nainen tekee kotityöt, mies elättää?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matalapalkkanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu harmaana:
Käydään molemmat töissä.Mies maksaa kaiken ja mä teen kotityöt kun saan tehdä palkallani mitä haluan :)

No, onko sulla yhtään tunne, että olet hieman alistetussa asemassa?

Kun mä välillä ajattelen, että ottiko mies mut takaisin lähinnä siksi, että minä teen kaikki kotityöt. Me kun oltiin välillä erossa ja hän seurusteli toisen kanssa joka ei samalla tavalla suostunut tekemään kotitöitä. Mietin kans sitä, ettei tuo toinen suostunut tekemään niitä, että olenko ihan hölmö kun teen kaikki kotityöt ja mies saa keskittyä työntekoonsa?

Että olenko enemmän joku kotitalouskone kuin kumppani. Siis kyllä hän minusta selvästi tykkää, mutta olisiko kuitenkin valinnut toisen naisen, jos olisi löytänyt jonkun joka suostuisi samanlaiseen elämään hänen kanssaan eikä valittaisi paljon. Että onko mun kanssa enemmänkin siksi, että on helpompaa olla ihmisen kanssa, joka ei valita kovin paljoa ja tekee kiltisti kotityöt kuin sitten sellaisen naisen kanssa, joka ei tee kaikkia kotitöitä ja valittaa, jos mies ei tee. Miehellä on siis aikaa vievä työ, johon haluaa keskittyä paljon. Voisiko olla mahdollista, että joku ihminen valitsee kumppaninsa sillä perusteella kuka on helpompi eikä tunteiden perusteella?

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu harmaana:
Käydään molemmat töissä.Mies maksaa kaiken ja mä teen kotityöt kun saan tehdä palkallani mitä haluan :)

No, onko sulla yhtään tunne, että olet hieman alistetussa asemassa?

Kun mä välillä ajattelen, että ottiko mies mut takaisin lähinnä siksi, että minä teen kaikki kotityöt. Me kun oltiin välillä erossa ja hän seurusteli toisen kanssa joka ei samalla tavalla suostunut tekemään kotitöitä. Mietin kans sitä, ettei tuo toinen suostunut tekemään niitä, että olenko ihan hölmö kun teen kaikki kotityöt ja mies saa keskittyä työntekoonsa?

Että olenko enemmän joku kotitalouskone kuin kumppani. Siis kyllä hän minusta selvästi tykkää, mutta olisiko kuitenkin valinnut toisen naisen, jos olisi löytänyt jonkun joka suostuisi samanlaiseen elämään hänen kanssaan eikä valittaisi paljon. Että onko mun kanssa enemmänkin siksi, että on helpompaa olla ihmisen kanssa, joka ei valita kovin paljoa ja tekee kiltisti kotityöt kuin sitten sellaisen naisen kanssa, joka ei tee kaikkia kotitöitä ja valittaa, jos mies ei tee. Miehellä on siis aikaa vievä työ, johon haluaa keskittyä paljon. Voisiko olla mahdollista, että joku ihminen valitsee kumppaninsa sillä perusteella kuka on helpompi eikä tunteiden perusteella?

Ei ole moista tunnetta.Mun mies on duunissa 24/7 ja vielä päivystykset päälle
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu harmaana:
Käydään molemmat töissä.Mies maksaa kaiken ja mä teen kotityöt kun saan tehdä palkallani mitä haluan :)

No, onko sulla yhtään tunne, että olet hieman alistetussa asemassa?

Kun mä välillä ajattelen, että ottiko mies mut takaisin lähinnä siksi, että minä teen kaikki kotityöt. Me kun oltiin välillä erossa ja hän seurusteli toisen kanssa joka ei samalla tavalla suostunut tekemään kotitöitä. Mietin kans sitä, ettei tuo toinen suostunut tekemään niitä, että olenko ihan hölmö kun teen kaikki kotityöt ja mies saa keskittyä työntekoonsa?

Että olenko enemmän joku kotitalouskone kuin kumppani. Siis kyllä hän minusta selvästi tykkää, mutta olisiko kuitenkin valinnut toisen naisen, jos olisi löytänyt jonkun joka suostuisi samanlaiseen elämään hänen kanssaan eikä valittaisi paljon. Että onko mun kanssa enemmänkin siksi, että on helpompaa olla ihmisen kanssa, joka ei valita kovin paljoa ja tekee kiltisti kotityöt kuin sitten sellaisen naisen kanssa, joka ei tee kaikkia kotitöitä ja valittaa, jos mies ei tee. Miehellä on siis aikaa vievä työ, johon haluaa keskittyä paljon. Voisiko olla mahdollista, että joku ihminen valitsee kumppaninsa sillä perusteella kuka on helpompi eikä tunteiden perusteella?

