On se nyt kumma kun pitää yhden "vapaapäivän" niin heti olllaan päiväkodista ruikuttamassa!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
siis eiks ap:n pitäs sit nukkuu päivä ku on niin väsynyt eikä jaksaa lähtee uimaa jne :ashamed: :xmas:

kuule sitä ei kuitenkaan koko päivää nuku, koska yölläkin pitää taas nukkua, että saa käännettyä rytmin. Minä menen viimeisenä aamuna 7.30 nukkumaan ja herään 11.30 yleensä, joskus aikaisemminkin. sitten on ihan hyvä hiukan rentoutua ja menen sitten hakemaan lapset ja pystyn nukkumaan taas illalla normaalisti enkä kuku koko yötä.

kuule kyllä mä tiijän tuon.
mutt siis eikö sulla jää nukkumispäivistä anyway "omaa aikaa" kun lapsetkin voip hakee vasta aikasintaan 14 jos kerran heräät tuossa puolen päivän maissa ? siis mä en nyt kai tajua jotain taas :ashamed:

en minä silloin herää noin aikaisin kun on vielä valvomista vaan vasta viimeisen yön jälkeen että saan käännettyä rytmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun itsekkäät mielipiteet tiedetään, mut noin se ei silti ole ;) Paitsi kun ovat sillä virikepaikalla, ni sithän voi itse tehdä mitä lystää.

No kun se on niin. Laki sanoo näin, ja päiväkodin tädillä ei ole oikeus laukoa omia ajatuksiaan ääneen.

Vuorohoito onkin sitten asia erikseen.

:laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mä luulin että on ihan normaalia että yövuoron jälkeen vanhempi saa pitää nukkumapäivän. Entäs jos yövuoroja on monta putkeen? Missä välissä sitä sitten nukkuu? :/ Ilman untakaan kun ei pärjää.

PEESI
Pikkusen taitais olla vaikeeta tehdä kolmen yön putki nukkumatta päivällä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sitä varten, että sä oot varannut ajan nyt sit vaikka sille gynekologille.

Tämä paska äiti vie lapsensa huomenna aamulla hoitoon vaikka en mene työharjoitteluun vaan menen lääkäriin. Hyi mua. Mä vain näen järkevämpänä viedä likan hoitoon kuin rehata lääkärille mukaan 200km päähän.

Senkus viet, mut ei se silti oikein, sääntöjen mukasta, ole =)

No voi kamalaa. Sä tietenkin rehaisit lapsen sinne lääkäriin mukaan noin pitkän matkan päähän? :whistle: :saint:

Hei, ei sun tarvi ulle puolustella tekojas, mä kerron vaan, miten asia oikein on :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sitä varten, että sä oot varannut ajan nyt sit vaikka sille gynekologille.

Tämä paska äiti vie lapsensa huomenna aamulla hoitoon vaikka en mene työharjoitteluun vaan menen lääkäriin. Hyi mua. Mä vain näen järkevämpänä viedä likan hoitoon kuin rehata lääkärille mukaan 200km päähän.

Senkus viet, mut ei se silti oikein, sääntöjen mukasta, ole =)

Voisitko vähän selventää, että minkä sääntöjen mukaista se ei ole? Meille nyt on varmaan unohtunut jakaa joku sääntökirja tätä koskien, ja meillä on kuitenkin ollut vähintään yksi lapsi hoidossa jo viisi vuotta...
 
nyt tuli entistä huonompi olo! :( pakko ottaa asia puheeksi päiväkodissa. Minusta vanhempien syylistäminen on täysin turhaa ja eikös sitä heille koulussa opeteta! Meille ainakin opetettiin, että potilasta ei saa syyllistää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sitä varten, että sä oot varannut ajan nyt sit vaikka sille gynekologille.

