Näyttää siltä että eroan, outo fiilis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkkiksen ex vihdoinkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkkiksen ex vihdoinkin

Vieras
Meillä on ollut aika myrskyisä kesä. Mies on ollut aika kova ottamaan kuppia viikonloppuisin ja omalla kesälomallaan.
Itse sain eilen tarpeeksi. Täällä meilläpäin oli eilen yksi kesätapahtuma johon oltiin suunniteltu että mentäis päivällä koirien kanssa. Ihan vain käyttämään aikaa, käydä kahvilla jne. Tai ehkä jopa terassilla yhillä. Mutta siis kuitenkin selvinpäin, silleen miten normaalit pariskunnat kai tekee?!! Ja illalla sitten olisi molemmat voinut ottaa vähän alkoa ja olla kavereiden kanssa keskustassa hengailemassa. EI minusta mitenkään hirveän iso vaatimus??

No, mies tuli kotiin, kävi suihkussa ja avasi ekan pullon. Minä olin vähän kysymysmerkkinä että mitäs nyt?
Hän sanoi että Pete ja Sirpa ovat tuolla Matilla aloittelemassa, että eikö voitais mennä sinne. Minä sitten siihen että niin mutta mitenkä se kesätapahtuma, eikö ollut tarkoitus mennä sinne? Hän siinä sitten kilahti ja sanoi että nyt on viikonloppu ja jaadajaadajaa. Itte otin vähän itseeni siinä ja vähän ajan päästä hän sanoi että otetaan sitten noi kolme mukaan. Itse en sillekään lämmennyt, kun he olivat jo aika kovassa maistissa, ja oli jotenkin tarkoitus mennä ihan vain me kaksi.

Sitten hän suuttui ihan kunnolla ja lopulta asia kärjistyi niin että itse heitin hänet sinne kavereille ja jäin itse himaan. Hän vielä tekstaili että porukka ihmettelee miksi en heidän kanssaan halua olla ja miksi jäin kotiin. Huoh!

No, sitten odotin ja odotin että josko se mies tulisi joskus kotiin. Soittelin noin parin tunnin välein ja se meni sitten siihen että hän painoi punaista luuria vain. Lopulta kyllästyin ja menin nukkumaan. Hän tuli kai kotiin joskus viideltä ja sai keittiöön kaaoksen aikaan.

Aamulla (eli päivällä) hän sitten heräsi ja ihmetteli miksi olen niin pahalla tuulella. Pientä kinastelua taas vaihteeksi, ja se päättyi siihen että sanoin etten enää jaksa tätä. Minä pakkaan kimpsut ja kampsut ja menen äitini luo. Hän siinä sitten tietysti oli että älä mee, ja minä rakastan sinua sun muuta. Sanoin että en voi seurustella alkoholositin kanssa, ja hän siihen väitti että ei hän sellainen ole. Hän voi lopettaa juomisen ihan milloin vain.
Kuitenkin sitten kun kysyin että mitäs sitten tänään tehtäis, niin hän vastasi että on Matin synttärit, että eikö voitais mennä sinne. Itse kysyin että niin selvinpäinkö? No tietysti ei. Sanoin että ei kiinnosta, josta hän tietty taas vähän kilahti. Itse tässä koko ajan pakkailin noita vaatteita, ja hänen kaverit tulivat hakemaan häntä alkoon, ja kaikki tuntui olevan ihan OK, jotenkin arkipäiväistä. Paitsi että minä siinä pakkailin ja olin lähdössä pois. Kukaan ei reagoinut mitenkään, ja mies sitten lähti. Pisti vielä tekstarin jossain vaiheessa että onhan täällä Pekkakin selvinpäin pikkulapsen kanssa(ryyppyjuhlissa!!!), kyllä minäkin (siis mies itse) pystyisin olemaan selvinpäin. vastasin vain että niin näköjään pystyt...

Ihan kumma. Niin epätodellinen olo. Häntä ei kiinnosta, ja minua ei kiinnosta. Ei mitään surua tai haikeutta, oikeastaan aika helpottava olo kun noita tavaroita autoon lastasin. Ainut mikä minulle nyt on vaikeaa on se äiskälle soittaminen. Hävettää niin vietävästi kysyä että kai on OK jos sinne tuun joksikin aikaa kunnes löydän oman kämpän. Mutta on tästä ollut ennenkin puhetta ja kyllä tietysti saan lapsuudenkotiin aina palata, mutta on se jotenkin noloa.
No, kohta pitäisi se puhelu tehdä ja miettiä että mitäs ihmettä sitten.

