T
tuiretuinen
Vieras
Saanko udella, ihan hyväntahtoisesti enkä missää nimessä pahoin aikein. Minkälaisia riittejä sinulla on? Jos niitä on, en siis tiedä. Uskotko siis Ukkoon, Tapioon jne (ymmärsinkö oikein)?
Minen nyt pitkästi jaksa kirjottaa kun oon ympäripyöreitä päiviä töissä tehnyt ja kohta nukkumatti kutsuu mutta lyhyesti.
Eli kyllä Ukkoon, Tapioon jne.
Minä rukoilen, minä uhraan Jumalille, Yritän pitää kodin haltijat tyytyväisenä
Uskoni perustuu hyvin pitkälle esivanhempien kunnioittamiseen, heidän jotka ovat manan majoilla. Yritän olla luonnon kanssa tasapainossa, en ketään enkä mitään halua vahingoittaa. Metsä on minulle semmoinen temppeli jossa voi hiljentyä, rukoilla, uhrata ja löytää rauhan.
Uhrauksessa on negatiivinen kaiku ( kiitos kristittyjen opin ) mutta uhraamiseen ei mitään "pimeää" liity vaan se on esimerkiksi sitä että uhripaikalle viedään esim. ruokaa, koruja jne.
Minun asuin seudullani ei ole tunnettuja vanhoja uhripaikkoja joten minulla on oma uhripaikka.
Minä olen yksin tämän uskoni kanssa, en tunne ketään henk.koht. joka samoin uskoo. Joten välttämättä tapani harjoittaa uskoani ei ole "oikea" mutta uskoni ja riittini tulevat suoraan sisältäni ja sydämmestäni.
Olen ateisti perheestä, olen yrittänyt uskoa kristittyjen jumalan, kuitenkin olen aina jotenkin tiennyt oman polkuni. mikään kriisi tai elämän muutos ei minusta "horhoä" tehnyt vaan usko on ollut minussa aina. Jo lapsena minä vaeltelin tunteja metsässä päivittäin ja vein ulkosaunaan saunatontulle evästä, mutta kukaan ei ole minua koskaan opettanut, vaan sisäsyntyistä tämä on.