Olenko lapsellinen? Pahoitinko mieleni turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinpä niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mun jutun pääpontti olikin se, että tuntuu ihan VITUN pahalta, että silloin kun me pyydetään niitä mukaan, keksii äiti kymmeniä syitä siitä, miksei voi lähteä. On kuulemma hänen selälleen liian pitkä matka mm istua autossa, on liikaa lunta ja karua. En usko, että se matka on siitä lyhentynyt nyt parin kk aikana, tai että yhtään on lumi sulanut pois (siellähän on enemmän lunta kuin täällä) ja että maisemat on jotenkin trooppiseen suuntaan menneet, ihan yhtä karua siis. Ja nyt sitten kelpaakin, lähteä perheen kanssa viettämään ihanaa lomaa! Ainiin, paitsi yks lapsi (joka ei enää nykyään kuulu perheeseen) jätetään kokonaan pois matkasta, koska sitä ei haluta sinne. Ja mä takaan, mun lapseni kautta, että äitini teki sen tahallaan. Mä tunnen äitini tasan kymmenen kertaa paremmin ku kukaan tällä palstalla, ja mä NIIIIIN tiedän, että mun äitini tekee sen kiusallaan.

No toisaalta, jos mut pyydettäs lapsenvahdiksi kaveriporukan bileisiin ja kysyjä ois oma lapsi, niin ehkä mäkään en hennois sanoo suoraan vaan sanosin jotain pitkästä automatkasta tms...

Mut voi tosiaan olla että sä tiedät paremmin ja äitis lähtee vaan sun kiusaks lomalle.

Olisitko kestänyt totuuden, jos äitisi olisi sanonut että "kiitos ei, haluamme kyllä Lappiin mutta ihan rauhassa kahden kesken, ilman sitä touhua ja hälinää joka pikkulapsesta väkisinkin tulee"...?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ymmärrän kyllä äitiäsi.

On täysin eri asia lomailla rauhassa kahdestaan oman puolison kanssa...

Kahdestaan? Ei ne oo lähössä sinne kahdestaan, jos viitsit edes lukea ketjua, ennenku tuut kommentoimaan. Johan sanoin tuolla aiemmin, että sen ymmärtäisinkin, jos ne lähtis kahdestaan, en todellakaan edes viitsisi ängetä mukaan. Mutta kun lähtee sinne mun pikkuveli, joka ilmeisesti vielä kuuluu perheeseen. Toivottavasti sitä ei heitetä ulos perheestä, kun löytää emännän.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos roolit olisivat toisin päin, eli anoppi olisi tulossa mukaan lomalle, koko palsta kiljuisi, miten ei anoppia millekään PERHELOMALLE kyllä otettaisi. Sairashan sellainen anoppi olisi, jotenkin läheisriippuvainen ja ties mitä.

Mä kyllä voisin ottaa mieheni vanhemmat, ja oman äitinikin mukaan, jos haluaisivat tulla.

ni koska ne aikuisia, jotka menee ja on omillaan.

ottaisitko ystäväpariskunnan ja heidän pikkulapsen mukaan? sitten kun omat lapsesi on jo isoja.. no, ehket nyt pysty asettumaan siihen tilanteeseen. ehkä jsoksu tajuat sen pointin.

Ottaisin, ehdottomasti. Miksen ottaisi? Ja pystyn asennoitumaan tilanteeseen.

Siis sullahan on ap OMA perhe? Mä jotenkin ajattelen että mun mies+lapset on mun perhe, vanhempani ja sisarukseni taas lapsuudenperhe.
Vetoat kokoajan perheeseen kuulumista, onko napanuora tiukassa vielä?

Mun jutun pääpontti olikin se, että tuntuu ihan VITUN pahalta, että silloin kun me pyydetään niitä mukaan, keksii äiti kymmeniä syitä siitä, miksei voi lähteä. On kuulemma hänen selälleen liian pitkä matka mm istua autossa, on liikaa lunta ja karua. En usko, että se matka on siitä lyhentynyt nyt parin kk aikana, tai että yhtään on lumi sulanut pois (siellähän on enemmän lunta kuin täällä) ja että maisemat on jotenkin trooppiseen suuntaan menneet, ihan yhtä karua siis. Ja nyt sitten kelpaakin, lähteä perheen kanssa viettämään ihanaa lomaa! Ainiin, paitsi yks lapsi (joka ei enää nykyään kuulu perheeseen) jätetään kokonaan pois matkasta, koska sitä ei haluta sinne. Ja mä takaan, mun lapseni kautta, että äitini teki sen tahallaan. Mä tunnen äitini tasan kymmenen kertaa paremmin ku kukaan tällä palstalla, ja mä NIIIIIN tiedän, että mun äitini tekee sen kiusallaan.

