onko liian pitkää päivää lapselle ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja on on:
liian pitkä on.

Kuinka kukaan voi noin sanoa :o jos työpäivä on pitkä, niin silloinhan se lapsi on siellä hoidossa tarvittavan ajan.
Eriasia on jos vanhemmat ovat kotona ja lapsi on täyden päivän hoidossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin. mulla ei vain oikein ole vaihtoehtoja kun töissä pitäs käydä. :( paska äiti fiilis kyllä.


Ei siitä kannata huonoja fiiliksiä ottaa.
Teette sen mikä teille tarpeellista jne.
Ratkaisu on teidän perheen ei muiden.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin. mulla ei vain oikein ole vaihtoehtoja kun töissä pitäs käydä. :( paska äiti fiilis kyllä.

Näin se vaan on joskus. Mutta enemmän sitten nauttii lomista ja muista vapaista. On lapsia, jotka ovat viikonkin hoidossa yhtämittaa.

Ja aika kuluu nopeasti, ei se lapsi muista itse hoitoajoista isompana yhtään mitään.
 
Onpa tylsiä kommentteja! Osa lapsista on hoidossa sen vuoksi että vanhemmat käyvät töissä. Normaali työpäivä on 8 tuntia, ja kun työmatkat laskee päälle tulee hoitopäivälle helposti pituutta 10 tuntia. Niin se vaan on.
 
Meillä lapset joka päivä päiväkodissa n. 8,5 h. Meillä on yksi auto ja molemmat tällä hetkellä naapurikunnassa töissä. Yhdessä autolla kuljetaan. Onneksi toinen meistä tekee 6h päivää niin pääsee hakemaan toista heti tämän 8h päivän jälkeen.

Kurjaahan se on pitkiä päiviä pitää, mutta muuta vaihtoehtoa ei meillä ole, kun ei ole varaa toista autoa ostaa, jolloin voisi käyttää mmahdollisuutta lyhentää päiviä.
En soimaa itseäni asiasta. Lapset toki viihtyvät myös hyvin hoidossa niin ei tarvitse miettiä, että lapsi itkisi hoidossa päivät pitkät.

Näin täällä.
 
En tajua, millaisia työpaikkoja, -aikoja ja -matkoja ihmisillä oikein on. Minulla alkaa työt kasilta ja loppuu puoli neljältä. Työ on opetustyötä, joten en voisi kuvitellakaan, että astun työpaikan ovesta sisään tasan kahdeksalta. Haluan olla varttia vaille työpaikalla kokoamassa ajatuksia. Suunnittelutyöt olen jättänyt nykyisin minimiin, joten en viivy töissä juuri yli tuon puoli neljän. Työmatka on puoli tuntia suuntaansa. Miten taion tästä alle 9-tuntisen hoitopäivän? Lapset ovat 3,5- ja 1,5-vuotiaat.
 

Yhteistyössä