Olenko lapsellinen? Pahoitinko mieleni turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinpä niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niinpä niin

Vieras
Viime uusi vuosi oli ihana, täydellinen :) Lapsemme ensimmäinen uusivuosi, nyt hän on vähän reilu vuoden. Kaverit alko joskus lokakuussa järkkäillä uudeks vuodeks reissua leville. Ja sinne sit pyysivät muakin, miehen ja tytön kanssa tietty. No, melkeen heti aateltiin, että eihän siitä mitään tule. Pitäs olla oma mökki meillä, kun ei tyttö vois nukkua samassa missä kaverit ottaa alkoholia. Ja sit kun tyttö menis nukkuu klo 21 pitäs toisen, minun tai miehen aina olla siellä mökissä sit ilta. Ei päästäs rinteeseen, eikä baariin. Ei hiihtään, ei oikeestaan mihinkään. Sitten ajateltiin miehen kanssa, että pyydetään mukaan mun vanhemmat, että voisivat katsoa lasta parina päivänä (oltas siis oltu viikko) että päästään rinteeseen ja illalla vaikka käymään yksillä tms. Toki oltas heille mökki maksettu ja bensat ja ruoat. No, ei kelvannut, eivät kuulemma jaksaneet niin pitkää matkaa lähteä ajamaan, ei kiinnostanut lappi, tai ylipäänsä talviset maisemat lapissa. No, ok. Jätettiin väliin, minkäs sille voi, kun eivät halunneet lähteä...

Tänään kävin porukoillani, ja sain kuulla (lapulla luki jääkaapin ovessa) että menevät leville huhtikuussa. Kysyin, kenen kanssa, ja äiti vaan sano että perheen kesken. No, mä kysyin, että oisko meillekin tilaa. Että tottakai maksettas oma lysti, siis bensat ja mökki. Että ois niiiiiin ihana lähteä lappiin ja yleensäkkin lasketella edes yhtenä iltana pari tuntia, miehen kanssa kaksin, ku me niin tykätään siitä. No eihän tyttöä edes rinteeseen vois ottaa. No, tokas vaan että EI. Ette lähde. Kysyin miksi, ja vastaus oli, että haluavat lähteä perheen kesken. Joo, kiva, en sit ilmeisesti kuulu perheeseen, eikä meitä kaivata. Tai me, minä (niiden lapsi) mies ja meidän lapsi ei sit ilmeisesti kuuluta. Ihme kun nyt jaksavat ajaa sinne, ja kiinnostaa se luminen lappi. Hohhoijaa. Pahoitin ihan oikeasti mieleni, olenko lapsellinen?

Niin ja lisään vielä, että mun isäpuolella ei olis mitään sitä vastaan että me lähettäs sinne mukaan. Oma isäni on siis kuollut, isäpuoleni on mulle kuin isä, kasvattanut minut noin 2 vuotiaasta. Ja mulla on 1 veli, hän on nyt 13 ja on siis lähdössä sinne mukaan, ja haluis EHDOTTOMASTI, että mekin lähettäs mukaan, että sillä ois sielä tekemistä, eikä tarvis yksin lasketella jne. Tässä vaan nyt kiikastaa se äiti!

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Äitisi on suorastaan ilkeä ja taitaa tehdä sen tahallaan. :(

Oletko kysynyt, miksi ette kuulu perheeseen?

Kai me silleen kuulutaan perheeseen joo, mut tän päiväsen kommentin perusteella tuli olo, että ei kuuluta, kun sanoi että "halutaan lähteä sinne keskenämme, perheen kanssa" Kysyin, emmekö me kuulu perheeseen, ei sanonut mitään :C

Äitiä on monenlaisia, mutta kun laittaa itsensä äitinsä paikalle ja miettii miten itse siinä toimisi. Kyllä minä loukkaantuisin ja pahasti, kertoisin sen varmasti myös. Mutta kaikki äidit kun eivät ajattele kaikkia lapsiaan tasapuolisesti.

no ehkä ne tosiaan haluaa mennä perheen kesken, eli veljesi kanssa. toki sä kuulut perheeseen, mut ehkei he halua sinne pikkulasta (sinun lapsesi) mukaan. ehkäpä äitisi pelkää että sälytätte lapsen hänen kontolleen ja hänen lapin reissu menee lapsenlikkana.

Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Jos ne haluaa viettää kahdestaan laatuaikaa.. vai keitä muita olivat mukaan ottamassa?

Joo, sen ymmärtäisinki, mut ku lähtee sinne mun veliki. Ja en oo kateellinen mitenkään veljelleni, eihän se tälle asialle mitään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
no ehkä ne tosiaan haluaa mennä perheen kesken, eli veljesi kanssa. toki sä kuulut perheeseen, mut ehkei he halua sinne pikkulasta (sinun lapsesi) mukaan. ehkäpä äitisi pelkää että sälytätte lapsen hänen kontolleen ja hänen lapin reissu menee lapsenlikkana.

!!! Ei todellakaan! Johan sanoin, että jos yhtenä iltana päästäs rinteeseen pariksi tunniksi. Miehenikin pahoitti mielensä, lähinnä sen takia, kun näki että minä todella tulin surulliseksi.