Joo tuota, en olisi ikinä suostunut tuollaiseen. Mies on siis nakannut pihalle, ollut jonkun toisen naisen kanssa ja ottanut sinut takaisin tuommoisilla ehdoilla että olet hänelle kotipiika? Ei helkkari. Tuo suhde ei ole tasavertaisuutta nähnytkään.

Tietenkin ymmärrän sen, että jos tosiaan sinun päiväsi on 8h ja miehen päivään kuuluu ylitöitä, niin se olet sinä vaikka tarttunut siihen imuriin ja tehnyt illallisen kun mies pääsee kotiin. Mutta ei todellakaan kaikki kotihommat kuulu "vähemmän tienaavalle". Ja se, että mies antaa sinulle paremman elintason kuin mihin yksin pystyisit ei oikeuta häntä saamaan sinulta yhtään mitään "palveluja". Tuskinpa hän siinä isossa talossa asuu sinun takiasi? Eiköhän kuitenkin ihan vaan sen takia kun itse haluaa.

Kyllä ne on tulot ja menot yhteisiä kun yhdessä asutaan ja jokaista senttiä ei aleta laskemaan. Ymmärrän vain että rajoitetaan jos toisella on oikesti ongelmia sen rahankäytön kanssa (shoppailuriippuvuus tms.) Jos se oma tilipussi on maailman tärkein ja sitä ei haluta puolison kanssa jakaa, niin mielestäni kyse ei ole kunnon suhteesta. Parempi kuin tuollaisilla ajatuksilla asuttaisiin erillään ja seurusteltaisiin vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Joo tuota, en olisi ikinä suostunut tuollaiseen. Mies on siis nakannut pihalle, ollut jonkun toisen naisen kanssa ja ottanut sinut takaisin tuommoisilla ehdoilla että olet hänelle kotipiika? Ei helkkari. Tuo suhde ei ole tasavertaisuutta nähnytkään.

Itse asiassa tilanne oli sama ennen eroamme ja minä lähdin suhteesta silloin, koska mies ei halunnut silloin lapsia ja oli muutenkin paljon poissa. Mutta yhdessä päätimme sitten palata yhteen. Eli hän ei sinänsä ole laittanut mitään kotityöehtoja yhteenpaluumme suhteen, mutta kyllä hän tietysti tiesi, että minä teen kaikki kotityöt kun olen aiemminkin ne tehnyt.

Rahan kanssa hän on hyvin avokätinen, maksaa kyllä kaiken eikä valita minun rahankäytöstäni. Mutta onko sekin merkki siitä, että tykkää elättää, kunhan minä hoidan kodin. Nyt mies haluaa kanssani lapsiakin mitä siis ei viimeksi yhdessä ollessamme halunnut. Tosin ikääkin alkaa jo olla kolmekymmentä, että varmaan haluaa perheenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse asiassa tilanne oli sama ennen eroamme ja minä lähdin suhteesta silloin, koska mies ei halunnut silloin lapsia ja oli muutenkin paljon poissa. Mutta yhdessä päätimme sitten palata yhteen. Eli hän ei sinänsä ole laittanut mitään kotityöehtoja yhteenpaluumme suhteen, mutta kyllä hän tietysti tiesi, että minä teen kaikki kotityöt kun olen aiemminkin ne tehnyt.

Rahan kanssa hän on hyvin avokätinen, maksaa kyllä kaiken eikä valita minun rahankäytöstäni. Mutta onko sekin merkki siitä, että tykkää elättää, kunhan minä hoidan kodin. Nyt mies haluaa kanssani lapsiakin mitä siis ei viimeksi yhdessä ollessamme halunnut. Tosin ikääkin alkaa jo olla kolmekymmentä, että varmaan haluaa perheenkin.

No okei, ei sitten ihan niin paha kuin aluksi ajattelin. Mutta ei tämä silti miltään unelmasuhteelta kuullosta :/. Minä en olisi valmis tuommoiseen järjestelyyn. Oletko valmis passaamaan miestäsi loppuelämäsi? Siitähän se on kiinni. Jos vastaus on ei, tämä asia kannattaa ottaa puheeksi, vaikka siinä olisi sitten eron riski. Jos nyt jo hoidat kaiken, luuletko että mies tulee auttamaan sinua yhtään siinä vaiheessa kun sinulla on kädet täynnä lapsissa? Tai raskausaikana kun olet lopen uupunut tai mahdollisesti ihan lääkäriltä määrätty vuodelepoon.
 

Yhteistyössä