On se nyt kumma kun pitää yhden "vapaapäivän" niin heti olllaan päiväkodista ruikuttamassa!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Joo. Minulla on 3 vuorotyö ja meidän lapset on päiväkodissa todella vähän. Välillä viikonkin pois putkeen! Nyt sitten ajattelin itsekkäästi pitää yövuorojen jälkeen yhden VAPAAPÄIVÄN ja mies vei lapset hoitoon ja minä pääsin uimahalliin uimaan ja hiukan rentoutumaan päiväksi. Mies sanoi äsken, että päiväkodissa oli heti kyselty, että miten minun vuorot menee ja miten yövuoroja nyt oli ja eikö ole vapaata jne jne???? Perkeleen perkele! Nyt tuntuu siltä, että olen helvetin paha ihminen :'( Tämä on juuri tätä, että syyllistetään sitten oikein kunnolla!
 
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

samoin lastenhoitajat ovat valinneet ammattinsa. Minä en ole lykännyt lapsia aina vapailla hoitoon, vaan johan tuolla luki, että ovat viikkonkin putkeen pois ja hoitajat tietävät tämän VARSIN hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

samoin lastenhoitajat ovat valinneet ammattinsa

Niinpä ja sä vielä maksat siitä hoitamisesta
 
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

Tottahan tää on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

Menikö sulla vähän ohi. Ap:han kirjoitti, että lapset ovat todella vähän hoidossa ja mä ainakin käsitin, että tämä oli suuri poikkeus että lapset menivät hoitoon äitinsä vapaapäivänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

samoin lastenhoitajat ovat valinneet ammattinsa

Niinpä ja sä vielä maksat siitä hoitamisesta

Plus lisäksi Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, joten jos sitä nyt käyttää päivän silloin tällöin, niin ehkä se ei ole keneltäkään pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

samoin lastenhoitajat ovat valinneet ammattinsa. Minä en ole lykännyt lapsia aina vapailla hoitoon, vaan johan tuolla luki, että ovat viikkonkin putkeen pois ja hoitajat tietävät tämän VARSIN hyvin.

Niin ovat ja toimivat sen mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyyhän sun saada nukkuakin yövuorojen jälkeen

ei niiden mielestä, koska olivat ihmetelleet minun nukkumispäiväänikin miehelle! Helvetti...ihmiset jotka eivät ole tehneet päivääkään yötyötä! Tiedän, olen ammattini valinnut, mutta yövuorojen jälkeen on kaikkien kannalta hyvä nukkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

samoin lastenhoitajat ovat valinneet ammattinsa

Niinpä ja sä vielä maksat siitä hoitamisesta

Ah, taas tää kaiken autuaaksi tekevä tosiasia :) Tottahan se lapsi on vietävä hoitoon, ku siitä kerran maksaakin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

samoin lastenhoitajat ovat valinneet ammattinsa

Niinpä ja sä vielä maksat siitä hoitamisesta

Plus lisäksi Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, joten jos sitä nyt käyttää päivän silloin tällöin, niin ehkä se ei ole keneltäkään pois?

Ja tässä se toinen :laugh: Hyvä mammat, teille on menny teidän oikeudet perille :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Joo. Minulla on 3 vuorotyö ja meidän lapset on päiväkodissa todella vähän. Välillä viikonkin pois putkeen! Nyt sitten ajattelin itsekkäästi pitää yövuorojen jälkeen yhden VAPAAPÄIVÄN ja mies vei lapset hoitoon ja minä pääsin uimahalliin uimaan ja hiukan rentoutumaan päiväksi. Mies sanoi äsken, että päiväkodissa oli heti kyselty, että miten minun vuorot menee ja miten yövuoroja nyt oli ja eikö ole vapaata jne jne???? Perkeleen perkele! Nyt tuntuu siltä, että olen helvetin paha ihminen :'( Tämä on juuri tätä, että syyllistetään sitten oikein kunnolla!

Ja meillä taas päinvastoin päiväkodissa...Me maksetaan 14:sta päivästä, eikä meillä juuri koskaan päivät täyty.Tädit tietävät siellä muutenkin, ettei meilläkään hoitopaikkoja lapsille juuri ole ja tietävät, että teen kolmivuorotyötä, niin ovat ihan kehottaneet, että ihan surutta voin suunitella omalle vapaapäivälle tytölle hoitopäivän, jos haluan vaikka uimaan tai ihan vaan siivota rauhassa, kun kuitenkin maksamme sen 14 päivää.Huhtikuussakaan ei tulis kuin 5 hoitopäivää, kun on pääsiäinen ja minulla pitkiä vapaita, niin sanoivat jo heti, että pidät itsellesi muutaman vapaapäivän...Mutta meillä onkin aivan upea päiväkoti kaikin puolin ja siellä työskentelee ihmisiä, jotka tekevät työtään koko sydämellään ja ovat todella upeita tyyppejä kaikki.Olen iloinen, että lapseni saa olla siellä hoidossa :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyyhän sun saada nukkuakin yövuorojen jälkeen

ei niiden mielestä, koska olivat ihmetelleet minun nukkumispäiväänikin miehelle! Helvetti...ihmiset jotka eivät ole tehneet päivääkään yötyötä! Tiedän, olen ammattini valinnut, mutta yövuorojen jälkeen on kaikkien kannalta hyvä nukkua.

Nuohan voisivat ite kokeilla valvoa vaikka yön putkeen. Katotaan sitten ovatko niin iloisia ja pirteitä. Tietty sun täytyy saada nukkua, sähän olisit lapsilles vaarallinen vuorokauden tai ylikin valvoneena!
 
