Oikea aika hankkia lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "himpsuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"himpsuli"

Vieras
Miten te olette päättäneet että alatte yrittämään lasta? Miten elämä juuri silloin on tuntunut oikealta siihen asiaan?
Haluan lapsia ja olen alkanut ajattelemaan että olisiko hyvä aika jättää ehkäisy pois, mutta jotenkin lykkään sitä aina.. Täytyykö joskus vain tehdä se päätös vai enkö vain ole valmis?

22v alkoi tuntua sille,että nyt on aika perustaa perhe tai ainakin yrittää sitä. Tuohon mennessä olin opiskellut itselleni ammatin ja tehnyt töitä. Miehen kanssa olimme olleet yhdessä jo reilut 6 vuotta. Olin 23v,kun esikoinen syntyi. Sitten olikin luonnollista,että lapselle haluttiin "kaveri" :) toinen lapsi syntyi,kun olin 25v.

Ja kolmas lapsi ei kysellyt suunnitelmia,ei halukkuutta, ei elämäntilannetta vaan päätti vain tulla :D Olin silloin 37v. :)

Oikea aika hankkia lapsia ei ole koskaan ja on aina.

Me itse päätettiin tämä viimeinen laittaa alulle sillä perusteella,että talous kestää ja onpahan sitten tehty kaikki valmiiksi. :D Lisäksi menee mukavasti nyt sitten niin,että saan itse olla kotona kun esikoinen aloittaa koulun.Henk koht oon sitä mieltä,että tätä asiaa jos jää turhan pitkään miettimään ja perustelemaan suuntaan taikka toiseen niin se kynnys lasten hankkimiseen kasvaa niin isoksi,ettei enää uskalla edes yrittää..

Mitäpä se mahdollinen isä tähän sanoo? Sitten kun molemmat on valmiit ottamaan vastaan raskauden vaikka seuraavan yhdynnän jälkeen... Toisaalta voi mennä vuosikin ennen kuin mitään tapahtuu. Helpompihan se niinpäin on jos biologinen kello tikittää ja tietää että nyt on se aika. Mutta jos olet yli 30v, sitten kannattaa jo vakavasti miettiä että haluatko lapsia, ja että se aika alkaisi olla just nyt.

Oikea aika hankkia lapsia ei ole koskaan ja on aina.

Me itse päätettiin tämä viimeinen laittaa alulle sillä perusteella,että talous kestää ja onpahan sitten tehty kaikki valmiiksi. :D Lisäksi menee mukavasti nyt sitten niin,että saan itse olla kotona kun esikoinen aloittaa koulun.Henk koht oon sitä mieltä,että tätä asiaa jos jää turhan pitkään miettimään ja perustelemaan suuntaan taikka toiseen niin se kynnys lasten hankkimiseen kasvaa niin isoksi,ettei enää uskalla edes yrittää..

Tuota juurikin pelkään että mietin asiaa liian monimutkaisesti ja sitten se kynnys vain kasvaa ja ei enää uskalla..

Mitäpä se mahdollinen isä tähän sanoo? Sitten kun molemmat on valmiit ottamaan vastaan raskauden vaikka seuraavan yhdynnän jälkeen... Toisaalta voi mennä vuosikin ennen kuin mitään tapahtuu. Helpompihan se niinpäin on jos biologinen kello tikittää ja tietää että nyt on se aika. Mutta jos olet yli 30v, sitten kannattaa jo vakavasti miettiä että haluatko lapsia, ja että se aika alkaisi olla just nyt.

Olisi ollut valmis hankkimaan lapsen jo muutama vuosi sitten, mutta itse en vielä halunnut. 24 vuotias olen, joten ei nyt iän puolesta ole vielä kiire.

se on just varmaan niin ku tossa edellä sanottiin.
Sain esikoiseni 19-vuotiaana, tasan 4 vuotta sitten. Silloin oli mulle täysin oikea aika, tulin raskaaksi kun yo-kesänä ja vaavi synty seuraavana keväänä. Se oli just oikea aika vauvalle ja samaa mieltä oltiin asiasta mieheni kanssa, en ottanu jatko-opiskeluista paineita ja sain viettää aikaa oman vaavin kanssa.

Nyt sen sijaan, olisi isompi katastrofi jos syntyisi toinen lapsi. Mulla on koulu aivan loppusuoralla (reilu puol vuotta vielä ), yritys pyöritettävä ja talo valmistuu vasta reilun vuoden sisään. Nyt olisi totaallisen huono aika saada toinen lapsi. Ja yhtään ei oo vauvakuume, ei sellainen kuin sillon ku esikoista aloin odottaa. Niin se aika muuttuu :)
Mutta en mä täysin haaveita toisesta lapsesta oo kadottanu..edelleen sellainen miehen kans halutaan mutta ei viel..

Yhteistyössä