Olenko lapsellinen? Pahoitinko mieleni turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinpä niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Onko sun äiti usein tuollainen? Tai siis jotenkin sun juttu kuulosti siltä, että olet hiukan tottunutkin tuollaiseen.

Juu, on se. Jos päättää jotain, ei muuta päätöstänsä, ei kuuntele mitä muilla on sanottavaa, kaikki on just niin oikein, kun hänen mielestään on. Mutta näin pahaa en osannut odottaa...

Jos tilanne ois toinen siltä kantilta, että mun MIEHEN VANHEMMAT olis lähössä, niin ei ne todellakaan kieltäs lähtemästä mukaan, oisivat vaan innossaan kun saavat seuraa. Mut ei ne mihinkään tuollaseen lähde, ovat niin huonossa kunnossa nyt ja paljon vanhempia ku mun vanhemmat.

Eikä nyt tuu mieleen ketään kaveriakaan, jonka vanhemmat kieltäs yhtä lasta lähtemästä mukaan.

Yhtä lasta? Meinasit sitten jättää miehen ja lapsen kotiin?

Äiti pelkää että hän toimii lapsen likkana viikon ajan. Menkää mukaan mutta varmista että äitisi ei joudu yhtään kertaa olemaan lapsen likkana.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mulle tulee mieleen, että on jotenkin psyykkisesti sairas... Tai siis, voisi jotenkin perustella päätöksiään, mikäli ei halua olla pelkästään ilkeä.

Ei perustellut, muutakuin sanomalla tosiaan, että haluavat olla keskenään, perheen kanssa. Ja se tosiaan oli se suurin pommi, selvitin itselleni, että en ole heidän perheensä... :C Jos äitini olisi jollain tapaa perustellut syyn, miksi ei voida lähteä, asia olisi eri. Tosin, en kyllä keksi itsekään mitään syytä sille, miksi ei voida lähteä, joten taitaa tehdä sen vain kiusallaan :/

OOksäkään ap ihan "terve"?
Mä ymmärrän täysin äitiäsi? LOmailu on vähän eri asia omalla porukalla kuin se että mukana on pikkulapsi ja vieras mies (sinun miehesi kuitenkin on heille ns. vieras).

Eli sun mielestä äitis ei sais viettää parisuhdeaikaa miehensä kanssa, koska sä halut jonkun vahtimaan sun lasta kun ite laskettelet? Ja asiaa pahentaa se ettei äitis suostunu lähteen lastenlikaks kaveriporukan ryyppyreissulle?

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Kannattaa varmaan ihan nätisti puhua äitis kanssa ja sanoa et pahoitit mieles, eiköhän se sillä selviä..Mullekkin tuli ekana mieleen et pelkää notta joutuu kokoaikaseks lapsenlikaks jos työkin meette..

Mutta kun eihän se voi niin luulla, koska mä sen sille heti alussa tein selväksi. Sanoin kutakuinkin näin: "Voitaskohan mekin lähteä mukaan, että ois kiva lähtee lappiin, että toki maksetaan kaikki ihan itse, eikä tulla teidän mökkiin, ettekä te joudu sinne lapsenvahdiksi. Että toki olis kiva lasketella se pari tuntia jonakin iltana, jos se vaan teille sopii, että katsoisitte tyttöä." Ei voi enää luulla, että joutuu kokonaisvaltaiseksi lapsenvahdiksi.

Hei ihmiset, jos pariksi tunniksi kaipaa lastenvahtia, niin Levillä ja Ylläksellä toimii MLL ja sieltä voi saada vahtipalvelua, ainakin ennen on saanut muutamaksi tunniksi siis. Joutuu vähän maksamaan, mutta mikäs siinä. Lisäksi muutakin maksullista päivähoitoa. Älkää nyt pöljään äitiin antako loman kaatua.