Ihme kommentteja täällä. Joko ei ymmärreta tai haluta ymmärtää.
Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää että jos on yövuorossa kahtena yönä peräkkäin klo 22-07 (esim) niin olisi ihan kiva nukkuakin siinä välissä. Lapset eivät kuitenkaan ole hoidossa silloin kun on äiti on töissä kuten monen teistä lapset.
 
No onpa kummaa, tottakai nukkumispäivänä pitää saada nukkua, noin mäkin meinaan toimia kun oon taas töissä. Tosin meillä päiväkodissa ei kyllä paljon ihmetellä ainakaan suoraan meille, vaikka oon monestikin kotona ja lapset hoidossa, teen siis opiskelujuttuja kotoa käsin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Idiootit:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyyhän sun saada nukkuakin yövuorojen jälkeen

ei niiden mielestä, koska olivat ihmetelleet minun nukkumispäiväänikin miehelle! Helvetti...ihmiset jotka eivät ole tehneet päivääkään yötyötä! Tiedän, olen ammattini valinnut, mutta yövuorojen jälkeen on kaikkien kannalta hyvä nukkua.

Nuohan voisivat ite kokeilla valvoa vaikka yön putkeen. Katotaan sitten ovatko niin iloisia ja pirteitä. Tietty sun täytyy saada nukkua, sähän olisit lapsilles vaarallinen vuorokauden tai ylikin valvoneena!

Mistä sä tiet mitä kaikkee ne lh:t on elämässään tehneet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Joo. Minulla on 3 vuorotyö ja meidän lapset on päiväkodissa todella vähän. Välillä viikonkin pois putkeen! Nyt sitten ajattelin itsekkäästi pitää yövuorojen jälkeen yhden VAPAAPÄIVÄN ja mies vei lapset hoitoon ja minä pääsin uimahalliin uimaan ja hiukan rentoutumaan päiväksi. Mies sanoi äsken, että päiväkodissa oli heti kyselty, että miten minun vuorot menee ja miten yövuoroja nyt oli ja eikö ole vapaata jne jne???? Perkeleen perkele! Nyt tuntuu siltä, että olen helvetin paha ihminen :'( Tämä on juuri tätä, että syyllistetään sitten oikein kunnolla!

Ja meillä taas päinvastoin päiväkodissa...Me maksetaan 14:sta päivästä, eikä meillä juuri koskaan päivät täyty.Tädit tietävät siellä muutenkin, ettei meilläkään hoitopaikkoja lapsille juuri ole ja tietävät, että teen kolmivuorotyötä, niin ovat ihan kehottaneet, että ihan surutta voin suunitella omalle vapaapäivälle tytölle hoitopäivän, jos haluan vaikka uimaan tai ihan vaan siivota rauhassa, kun kuitenkin maksamme sen 14 päivää.Huhtikuussakaan ei tulis kuin 5 hoitopäivää, kun on pääsiäinen ja minulla pitkiä vapaita, niin sanoivat jo heti, että pidät itsellesi muutaman vapaapäivän...Mutta meillä onkin aivan upea päiväkoti kaikin puolin ja siellä työskentelee ihmisiä, jotka tekevät työtään koko sydämellään ja ovat todella upeita tyyppejä kaikki.Olen iloinen, että lapseni saa olla siellä hoidossa :flower:

meillä ihan sama tilanne, että ei hoitopaikkoja ole (esim. mummot ja vaari asuvat 500km:n päässä ) tietävät senkin ja meilläkin täyttyy harvoin nuo hoitopäivät. Olen joustanut niin paljon esim. Hakenut lapset pois hoidosta kun heillä työntekijöitä sairastunut jne. jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no hei hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Idiootit:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyyhän sun saada nukkuakin yövuorojen jälkeen

ei niiden mielestä, koska olivat ihmetelleet minun nukkumispäiväänikin miehelle! Helvetti...ihmiset jotka eivät ole tehneet päivääkään yötyötä! Tiedän, olen ammattini valinnut, mutta yövuorojen jälkeen on kaikkien kannalta hyvä nukkua.

Nuohan voisivat ite kokeilla valvoa vaikka yön putkeen. Katotaan sitten ovatko niin iloisia ja pirteitä. Tietty sun täytyy saada nukkua, sähän olisit lapsilles vaarallinen vuorokauden tai ylikin valvoneena!

Mistä sä tiet mitä kaikkee ne lh:t on elämässään tehneet?

En tiedäkään, mutta jos olisivat valvoneet, niin ne kyllä tietäisivät mitä se on. Sillon eivät ihmettelisi nukkumista yövuoron jälkeen. Aika yksinkertaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no hei hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Idiootit:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täytyyhän sun saada nukkuakin yövuorojen jälkeen

ei niiden mielestä, koska olivat ihmetelleet minun nukkumispäiväänikin miehelle! Helvetti...ihmiset jotka eivät ole tehneet päivääkään yötyötä! Tiedän, olen ammattini valinnut, mutta yövuorojen jälkeen on kaikkien kannalta hyvä nukkua.

Nuohan voisivat ite kokeilla valvoa vaikka yön putkeen. Katotaan sitten ovatko niin iloisia ja pirteitä. Tietty sun täytyy saada nukkua, sähän olisit lapsilles vaarallinen vuorokauden tai ylikin valvoneena!

Mistä sä tiet mitä kaikkee ne lh:t on elämässään tehneet?

eivät ainakaan valvoneet, koska eivät ymmrrä yhtään.
 

Yhteistyössä