Onko miehelle voinut jäädä epäselväksi että en käytä ehkäisyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No näin jälkikäteen niin varmasti olisi pitänyt :/ Mutta kun tämä ei ole ollut ongelma aikaisemmin. Olen ennenkin lopettanut ehkäisyn ja samalla tavalla ilmoittanut, ja mies on käyttänyt kortsua, ihan jokaisen yhdynnän aikana. En mä omasta mielestä laskelmoinut, mutta ehkä toivoin, että miehellä ei ole mitään lasta vastaan vaikka puhuukin ettei ole paras mahdollinen hetki. Siis et mies jotenkin taistelisi järjen ja sydämen äänen kanssa. Tai jotain. Koska tosiaan, mies on ennen, pitkiäkin aikoja, käyttänyt kumia tunnollisesti joten ei kyse ole siitä et mä tietäisin ettei mies sitä tykkää tai suostu käyttämään. Enkä mä koskaan aikaisemminkaan ole ennen yhdyntöjä varmistanut onko mies ymmärtänyt, se kerta ilmoitus on riittänyt. Mä en vaan käsitä miten mies voi väittää ettei olla koskaan mitään tuollaisia keskusteluja käyty?! Siis sanoisi edes et jäi epäselväksi tai jotain, mutta kun kieltää koko keskustelut! Ei vaan yhtä vaan ne kaikki :|

No aika outoa :(. Jospa mies on sitten tällä kertaa ollut poissaoleva, jotain muuta mielessä, jotain huolia, stressiä tms. kun ootte asiasta puhunut, eikä sitten ole sisäistänyt. Sen takia mun mielestä olis ollut sun tehtävä sanoa asiasta sillon kun sulle on käynyt ilmi/oot alkanut epäillä, ettei mies tajua (eli viimeistään silloin, kun mies on sanonut ettei ole aika lapselle). Eli onko niin, ettei mies muista sitäkään, että sun on ollenkaan pitänyt edes lopettaa koko hormonaalista ehkäsyä? Vai onko vaan aikataulusta ollut epäselvyyksiä?

Mutta onnea raskaudesta! Ja varmasti se siitä vielä iloksi miehelläkin muuttuu :).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi vitjha:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Riitahan siitä tuli :/ Eikä nyt varsinaisesti raskaudesta vaan siitä et mies tosiaan väitti ettei tiennyt asiasta |O Eli mä vedin herneen nenään et mies ei kuuntele yhtään kun mä puhun sille. Mä oon aina kuvitellut et mies kuuntelee kun kerron sille jotain VARSINKIN näissä suurissa, tärkeissä asioissa. Mä oon kuvitellut et me voidaan aina keskustella ja et kommunikaatio toimii. Mutta näköjään ei. Mies ihan tosisaan väitti ettei olla puhuttu koko asiasta, hän ei muista mitään tuollaisia keskusteluja eikä todellakaan tiennyt etten käytä ehkäisyä :/ Ei hän mitään abortteja ehdottanut ja mä olin vihaisempi kuin hän. Mua siis todellakin loukkasi tieto ettei mies kuuntele kun puhun! Nyt se lähti ajelulle :|

:laugh: :laugh: :laugh:

Mikähän tossa oli noin hauskaa??

Tsemppiä ap! Kerro mitä mies tuumas kun tuli ajelulta.
Varmaan se että ap ensin vaahtoaa että pitää tajuta sanomatta ja en nyt viitsi kuitenkaan mieheltä kysyä mitä se tarkotti vaan miettii itekseen, ja sit tulee vaahtoamaan että "minä oon luullu että meillä kommunikaatio toimii".

(Siis provohan tää oli mut ihan hauskasti rakennettu, pisteet ap:lle)

Miehen suurin huolenaihe on taloudellinen, pelkää et joutuu työttömäksi tai lomautetuksi ja nyt koska olen raskaana en voi mennä töihin pitkään aikaan (puoli vuotta mitä olisin kotona vauvan kanssa) :/ Musta se tuntuu jotenkin tekosyyltä mutta se on hänen mielestä se syy miksi nyt ei sovi vauva. Ei halua keskustella asiasta nyt enempää vaan tarvii kuulemma aikaa ja rauhaa :| Vauva olisi tervetullut vasta myöhemmin. Ei kuitenkin edes ehdottanut keskeytystä tms. Annan hänen nyt rauhassa sulatella asiaa.

Mies lähti sitten aamulla töihin sanaakaan sanomatta. Eilisen vietti makuuhuoneessa yksin telkkaa katsellen. Toivottavasti hän pian tottuu ajatukseen. On vaan niin turhauttavaa koska miehen mukaan ainoa syy miksi vauva ei nyt käy on tuon työn menettämisen pelon takia.

