nyt apuja...vauva vierastaa etäisää :(

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnnn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensinnäkin miksi erositte? ei kuulosta järkevältä.

toisekseen, ei vauva voi olla 2vrk erossa kummastakaan vanhemmasta,ei ainakaan siitä joka pääasiassa häntä on hoitanut! isä tapaa vauvaa joka toinen päivä sun läsnä olessa tutussa kodissa, sitten kun ei vierasta,sitten voit pari tuntia pyöri kaupoilla ja isä olla vauvalle tutussa ympäristössä vauvan kanssa..sitten kun sideon luotu,isä menee lapsen kanssa puistoilee yms ja tapaa edelleen lasta usein. yökylä vasta sitten kun isä on vauvalle tuttu ja turvallinen..

ei se vauva musitakkaan koko ukkoa ja pitä ätätä täysin vieraana,turvattomana jos näkee vaan harvoin!
 
Lapseni on siis ollut vuorotellen molempien vanhempiensa luona 7kk ikäisestä. Meillä on ollut käytössä 14 pv syklissä kiertävä 2-2-3 pv systeemi, joka on toiminut hyvin. Lapsi ei ole oireillut järjestelystä mitenkään. Päin vastoin, hänestä on kasvanut oikein reipas ja fiksu taapero, jolla on onnu ja etuoikeus saada rakastaa molempia vanhempiaan. :)

En voisi edes kuvitella muunlaista järjestelyä tai täällä hehkutettua henkistä väkivaltaa, eli lapsen tahallista emotionaalista vieraannuttamista isästään. Se tulee kosahtamaan jossain vaiheessa lapsen kehitystä ja kasvua omalle naamallenne.
 
ollaan erottu jo raskausaikana ja vauveli on nyt 4kk. neiti on alkanut vierastamaan isäänsä ja vaan häntä ei siis muita ihmisiä vielä vierasta. mistä kummasta voi johtua? ja isä on kovasti lasta ottamassa jokatoinen viikonloppu ja arkisin käy meillä kotona moikkailemassa

En missään tapauksessa halua arvostella... mutta itse, kahden lapsen äitinä sanoisin, että noin pienelle vauvalle on vähän liian rankkaa olla erossa äidistään koko viikonlopun. Olisiko parempi, että lapsen isä kävisi vaikka muutaman kerran viikossa hoitamassa lasta hänen omassa kodissaan ja aloittaisitte nuo viikonloppu vierailut vasta, kun vauva on vähän isompi?
Ehkä vauva itkee ja vierastaa isäänsä siksi, että isän läsnäolo merkitsee hänelle ainoastaan poissaoloa äitinsä luota?
En tietenkään tiedä onko kaikkien lapset samanlaisia, mutta omani ovat olleet alle vuodenikäisenä korkeintaan yhden yön mummilassa (jota näkevät melkein päivittäin) ja silti on ollut kova ikävä äitiä.
 
En missään tapauksessa halua arvostella... mutta itse, kahden lapsen äitinä sanoisin, että noin pienelle vauvalle on vähän liian rankkaa olla erossa äidistään koko viikonlopun. Olisiko parempi, että lapsen isä kävisi vaikka muutaman kerran viikossa hoitamassa lasta hänen omassa kodissaan ja aloittaisitte nuo viikonloppu vierailut vasta, kun vauva on vähän isompi?
Ehkä vauva itkee ja vierastaa isäänsä siksi, että isän läsnäolo merkitsee hänelle ainoastaan poissaoloa äitinsä luota?
En tietenkään tiedä onko kaikkien lapset samanlaisia, mutta omani ovat olleet alle vuodenikäisenä korkeintaan yhden yön mummilassa (jota näkevät melkein päivittäin) ja silti on ollut kova ikävä äitiä.

Kyllähän tuolla kanaemotouhulla saa lapset leimautumaan itseensä niin ettei kukaan muu kelpaa. Liekö se sitten fiksua? Ei minusta. Ei äiti automaattisesti ole lapsen maailman napa. Se voi ihan hyvin olla kuka vaan joka lasta eniten hoitaa.
 

Yhteistyössä