Oikeasti mä en jaksa enää! (Lapsen sairastuminen)

Onko siellä teillä päin semmoinen neuvonta palvelu mihin voi soittaa ja kysellä sairaasta lapsesta. Ajattelin kun täällä pääkaupunkiseudulla on semmoinen ja siellä kyllä neuvovat tosi hyvin ja soittavat jopa sairaalaan jos on vähänkin epäselvää että pitääkö mennä vai ei. Tuosta kuvasta on aika vaikea sanoa yhtään mitään kun ei tiedä miltä lapsi näyttää muuten

kyllä mä veisin lääkäriin, jos eivät terv. keskukseen enää kerkeä ottaa niin soita terv. keskuspäivystykseen ja mene sinne lääkäriin! kauanko tuota on jatkunut... meillä on ollut mahatautia kerran viikon mutta lapsi joi koko ajan ja Osmosalia annettiin... ja jos lapsi on koko ajan voimat pois, unelias eikä jaksa mitään, itkee / vaikertaa niin kyllä se on heti hoitoon vietävä, lääkäri osaa kyllä katsoa jatkot.

Lääkeruiskulla nestettä. Älä tuputa ruokaa. Lapsi kuivuu ilman nestettä. Pakolla vain, muu ei auta. Apteekista Osmosalia vaikka. Äläkä anna periksi lapselle. Ei lapsi juo mitään vapaaehtoisesti, kun on päättänyt niin, eikä hällä tee mieli mitään... Pakolla siis, muuten joutuu tippaan aika äkkiä.

Juominen on tärkeempää. Lusikalla tai lääkeruiskulla vaikka tippa kerrallaa. Meillä pienet tykää imsekellä jääpaloja pikku siruina. Ja sipsi tai muu suolanen on hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Hän oksentaa ja nukkuu ja ripuloi kokoajan,mä yritän joka kerta hänelle jotain antaa,mitä hänellä on,pitääkö meijän mennä sairalaan?Varma pakko,kun hän on laihtunut vatsa ei ole ollenkaan enää.Joka kerta mä mietin että kyllä se menee ohi,kyllä menee,mutta miksi meillä ei ole mitään ja hänellä niin kova,mua alkoi pelottamaan jo ja hän ei paina melkein mitään kun otan syyliin hänet???
Se on just otettu kuva,hän on laihtunut

Sanokaa jotain :'( mä menen nyt hoitamaan hänet tuun lukemman kohta :ashamed:

onko sama lapsi joka oli just sairaalassa?

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Onko siellä teillä päin semmoinen neuvonta palvelu mihin voi soittaa ja kysellä sairaasta lapsesta. Ajattelin kun täällä pääkaupunkiseudulla on semmoinen ja siellä kyllä neuvovat tosi hyvin ja soittavat jopa sairaalaan jos on vähänkin epäselvää että pitääkö mennä vai ei. Tuosta kuvasta on aika vaikea sanoa yhtään mitään kun ei tiedä miltä lapsi näyttää muuten

Onhan meillä (Turussa asun kuten Savannakin) mutta parhaassa tapauksessa siellä vastaa puhelimeen joku kolmatta viikkoa opiskeleva lh joka katsoo kirjasta että mitä pitää tehdä :headwall:

Tai siis siellä vastaa puhelimeen automaatti, jonne näpytellään soittopyyntö, johon vastataan "mahdollisimman pian".

No kai te sieltä hoito ohjeita saitte Tyksistä meinaan. Noiudattakaa niitä ja ei kannata väkisin kiinteätä ruokaa antaa, hyvä jos jotain nestettä sisällä saat pysymään, vaikka keltaista Jaffaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
No kai te sieltä hoito ohjeita saitte Tyksistä meinaan. Noiudattakaa niitä ja ei kannata väkisin kiinteätä ruokaa antaa, hyvä jos jotain nestettä sisällä saat pysymään, vaikka keltaista Jaffaa.

jaffaa ei saisi antaa lapselle,hiilihapot voivat pistää enemmän oksentamaan.
Mehua ja mehujäätä tarjoa,kokeile tuota mehujäätä se imeytyy hitaasti syödessä.

Alkuperäinen kirjoittaja IlkoseAlasti:

Onko tieto peräisin ehkä joltain asiantuntijalta? mutta hei jaffa joka on laimistunut on ainakin meillä tehonnut oksutauteihin sekä lapsilla että aikuisilla.
Tietenkin jos on kyse jostain rotavirustaudista niin asia voi olla eri juttu.

Onko tieto peräisin ehkä joltain asiantuntijalta? mutta hei jaffa joka on laimistunut on ainakin meillä tehonnut oksutauteihin sekä lapsilla että aikuisilla.

Mä oon aina juonut kokista. Siis pieniä määriä, eikä se ole sen enempää tullut ulos, kuin vesi. ei kannata kerralla niin hirveesti juoda. Muutama kulaus riittää, varsinkin jos koko ajan tulee ulos.

elektrolyyttiliuosta apteekista ja sitä lääkeruiskulla pieniä määriä kerrallaan suuhun.
myös maitohappobakteereita kannattaa liuottaa veteen ja antaa samaan tapaan

on parikin erikoistunutta lastenlääkäriä sanonut että hiilihappo lapselle ei ole hyväksi voi pistää oksentamaan pahemmin.että kyllä mä uskon että ne ihan höpöjä höpötä.

Yhteistyössä