Selitän nyt vielä kerran miten koko soppa syntyi ja voitte vielä naureskella sitten meidän seksielämän säälittävyydelle. Edellisen kierron puolessa välissä valitin miehelle ehkäisyn aiheuttamista sivuoireista ja ehdotin et lopettaisin. Mies oli samaa mieltä, totesi sen olevan hyvä idea. Sitten alkoi menkat. Kerroin miehelle, että menkat alkoi, en aloita uutta liuskaa ja mies saa käyttää kortsua. Mies totesi että selvä. Seuraavan kerran mainitsin ehkäisyn lopettamisesta noin viikko sen jälkeen kun menkat oli loppunut. Tässä välissä ei ollut seksiä kertaakaan. Seuraavana päivänä, siis tuosta viimeisestä keskustelusta, oli seksiä. Oletin, että mies muistaa kun edellisenä päivänä oli ehkäisyttömyydestä puhe. Tästä vajaan viikon päästä oli seksiä toisen kerran. Tämän toisen kerran jälkeen vasta mies mainitsi ettei ole sopiva hetki vauvalle. Sillon tein tuon aloituksen. Kolmannen kerran oli seksiä pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa jolloin se oli jo myöhäistä eikä sillä olisi ollut merkitystä oliko ehkäisy käytössä vai ei. Ja nyt tilanne on tämä :|

Tuota noin.. Miehen näkökulma: Vaimo kertoo olevansa raskaana ja vielä sen, että on jo "monet kerrat" puhunut, että lopettaa ehkäisyn. Ei ole mielestään keskustellut ehkäisyn lopettamista. Sanoo tästä vaimolle ja vaimo saa mielettömät kilarit keskusteluyhteyden puuttumisesta.

Vaimon näkökulma: Keskusteli ehkäisystä, mutta on jäänyt sellainen ajatus, ettei mies olekaan tajunnut koko asiaa. Vaimo miettinyt kokoajan sitä, tietääkö toinen vai ei. Tekee testin ->raskaana. Suuttuu kun huomaakin, ettei mies olekaan tajunnut asiaa.

Jälkipuintia: Vaimon olisi pitänyt jo ekan kerran mietittyään asiasta puhua uudemman kerran jopa niin, että mies olisi keskustellut muutakin kuin "joo/selvä" sanoin. (noita sanoja voi viljellä juurikin silloin, kun ei kuuntele tarkemmin. Toki miehen tulisi kuunnella toista myös tarkemmin.

Ratkaisua: Vaimo voisi pyytää anteeksi mieheltä suuttumuksensa. Itsekin epäili tietääkö toinen vai ei, joten olisi voinut silloin sanoa jo toiseen otteeseen.

Toistaisuudessa: Opetelkaa keskustelemaan enemmän ja kuunteleen paremmin toista.

Eikö hormonaalisen ehkäisyn jälkeen ole suositeltavaan, että tulee yhdet "normaalit" menkat ja sen jälkeen voi yrittää raskautua? Kirjoitit tuossa liuskasta eli olet käyttänyt pillereitä? Minusta sinun olisi pitänyt huolehtia, että mies käyttää kondomia!

Onnittelut nyt kuitenkin!
Miehet useimmiten tottuu ajatukseen, ajan kanssa.

Meillä on vähän samansuuntainen tilanne tulevaisuudessa odottamassa, mulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt ja mies ei pidä kondomeista. Kuitenkin hän on nyt jo ilmoittanut että kolmatta lasta ei tule, hän ei halua ( kakkonenkin vielä mahavauvana ). No, mä olen vastaavasti ilmoittanut, että jos seksiä haluaa, saa luvan ottaa vastuun ehkäisystä. Meillä on kuitenkin ennen esikoista peräti 4vee kestänyt jakso, jolloin ei ehkäisyä, korkeintaan keskeytetty ja ei raskautta, ennen pieniä apuja. Tätä ennen mä söin pillereitä yms ja voin pahoin. Kakkonen saikin alkunsa sellaisesta yhdestä ilman ehkäisyä sutastusta pikasesta.
Mies ei kovin innostunut kuitenkaan ole omia johtojaan katkomaan, mä en siihen varsin suostu omalta osaltani, koska mä edelleen haaveilen, että jos joskus haluankin sen kolmosen. Me ollaan aika umpikujassa tän asian kanssa, oliskos vinkkiä...

Anteeksi ensinäänkin sitä, etten jaksa toisten vastauksia alkaa lukemaan. Toisekseen olen todella surullinen siitä, että ihmiset elävät parisuhteissa/avioliitoissa ja eivät puhu asioista. Eikö tuollainen asia ole päivänselvä keskustelunaihe pariskunnalle.. Eikai kukaan täällä osaa vastata miehesi puolesta sinua askarruttavaan seikkaan.

Yhteistyössä