Onko miehelle voinut jäädä epäselväksi että en käytä ehkäisyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Tilanne on tällainen. Aloitin hormonaalisen ehkäisyn taas joka ei kuitenkaan ole koskaan mulle sopinut eikä sopinut nytkään. Jatkuvasti valitin oireista ja mieheni totesi "Lopeta sen käyttö" johon mä yleensä vaan vastasin "Katotaan nyt vielä". Kuitenkin lopulta kyllästyin ja sanoin miehelleni, viikko ennen taukoviikkoa "Nyt kun alkaa taukoviikko niin sen jälkeen en sitten aloita uutta liuskaa" johon mieheni vastasi "Se on varmaan parempi niin, hyvä juttu". Sitten alkoi taukoviikko, muistutin miestäni sanomalla "Nyt on menkat, tämän jälkeen en sitten aloita uutta liuskaa, käytä kondomia jos haluat" johon mieheni vastasi "Selvä". Noin viikko menkkojen jälkeen sanoin miehelleni "Olo on nyt paljon parempi kun lopetin sen ehkäisyn, painokin on jo pudonnut kun turovtus häviää" johon mieheni vastasi "Kiva et olo tuntuu paremmalta, eikä sun tarvi yhtään painoa pudottaa".

Nyt sitten kuitenkin ollaan harrastettu seksiä ilman kondomia mutta samaan aikaan mieheni puhuu kuinka nyt ei ole vielä sopiva hetki seuraavalle lapselle. Siis mitä?! Onko se nyt jotenkin jäänyt epäselväksi vai mitä tämä on?!

2 lasta meillä jo on. Ensimmäisen aikana ehkäisynä oli kondomi jonka mieheni vaan jossain vaiheessa jätti käyttämättä eikä mistään yrittämisestä koskaan puhuttu, tulin vaan raskaaksi. Toisen kohdalla ehkäisynä oli jälleen kondomi, mutta sillon mieheni sanoi että nyt jätetään ehhkäisy pois ja se jäi sitten pois ja tulin raskaaksi. Nyt jotenkin vaan ihmettelen. Puhetta on ollut kolmannesta ja mieheni tietää, että mulla on pieni vauvakuume, mutta silti hän on monesti sanonut että nyt ei ole sopiva hetki.

Se selviää ihan yhdellä kysymyksellä, voin kertoa sen kysymyksenkin sinulle, eli : "Tajuathan, että emme käytä ehkäisyä ja näin ollen voin tulla raskaaksi aina, kun harrastamme seksiä?" Vastauksesta voit sitten päätellä tajuaako mies vai ei. Kokeile.

seksiin ilman kondomia?oletko niitä naisia joille pitää käydä wc:ssä laittamassa kannenreunus alas kun eivät viitsi katsoa mihin istuvat. no voi voi sentään...

Mitäs, jos kysäset sitten, kun jo olet raskaana et hei, tajusitsä et mä en käytä ehkäsyy? Sillon se kannattaa ottaa puheeksi! Voit siis huoletta sysätä vahingon miehesi syyksi!

Jaa-a mistähän alottas...

Onko sun mies ollu hereillä silloin kun on terveysvalistusta annettu ja isot pojat kertonu et miksi niintä kortsuja ja muuta ehkäisykeinoja käytetään?

Toisekseen sinä siis itse ilmeisesti haluat tulla raskaaksi, kun ei haittaa käyttääkö mies kortsua vai ei? Vai harrastatteko pimeässä peiton alla ja et kehtaa kokeilla että onko miehellä kortsu päällä....

Mua lähinnä ärsyttää miesten jatkuva aliarvioiminen ja kädestä kiinni pitämisen meininki näissä hommissa. Siis onko se muka naisen tehtävä ennen jokaista yhdyntää varmistaa mieheltä, että ymmärräthän että voi tulla raskaaksi, ehkäisykin voi pettää, onhan se varmasti sulle ok jos käykin nyt vahinko jne. Tarkoitus oli nyt vaan kysy, jätinkin mä jotain tulkinnan varaa, tai oliko se nyt jotenkin epäselvästi ilmaistu että en enää käytä ehkäisyä? Jos asia jäi epäselväksi, totta kai korjaan asian, mutta jos noiden keskustelujen perusteella voisi olettaa jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtävän, niin taidan antaa asian olla :xmas: Mua ei haittaa vaikka meille kolmonen tulisikin. Siitä on ollut puhetta mutta miehen mielestä vasta parin vuoden päästä eikä nyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua lähinnä ärsyttää miesten jatkuva aliarvioiminen ja kädestä kiinni pitämisen meininki näissä hommissa. Siis onko se muka naisen tehtävä ennen jokaista yhdyntää varmistaa mieheltä, että ymmärräthän että voi tulla raskaaksi, ehkäisykin voi pettää, onhan se varmasti sulle ok jos käykin nyt vahinko jne. Tarkoitus oli nyt vaan kysy, jätinkin mä jotain tulkinnan varaa, tai oliko se nyt jotenkin epäselvästi ilmaistu että en enää käytä ehkäisyä? Jos asia jäi epäselväksi, totta kai korjaan asian, mutta jos noiden keskustelujen perusteella voisi olettaa jokaisen aikuisen ihmisen ymmärtävän, niin taidan antaa asian olla :xmas: Mua ei haittaa vaikka meille kolmonen tulisikin. Siitä on ollut puhetta mutta miehen mielestä vasta parin vuoden päästä eikä nyt :)

No mies ymmärtää taatusti asiat ihan samanlailla kuin nainenkin. Mutta näin ihmisluonteen tuntiessa, niin kannattaa toki muistuttaa varsinkin kun sua itseäsi mietityttää tuo asia. Voithan sää ihan suorilteen kysyä, että haluaako lapsen vai ei.

Ei ole aliarvioimista, mutta kysy seuraavan kerran ennen kauppareissua että olethan tajunnut että ehkäisyä ei ole, että otanko kaupasta kortsuja vai annetaanko mennä paljaalla, silläkin uhalla että kolmas saa alkunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja MarieC:
No tuota, onko jokin asia, joka EI VOI JÄÄDÄ miehelle epäselväksi, kun nainen on sen SANONUT? B) Kertokaa mullekin...

on. Riittää että mies on ajatuksissaan eli kuulee mutta ei kuuntele -> rekisteröi asiaa.

Kyllä ne miehet on...Meillä ihan sama tilanne ja sovittiin, että mies on jatkossa ehkäisystä vastuussa kun minä olin kyllästynyt olemaan hormoonihirviö, olin myös puhunut hienoisesta vauvakuumeesta puolisen vuotta.Vauvakuumeeseen mies kommentoi että ei ikinä. Ja sitten kuitenkin oli liian vaikeaa muistaa/haluta laittaa sitä huppua joka kerta niin lopputulema oli muksu...Suosittelen että keskustelette asian vielä kerran vaikka miehen pitäisi tietää miten niitä vauvoja tulee, ilmeisesti sen kumin käyttö ei tunnu kivalta ja siksi se jää laittamatta riskilläkin. Parempi kuitenkin puhua asiasta, jotta mies ei rupea aborttia vaatimaan...

Niin siinä nyt kävi et plussaa toi testi näyttää. Kieltämättä hermostuttaa kertoa miehellä. Eihän se nyt oikeesti ole voinut jäädä epäselväksi, eihän? Ymmärtäähän jokainen noista kommenteista et olen lopettanut ehkäisyn ja vastuu on siirtynyt miehelle?! Miten mä saan kerrottua?!

Yhteistyössä