 euroa vähemmän, kuin korkeakoulutetulla opettajalla. Opettajalla, joka kerralla opettaa 25 lasta minunkin lapseni luokalla.
Minusta opettaja on alipalkattu!
Näin on! (vaikken ope olekkaan)
Yksi sairaanhoitaja saattaa vastata 40 potilaan lääkkeistä ja niiden jakamisestaEttä miettikää ihan rauhassa, kuinka vaativaa on jakaa 40 potilaan lääkkeet, kun lähes jokaisella on kymmentä eri lääkettä. Tähän päälle käyt viemässä kipupiikit, iv antibiootit ym.
Niin, mutta sairaanhoitaja ei ole vastuussa siitä, mitä lääkkeitä annetaan. ne määrää joku muu. sairaanhoitaja tekee mitä käsketään.
Opettaja on itse vastuussa yksin aina. pakko jaksaa ja tietää. pakko kuunnella vanhempien valituksia iltaisin. Kuinka moni sairaanhoitaja suostuisi puhumaan työasioista kotonaan potilaiden omaisten kanssa?
Kun ei ne lääkärit tule ja annostele valmiiksi ne lääkkeet dosetteihin jaettavaksi. Tai annostele tiputukset jne.
Lääkalaskut oppii harjoittelemalla, mutta ei niistä heittämällä selviä arjen työssä. Ja kun mietit, että on ne 40 potilasta, kaikilla erit ohjeistukset ja missään et saa lipsua. Ja et voi tuhlata siellä laskeskeluun kuitenkaan kovin kauan aikaa, koska potilaat tarvivat ne lääkkeet, niin ei se ole niin yksinkertaista.
Ymmärränhän minä, ettet sinä voi näitä asioita tietää, kun et sitä työtä (ilmeisesti) tee, joten sallittakoon sinulle tämä pieni moka.
Hohhoijaa. nyt ymmärrän, miksi sairaanhoitajilla vain alempi koulutus. Etkö ymmärrä, että luet jonkun muun kirjoittamasta paperista sen lääkkeen nimen ja määrän. Et itse päätä sitä lääkettä. Kai nyt sentään itse sen annostella osaat, jos 3 vuotta koulussa istut ja vielä työelämää takana.