Onko mieheni narsisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä aina ihmettelen, miksi ihmiset tarvitsee ja hakee näitä erilaisia diagnooseja ääliö-kumppaneilleen.. Kun eikö se nyt ole ihan yksi ja sama onko ihminen narsisti, persoonallisuushäiriöinen, tunnevammainen tai vaikka mitä, jos todellisuudessa on vain ihan täysi MULKKU.

Siis en halua millään kritisoida ap:ta, hyvä että lähdet, on se mies sitten mikä tahansa, niin hyväksi hän ei teille selvästikään ole :hug:

Kiitos rohkaisustanne! lähinnä siksi kyselin, että varmennan omaa oloani siitä että lähteminen on aiheellista.. Mieheni on aika hyvin osannut manipuloida minua etten pärjäisi omillani ja että syyllinen olen nimenomaan minä, ääritilanteessa jopa keksii haukkua äitiyttäni huonoksi vaikka siihen tuskin on aihetta. Itse kuitenkin tiedostan omat virheeni enkä pidäkään itseäni täydellisenä, mutta mieheni sen sijaan ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan saatika oppia virheistään. Tuntuu että häneltä puuttuu se häpeäntunne tai katumuksen tunne kokonaan..

voi hyvä luoja, minua ihan itkettää lapsesi puolesta, olethan niin kiltti että pelastat lapsesi!

Oma lapsuuteni oli aivan helvettiä narsisti-isäni uhrina, orjana ja alamaisena, ja niitä lapsuuden traumoja nyt käyn terapiassa läpi ja ne ovat arpeuttaneet sydämeni ikuisesti. En ole enää isäni kanssa väleissä, enkä siis äitinikään sitä myöten, sillä isäni on kieltänyt äidiltäni kaiken yhteydenpidon minuun ja lapsiini. Eli siis äitini menetti sekä minut, että lapsenlapsensa. Isäni kanssa ei voi yhteyttä pitää sillä välimme ovat niin kireät että tapaamiset ovat lähes aina johtaneet pahoinpitelyn uhkaan tai yritykseen isäni puolelta.

Isäni on koko lapsuuteni haukkunut, arvostellu, manipuloinut ja vähätellyt minua, mukana oli myös fyysistä väkivaltaa mutta ennenkaikkea sitä henkistä. Isä mm. lupasi lapsille jotain tärkeitä asioita ja sitten petti lupauksensa nauraen vahingoniloisesti päälle. Isällä oli ihme sääntöjä, joita rikkomalla sitten aina sai rangaistuksen. Sääntöjä oli montasataa ja ne kaikki piti osata ulkoa, pieni lapsi menee sellaisesta aivan sekaisin. Koko lapsuus oli sitä että sai olla varpaillaan ja hengitystä pidättäen peloissaan siitä, milloin isä kilahtaa ja alkaa raivoamaan.

Rakas ap, tiedäthän että:

- narsisti ei voi parantua koskaan
- narsisti ei myönnä eikä tiedosta että itsessä on vikaa vaan syyttää aina kaikesta muita
- narsisti tulee tuhoamaan pienen lapsesi psyyken, lapsen ilon, onnen ja positiivisuuden

Lapsesi takia, ihan oikeasti, LÄHDE!!! Sydämeni itkee verikyyneliä aina, kun kuulen että jonkun pieni viaton lapsi joutuu kokemaan samaa kuin minä. Lapsesi ei voi puolustautua mitenkään, joten sinä aikuisena olet ainoa joka voi häntä puolustaa. Ethän tee niinkuin oma äitini teki - äitini alistui ja antoi isän halveksua ja terrorisoida häntä itseään ja koko perhettä.

Viimeisimpänä myös tämä näkökulma: haluatko että sinulla on aikanaan lapsesi kunnioitus, ja haluatko pitää yhteyttä lapsiisi ja lastenlapsiisi? Jos haluat, niin uskoisinpa että tiedät jo mitä sinun tulee tehdä!!

Kiitos kokemuksen jaosta narsistin lapsi, tosi ikävää luettavaa. :( Jaksamisia sinulle! Itse olen vasta lähiaikoina alkanut tajuamaan, että miehen käytökseen ei kertakaikkiaan ole muuta selitystä kuin ettei hän voi olla terve. Lasta minun on ajateltava etusijassa, en halua että hän tuhoaa lapsemme itsetuntoa saatika valehtelee hänelle niinkuin minulle, lapseni on minulle maailman tärkein. Minä vielä aikuisena (ainakin toistaiseksi) kestänyt "järjissäni" tuota miestä ja tiedän että pääsen vielä jaloilleni, mutta lasta en anna satuttaa.