Ainoa mikä tulee mieleen, ettei äitisi pelkää että te muut menette ja hän jäisi sitten lapsenlasta hoitamaan mökille. Tämä tosiaan ainoa miksi saattaisi kieltäytyä. Ymmärrän että tämä ei kuitenkaan sinun ajatus ollut.

Onko sun äiti usein tuollainen? Tai siis jotenkin sun juttu kuulosti siltä, että olet hiukan tottunutkin tuollaiseen.

Juu, on se. Jos päättää jotain, ei muuta päätöstänsä, ei kuuntele mitä muilla on sanottavaa, kaikki on just niin oikein, kun hänen mielestään on. Mutta näin pahaa en osannut odottaa...

Jos tilanne ois toinen siltä kantilta, että mun MIEHEN VANHEMMAT olis lähössä, niin ei ne todellakaan kieltäs lähtemästä mukaan, oisivat vaan innossaan kun saavat seuraa. Mut ei ne mihinkään tuollaseen lähde, ovat niin huonossa kunnossa nyt ja paljon vanhempia ku mun vanhemmat.

Eikä nyt tuu mieleen ketään kaveriakaan, jonka vanhemmat kieltäs yhtä lasta lähtemästä mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja et turhasta:
Ainoa mikä tulee mieleen, ettei äitisi pelkää että te muut menette ja hän jäisi sitten lapsenlasta hoitamaan mökille. Tämä tosiaan ainoa miksi saattaisi kieltäytyä. Ymmärrän että tämä ei kuitenkaan sinun ajatus ollut.

Sanoinkin sen äidille, että ei me siks lähetä, että joutuu hoitamaan koko ajan tyttöä, tai ylipäänsä ollenkaan. Että jos vaikka pari tuntia yhtenä iltana. Ja tykkää todella meidän tytöstä, joten en usko, että se edes olisi ongelma, mutta kun sen ei edes tarvi olla ongelma, koska niin ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:

!!! Ei todellakaan! Johan sanoin, että jos yhtenä iltana päästäs rinteeseen pariksi tunniksi. Miehenikin pahoitti mielensä, lähinnä sen takia, kun näki että minä todella tulin surulliseksi.

siis äitisi hoiti asian huonosti, mutta kyllä mä tajuan etteivät halua sinne muita mukaan. eri asia olisi jos sä menisit sinne yksi, mut sulla on jo oma perhe. ehkei äitisi halua lähteä isommalla porukalla. kyllä mä tajuan sen.

tosin, äitisi olisi voinut hoitaa asian nätimmin.

Mulle tulee mieleen, että on jotenkin psyykkisesti sairas... Tai siis, voisi jotenkin perustella päätöksiään, mikäli ei halua olla pelkästään ilkeä.

Ei perustellut, muutakuin sanomalla tosiaan, että haluavat olla keskenään, perheen kanssa. Ja se tosiaan oli se suurin pommi, selvitin itselleni, että en ole heidän perheensä... :C Jos äitini olisi jollain tapaa perustellut syyn, miksi ei voida lähteä, asia olisi eri. Tosin, en kyllä keksi itsekään mitään syytä sille, miksi ei voida lähteä, joten taitaa tehdä sen vain kiusallaan :/

Kannattaa varmaan ihan nätisti puhua äitis kanssa ja sanoa et pahoitit mieles, eiköhän se sillä selviä..Mullekkin tuli ekana mieleen et pelkää notta joutuu kokoaikaseks lapsenlikaks jos työkin meette..

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Luulen että haluaa vain lomailla ilman rajoituksia ja just että pelkää että
hän vain on lapsenvahtina. Tuskin tahallaan loukkaisi omaa tytärtään.

Luulen nimenomaan, että loukkasi minua tahallaan. Se harrastaa sitä. Oon mä joutunut lapsena kärsimään perheväkivallastakin, mutta ne asia on selvitetty. Pikkuveljeni ei ole KOSKAAN joutunut kokemaan samaa lapsuudessaan kuin minä, ja onkin paljon erilaisempi kuin minä olin lapsena.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mulle tulee mieleen, että on jotenkin psyykkisesti sairas... Tai siis, voisi jotenkin perustella päätöksiään, mikäli ei halua olla pelkästään ilkeä.

Ei perustellut, muutakuin sanomalla tosiaan, että haluavat olla keskenään, perheen kanssa. Ja se tosiaan oli se suurin pommi, selvitin itselleni, että en ole heidän perheensä... :C Jos äitini olisi jollain tapaa perustellut syyn, miksi ei voida lähteä, asia olisi eri. Tosin, en kyllä keksi itsekään mitään syytä sille, miksi ei voida lähteä, joten taitaa tehdä sen vain kiusallaan :/

Jos se on jotenkin kipee. Joskus oman vanhemmat outouden tajuaa parhaiten siinä vaiheessa, kun on asunut poissa kotoa tarpeeksi kauan.

siis kyllähän sitä nyt saa ihminen päättää millä porukalla lähtee. en usko että äitisi tuota tahalleen teki. onhans e nyt eri juttu lähteä kolmistaan kuin kuudestaan... ehkä äitisi haluaa rauhallisemman loman kuin mitä pikkulapsen kanssa pystyy saamaan.

tulet aina olemaan osa perhettäsi, mutta on sinun äidilläsi oikeus elämäänsä. jos hän matkustaa, ei tarkoita että hänen täytyy ottaa aikuinen tytär perheineen mukaan.

Yhteistyössä