Onko koulun oppikirjat pakko päällystää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilmainen perusopetusko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilmainen perusopetusko?

Vieras
Tänään pojan reissarissa oli taas toinen yleinen tiedotus vanhemmille: Päällystäkää oppikirjat. Ja tehtäväkirjat olisi myös hyvä päällystää jne...

Eniten ottaa päähän on se, että osa kirjoista ei ole päällystettyjä mutta ollut väh.kahdella eri koululaisella käytössä, eli meidän tehtäväksi jää päällystää puoliriekkaleisen kirjan.

Ei kai niitä pakko oo päällystää :) pakko ei oo tehdä mitään. Tosin ne kestää paremmin kun laittaa kontaktimuovia. Itse en voi sietää sitä hommaa ja oon siinä ihan surkea. Lapsi raukan kirjat näyttää ihan kamalalta kun minä niitä päällystän :laugh: mut ei mee rikki kuitenkaa..

Kyllähän ne kuuluu päällystää mutta ei paljon motivaatio päällystää kirjaa joka on ollut kahdella eri oppilaalla käytössä. Varsinkin takakansi on puoleksi repeytynyt edelliseltä käyttäjältä.

Päällystämispyyntö on ihan ok, mutta meinasin yhden kerran vetää herneen nenääni, kun esikoiseni opettaja oli arvostellut koulussa lapselleni päällystämääni isoa lörppöä vihkoa. Päällystyksessä sattui muovin yhtäkkinen "hyppäys" ja tilannetta ei voinut enää korjata. Lopputulos oli siis hiukan ruttuinen ja mutkainen.

Kyllähän ne kuuluu päällystää mutta ei paljon motivaatio päällystää kirjaa joka on ollut kahdella eri oppilaalla käytössä. Varsinkin takakansi on puoleksi repeytynyt edelliseltä käyttäjältä.

No jospa nyt päällystäisit, niin ei repeä koko kansi! Miten se on niin vaikeaa aatella, että ehkä ihan SUN lapsellasi ois mukavampi sitä kirjaa käsitellä, ettei aivan hajoa käsiin. Ja ei se kontaktimuovi voi niin kallista olla, ettei sen takia viitti päällystää, jo käytettyä kirjaa.. Ja itse ajattelen niin "naivisti", että jos ja kun koululta tulee pyyntö päällystää ne kirjat, niin samalla annan tapakasvatusta lapsilleni, että toimin niin kuin koulusta pyydetään, ei vaadita! Yhteistyössä on voimaa!

Ei kai se pakko oo, mutta eikö se ole siistimpää kun uuden kiran päällystää? Ja kestävää kehitystä ja kaikkea? IItse en päällystää kirjoja jotka on jo muilla olleet ja ovat jo saaneet kirjan kuluneeksi, mutta uudet kirjat päällystän aina.

Pakko ei ole kontaktimuovilla päällystää, mutta periaatteessa on pakko päällystää, jos käsketään. Mutta tällöin riittää vaikka sanomalehdellä päällystys. Minä en ekologisista syistä päällystä kuin ne kirjat, joitten pitäisi kestää koko vuosi. Yhden lukukauden kirja kestää päällystämättäkin ja sitten sen saa heittää paperinkeräykseen. Muovilla päällystetyn kirjan kannet taas ovat roskiskamaa. :(

[QUOTE="vieras";29009440]Ei, ne jotka on pakko päällystää siis ne jotka kiertää lapselta toiselle päällystää koulussa kouluavustajat. Suositus on, että kirjat päällystettäisi, mutta siis suositus.[/QUOTE]

Niin ja siis ostetaan itse se kontaktimuovi :) Kivempi se on kuitenki kun kirjat ja vihkot säilyy ehjänä koko lukukauden ja osa koko vuoden vaikka olis kyse kirjoista jotka jää vaan omaan käyttöön. Itse olen lisäksi hommannut lapsele kulmalukkokansion jossa säilyttää liput ja laput ettei repussa nuhjaannu.

No ei ole pakko päällystää. Minä en osaa päällystää enkä ole koskaan eläissäni omiakaan kirjojani päällystänyt. Opettaja kerran sitten soitti ihan kotiin asti, että eikös niitä kirjoja voisi päällystää ja minä ilmoitin vaan, että minä kun en päällystä.

Muut ilmeisesti päällystää.

No ei ole pakko päällystää. Minä en osaa päällystää enkä ole koskaan eläissäni omiakaan kirjojani päällystänyt. Opettaja kerran sitten soitti ihan kotiin asti, että eikös niitä kirjoja voisi päällystää ja minä ilmoitin vaan, että minä kun en päällystä.

Muut ilmeisesti päällystää.
Harjoitus tekee mestarin! Enpä itsekään osaa siististi, mutta siltikin päällystän. Ja meillä järjestetään jopa iltoja kirjastossa,jossa opastetaan päällystyksen saloihin ja ovat kuulemma suosittujakin! Ja Hesassa asumme...

Olisko kivaa sitten, jos tänne vaikka tulis jenkkimalli, että kaikki huoltajat ostaisivat listan mukaan koulutarvikkeita/kirjoja kouluihin ja ne jaettaisiin sitten oppilaille lukuvuoden alussa yhteisestä varastosta?

Onko se niin hemmetin pahapaha juttu päällystää edes ne kiertoon menevät kirjat, jotta säilyisivät ehjinä. Ja kyllähän tehtäväkirjaa on mukavampi käyttää, kun se pysyy siistinä. Vai onko?
Mä päälystän jopa vihkotkin.

Yhteistyössä