Outoa.

Nyt vaan sitten uusi kurssi elämälle, voimia ja valoisampaa tulevaisuutta sinulle!

Kiitos, tätä toivon kovasti itsekin :)
Itselläni biologinen kello tikittää ihan hirveää vauhtia (oon 26v), ja olen itse asiassa jo tässä suhteessa lopettanut pillerit, vaikka tiedät että se on ihan hirveän typerä teko. Mutta haluan niiiiin perheen. Mutta en kylläkään tuota juoppoa isäksi...
En tiedä mitä ihmettä teen tulevaisuudessa. Aivot sanoo että ei pidä rynnätä mihinkään uuteen suhteeseen, enkä todellakaan ole sellainen jonka takia miehet jonottaisivat :D Mutta halut ja sydän odottaa ihan vimmatusti sitä uutta. Että silleen on vähän onneton fiilis.

Mutta, päivä kerrallaan, kai.

Toivottavasti äiti suhtautui hyvin. Ilmeisesti teillä ei lapsia ole ja tässä tapauksessa varmaan hyvä. Kaikkea hyvää tulevaisuuteesi!

Ei ONNEKSI ole vielä lapsia.
Äiti suhtautui... No, ei suoranaisesti hyvin... Tai siis tahdittomasti. Itselläni oli kuin olikin tunteet aika pinnassa, ja kävin lapsuudenkodissa kääntymässä, mutta olen taas täällä omassa kodissani!?! Kiljuin autossa niin kovaa kuin vain pystyin (koirat vähintäänkin ihmeissään), oli niin pirun turhauttavaa. Ja on vieläkin.
No, pakkasin kaikki vaatteet ja roinat tuonne ulkovarastoon odottamaan tulevaa.

Mies tekstasi että minulla on kaksi vaihtoehtoa, joko olla hänen kanssaan tai tulla ammutuksi, jee!

Huomenna saa sitten nähdä miten menee kun ukko lopulta joutuu olemaan selvinpäin. Nyt hän on edelleen tuolla jossain kännäämässä ja pitämässä hauskaa. Kuulemma leikkivät ilokaasulla kuin teinit konsanaan ja kaikki ovat yli 3kymppisiä :rolleyes:

En kyllä sinne jäis. Voisitko mennä kaverisi luo tai vaikka hotelliin? Alkoholistin kanssa suhde on kamala, kokemusta on. Älä vauvakuumeen vuoksi suhteeseen jää, alkkiksesta ei oo isäksi.

En kyllä sinne jäis.

Niin, onhan tämä huono vaihtoehto. Mutta onneksi mies ei ole ainakaan ennen käyttäytynyt väkivaltaisesti silloin kun itse olen alistuva. Joten en usko että tänäkään yönä olisi mitään vaaraa.
Täytyy maanantaina sitten alkaa etsimään jotain kämppää mihin nuo koiratkin saisivat tulla. Kaiken huippu on toki se että asutaan okt:ssa, ja on asuntolainat tässä pyörimässä. Eikä taloudellinen tilanne minunkaltaisella opiskelija/osa-aikatyöntekijällä ole se ihan paras. Mutta jos onni potkaisee niin löytyy joku pikkuyksiö pilkkahintaan jostain slummialueelta minne voisi päästä asumaan.

Voi juma että ottaa tämä elämä vähän päähän välillä...

Ehkä se tarve saada perhe, toisaalta selkeyttääkin noita ajatuksia. Ymmärtää, ettei tuollaisesta miehestä ole isäksi. Helpompaa olisi yksinkin. Eikä halua altistaa varsinkaan lasta tuollaiselle.
Kaikkea hyvää sinulle <3 Asioilla on tapana järjestyä kun vain luottaa itseensä

Laita nyt jo sähköiset hakemukset vuokra-asuntoa varten ja soita maanantaina perään. Hullu mies sulla, tappouhkaus on jo semmonen etten kyllä jäis odottamaan kännikalan kotiinpaluuta.

