Ongelmako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan..

Vieras
Kysymykseeni on tietenkin mahdoton antaa varmaa vastausta, mutta silti kaipailisin asiallisia kommentteja ja taustatukea..
Olen tuntenut seurustelukumppanini reilut puoli vuotta, yhdessä olemme olleet muutaman kuukauden. Parin päivän päästä olemme lähdössä yhdessä lomalle ja samalla tahdomme tutustua toisiimme paremmin. Tiedämme nimittäin vielä melko vähän toisistamme. Ongelmani on se, että mies ei tiedä ikääni. Täytän ensi kuun alussa, eli aivan pian kaksikymmentä. Mies taas on melkein kolmenkymmenen. Useimmat miehet luulevat minun olevan noin kahdenkymmenenkahden. Olen nimittäin ulkonäköni lisäksi myös henkisesti kypsä ikäisekseni monissa asioissa, sillä olen joutunut ottamaan paljon vastuuta erilaisissa asioissa jo monta vuotta. Pelkään että kun kerron miehelle ikäni, hän saattaa perääntyä suhteesta. Tiedän että ikä olisi kannattanut sanoa jo aikaisemmin, mutta sitä nyt ei vain ole tullut tehtyä. Ei kai muutama vuosi luultua vähemmän vaikuta? Olemme nimittäin muuten samalla aaltopituudella ja viihdymme yhdessä. Moni kai ihmettelee, miksi olen retkahtanut itseäni tuon verran vanhempaan mieheen, mutta siinä vain kävi niin jo puoli vuotta sitten... Ja tulemme tosiaan loistavasti toimeen. Silti hieman pelottaa..

Iällä ei ole kovin suurta merkitystä aikuisiällä olipa oma rakas sitten 10 v vanhempi tai nuorempi (kunhan siis kumpikin on täysi-ikäisiä). Ennemminkin ongelma voisi olla silloin, jos sinä olisit 30v ja miehesi 20v, koska miehet yleensä kypsyvät aikuismaisiksi paljon naista myöhemmin.

Kun ikä tulee puheeksi, niin älä turhaan arastele kertoa sitä, vaan sanot sen reippaasti ihan faktatietona. Se on sitten miehen ongelma, jos hänelle 2v on oleellinen ikä.

Lomahan on hyvä tapa tutustua toiseen. Silloin on tosissaan aikaa keskittyä toiseen ja on mahdollisuus keskustella kaikessa rauhassa. Ikänne on ongelma vain silloin, jos itse pidätte sitä ongelmana. Toki sinulla aikuisikä on vasta ihan alussa ja miehesi on ehtinyt luonnollisesti kokemaan jo vaikka mitä. En siis väitä, etteikö ikäero voi tuoda ongelmia tullessaan (esim. toinen saattaa vasta opiskella, kun taas toisella on jo vuosia ollut vakituiset työtulot. Vanhempi saattaa myös kovasti haluta jo lapsia, kun taas nuorempi haluaisi vielä joitakin vuosia vain olla ja keskittyä itseen ja parisuhteeseen).

Kun sinulle tulee ikää +10v, niin tulet itsekin huomaamaan, että kysymykselläsi iästä ei ole kovin suurta merkitystä. Tälläkin palstalla on joskus ollut kyselyitä pariskunnan ikäeroista ja kyllä niitä tosiaan on suuntaan jos toiseenkin. Kun itse hyväksyt ikäeronne, pystyt myös selittämään sen vanhemmillesi ja ystävillesi.

Useimmat miehet luulevat minun olevan noin kahdenkymmenenkahden. "

Luuleeko se sun jäbä että oot 22 v ja?

no voi kauheeta joo,varmaan se huomaa eron 20 vuotiaasta ja 22 vuotiaasta...

Alkuperäinen kirjoittaja lapsi olet:
Kunhan itse muistat että mies ei välttämättä vaikutakaan enää yhtä ihanalta kun olet 25v ja ryhdyt kaipaamaan omaa elämää...

niin suomalaiset miehet alkaa rupsahtaa nopeaa vauhtia heti kun täyttävät yli 30 v.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle:
Alkuperäinen kirjoittaja lapsi olet:
Kunhan itse muistat että mies ei välttämättä vaikutakaan enää yhtä ihanalta kun olet 25v ja ryhdyt kaipaamaan omaa elämää...

niin suomalaiset miehet alkaa rupsahtaa nopeaa vauhtia heti kun täyttävät yli 30 v.

Olen keski-ikäinen mies ja ikäiseni naiset ovat mummoja ja usein näyttävätkin mummolta.

oletteko siis puhuneet i'istänne aiemmin? jos ette, eihän tuossa ole mitään ongelmaa. jos mies on olettanut sinun olevan 35 ja oletkin 20, et sinä ole tehnyt mitään väärää (ellet ole vahvistanut olettamuksiaan). jos mies jättää sinut tollaisen takia, niin aika surkea on.

eri asia, jos olisit valehdellut ja/tai antanut hänen ymmärtää olevasi vanhempi kuin oletkaan.

loppupeleissä kolmikymppisen mielestä 20 ja 22 on luultavasti aika täysin sama asia :D eri asia, jos olisitkin 16...

nojoo, ei todellakaan ole väliä onko 19 vai 22. Mies tietää jo valmiiksi että hänellä on nuorempi nainen, so what. Nauttikaahan lomastanne :)
Kunhan vaan et lapsellisuuksissas ole ihan typerään valheeseen kietonut ikääsi...?
Eiköhän se naureskelemalla mene ohi kun paljastat asian todellisen laidan, ainakin hyvässä suhteessa tollasen "paljastuksen" käsittelemisen pitäis luonnistua kuin itsestään!

Moi..Kerroitte, että olette saavuttaneet saman aaltopituuden ja kaikki menee muuten hyvin - jos homma tökkää ikään, niin eipä voi kuin sinua onnitella, että et ehtinyt tämän miehen kanssa pidempään aikaa viettää. Muutenkin suosittelen lämpimästi rehellisyyttä itseään ja kumppania kohtaan. Terveisin 28 vuotias nainen, jolla 39 v ihana mies :)