J
julmaa hyväksikäyttöä
Vieras
Eli kaverini hyvää hyvyyttään/tyhmyyttään. meni antamaan pikavipin nimiinsä yhdelle pitkäaikaiselle Parhaalle ystävälleen. noin 300e. kun heillä oli lapset ruokkimatta ja jotain muutakin tärkeää rahanreikää.. nooohh tämä "kaveri" sanoi hoitaneensa vipin... mutta nyt sitten minun kaverille tuli lappu että, vippiä ei ole hoidettu ja siitä on korkoa kasvanut. noh kaverini.. sitten sanoi aiheesta täälle toiselle kaverille. ja hän lupasi hoitaa asian.. ei kuulemma mustanut. noh nyt sitten on vippi taas jäänyt hoitamatta. ja yhteensä tällä on jo hintaa noin 1000e.. kiva yllätys kaverilleni.. noh tämä toinen kaveri sitten lupasi maksaa erissä tämän vipin pois. mutta kaveriltani meni luottotiedot 3v. 100e tämä toinen kaveri lyhensi velkaa.. sen jälkeen ei ole lyhentänyt.. sitten tuli toinen lappu... meikkifirmasta. jonka tämä kyseinen toinen kaveri oli luvannut hoitaa.. kun sai rahatkin siihen laskuun.. eipä ollut hoitanut. ja korkoa oli kertynyt jo niin että lasku oli kahessa eri laskussa 300e eli hyhteensä 600e. tämä yllätys viellä.. olimme matkoilla eli nämä meikkilaskut oli odottamassa kotia tultua.. kiva kotia paluu..
itse jus mietin että mitä hittoa itse tekisin jos näin kävisi.. apua. tosin itse en antaisi edes vippejä.. kun äitiltäni olen oppinut että ihmisiin eipidä luottaa.. ei vaikka olisi miten läheinen..
mutta minkälainen ihminen on tälläinen joka on niin ystävää. ja päin naamaa valehtelee maksaneensa vaikka tietää että se joskus tulee ilmi. jos hän olisi ajoissa jo sanonut että asiaa ei pysty hoitamaan niin tuon 300e olisi voinut viellä helposti maksaa. maksappa siinä sitten työttömänä 1000e+ meikki laskut josta olet jo kertaalleen rahat antanut.
ja tämä tyyppi viellä luulee pääsevänsä tästä kun koiraveräjästä.. niin kuin kaikista muistakin tekemisistään. omat luottotiedot hällä onkin jo palaneet.
sanokaapa voiko tässä tehdä muuta kuin maksaa kiltisti? sanooko lakimitään... tuo meikkilasku varsinkin tämä kaverihan käytännössä varasti nämä rahat.
itse jus mietin että mitä hittoa itse tekisin jos näin kävisi.. apua. tosin itse en antaisi edes vippejä.. kun äitiltäni olen oppinut että ihmisiin eipidä luottaa.. ei vaikka olisi miten läheinen..
mutta minkälainen ihminen on tälläinen joka on niin ystävää. ja päin naamaa valehtelee maksaneensa vaikka tietää että se joskus tulee ilmi. jos hän olisi ajoissa jo sanonut että asiaa ei pysty hoitamaan niin tuon 300e olisi voinut viellä helposti maksaa. maksappa siinä sitten työttömänä 1000e+ meikki laskut josta olet jo kertaalleen rahat antanut.
ja tämä tyyppi viellä luulee pääsevänsä tästä kun koiraveräjästä.. niin kuin kaikista muistakin tekemisistään. omat luottotiedot hällä onkin jo palaneet.
sanokaapa voiko tässä tehdä muuta kuin maksaa kiltisti? sanooko lakimitään... tuo meikkilasku varsinkin tämä kaverihan käytännössä varasti nämä rahat.