Onko 2v lapsille kerhoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oma aika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ööö, edelleen, miten se että käy päiväkodissa poissulkee sen kotona tekemisen? :D

En minä sitä lasta sinne päiväkotiin ole hoitajia varten tuomassakaan, vaan niiden 20 kaverin. :D

Kaikkialla ei ole puistoja, saatikka että niissä kävisi muita lapsia. :D

Ja edelleen oma lapseni ei ole alle 2- vuotiaana tai 2-vuotiaana menossa hoitoon, vaan vasta silloin kun hän täyttää kolme. Ja päiväkotiin, koska meidän kunta tarjoaa kerhotoimintaa vasta 4-vuotiaille. Ja mikä helkutin maaginen raja se 3v on??? Siis 3-vuotias kaipaa kavereita ja hyötyy toiminnasta, mutta minun 2 v 7kk:tta vanha _ehdottomasti_ ei? :D

:D ziisus olette naurettavia.

Puistoja ei ole tai ainakaan niissä ei käy ketään mutta päiväkoti on kuitenkin siinä ihan vieressä jonne näppärä viedä? :D Semmoista se elämä on joo... Kolme vuotta on varmaan maaginen raja siitä syystä että silloin loppuu kotihoidontuki, ei niinkään lapsen kehityksen kannalta. Noin pienen paras kaveri pitäisi kyllä olla äiti ja iskä, ei joku jonka näkee päiväkodissa kolme kertaa viikossa ulkoilun ajan. (Jos olet siellä töissä niin ymmärtänet että aamupiirin, siirtymisten, päiväpiirin ja ruokailun aikana ei kuulu jutella ja leikkiä kaverin kanssa eli niitä on turha laskea aikaan jonka lapsi saa viettää kavereiden kanssa)

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan että aika harvassa paikkaa on ja syystä. Kuvittelepa kerho jonne otetaan kaksivuotiaitakin, ehtiikö siellä kukaan mitään muuta kun käyttämään pikkusia vessassa?! Jotta lapsen voi jättää itsekseen kerhoilemaan niin hänellä tulisi olla tietty määrä omatoimisuutta ja taitoja, sellaisia joita useimmilla lapsilla on vasta 3-4 vuotiaina. (Ymmärrän että sinun lapsellasi kaikki tarvittavat taidot on mutta kaikilla ei ole, yksittäistä lasta ei kuitenkaan saa syrjiä taitojen perusteella joten ikäraja on hyvä tapa rajata kävijäjoukkoa)

Aamu/päiväpiiri nimenomaan on osa sitä sosiaalista toimintaa jo itsessään :D Ja kyllä minä annan lasten puhua siirtymätilanteissa, ruokapöydässäkin saa nätisti keskustella kaverin kanssa ja se on itseasiassa ihan normaalia tapakasvatusta että ruokapöydässä jutellaan nätisti eikä istuta turvat ummessa :D Ihme natsihoitaja säkin olet, jos sen 3 tunnin aikana siirrytään ja toimitaan niin paljon ja siihen malliin, ettei kukaan saa puhua tai ehdi kaverin kanssa mitään tekemään.

Ja en ymmärrä mitä outoa on siinäkään että päiväkoti tosiaan on tuossa 200 metrin päässä, ja puistokin tosin aika lähellä mutta siellä vaan ei ihmiset käy. Viikonloppuisin siellä saattaa joku perhe olla, mutta arkisin ei, etenkään talvella.

Ja missä väitettiin, että jos lapsi käy siellä kerhossa tai päiväkodissa niin äiti tai isä ei edelleen voisi olla se "paras" kaveri? :D Tosin olen lapseni äiti ensisijaisesti enkä kaveri, ja hän saa kyllä pitää kaverit erillään ja itsellään enkä loukkaannu vaikka hänellä taitaa jo nyt olla yksi "paras kaveri". Enkä se ole MINÄ, vaan 4-vuotias sukulaispoika ;)

Lue nyt hyvä ihminen edes tarkemmin, en ole missään vaiheessa väittänyt olevani päiväkodissa töissä ;)

Sinä sen sijaan väitit ja tuntuukin hassulta että sinun asemassani oleva ihminen ei ymmärrä että on lapsia jotka tarvitsevat hoitopaikan ja on lapsia joiden vanhemmat "tarvitsevat" lapselle hoitopaikan. Itse kuulut tällä hetkellä jälkimmäiseen ryhmään eli siihen jonka mielestä on kiva että lapsi on välillä muualla hoidossa. Toivottavasti viet paikan joltain joka sitä oikeasti tarvitsee niin voit olla erityisylpeä itsestäsi.

No luojan kiitos ettet ole, jos edes ruokapöydässä ei saa sun näkemyksen mukaan keskustella :D

Jos meidän kunta ei tarjoa 3-vuotiaille kerhopaikkoja vaan päiväkotipaikkoja, niin nähdäkseni se ei ole vanhemman vika. Se on kunnan päättäjien valinta järjestää asiat. Tosin meidän lapsi on menossa yksityiseen päikkyyn virikehoitoon, mutta etköhän sinä siitäkin jotain urputettavaa löydä. :D

Yhteistyössä