Tämä paska äiti vie lapsensa huomenna aamulla hoitoon vaikka en mene työharjoitteluun vaan menen lääkäriin. Hyi mua. Mä vain näen järkevämpänä viedä likan hoitoon kuin rehata lääkärille mukaan 200km päähän.

Senkus viet, mut ei se silti oikein, sääntöjen mukasta, ole =)

No voi kamalaa. Sä tietenkin rehaisit lapsen sinne lääkäriin mukaan noin pitkän matkan päähän? :whistle: :saint:

Hei, ei sun tarvi ulle puolustella tekojas, mä kerron vaan, miten asia oikein on :whistle:

No en mä mitään puolustelekkaan, mutta mä en ole tuollaisesta säännöstä kuullutkaan. Ei ole mulle mitään sääntökirjaa annettu, että kuinka pitää toimia. :whistle:

Etkä muuten sitten vastannut mun kysymykseen. :p
 
Mä en ihan tajunnut, että mistä ne valitti? Teetkö sä muka normaalisti niin, ettet pidä yövuoron jälkeen nukkumispäivää? Eikö pikemminkin normaalia ole se, että yövuoron jälkeen nukutaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sitä varten, että sä oot varannut ajan nyt sit vaikka sille gynekologille.

Tämä paska äiti vie lapsensa huomenna aamulla hoitoon vaikka en mene työharjoitteluun vaan menen lääkäriin. Hyi mua. Mä vain näen järkevämpänä viedä likan hoitoon kuin rehata lääkärille mukaan 200km päähän.

Senkus viet, mut ei se silti oikein, sääntöjen mukasta, ole =)

Voisitko vähän selventää, että minkä sääntöjen mukaista se ei ole? Meille nyt on varmaan unohtunut jakaa joku sääntökirja tätä koskien, ja meillä on kuitenkin ollut vähintään yksi lapsi hoidossa jo viisi vuotta...

Päiväkodit on olemassa, jotta lasten vanhemmat voivat käydä töissä ja viedä lapsensa siksi aikaa sinne hoitoon. Ei päiväkodin työntekijät tee työtänsä siksi, että vanhemmat pääsee lääkärissä käymään päiväsaikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkodit on olemassa, jotta lasten vanhemmat voivat käydä töissä ja viedä lapsensa siksi aikaa sinne hoitoon. Ei päiväkodin työntekijät tee työtänsä siksi, että vanhemmat pääsee lääkärissä käymään päiväsaikaan.

Entäs opiskelijat? Hoitavat lapsensa itte? :xmas:

Likan hoitaja tietää mun huomisesta lääkäristä eikä hän kyllä sanonut mitään ettei saisi viedä likka hoitoon, ittekin totesi että liian pitkä matka rehata likkaa mukana. Kysyi vain sitten kellonaikaa koska likan vien hoitoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja se päiväkoti on oikeesti vain sitä varten, että lapset on siellä silloin kun vanhemmat on töissä tai nukkumispäivällä, ei sitä varten, että sä oot varannut ajan nyt sit vaikka sille gynekologille.

Millos ap sitä tussuansa tutkituttais jos sen saa tehdä päiväkodin lehmien mukaan vain virka-ajan ulkopuolella, ja silloinkin on töissä?

Anteeksi karkea ilmaukseni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

Meidän päiväkodissa ollaan onneksi eri mieltä, vaikka lapsia ajatellaankin. Mä olen usein pitkät ajat työttömänä ja lapsi siis hoidossa. Pariin otteeseen olen kysynyt tästä, että mitä mieltä ovat. Aina ovat sanoneet, ettei heidän puoleltaan ole mitään ongelmaa, ja lapsi viihtyy mainiosti hoidossa ja saa sieltä virikkeitä. Eikä oo koskaan kyselty millaset vuorot mulla on. Nimittäin sillon kun töitä on, ni saattaa olla, että joku päivä pääsen jo kahdeltatoista. Mun on kuitenkin tuotava välillä töitä kotiin.
 
kyllä vien poikani pph, kun itse olen lomalla. Mies on työmatkalla.
Saan itse vähän omaa aikaa mitä muuten en saa.
On osan viikosta hoidossa mm. valokuvaus ja loppuviikon pidän kotona.
Pääsen käymään gyenellä yms lääkärit.
Siellä ovat ulkona aamuisin ja iltapäivisin, jota en itse välttämättä jaksa olla.
 
