pahoitinkohan mieleni turhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ystävä(?) tuli lomalla käymään perheensä luona tässä kaupungissa jossa asun. Hän asuu Ruotsissa, joten kovin usein emme enää voi tavata, toisin kuin ennen, kun oltiin paljonkin tekemisissä ja olemme molemmat toistemme lasten kummeja. Kaksi viikkoa olivat nyt täällä. Sovittiin aikoja sitten, että sitten tavataan ehdottomasti. Päiväkin oli jo sovittu, hän oli laatinut tosi tiukan aikataulun itselleen, paljon paikkoja ja ihmisiä joita halusi nähdä.

Meille rantautuikin sitten mahtauti, juuri pari päivää ennekun oli tarkoitus nähdä. Kaverin reaktio tähän oli, että no just niin, kiva kun kaikki hänen suunnitelmansa peruuntuu. Olin vähän äimänä tästä, ei kai me nyt tahallaan sairastuttu. Kysyin käykö joku toinen päivä. Alkuun oli sitä meltä, ettei ehdi.

Laittoi kuitenkin sitten viestiä, että ehtisi sittenkin nähdä yhtenä päivänä. Tätä edeltävänä päivänä ilmoittikin sitten, että on kovasti kipeänä, joten peruuntuu taas näkeminen. Ajattelin että okei no harmi, mutta minkäs teet. Toivotin pikaista paranemista. Sitten luinkin facebookista kuinka hän oli ollut viettämässä loistavaa päivää parin toisen kaverinsa kanssa, ei tietoakaan sairastelusta enää. olisin kuvitellut että jos äkkiparani, niin olisi senään ilmoittanut?
Tuli vaan mieleen, tekikö ihan kiusallaan "kostoksi" tämän sairastelunsa, mekin nimittäin vaihdettiin meidän aikatauluja ihan vaan siksi että ehdittäisi näkemään. Tuli vähän paha mieli, etenkin hänen ensimäisestä reaktiostaan meidän sairastumiseen ja sen jälkeiseen yhteydenpidon vähyyteen noin muutenkin. Lastenkin puolesta vähän harmittaa, odottivat kovasti vanhojen kavereidensa tapaamista.

Vedinkö turhasta herneen klyyvariin?

Kuulostaa ihan "kostolta", mut vaikee sanoa.. Mä olisin varmaa vetänyt herneen nekkuun, kun ei ilmottanut.. ei siinä jos ei nähdä ja haluaa mennä muualle, mutta rehellsyys maan perii.. hmm..

jaa...no vaikka ystävistäni tykkäänkin saattaisin kyllä jättää heillä vierailun väliin ihan sen vuoksi jos heillä on just oltu mahataudissa (norokinhan tartuttaa vielä monta päivää paranemisen jälkeenkin...siis pöpö elää kotisi pinnoilla)

toisaalta tosiaan sitten jos käy harvoin esim lapsuuden kotipaikkakunnalla ja olisi tosi monta paikkaa missä vierailla ja ystäviä joita nähdä, niin ymmärrän hyvin, ettei aina kerkeä tai jaksakkaan sitten kaikkia tavata..

Olisitko loukkaantunut, jos ystäväsi olisi ilmoittanut mieluummin tapaavansa nyt muita ystäviään kuin sinua? Jos olisit, tuo "sairaus" saattoi olla vain valkoinen valhe.

[QUOTE="vieras";23861017]Ystävä(?) tuli lomalla käymään perheensä luona tässä kaupungissa jossa asun. Hän asuu Ruotsissa, joten kovin usein emme enää voi tavata, toisin kuin ennen, kun oltiin paljonkin tekemisissä ja olemme molemmat toistemme lasten kummeja. Kaksi viikkoa olivat nyt täällä. Sovittiin aikoja sitten, että sitten tavataan ehdottomasti. Päiväkin oli jo sovittu, hän oli laatinut tosi tiukan aikataulun itselleen, paljon paikkoja ja ihmisiä joita halusi nähdä.

Meille rantautuikin sitten mahtauti, juuri pari päivää ennekun oli tarkoitus nähdä. Kaverin reaktio tähän oli, että no just niin, kiva kun kaikki hänen suunnitelmansa peruuntuu. Olin vähän äimänä tästä, ei kai me nyt tahallaan sairastuttu. Kysyin käykö joku toinen päivä. Alkuun oli sitä meltä, ettei ehdi.

Laittoi kuitenkin sitten viestiä, että ehtisi sittenkin nähdä yhtenä päivänä. Tätä edeltävänä päivänä ilmoittikin sitten, että on kovasti kipeänä, joten peruuntuu taas näkeminen. Ajattelin että okei no harmi, mutta minkäs teet. Toivotin pikaista paranemista. Sitten luinkin facebookista kuinka hän oli ollut viettämässä loistavaa päivää parin toisen kaverinsa kanssa, ei tietoakaan sairastelusta enää. olisin kuvitellut että jos äkkiparani, niin olisi senään ilmoittanut?
Tuli vaan mieleen, tekikö ihan kiusallaan "kostoksi" tämän sairastelunsa, mekin nimittäin vaihdettiin meidän aikatauluja ihan vaan siksi että ehdittäisi näkemään. Tuli vähän paha mieli, etenkin hänen ensimäisestä reaktiostaan meidän sairastumiseen ja sen jälkeiseen yhteydenpidon vähyyteen noin muutenkin. Lastenkin puolesta vähän harmittaa, odottivat kovasti vanhojen kavereidensa tapaamista.

