En jaksanut lukea koko ketjua mutta onneski meidän päiväkodissa ei ole tuollaista. Meidän lapset pääsääntöisesti ovat päiväkodissa myös tuon viimeisen yövuoron jälkeisen päivän ja silti niitä vapaita jää ihan kivasti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista:eiku oikeesti kotiäidillä on oikeus viettää vapaa päiviä joka arkipäivä isommista lapsistaan ku vie ne hoitoon, ku on se subjektiivinen juttu, mutta annas olla ku työssäkäyvä äiti hemmottelee itseään vapaa päivänään, niin johan siitä haloo syntyy
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo todellista:eiku oikeesti kotiäidillä on oikeus viettää vapaa päiviä joka arkipäivä isommista lapsistaan ku vie ne hoitoon, ku on se subjektiivinen juttu, mutta annas olla ku työssäkäyvä äiti hemmottelee itseään vapaa päivänään, niin johan siitä haloo syntyy
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:soitin päiväkotiin aamulla asiasta. Lastentarhanopettaja oli ihan samaa mieltä siitä, että kyllä ihmisellä pitää joskus vapaatakin olla ja ilman muuta meidän muksut saa tulla hoitoon silloin. Sanoi keskustelevansa asiasta lastenhoitajien kanssa, koska jotain väärinkäsityksiä on ollut muitakin :/
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:soitin päiväkotiin aamulla asiasta. Lastentarhanopettaja oli ihan samaa mieltä siitä, että kyllä ihmisellä pitää joskus vapaatakin olla ja ilman muuta meidän muksut saa tulla hoitoon silloin. Sanoi keskustelevansa asiasta lastenhoitajien kanssa, koska jotain väärinkäsityksiä on ollut muitakin :/
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Täytyyhän sun saada nukkuakin yövuorojen jälkeen
ei niiden mielestä, koska olivat ihmetelleet minun nukkumispäiväänikin miehelle! Helvetti...ihmiset jotka eivät ole tehneet päivääkään yötyötä! Tiedän, olen ammattini valinnut, mutta yövuorojen jälkeen on kaikkien kannalta hyvä nukkua.
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:soitin päiväkotiin aamulla asiasta. Lastentarhanopettaja oli ihan samaa mieltä siitä, että kyllä ihmisellä pitää joskus vapaatakin olla ja ilman muuta meidän muksut saa tulla hoitoon silloin. Sanoi keskustelevansa asiasta lastenhoitajien kanssa, koska jotain väärinkäsityksiä on ollut muitakin :/
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:Pk:n työntekijät ovat AINA lapsen puolella; niin moni lykkää lapsensa hoitoon ja itse lähtee shoppailemaan. Silloin kun äidillä/isällä on vapaata, lapset ovat kotona. Ja nää on niitä ammatinvalintakysymyksiä , sä olet valinnut ammattisi, kestä se ja hoida perheesi.
Alkuperäinen kirjoittaja ill:Mitä ihmettä te inisette nukkumispäivästä? Eihän ap aio nukkua vaan mennä uimaan?
Alkuperäinen kirjoittaja nep:Epäilenpä, ettei teille kenellekään ole tullut mieleen, että asian taustalla saattaisi olla jotain muutakin. Olin TET:issä päiväkodissa ja siellä oli muutama lapsi, joiden vanhempi piti vapaapäiviä ja laittoi lapsensa hoitoon silloin. Nämä lapset olivat ensin täysin tavallisesti, mutta myös yksi heistä tuli kysymään kerran, että miksei äiti halua viettää vapaata hänen kanssaan. Lapsellehan se olisi ylellisyyttä jäädä kotiin äidin kanssa - kaikki äidit eivät vaan jaksa olla koko ajan lapsensa kanssa, mitä en vaan jaksa ymmärtää.
Lapset huomaavat nämä asiat ja alkavat ajattelemaan, etteivät he ole niin tärkeitä yms. ja toisaalta, aivan oikeassahan he joissain tapauksissa ovat.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun itsekkäät mielipiteet tiedetään, mut noin se ei silti olePaitsi kun ovat sillä virikepaikalla, ni sithän voi itse tehdä mitä lystää.
No kun se on niin. Laki sanoo näin, ja päiväkodin tädillä ei ole oikeus laukoa omia ajatuksiaan ääneen.