Mutta kun eihän se voi niin luulla, koska mä sen sille heti alussa tein selväksi. Sanoin kutakuinkin näin: "Voitaskohan mekin lähteä mukaan, että ois kiva lähtee lappiin, että toki maksetaan kaikki ihan itse, eikä tulla teidän mökkiin, ettekä te joudu sinne lapsenvahdiksi. Että toki olis kiva lasketella se pari tuntia jonakin iltana, jos se vaan teille sopii, että katsoisitte tyttöä." Ei voi enää luulla, että joutuu kokonaisvaltaiseksi lapsenvahdiksi.

No silti siihen sisällytettiin se lapsenvahtina olo ja jos ne nyt ei vaan halua olla lapsenlikkana vaan nauttia itekkin rauhallisesta lomasta jolloin voivat tehä mitä ite haluavat muista piittaamatta...

Edelleen suosittelen puhumaan äitis kanssa jos mieles noin pahasti pahoitit.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
siis kyllähän sitä nyt saa ihminen päättää millä porukalla lähtee. en usko että äitisi tuota tahalleen teki. onhans e nyt eri juttu lähteä kolmistaan kuin kuudestaan... ehkä äitisi haluaa rauhallisemman loman kuin mitä pikkulapsen kanssa pystyy saamaan.

tulet aina olemaan osa perhettäsi, mutta on sinun äidilläsi oikeus elämäänsä. jos hän matkustaa, ei tarkoita että hänen täytyy ottaa aikuinen tytär perheineen mukaan.

peesaan.
kivittäkää ihan rauhassa :/

Jos roolit olisivat toisin päin, eli anoppi olisi tulossa mukaan lomalle, koko palsta kiljuisi, miten ei anoppia millekään PERHELOMALLE kyllä otettaisi. Sairashan sellainen anoppi olisi, jotenkin läheisriippuvainen ja ties mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Eli sun mielestä äitis ei sais viettää parisuhdeaikaa miehensä kanssa, koska sä halut jonkun vahtimaan sun lasta kun ite laskettelet? Ja asiaa pahentaa se ettei äitis suostunu lähteen lastenlikaks kaveriporukan ryyppyreissulle?

Ymmärrä tahallas väärin.

Kannattaa varmaan ihan nätisti puhua äitis kanssa ja sanoa et pahoitit mieles, eiköhän se sillä selviä..Mullekkin tuli ekana mieleen et pelkää notta joutuu kokoaikaseks lapsenlikaks jos työkin meette..

Miksi ette mene keskenänne ja palkkaa MLL:n lastenhoitajaa siihen pariksi tunniksi?

No on kuitenkin sidottu teidän aikatauluhin ja haluihin, vaikket sinä asiaa näin näekään. Äitisi haluaa lomailla ilman muiden sanelemia aikatauluja ja nauttia rauhasta.

No silti siihen sisällytettiin se lapsenvahtina olo ja jos ne nyt ei vaan halua olla lapsenlikkana vaan nauttia itekkin rauhallisesta lomasta jolloin voivat tehä mitä ite haluavat muista piittaamatta...

Edelleen suosittelen puhumaan äitis kanssa jos mieles noin pahasti pahoitit.

Äitini ei halua puhua, sanoi sen selvästi tänään, ja siksi lähdinkin kotiin. Puhukoot sitten kun puhuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
siis kyllähän sitä nyt saa ihminen päättää millä porukalla lähtee. en usko että äitisi tuota tahalleen teki. onhans e nyt eri juttu lähteä kolmistaan kuin kuudestaan... ehkä äitisi haluaa rauhallisemman loman kuin mitä pikkulapsen kanssa pystyy saamaan.

tulet aina olemaan osa perhettäsi, mutta on sinun äidilläsi oikeus elämäänsä. jos hän matkustaa, ei tarkoita että hänen täytyy ottaa aikuinen tytär perheineen mukaan.

peesaan.
kivittäkää ihan rauhassa :/

Peesaan minäkin, täällä taitaa olla aika monella napanuora katkaisematta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos roolit olisivat toisin päin, eli anoppi olisi tulossa mukaan lomalle, koko palsta kiljuisi, miten ei anoppia millekään PERHELOMALLE kyllä otettaisi. Sairashan sellainen anoppi olisi, jotenkin läheisriippuvainen ja ties mitä.

