Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Tulehduksen aikaan erehdyin syömään yhden pienen palan riisipatukkaa ja sen vuoksi jouduin ripuloimaan koko illan. Mua ei kiinnosta alkaa leikkiä lapseni terveydellä ja vaikka se ei koskaan mitään vaivoja saisikaan, ei karkista todellakaan ole hyötyä elimistölle vaan ennemminkin haittaa, koska se ei ole luonnollista ravintoa ihmiselle. Tällä hetkellä taapero on parhaillaan seurantani alla, mikä sillä pistää mahaa sekaisin. Mä en halua, että tyttö menee jonain päivänä vessaan ja huomaa ripuloivansa verta. Itse en tajunnut miten pienetkin asiat ruokavaliossa voivat elimistöön vaikuttaa, ennen kuin vaivat pahenivat.
Johtuuko sun vaiva karkista? Voiko se johtua siitä? Vai tuleeko vain oireita tulehduksen aikana?
Kaikki epäterveellinen ärsyttää elimistöä. Eikä näkyviä oireita tule aina, enhän mä joka hetki näe miten työlästä suolistolle on epäsopivan ravinnon sulattaminen. Huomaan kyllä wc reissulla jos on jotain oikein pahaa erehtynyt syömään. Sillä mä en nykyään vedäkään kerralla enää monen sadan gramman karkkipusseja tms. Ja aion pitää lapsen ruokavalion mahdollisimman terveellisenä, jottei sille ala aiheutua pikkuhiljaa näkymätöntä tuhoa suolistossa joka sitten jossain vaiheessa pamahtaa pahana päälle.
Jokaisella, joka ei karkkeja halua lapselle syöttää, on taustalla se, ettei ne ole terveellisiä vaan turhia. Minusta on tosi surullista, miten monilla on asenne että kyllä niitä voi ihan huoletta syödä.. kunnon ruokakin on herkullista.