älä ap välitä näistä tyhmistä kommenteista! Mä en ite kestäs 3 vuorotyötä näiden pienten lasten kanssa ikinä joten ole ihan hyvällä omatunnolla! vaikka pitäsit useimminkin tollasia rentouttavia päiviä :) jokainen on ne ansainnut ja jokainen joka on joskus käynyt vuorotöissä ei varmaan tule laukoon moista skeidaa tänne !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkodit on olemassa, jotta lasten vanhemmat voivat käydä töissä ja viedä lapsensa siksi aikaa sinne hoitoon. Ei päiväkodin työntekijät tee työtänsä siksi, että vanhemmat pääsee lääkärissä käymään päiväsaikaan.

Entäs opiskelijat? Hoitavat lapsensa itte? :xmas:

Likan hoitaja tietää mun huomisesta lääkäristä eikä hän kyllä sanonut mitään ettei saisi viedä likka hoitoon, ittekin totesi että liian pitkä matka rehata likkaa mukana. Kysyi vain sitten kellonaikaa koska likan vien hoitoon.

Esitätkö sä tyhmää vai oot sitä ihan oikeesti ? Pointin varmaan hahmotat =) Ja edelleen vie vie ihmeessä lapses hoitoon, ei se oo multa pois. En mä sua arvostele siinä asiassa, sanon vaan miten asia oikeesti on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.

samoin lastenhoitajat ovat valinneet ammattinsa

Niinpä ja sä vielä maksat siitä hoitamisesta

Plus lisäksi Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus, joten jos sitä nyt käyttää päivän silloin tällöin, niin ehkä se ei ole keneltäkään pois?

Kuinka joku voi kirjoittaa ilman nimimerkkiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei sitä varten, että sä oot varannut ajan nyt sit vaikka sille gynekologille.

Tämä paska äiti vie lapsensa huomenna aamulla hoitoon vaikka en mene työharjoitteluun vaan menen lääkäriin. Hyi mua. Mä vain näen järkevämpänä viedä likan hoitoon kuin rehata lääkärille mukaan 200km päähän.

Senkus viet, mut ei se silti oikein, sääntöjen mukasta, ole =)

No voi kamalaa. Sä tietenkin rehaisit lapsen sinne lääkäriin mukaan noin pitkän matkan päähän? :whistle: :saint:

Hei, ei sun tarvi ulle puolustella tekojas, mä kerron vaan, miten asia oikein on :whistle:

No en mä mitään puolustelekkaan, mutta mä en ole tuollaisesta säännöstä kuullutkaan. Ei ole mulle mitään sääntökirjaa annettu, että kuinka pitää toimia. :whistle:

Etkä muuten sitten vastannut mun kysymykseen. :p

Mä hommaan lapselleni toisen hoitajan lääkäri käynnin ajaksi. Ikinä ei oo tarvinnu ottaa lasta mukaan, kun mulla on itsellä aika vainna sit gynelle ;)
 
Meilläkin poitsu sillointällöin hoidossa, kun miulla "vapaata". Tosin ne päivät menee aikalailla nenäkiinni kirjassa.Meidän pk:sta eivät oo vielä narisseet, mut tosin ei ilmoteta sinnekun ajat millon viedään ja haetaan, viikon jaksoille kerrallaan =)
 
Hitto, mä tein tänään vakavan virheen.

En ottanut lapsia mukaan kun menin luovuttamaan munasoluja, vaan vein heidät aamulla päiväkotiin!