Mä kyllä voisin ottaa mieheni vanhemmat, ja oman äitinikin mukaan, jos haluaisivat tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapinlikka:
Hei ihmiset, jos pariksi tunniksi kaipaa lastenvahtia, niin Levillä ja Ylläksellä toimii MLL ja sieltä voi saada vahtipalvelua, ainakin ennen on saanut muutamaksi tunniksi siis. Joutuu vähän maksamaan, mutta mikäs siinä. Lisäksi muutakin maksullista päivähoitoa. Älkää nyt pöljään äitiin antako loman kaatua.

Äidin lomaahan tässä ollaan kaatamassa.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:

Miksi ette mene keskenänne ja palkkaa MLL:n lastenhoitajaa siihen pariksi tunniksi?

Ei käy, vierastava lapsi täysin oudolle henkilölle, ennemmin olen lähtemättä koskaan mihinkään.

ap, olisitko valmis ottamaan 3 ns ylimääräistä ihmistä mukaan teidän perhelomalle? vaikkapa miehesi vanhemmat ja jonkun pikkulapsen josta joutuisit olemaan satavarmasti jonkin verran vastuussa? ja vaikka ei vastuuta joutuisi ottamaan, olisi se pikkulapsi siinä läsnä jne jne..

mä ymmärrän äitisi tilanteen oikein hyvin. itselläni on jo isommat lapset ja en ihan mielelläni pikkulapsia ottaisi mukaan reissuun, vaikken vastuuseen niistä joutuisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä kyllä voisin ottaa mieheni vanhemmat, ja oman äitinikin mukaan, jos haluaisivat tulla.

ni koska ne aikuisia, jotka menee ja on omillaan.

ottaisitko ystäväpariskunnan ja heidän pikkulapsen mukaan? sitten kun omat lapsesi on jo isoja.. no, ehket nyt pysty asettumaan siihen tilanteeseen. ehkä jsoksu tajuat sen pointin.

Ei käy, vierastava lapsi täysin oudolle henkilölle, ennemmin olen lähtemättä koskaan mihinkään.

Tämä kuulostaa ihan hyvältä päätökseltä. Lapsi ei vierasta muutaman vuoden kuluttua ja samalla ehdit kasvaa itsekin.

Mun jutun pääpontti olikin se, että tuntuu ihan VITUN pahalta, että silloin kun me pyydetään niitä mukaan, keksii äiti kymmeniä syitä siitä, miksei voi lähteä. On kuulemma hänen selälleen liian pitkä matka mm istua autossa, on liikaa lunta ja karua. En usko, että se matka on siitä lyhentynyt nyt parin kk aikana, tai että yhtään on lumi sulanut pois (siellähän on enemmän lunta kuin täällä) ja että maisemat on jotenkin trooppiseen suuntaan menneet, ihan yhtä karua siis. Ja nyt sitten kelpaakin, lähteä perheen kanssa viettämään ihanaa lomaa! Ainiin, paitsi yks lapsi (joka ei enää nykyään kuulu perheeseen) jätetään kokonaan pois matkasta, koska sitä ei haluta sinne. Ja mä takaan, mun lapseni kautta, että äitini teki sen tahallaan. Mä tunnen äitini tasan kymmenen kertaa paremmin ku kukaan tällä palstalla, ja mä NIIIIIN tiedän, että mun äitini tekee sen kiusallaan.

Ok, eli tarvitte siis oman lapsenvahdin mukaan ennen kun voitte lähtä reissuun, muuten ette ikinä lähe mihinkään, mutta et TIETENKÄÄN ny oo sen takia lähdössä että saisi äidistäs kätsyn lapsenvahdin?

Ja tokihan kyse on vaan tunnista parista, mutta jos äiti ei suostu niin ette voi lähtee mihkään ikinä koska loma on pilalla?

Niinpä niin...

Yhteistyössä