Tulevalla viikolla meinaan marssia asuntotoimistoon ja täyttää hakemukset, sitten vain hiljaa odottelen ja kunhan asunnon saan niin lähden nopeasti. Pyydän muuttoon kaveriksi kasvatti isäni tai vastaavan miespuolisen henkilön ettei mies ala skitsoilemaan.. Pitää toivoa että saan asunnon nopsaan luottotietojen menetyksestä huolimatta. Miehellä oli nimittäin firma jonka kaatumisen myötä ajauduimme vippejen ja laskujen keskelle ja minulta meni luottotiedot sitten miehen luottotietojen jälkeen.. :( Hankaloittaa tuota asunnon saamista mutta toivotaan parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aria:
Koska narskuilla ei todellinen luonne tule heti esiin, ensin hurmataan, sitten kiireellä naimisiin ja lapsi alule ja sitten se alkaakin se helvetti.

Niin ja alistettuna olemiseen tottuu. Itse rakastin paljon ex-vaimoani vaikka hän onkin narsisti. Hän käyttäytyi mm. samoin kuin ap:n mies ja silloinkin kun hän petti, oli vika minussa.

vieras: uskoisin että jos mies olisi pettänyt minua niin sekin olisi ollut minun vika, kuullostaa tutulta. Tavalla tai toisella aina kaikki asiat kaatuvat minun syyksi. Ei kestä kritiikkiä ollenkaan, saatika harjoita itsetutkiskelua.

Väsyttää tämä narsisti-ilmiö. Siinä päästetään ukot aina kuin koira veräjästä, ikäänkuin eivät voisi pahuudelleen mitään. Asioista pitää valittaa ja nalkuttaa, naiset! Ottakaa vastuuta omasta elämästänne. Jos mies on väkivaltainen, se ei ole aina narsismia. Tai rasittava..

Kun on tuliaisista tai lahjoista lapsille tai lapsenlapselle hän on aina se joka haluaa antaa ja ne on aina häneltä

Kaikki on hänen, vaikka 30 v. oltu naimisisissa ja olen ollut töissä. Huippu oli, kun ostamani auto, joka on nimelläni ja halusin myydä, hän sanoi maksaneeensa sen.

Lapsenlapsesta ei ole kuvia edes äidin saati sitten minun, mummin kanssa. Aina vaan hän.

Nyt hän haluaa, että tehdään mukit ja T-paidat jossa on hän ja lapsenlapsi ja siihen teksti ukin ykkönen

Asuntokin on kuulemma hänen.

Vaatii joka aamu aamiaisen sänkyyn ja samoiten lounaan.

On oltava palvelua 24/7.

Ominut makuuhuoneen itselleen. Itse nukun sohvalla.

Haukkuu tosi rumasti ja alistaa.

Pyytää minua tappamaan itseni.

Itse ostaa kaikkea kallista. Jos ostan alesta 3 e:n puseron alkaa huuto.

Enpä taida jaksaa enää. Ehkä itsemurha on ratkaisu

Aikalailla narsistilta kuulostaa, tuollainen oli minunkin ex. Tosin omani ei vaivaudu olemaan kaikkien ulkopuolistenkaan silmissä hurmuri, on nöyryyttänyt minua kavereidensakin nähden aika paljon. Suhteen alussa oli mitä miellyttävin ja huomioivin, mutta kummasti se jossain vaiheessa loppui.
Meillä kun mies halusi pizzaa, niin sitä oli saatava tai mökötettiin loppu päivä, mutta itsehän se ei sitä pizzaa voinut tilata, vaan minun piti se tilata ja ottaa vastaan ja yleensä maksaakin, kun eihän hänellä koskaan ollut käteistä.

Tuo pitzatilausjuttu kuulostaa enempi lapselliselta, kuin narsistiselta...

Noh narsisti ja narsisti, nuo kaikki kuvailemasi asiat toistuu huonossa suhteessa missä toinen tuntee olevansa umpikujassa tai ansassa tai muuten vaan kyllästynyt siihen aivan totaalisesti, sitten aletaan arvostelemaan kaikki täysin siltä pohjalta että etsitään ne viat vain toisesta jos vaikka joku päivä olisi tarpeeksi sitä listaa että uskaltaisi vaikka lähteä eroamaan. Tai oikeutettua itselle jotain asioita mitä ei muuten "saisi" tehdä.

Ja voin kokemuksesta sanoa että itselläni on ihan samoista asioista kokemusta naisien suhteen ja varsinkin tuosta että mitään ei myönnetä, jopa silloin kun todisteet ovat kädessä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: