Oikeus vapautti hyväksikäyttösyytteestä. Mies harrasti seksiä 13-vuotiaan kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oikeus vapautti hyväksikäyttösyytteestä
Mies harrasti seksiä 13-vuotiaan kanssa
A A 14.12.2009 18:27 (Päivitetty 14.12.2009 19:06)
Janne Laitinen

18-vuotias mies harrasti seksiä 13-vuotiaan tytön kanssa Pieksämäellä. Mies oli syytteessä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä käräjäoikeudessa maanantaina.

Tapaus sattui kotibileissä maaliskuussa 2008. Mies myönsi olleensa sukupuoliyhteydessä, mutta hänen mukaansa tyttö oli sanonut olevansa 18. He eivät tunteneet ennestään.

Oikeus hylkäsi syytteen. Miehen kertomusta tuki se, että tyttö oli valehdellut ikänsä myös poliisille. Partio oli käynyt rauhoittelemassa nuorten juhlintaa saatuaan ilmoituksen metelöivästä nuorisoporukasta. Myös poliisi uskoi tytön olleen täysi-ikäinen.

Oikeuden mukaan tekoon ei liittynyt tahallisuutta eikä pakottamista.

Jutun asiakirjat on määrätty salaisiksi.

minä en kyllä usko, että yksikään 13v näyttää 18-vuotiaalta. Ja kun hetken juttelet niin vielä vähemmän, henkinen taso paljastuu kyllä heti. Kai sitä nyt hetki jutellaan ennen sänkyyn menoa tai ei kai sitten nykyään. Minä olenkin tämmöinen vanha kalkkis!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minä en kyllä usko, että yksikään 13v näyttää 18-vuotiaalta. Ja kun hetken juttelet niin vielä vähemmän, henkinen taso paljastuu kyllä heti.

Niin mäkin kuvittelin, ennen kun tapasin ystäväni tytärpuolen...Näytti 13-vuotiaana ihan 18-19- vuotiaalta. Nyt 14 ja parikymppisestä menis jollen tietäis.

minä en kyllä usko, että yksikään 13v näyttää 18-vuotiaalta. Ja kun hetken juttelet niin vielä vähemmän, henkinen taso paljastuu kyllä heti. Kai sitä nyt hetki jutellaan ennen sänkyyn menoa tai ei kai sitten nykyään. Minä olenkin tämmöinen vanha kalkkis!

Eivät sitten olleet paikalla käyneet poliisit mitää järjen jättiläisiä kun 13 vee tyttö onnistui harhauttamaan heidätkin.

Kyllä munkin mielestä tässä tapauksessa tulos oli oikea. Týttö valehdellut ikänsä ja oli selvästi ikäistään vanhemman oloinen. Ja kundikin oli vasta 18 v.

siis ihan oikeasti aikuinen on AINA vastuussa, ei kai ne pedofiilit 10-vuotiailta sitä ikää kysele? Lapsi on helppo saada tuntemaan olevansa vastuussa, luulemaan että vietteli aikuisen tms.
13-vuotias on lapsi, täysi LAPSI, ja te joiden mielstä tuo on hyväksyttävää kannatatte ( ja mahdollistatte) lasten hyväksikäyttöä.

siis ihan oikeasti aikuinen on AINA vastuussa, ei kai ne pedofiilit 10-vuotiailta sitä ikää kysele? Lapsi on helppo saada tuntemaan olevansa vastuussa, luulemaan että vietteli aikuisen tms.
13-vuotias on lapsi, täysi LAPSI, ja te joiden mielstä tuo on hyväksyttävää kannatatte ( ja mahdollistatte) lasten hyväksikäyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
minä en kyllä usko, että yksikään 13v näyttää 18-vuotiaalta. Ja kun hetken juttelet niin vielä vähemmän, henkinen taso paljastuu kyllä heti.

Niin mäkin kuvittelin, ennen kun tapasin ystäväni tytärpuolen...Näytti 13-vuotiaana ihan 18-19- vuotiaalta. Nyt 14 ja parikymppisestä menis jollen tietäis.

tuo on kyllä totta,,pitäs melkein nähdä tyttö ennen kuin kuoppaa tuon 18v. Itse asiassa mä olis itse 13 ekalla kerralla ja se vastapuoli oli n.20,,

Ja tekeekö se siitä lapsesta niin kypsän että sitä saa käyttää seksuaalisesti hyväkseen?
Eli 7 vuoden päästä sun tytärtäsi saa aikuinen mies panna jos sun tyttäresi valehtelee ikänsä? voi näyttääkin aikuiselta kun on vähän isompi nytkin

Jotkut 10-vuotiaatkin voivat näyttää 18-vuotiaalta. Voivat olla huonoista perheoloista ja hakeutuvat vanhempien miesten seuraan. Mies tulee ja kysyy ikää, tyttö vastaa 18, harrastavat seksiä, onko silloinkin mielestänne teko ei-rangaistavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti x4:

tuota, jos likka on kerta ollut ikäistään vanhemmannäköinen, jopa siinä määrin että poliiseitakin harhautti, ja on vielä valehdellut ikänsä, niin en kyllä tuota osaa hyväksikäytöksi nähdä. vai pitäisikö sitten aina kysyä mahdollisilta seksikumppaneilta papereita ennen sänkyyn menoa? ja mitä jos ne paperitkin on väärennetty?