Eikä täditkään siitä valittaneet. Kummallista sakkia :snotty: . Kaikille en toki muistanut raportoida, että tänään harjoitan hyväntekeväisyyttä tuolla lailla, enkä menekään kouluun/harjoitteluun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkodit on olemassa, jotta lasten vanhemmat voivat käydä töissä ja viedä lapsensa siksi aikaa sinne hoitoon. Ei päiväkodin työntekijät tee työtänsä siksi, että vanhemmat pääsee lääkärissä käymään päiväsaikaan.

Entäs opiskelijat? Hoitavat lapsensa itte? :xmas:

Likan hoitaja tietää mun huomisesta lääkäristä eikä hän kyllä sanonut mitään ettei saisi viedä likka hoitoon, ittekin totesi että liian pitkä matka rehata likkaa mukana. Kysyi vain sitten kellonaikaa koska likan vien hoitoon.

Esitätkö sä tyhmää vai oot sitä ihan oikeesti ? Pointin varmaan hahmotat =) Ja edelleen vie vie ihmeessä lapses hoitoon, ei se oo multa pois. En mä sua arvostele siinä asiassa, sanon vaan miten asia oikeesti on.

Niin, miten se SUN MIELESTÄ oikeesti on. Järjen käyttö nyt onneksi on sallittua, ja sitä useimmat osaa myös tehdä. Mun mielestä lapsen raahaminen satoja kilometrejä autossa äidin mukaan lääkäriin on järjetöntä, mutta meitä tietty on moneen junaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja se päiväkoti on oikeesti vain sitä varten, että lapset on siellä silloin kun vanhemmat on töissä tai nukkumispäivällä, ei sitä varten, että sä oot varannut ajan nyt sit vaikka sille gynekologille.

Millos ap sitä tussuansa tutkituttais jos sen saa tehdä päiväkodin lehmien mukaan vain virka-ajan ulkopuolella, ja silloinkin on töissä?

Se ei taas kuulu niille päiväkodin työntekijöille piirun vertaa, miten joku järjestää omat lääkäriaikansa. Yksityiset iltavastaanototki on keksitty eikä ap aina siellä töissäkään ole, jos sä haluut vetää hänet mukaan tähän lääkäriaika keskusteleen ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se ei taas kuulu niille päiväkodin työntekijöille piirun vertaa, miten joku järjestää omat lääkäriaikansa.

Aivan oikein, ei kuulukaan :D, eli siellä gynelläkin saa käydä keskellä arkipäivää, ja viedä lapset siksi aikaa hoitoon :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päiväkodit on olemassa, jotta lasten vanhemmat voivat käydä töissä ja viedä lapsensa siksi aikaa sinne hoitoon. Ei päiväkodin työntekijät tee työtänsä siksi, että vanhemmat pääsee lääkärissä käymään päiväsaikaan.

Entäs opiskelijat? Hoitavat lapsensa itte? :xmas:

Likan hoitaja tietää mun huomisesta lääkäristä eikä hän kyllä sanonut mitään ettei saisi viedä likka hoitoon, ittekin totesi että liian pitkä matka rehata likkaa mukana. Kysyi vain sitten kellonaikaa koska likan vien hoitoon.

Esitätkö sä tyhmää vai oot sitä ihan oikeesti ? Pointin varmaan hahmotat =) Ja edelleen vie vie ihmeessä lapses hoitoon, ei se oo multa pois. En mä sua arvostele siinä asiassa, sanon vaan miten asia oikeesti on.

Niin, miten se SUN MIELESTÄ oikeesti on. Järjen käyttö nyt onneksi on sallittua, ja sitä useimmat osaa myös tehdä. Mun mielestä lapsen raahaminen satoja kilometrejä autossa äidin mukaan lääkäriin on järjetöntä, mutta meitä tietty on moneen junaan.

Totta ja toiset ei osaa järjestellä asioitaan mitenkään =)
 

Yhteistyössä