Musta tuli "kotirouva" :) Mitä mieltä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
;

;)

Vieras
Elikäs mies sellaisessa ammatissa jossa sen verran hyvät tulot ettei minun tarvitse tehdä töitä. Hän myös pois kotoota usein ja aika pitkiäkin pätkiä. 5 lasta meillä. Olenko nyt onneton luuseri,kun jäin kotiin?

Muhun suhtauduttiin erittäin negatiivisesti tuossa asemassa ollessani. Oltiin "huolissaan" tulevaisuuden mahdollisuuksistani työelämässä. No, hyviin hommiin pääsin kun halusin.

Olethan miettinyt asian myös siltä kannalta, mitä sitten käy, jos kymmenen vuoden kuluttua miehesi päättää ottaa nuoremman ja kauniimman? Siis turvaa nyt nainen selustasi kaiken varalta. Muuten, nauti elämästäsi kotirouvana!

Mietin, että mitä sitten kun lapset kasvaa ja viettää aikansa koulussa ja sen jälkeen kavereiden kanssa ja harrastuksissa. Mies töissä pitkään, niin miten saat ajan kulumaan kotona.

Töissä olisi rutiinia ja juttukavereita päivisin.

Entä jos teille menee sukset ristiin miehen kanssa, oletko ajatellut millainen tuleva eläkkeesi sitten on jos ei ole miehen eläkettä jelppimässä.
Ellet sitten säästä jo nyt eläkepäiviä varten kunnon rahastoa itsellesi

Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Olethan miettinyt asian myös siltä kannalta, mitä sitten käy, jos kymmenen vuoden kuluttua miehesi päättää ottaa nuoremman ja kauniimman? Siis turvaa nyt nainen selustasi kaiken varalta. Muuten, nauti elämästäsi kotirouvana!

Hyvä pointti! Kotiäitiydestä kun ei kerry eläkettäkään. Vaikka molemmat puolisot olisivat työssäkäyviä, välillä käy niin, että naisen tulot menevät kaikenlaiseen juoksevaan menoon ja perheen hyväksi ja mies hankkii omaisuutta itselleen eli hänen nimissään on autoa, venettä ja asuntoa. Jos on avioehto ja tulee ero, naiselle ei jää yhtikäs mitään!

Meillä kyllä molemmat saa puolet ;) Olen mukana lasten kouluyhdistyksessä ja muutenkin täällä riittää tekemistä. Kyyditsen lapsia kouluun,koska haluan sen itse tehdä.

Mun äiti oli tuollainen. Mulla on 4 sisarusta, ja ollaan synnytty n. 2-2½v:n välein, ja äiti ei ollut töissä ollenkaan (eikä siis ollut työttömäksi ilmoittautunut) ennen kuin nuorimmainen oli yli 10v.. Ei ollut rahallista tarvetta olla töissä, eikä kyl ois edelleenkään. Miusta oli vaan mukavaa kun äiti oli päivät kotona kun itse tuli koulusta jne. :)

No minä olen myös kotiäitinä ja kyllä sitä piisaa tekemistä vaikka muille jakaa. Kerhot alkaa taas syksyllä ja jos oikein tympäsee niin pieni reissu piristää kummasti, teemme kyllä reissut yleensä lasten kanssa päinsä, mies ei pääse yrittäjänä lähtemään. Kelpaa mulle kyllä tämä kotona oleminen.

Alkuperäinen kirjoittaja nääskai:

Hyvä pointti! Kotiäitiydestä kun ei kerry eläkettäkään. Vaikka molemmat puolisot olisivat työssäkäyviä, välillä käy niin, että naisen tulot menevät kaikenlaiseen juoksevaan menoon ja perheen hyväksi ja mies hankkii omaisuutta itselleen eli hänen nimissään on autoa, venettä ja asuntoa. Jos on avioehto ja tulee ero, naiselle ei jää yhtikäs mitään!

Ei se nyt niinkään mene. Laissa on kohtuullistamispykälä vaikka olisi avioehtokin.

Olen nähnyt "kotirouvuuden" hyvät ja huonot puolet kotona asuessani. Äitini on "kotirouva" edelleenkin. Ikävin asia tuossa ehkä on täydellinen taloudellinen riippuvuus toisesta. Tilanne toki helpottaa sitten jos ja kun "kotirouva" saa perintöä jostakin, esimerkiksi omilta vanhemmiltaan.
Onneksi isäni ei ole aivan kitsaimmasta päästä miehiä, muuten kuvio tuskin toimisi.
Minulle tuo ei sopisi. Olen hieman liian vapaudenkaipuinen ja itsenäinen tuollaiseen järjestelyyn.
Mutta ap:lle toivotan onnea matkaan!

No kyllä viidessä lapsessa riittää yhdelle töitä ihan tarpeeks! Mä en jäis kotiin vaikka (jos)ois mahdollista, tykkään työstäni enemmän kun kotona olosta. Olin neljä vuotta kotona ja nyt kaks vuotta työelämää takana ja edelleen se työelämä on mielekkäämpää.

No joo meillä isi ikävöi kovasti perhettään ja arvostaa että haluan olla kotona. Vaikka meillä nannykin löytyy haluan itse olla lasteni lähellä. Sitähän sitten ei ikinä tiedä löytääkö joskus nuoren 20. Eiköhän hänellä ole jo ollut monta tilaisuutta löytää,jos olisi halunut.

Alkuperäinen kirjoittaja nääskai:

No jos on avioehto niin ehkä sitten ei kannata olla kotiäiti.

Kuumimmat

Yhteistyössä