Ehkä se tarve saada perhe, toisaalta selkeyttääkin noita ajatuksia. Ymmärtää, ettei tuollaisesta miehestä ole isäksi. Helpompaa olisi yksinkin. Eikä halua altistaa varsinkaan lasta tuollaiselle.
Kaikkea hyvää sinulle <3 Asioilla on tapana järjestyä kun vain luottaa itseensä

Kiitos :) <3

Sehän se on. En todellakaan halua lapselle/lapsille sitä kohtaloa. Itse asiassa oma isänikin oli alkoholisti, kai se on se syy miksi jotenkin onnistunukin löytämään pelkkiä alkkiksia, edellinenkin mies oli... Aaaargh!
Olen niin epätoivoinen että on käynyt mielessä pistää töissä (miesvoittoinen ala) viidakkorummut soimaan että nuorehko nainen etsii RAITISTA ja lempeää ja kilttiä miestä :D Tunnen itseni joksikin ali-ihmiseksi kun ei tämä hiton parisuhteen ylläpitäminen vain tunnu luonnistuvan minulta, joku siinä vain mättää aina.

Mutta, järki sanookin että kyllä kaikki järjestyy ajallaan parhain päin jos vain uskallan tehdä tuon hypyn tuntemattomaan. Mutta silti se on jotenkin tosi pelottavaa.

"Tunnen itseni joksikin ali-ihmiseksi kun ei tämä hiton parisuhteen ylläpitäminen vain tunnu luonnistuvan minulta, joku siinä vain mättää aina."

Ei. Nimenomaan ali-ihminen jäisi. Uskoisi olevansa ali-ihminen, ja että suhde korjaantuisi jos hän vain yrittäisi enemmän/erilailla.

Ihminen jolla (vielä) on voimia, itsekunnioitusta, tervettä järkeä, itsesuojeluvaistoa, oman arvon tuntoa, ymmärtää lähteä! Ymmärtää lopettaa tuollaisen suhteen. Ymmärtää, tietää, että tämä nykyinen suhde muuttuu vain pahemmaksi. Ja muistaa tai ehkä vain luottaa ja uskoo (jos ei vielä ole tavannut), että niitä hyviäkin miehiä on olemassa,jotka ei sekoa ekasta kaljasta.

Olet vahva nainen kun lähdet! Ja uskomattoman vahva kun ymmärrät lopettaa samanlaisen suhteen jo toisen kerran.

Ei. Nimenomaan ali-ihminen jäisi. Uskoisi olevansa ali-ihminen, ja että suhde korjaantuisi jos hän vain yrittäisi enemmän/erilailla.

Näinhän se on :|

Ukko tuli vasta eilen päivällä kotiin retkiltään, ja meillä oli toooodella pitkä keskustelu. Hän sanoi että aikoo lopettaa juomisen ja niin pois päin. Sanoin että en usko, on luvannut sitä ennenkin.
Sanoin että jos hän käy lääkärillä ja ottaa antabuskuurin, niin silloin se ainakin näyttäisi siltä että hän joten kuten edes yrittäisi. Hän sanoi että kyllä hän pystyy siihen ilman mitään lääkkeitäkin...

Pistin hänelle a-klinikan puhelinnumeron, ja hän vastasi ettei sinne ota yhteyttä. Sanoi että "Ne ei anna sieltä mulle mitään kun olen töissä. Syyksi ei riitä se että nainen haluaa reseptin todisteeksi ku osaan olla ilmankin". Ja sitten vielä jota liibalaabaa että haluan vain nöyryyttää häntä ja niin pois päin.

Jotenkin vähän turtunut fiilis, kun kuitenkin on tuo talo ja kaikki, hirveä homma selvitellä tämä sotku. Sinäänsä tuntuisi hirmu helpolta vain jatkaa niin kuin tähänkin asti. Samalla kuitenkin on se tunne että kyllä minunkin pitäisi saada elää sellaista elämää kuin minä haluan. Haluan löytää miehen joka haluaa oikeasti olla minun kanssani, eikä vain halua että pysyn siinä rinnalla jonkun omituisen tottumuksen takia.

Äiskä pisti viestiä että milloin tulevat hakemaan minun tavaroita, joten se vähän lohduttaa että tuo suku tuntuisi olevan 120 % eron puolella. Eivät hekään hirveän hyvällä ole tuota juopottelua katselleet.

Mulla oli ennen tuollainen mies. Sitten taas jälleen yhden piitkän keskustelun (mullei oo ongelmaa, voin lopettaa millon vaan ja olla ilman tottakai) jälkeen sovittiin, että jos mies on 2 viikkoa ilman pisaraakaan alkoa, niin en sano asiasta ikinä, ikinä enää mitään.

Oliskohan ollut päivä nro 3 kun korkki aukesi jonkun tekosyyn varjolla (saunakalja tms).

Nykyään minulla on onnellinen elämä ja oikea perhe. Onnea myös ap:lle matkaan!