Sinä taidat olla Lelli-pentu, yritähän kasvaa jo äidiksi itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:

No toisaalta, jos mut pyydettäs lapsenvahdiksi kaveriporukan bileisiin ja kysyjä ois oma lapsi, niin ehkä mäkään en hennois sanoo suoraan vaan sanosin jotain pitkästä automatkasta tms...

Mut voi tosiaan olla että sä tiedät paremmin ja äitis lähtee vaan sun kiusaks lomalle.

Heh, ymmärrä säkin tahallas väärin.

Olisitko kestänyt totuuden, jos äitisi olisi sanonut että "kiitos ei, haluamme kyllä Lappiin mutta ihan rauhassa kahden kesken, ilman sitä touhua ja hälinää joka pikkulapsesta väkisinkin tulee"...?

Olisin, tottakai!!! Johan senkin olen jo sanonut. Minusta on vain äärettömän typerää, ettei perustella asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Kyllä mustakin kuulostaa kiusantekemiseltä. Tuokin, että ei perustele mitenkään asiaa.

No kyllä musta on varsinaista kiusantekoa, jos ei anneta aikuisen ihmisen lahteä sellaiselle lomalle kun haluaa. Ja eikö tuossa ole äiti jo ihan tarpeeksi perustellut? Tosin en ymmärrä sitäkään, että vaaditaan perusteluja, he ovat suunnitelleet itselleen haluamansa loman ja siinäpä se. Tuo loma muuttuisi aivan erilaiseksi, jos mukana olisi ap:n pesue. Minusta ap kuulostaa lapselliselta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Siis sullahan on ap OMA perhe? Mä jotenkin ajattelen että mun mies+lapset on mun perhe, vanhempani ja sisarukseni taas lapsuudenperhe.

Kylläpä te jotkut osaatte olla ilkeitä, ja haluatte tahallaan ymmärtää väärin. Ajatteleppa niin, että kun omat lapsesi kasvaa, ja aikuistuu, saavat miehen ja omia lapsia, eikö ne enää kuulukkaan perheeseen. Säälin lapsiasi jos näin on. Kyllä mun lapset on aina mun lapsia ja kuuluvat perheeseen, vaikka muualla asuvatkin, omana perheenä. En koskaan voisi sanoa omille lapsilleni Ei, jos tilanne olisi samanlainen.

Kahdestaan? Ei ne oo lähössä sinne kahdestaan, jos viitsit edes lukea ketjua, ennenku tuut kommentoimaan. Johan sanoin tuolla aiemmin, että sen ymmärtäisinkin, jos ne lähtis kahdestaan, en todellakaan edes viitsisi ängetä mukaan. Mutta kun lähtee sinne mun pikkuveli, joka ilmeisesti vielä kuuluu perheeseen. Toivottavasti sitä ei heitetä ulos perheestä, kun löytää emännän.

No ilman pikkumuksuja kuitenkin, heillä on mahdollisuus olla ihan täysin kahdestaan kun veljesi tuskin enää on täysin vahdittava ja vaipoissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Anteeks mutta pakko kysyä, kuinka vanha sä ap olet ja kuinka vanha sun pikkuveljes on?

Mä olen 25 ja pikkuveljeni on 13. Mitä väliä iällä on tässä?

Ja sä vielä ihmettelet miks pikkuveli lähtee mukaan.......Hei anteeks nyt mut järjenkäyttö on sallittua...Mä ymmärtäisin sun kiukun jos veli on 20 ja lähtee mut te ette, mut oikeesti, ei ton ikästä voi oikein kotiinkaa jättää yksin viikoks.

Ymmärrän kyllä äitiäsi.

