Oikeasti mä en jaksa enää! (Lapsen sairastuminen)

Alkuperäinen kirjoittaja IlkoseAlasti:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
No kai te sieltä hoito ohjeita saitte Tyksistä meinaan. Noiudattakaa niitä ja ei kannata väkisin kiinteätä ruokaa antaa, hyvä jos jotain nestettä sisällä saat pysymään, vaikka keltaista Jaffaa.

jaffaa ei saisi antaa lapselle,hiilihapot voivat pistää enemmän oksentamaan.
Mehua ja mehujäätä tarjoa,kokeile tuota mehujäätä se imeytyy hitaasti syödessä.

Onko tieto peräisin ehkä joltain asiantuntijalta? mutta hei jaffa joka on laimistunut on ainakin meillä tehonnut oksutauteihin sekä lapsilla että aikuisilla.
Tietenkin jos on kyse jostain rotavirustaudista niin asia voi olla eri juttu.
on parikin erikoistunutta lastenlääkäriä sanonut että hiilihappo lapselle ei ole hyväksi voi pistää oksentamaan pahemmin.että kyllä mä uskon että ne ihan höpöjä höpötä.

Mutta eikös laimistuneesta juomasta ole jo hiilihapot aika vähissä.

Onko tieto peräisin ehkä joltain asiantuntijalta? mutta hei jaffa joka on laimistunut on ainakin meillä tehonnut oksutauteihin sekä lapsilla että aikuisilla.
Tietenkin jos on kyse jostain rotavirustaudista niin asia voi olla eri juttu.[/quote]
on parikin erikoistunutta lastenlääkäriä sanonut että hiilihappo lapselle ei ole hyväksi voi pistää oksentamaan pahemmin.että kyllä mä uskon että ne ihan höpöjä höpötä.

[/quote]

Mutta eikös laimistuneesta juomasta ole jo hiilihapot aika vähissä.[/quote]

niin joo jos antaa jotain vuorokauden huoneenlämmössä ollutta niin kaiketi joo..
mutta sitä mehujäätä savanna kokeile kuitenkin,jos se pysyisi sisällä ja saisi nestettä elimistöön.

suoloja pitää saada ja niitä saa osmosalista.
jos lapsi on kuivunut ei mitään mehujäitä kannata tuputtaa, vaan niitä elektrolyyttejä ehdottomasti!!!!!!
Ja jos ei huoli laitetaan ruiskulla suuhun huudosta huolimatta, jos ei halua lastaan tiputukseen ..

Jaffaa ei tosiaan enää suositella annettavaksi. Mieluiten vähäsokerisia, hiilihapottomia juomia. Itselle tosin maistui oksutaudin aikana ja sen jälkeen vähähiilihappoinen kivennäisvesi. Korjasi vissiin suoloja samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No kai te sieltä hoito ohjeita saitte Tyksistä meinaan. Noiudattakaa niitä ja ei kannata väkisin kiinteätä ruokaa antaa, hyvä jos jotain nestettä sisällä saat pysymään, vaikka keltaista Jaffaa.

jaffaa ei saisi antaa lapselle,hiilihapot voivat pistää enemmän oksentamaan.
Mehua ja mehujäätä tarjoa,kokeile tuota mehujäätä se imeytyy hitaasti syödessä.

Tietenkin jos on kyse jostain rotavirustaudista niin asia voi olla eri juttu.

Mä oon aina juonut kokista. Siis pieniä määriä, eikä se ole sen enempää tullut ulos, kuin vesi. ei kannata kerralla niin hirveesti juoda. Muutama kulaus riittää, varsinkin jos koko ajan tulee ulos.

Täällä lääkäri on jopa oksutautiin suositellut kokista ja meillä se on kyllä tehonnut.Mutta pikkuiselle antaisin osmosalia ja niin teinkin silloin kun meidän kuopus 10kk:n iässä sairasti oksutautia.

Kun tilanne on ollut tälläinen jo monta päivää niin eikö sitä lasta saada hoitoon? Mikä helvetti sitä TYKSiä vaivaa? Vaatikaa nyt helvetti soikoon lapsellenne hoitoa!!!

Jos en olisi vaatinut omalleni, olis tilanne tänä päivänä joko niin että lapsi kävis dialyysissa/ olis kuollu!

Savanna,muista antaa ihan pikkuisen kerrallaan,vaikka teelusikallinen puolen tunnin välein niin kyllä se määrä pysyy luultavasti sisällä ja huomenna pari ruokalusikallista tunnin välein tai annat lääkeruiskulla hyvin vähän kerrallaan!!

Yhteistyössä