Vuorohoito onkin sitten asia erikseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Päiväkodit on olemassa, jotta lasten vanhemmat voivat käydä töissä ja viedä lapsensa siksi aikaa sinne hoitoon. Ei päiväkodin työntekijät tee työtänsä siksi, että vanhemmat pääsee lääkärissä käymään päiväsaikaan.
Entäs opiskelijat? Hoitavat lapsensa itte? :xmas:
Likan hoitaja tietää mun huomisesta lääkäristä eikä hän kyllä sanonut mitään ettei saisi viedä likka hoitoon, ittekin totesi että liian pitkä matka rehata likkaa mukana. Kysyi vain sitten kellonaikaa koska likan vien hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja pk:n johtaja:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun itsekkäät mielipiteet tiedetään, mut noin se ei silti olePaitsi kun ovat sillä virikepaikalla, ni sithän voi itse tehdä mitä lystää.
No kun se on niin. Laki sanoo näin, ja päiväkodin tädillä ei ole oikeus laukoa omia ajatuksiaan ääneen.
Vuorohoito onkin sitten asia erikseen.
Et sie tiiäkkään näköjään kaikesta kaikkea !!
Kuule jos lapsi EI ole virikepaikalla ts. sosiaalisista syistä hoidossa, silloin hänen hoitoaikansa koostuu vanhemman TYÖajasta + työmatkoihin kuluvasta ajasta.
Toki siis kuitenkin yötyötätekevien "nukkumispäivät" on eri juttu.
MUTTA periaatteessa hoitohenkilökunta saa, ja se on velvollista huomauttamaan väärinkäytöksistä.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja pk:n johtaja:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun itsekkäät mielipiteet tiedetään, mut noin se ei silti olePaitsi kun ovat sillä virikepaikalla, ni sithän voi itse tehdä mitä lystää.
No kun se on niin. Laki sanoo näin, ja päiväkodin tädillä ei ole oikeus laukoa omia ajatuksiaan ääneen.
Vuorohoito onkin sitten asia erikseen.
Et sie tiiäkkään näköjään kaikesta kaikkea !!
Kuule jos lapsi EI ole virikepaikalla ts. sosiaalisista syistä hoidossa, silloin hänen hoitoaikansa koostuu vanhemman TYÖajasta + työmatkoihin kuluvasta ajasta.
Toki siis kuitenkin yötyötätekevien "nukkumispäivät" on eri juttu.
MUTTA periaatteessa hoitohenkilökunta saa, ja se on velvollista huomauttamaan väärinkäytöksistä.
Eli voisin pitää lapsen täyttäpäivää hoidossa silloin kun olen itse kotona. Mutta jos alan tekemään töitä vaikka osa-aikaisesti kaksi päivää viikossa ei lapsi saa enää olla hoidossa kuin noiden työpäivieni ajan?
Alkuperäinen kirjoittaja pk:n johtaja:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja pk:n johtaja:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sun itsekkäät mielipiteet tiedetään, mut noin se ei silti olePaitsi kun ovat sillä virikepaikalla, ni sithän voi itse tehdä mitä lystää.
No kun se on niin. Laki sanoo näin, ja päiväkodin tädillä ei ole oikeus laukoa omia ajatuksiaan ääneen.
Vuorohoito onkin sitten asia erikseen.
Et sie tiiäkkään näköjään kaikesta kaikkea !!
Kuule jos lapsi EI ole virikepaikalla ts. sosiaalisista syistä hoidossa, silloin hänen hoitoaikansa koostuu vanhemman TYÖajasta + työmatkoihin kuluvasta ajasta.
Toki siis kuitenkin yötyötätekevien "nukkumispäivät" on eri juttu.
MUTTA periaatteessa hoitohenkilökunta saa, ja se on velvollista huomauttamaan väärinkäytöksistä.
Eli voisin pitää lapsen täyttäpäivää hoidossa silloin kun olen itse kotona. Mutta jos alan tekemään töitä vaikka osa-aikaisesti kaksi päivää viikossa ei lapsi saa enää olla hoidossa kuin noiden työpäivieni ajan?
Minä en ole keksinyt subjektiivista ph-oikeutta.
Enkä ns. sosiaalisin perustein hoitopaikan saamista.
Nämä kysymykset kannattaakin osoittaa ylemmäs. Itse en kannata subjektiivista ph-oikeutta.