Alkuperäinen kirjoittaja Näinkö:

Ja tekeekö se siitä lapsesta niin kypsän että sitä saa käyttää seksuaalisesti hyväkseen?
Eli 7 vuoden päästä sun tytärtäsi saa aikuinen mies panna jos sun tyttäresi valehtelee ikänsä? voi näyttääkin aikuiselta kun on vähän isompi nytkin

Henkkareitako sen miehen olis pitänyt kysyä?

18-vuotias ei ole välttämättä aikuinen sanan lainmukaisessa merkityksessä. Yllättävän moni 13-vuotias tyttö taitaa tehdä itseänsä tykö ja haluaa alkoholia tai kokemuksia vanhemman pojan kanssa. 13-vuotias, ikäistään kypsemmältä näyttävä, laittautunut tyttö useinkaan ei edes tajua, että hän houkuttelee valehtelemalla 18-vuotiaan, ehkä vielä kokemattoman pojan laittomuuteen.

Ööö...mun mielestä on hyvä ettei poikaa rankaistu, koska hän kuvitteli olevansa täysi-ikäisen tytön kanssa. Poliisiinkin meni täydestä se, että tyttö väitti olevansa 18 v, joten oletettavasti hän sitten vaikuttaa ikäistään vanhemmalta. 13-vuotiaan panemista en pidä mitenkään hyväksyttävänä, jos tekijä tietää tytön iän.

Jos 13 v näyttää täysi-ikäiseltä, ja väittää olevansa täysi-ikäinen, ja on ilmeisesti viinanhuuruisissa kotibileissä täysi-ikäisten kanssa, niin paperitko teini-ikäisen pojan pitäisi kysyä ennen kun panee?

Sun lapsia ehkä pannaan parin vuoden päästä mutta mun tytärtä ei, ääliö :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Henkkareitako sen miehen olis pitänyt kysyä?

Itse asiassa ei huonompi idea. =) Kotibileissä kun pyörii kaikenikäistä sakkia ja tytöt valehtevat usein ikänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti x4:

tuota, jos likka on kerta ollut ikäistään vanhemmannäköinen, jopa siinä määrin että poliiseitakin harhautti, ja on vielä valehdellut ikänsä, niin en kyllä tuota osaa hyväksikäytöksi nähdä. vai pitäisikö sitten aina kysyä mahdollisilta seksikumppaneilta papereita ennen sänkyyn menoa? ja mitä jos ne paperitkin on väärennetty?
Olen samaa mieltä. Tässä on kyse eriasiasta kuin tyypillisessä pedofiliasta.

tänä kesänä kävin tuttavan tytön rippijuhlissa ja oikeasti ihan puhuttiin sielä porukalla miten niistä tytöistä ei uskois että ovat n15v, sielä oli siis ystäväporukka samaan aikaan. Kaikki oli pukeutuneetkin ihan naisten juhlamekkoihin, avohartioita yms. ei mitään henkkamaukka relettä edes,,,

Miksi 13-vuotias edes on bileissä missä poliisit käy rauhoittamassa tilannetta???
Oliskohan tytön vanhempienkin hiukan tarkistettava jälkikasvunsa menoja ja kotiintuloaikaa?
Mun mielestä ihan ok jos ei poikaa syyllistetty. Itsekkin usaein huijasin ikäni yläaste ikäisenä.

Kyllä 13-vuotias on henkiseltä tasoltaan kaukana 18- vuotiaasta. Ja kyllä iän saa muutenkin selville kuin henkkareita kyselemällä. Keskustelee vaikka tulevaisuuden suunnitelmista, lukio-opinnoista, tai ammattikoulusta, varmaan 13-vuotiaalla on paljon tietoa moisesta. Minusta tuo on vaan järkyttävää, että ihmiset jaksaa puolustella sitä,e ttä hypätään heti sänkyyn ja vielä reilusti alaikäisen kanssa!!!! Oksettavaa!

Kyllä 13-vuotias on henkiseltä tasoltaan kaukana 18- vuotiaasta. Ja kyllä iän saa muutenkin selville kuin henkkareita kyselemällä. Keskustelee vaikka tulevaisuuden suunnitelmista, lukio-opinnoista, tai ammattikoulusta, varmaan 13-vuotiaalla on paljon tietoa moisesta. Minusta tuo on vaan järkyttävää, että ihmiset jaksaa puolustella sitä,e ttä hypätään heti sänkyyn ja vielä reilusti alaikäisen kanssa!!!! Oksettavaa!

Jätkä luuli menneensä sänkyyn TÄYSIKÄÄSEN kanssa eikä minkään 13-vuotiaan.

Tuota on muuten helppo käyttää tekosyynä, että "ei tiennyt" sen tytön ikää. Aivan varmasti monet käyttävät sitä keinoa hyväkseen. Enkä puhu nyt tästä tapauksesta vaan yleensäkin.

Yhteistyössä