Saan huomiota - olen olemassa! En saa huomiota - minua ei ole olemassa! Monen naisen elämän motto.....
Joillakin naisilla on niin huono itsetunto, että sitä pönkittämään tarvitaan jatkuvaa huomiota, varsinkin miesten taholta. Huomion antajaksi kelpaa kuka vain, vaikka joku tuntematon puskarunkkaaja netissä. Pääasia on, että joku tykkää, kun ei itse tykkää itsestään tarpeeksi. Jotta tulisi tykätyksi, niin pitää vielä paljastaa itsestään mahdollisimman paljon. Halpaa hyväksynnän kerjäämistä, palkaksi paljastelusta kelpaa kenen tahansa positiivinen lausunto, ja hupsista, tunnen taas olevani jotakin. Joku jo kertoi, että noilla strippi-sivuilla löytyy naista haluavia, olipa minkä näköinen tahansa.
Miten joku voi antaa päätäntävallan omasta ihmisarvosta täysin joidenkin toisten käsiin? Mitä väliä sillä on katseleeko miehet vai ei? Tai arvostaako vai ei? Mistä tietää, miksi ne katselee, jos katselee? Mitä väliä sillä on, mitä jotkut tuntemattomat ajattelevat itsestä? Tärkeintä on, että on itse tietoinen omasta ihmisarvostaan, koska silloin ei ole riippuvainen siitä, mitä toiset ajattelee. Jos tuntee olevansa tarpeeksi arvokas, niin ei tarvitse kerjätä kenenkään hyväksymistä tai huomiota. Jos olen riittävä itselleni, riitän muillekin. En ikinä antaisi avaimia omaan ihmisarvooni tuntemattomien tai toisten ihmisten käsiin ylensäkkään.