Vedinkö turhasta herneen klyyvariin?[/QUOTE]

Kostolta vaikuttaa. Luulen tosin, että hän luuli sinun keksineen mahataudin...ajatteli, että et oikeasti halunnut nähdä ja vedit hihasta viime hetken sairastelun. Mulla on yks kaveri joka taitaa tehtailla noita äkkisairastumisia. On meinaan yli 5v, ku olemme käyneet hänen luonaan kylässä :). Muutaman kerran vuodessa on yritetty =).

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23861125:
Olisitko loukkaantunut, jos ystäväsi olisi ilmoittanut mieluummin tapaavansa nyt muita ystäviään kuin sinua? Jos olisit, tuo "sairaus" saattoi olla vain valkoinen valhe.

siinä tapauksessa olisin kuvitellut ettei hän olisi ilmottanut että hänelle sopii sittenkin, vaan olisi antanut asian olla? tai olisi alunperin suoraan sanonut, että tällä reissulla ei voi nähdä. se olisi ollut sitten ihan ok.

ja itse en tosiaan keksinyt tuota mahatautia, kun niin kovasti olin odottanut tapaamista ja suunnitellut kivaa päivää meille kaikille :( kuvittelin että hänkin tiesi tuon -minut hyvin tuntien.
tuosta meidän mahataudista oli tähän toiseen tapaamispäivään aikaa jo lähes se 2vk ja ehdotin itse jo silloin aiemmin jopa sitä, että voitaisiin nähdä vaikka ulkosalla, kaupungilla kahvilla tms edes pikaisesti, jos tuntuu etteivät meille tautipesään halua tulla.

mutta ei sitten :(

[QUOTE="a p";23861174]siinä tapauksessa olisin kuvitellut ettei hän olisi ilmottanut että hänelle sopii sittenkin, vaan olisi antanut asian olla? tai olisi alunperin suoraan sanonut, että tällä reissulla ei voi nähdä. se olisi ollut sitten ihan ok.

ja itse en tosiaan keksinyt tuota mahatautia, kun niin kovasti olin odottanut tapaamista ja suunnitellut kivaa päivää meille kaikille :( kuvittelin että hänkin tiesi tuon -minut hyvin tuntien.
tuosta meidän mahataudista oli tähän toiseen tapaamispäivään aikaa jo lähes se 2vk ja ehdotin itse jo silloin aiemmin jopa sitä, että voitaisiin nähdä vaikka ulkosalla, kaupungilla kahvilla tms edes pikaisesti, jos tuntuu etteivät meille tautipesään halua tulla.

mutta ei sitten :([/QUOTE]
Mutta entä jos hän sulle lupauksensa jälkeen saikin soiton joltain muulta kaveriltaan ja halusi sittenkin mieluummin tavata tämän toisen kaverin? Miten olisit reagoinut, jos hän olisi suoraan sanonut laittavansa toisen kaverinsa sinun edellesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23861190:
Mutta entä jos hän sulle lupauksensa jälkeen saikin soiton joltain muulta kaveriltaan ja halusi sittenkin mieluummin tavata tämän toisen kaverin? Miten olisit reagoinut, jos hän olisi suoraan sanonut laittavansa toisen kaverinsa sinun edellesi?

eihän sekään kivaa olisi tietenkään ollut, mutta mä arvostan kyllä rehellisyyttä enkä selän takana toimimista. siihen olisin saanu sanoa mielipiteeni ja ilmaista pettymykseni ja oltais saatu puhuttua asiat siinä sitten suoraan ja hyvässä hengessä. kiva lukea näin jälkikäteen jostain facebookista, tiedä mitä hänelle nyt sanoisin sitten, tai miten asian muotoilisin sillai nätisti lähinnä.

[QUOTE="a p";23861228]eihän sekään kivaa olisi tietenkään ollut, mutta mä arvostan kyllä rehellisyyttä enkä selän takana toimimista. siihen olisin saanu sanoa mielipiteeni ja ilmaista pettymykseni ja oltais saatu puhuttua asiat siinä sitten suoraan ja hyvässä hengessä. kiva lukea näin jälkikäteen jostain facebookista, tiedä mitä hänelle nyt sanoisin sitten, tai miten asian muotoilisin sillai nätisti lähinnä.[/QUOTE]
Tietääkö ystäväsi tämän? Sinuna mä en noteeraisi asiaa yhtään mitenkään. Ystävälläsi oli syy tehdä niinkuin teki eikä sen syyn kannata antaa vaikuttaa ystävyyteenne. Mä joskus aikoinaan itsekin käytin valkoisia valheita, kun vaihtoehtona oli joko pahoittaa ystävän mieli rehellisyydellä tai valehdella. Nykyisin mulla on onneksi enää vain sellaisia ystäviä, joille ei tarvitse valehdella.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23861260:
Tietääkö ystäväsi tämän? Sinuna mä en noteeraisi asiaa yhtään mitenkään. Ystävälläsi oli syy tehdä niinkuin teki eikä sen syyn kannata antaa vaikuttaa ystävyyteenne. Mä joskus aikoinaan itsekin käytin valkoisia valheita, kun vaihtoehtona oli joko pahoittaa ystävän mieli rehellisyydellä tai valehdella. Nykyisin mulla on onneksi enää vain sellaisia ystäviä, joille ei tarvitse valehdella.

aivan varmasti tietää. ollaan tosiaan tunnettu piiiitkään ja ennenkin puhuttu asiat suoraan. :/

Ap, vierailisitko itse mielelläsi juuri mahataudista parantuneessa/toipuvassa perheessä lomamatkallasi.
Paluumatka kotiin vatstautisten lasten kanssa olisi painajainen.

Yhteistyössä