On täysin eri asia lomailla rauhassa kahdestaan oman puolison kanssa...

joku 13-vuotias on ihan eri asia kuin vänisevä pikkulapsi josta on ylimääräistä hälyä ja vaivaa.

aika epäreilua musta on hermostua siitä ettei joku halua viettää lomaansa seurassa jossa on pikkulapsi(a). Ei se tarkoita että siitä lapsesta ei muuten pitäisi tai ettei kuulu perheeseen jos ei joka paikkaan oteta mukaan

Kylläpä te jotkut osaatte olla ilkeitä, ja haluatte tahallaan ymmärtää väärin. Ajatteleppa niin, että kun omat lapsesi kasvaa, ja aikuistuu, saavat miehen ja omia lapsia, eikö ne enää kuulukkaan perheeseen. Säälin lapsiasi jos näin on. Kyllä mun lapset on aina mun lapsia ja kuuluvat perheeseen, vaikka muualla asuvatkin, omana perheenä. En koskaan voisi sanoa omille lapsilleni Ei, jos tilanne olisi samanlainen.

Ok. No saako sun omat lapset sanoa sulle ei, jos eivät haluakaan sua lomalle mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Kyllä mustakin kuulostaa kiusantekemiseltä. Tuokin, että ei perustele mitenkään asiaa.

Onkos Huumekoiralla sisaruksia?

Sinun vanhempasi kutsuvat kaiketi aina teidät kaikki lomilleen.

On mulla sisaruksia kyllä. Siis se mitä en tossa ymmärtänyt oli se, että äiti valehteli ja tiuski. Ja ap:n viestistä kuulsi semmonen, hm, vaikee selittää, sellanen, että äidillä on tapana olla jotenkin loukkaava tai jotain.

Anteeks mutta pakko kysyä, kuinka vanha sä ap olet ja kuinka vanha sun pikkuveljes on?

VOI HERRANJUMALA. Sun pikkuveljes on alaikänen, sun äitis velvollisuus on huolehtia siitä! Jos se jättäis sen himaan se ois heitteillejättö. Jos ne ei ottais sitä mukaan ne joutuis ettiin lapsenvahdin. Sun jos jonkun luulis tietävän miten hankalaa on saada lapsenvahtia?

Et oo oikeesti tosissas.

Tai hei, ehdotapa että sinä vahdit sun pikkuveljeä niin ne pääsee keskenään matkaan? Ja sit sullakaan ei oo paha mieli kun sun 13-vuotias pikkuveljes ei saa enempää nallekarkkeja kun sinä eikä pääse reissuun. Kaikki voittaa! Problem solved.

Öh, siis kun lapseni ovat aikuisia lähden heidän kanssaan lomille, vietän viikonloput jne. koska olemme perhettä?
Mä kyllä pidän normaalina sitä etten lomaile vanhempieni vaan perheeni kanssa mutta kukin tavallaan.

Joku tuolla sanoi, että olen lellipentu, että mun pitää kasvaa aikuiseks.

Jos lellipentu on jonkun mielestä sellainen, jota hakataan kotona, lyödään ja tukistetaan. Huudetaan ja käsketään itse hakea koivuniemen herra jolla sitten paukutellaan paljaalle perseelle, kun teki jotain "väärin" niin sitten jollain on kyllä väärä kuva lellipennusta.

Mä olen elämässäni joutunut kokemaan vanhempieni eron sekä teini-iässä oman isäni kuoleman, joka oli mulle kova paikka. Mä olen todennäköisesti paljon aikuisempi, kuin monikaan muu mun ikäinen

Ja edelleen, en pahoittanut mieltäni siitä, että en pääsekkään lappiin (oishan siellä kiva ollut käydä) vaan siitä, että äitini sysäsi minut pois perheestään, tai ainakin se siltä kuulosti. "me lähdetään perheen kanssa"

Ja sä vielä ihmettelet miks pikkuveli lähtee mukaan.......Hei anteeks nyt mut järjenkäyttö on sallittua...Mä ymmärtäisin sun kiukun jos veli on 20 ja lähtee mut te ette, mut oikeesti, ei ton ikästä voi oikein kotiinkaa jättää yksin viikoks.

Lueppa alempaa, en pahoita mieltä siitä, että veli lähtee. Jos viitsi vaan ymmärtää kerrankin oikein.

Yhteistyössä