Nyt tarvitaan neuvoja viisaammilta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilanne on siis se, että siskoni miehellä on hyvin paljon narsistisia piirteitä. En tiedä, että onko narsisti vai ei, mutta paljon siis on samankaltaisuutta kun lukee esimerkiksi narsistien uhrien tuki ry:n sivuilta juttuja.
Sisko haluaisi erota, mutta ei uskalla, koska mies on uhannut jopa tappaa jonkun. Ja miehen mielestä hänessä itsessä ei ole mitään vikaa vaan kaikki johtuu siskostani. Siskoni on vuosia jatkuneeseesta tilaanteesta johtuen todella masentunut, eikä tiedä mitä tekisi. Itse olen siskon käskenyt mennä lasten kanssa ensi- ja turvakotiin, mutta sisko ei halua (ts. ei uskalla, koska ei tiedä, mitä siitä seuraisi ). Tämä on niin raskas ja raastava tilanne, kun haluaisi auttaa, mutta ei ole keinoja.
 
Asuvatko vuokra- vai omistusasunnossa? Jos vuokralla olis helpompi lähteä. Yleensä narsistien uhkailut on pelkkää puhetta, haluavat vaan pelotella ja saada toisen alistumaan. Onko siskos hakenut mistään apua?
 
Helpompi varmaan lähteä, jos on suunnitelma selvä edessä - eihän se vielä paljolta tulevaisuudelta vaikuta, että joo turvakotiin... Voishan se käydä siellä ensin keskustelemassa, ja kysymässä että miten kannattaisi lähteä suunnittelemaan.

Kun sehän on varmaan selvä, ettei tommoisen tyypin kanssa ruveta mihinkään vähittäiseen lähtemiseen. Että se on sitten oltava hyvin valmisteltu projekti, kun lähtö tulee. Sitkeyttä sinne!!!
 
Mitä enemmän noita narsistien uhrien tuki ry:n keskusteluja luen, sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että se mies on narsisti. Mua niin oksettaa ja on paha olla siskon takia.
 

Yhteistyössä