Itsekäs olet tai sitten vain haluat ulkoistaa lapsen hoidon ilmaiseksi tietenkin muille.
Ei alle 3v tarvitse muita kuin oman vanhemman jolla on sitä aikaa, eri asia taas onkin onko sillä vanhemmalla halua ja aikaa

Valitettavan surkea tässä ilmiössä se että ensin hankitaan lapsia ja sitten ulkoistetaan muille se hoito jotta voidaan itse juoksennella ties missä

Kyllä 2v lapselle riittää nuo srk kerhot johon mennään vanhemman kanssa,
samoin on muskaria sun muita kerhoja joihin mennään vanhemman kanssa.
Onko se niin kamalaa olla siellä kerhossa sen lapsen kanssa :O
mm perhekerhoissa on paljon lapsia, onko se niin kauheata mennä sinne ja siellä lapsesi saa sosiaalisuutta muista lapsista ja pääsee tutustumaan muihin

Samoin siellä saattaa vahingossa se aikuinenkin saada itselleen uusia tuttavuuksia muista vanhemmista

Kun näitä kerhoja käydään miettimään niin niitä taitaa ainakin suurimmilta paikkakunnilta löytyä jopa joka viikonpäivällekin

Joten lapsen sosiaalisuuten tai muihin taitojen karttumiseen on turha keksiä tekosyytä miksi lapsen pitäsi olla jossakin hoidossa jossa se oma vanhempi ei ole mukana.
Samoin on muskareissakin, sinne mennään vanhemman kanssa

Onko näillä alle 3v lapsen yksin kerhoon vanhemmilla jotain omia sosiaalisia pelkoja kun sinne ei itse haluta mukaan mennä?
Onhan niitä tietysti lapsia päivähoidossakin alle 3v mutta niistä maksetaan ja yleensä se on elämäntilanteesta johtuva hoito joko työn tai opiskelun vuoksi.
Taitaa kyse olla näsitä kuuluisista "latte" vanhemmista kun halutaan se lapsi vain jollekulle jollakin tekosyyllä sysätä jotta itse päästään kahvioon istumaan

Kumpa nämä nuoret ketkä hoidattaisi vain toisilla lapsensa tajuaisi ajoissa kuinka lyhyt aika sen pikkulapsi aika on <3