oon kyllästynyt tähän mun elämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkevä

Vieras
ei sais valittaa kun on varmaan niitäkin joilla asiat pahemmin. mutta mä olen niin väsynyt tähän kaikkeen paskaan ja ettei asiat muutu miksikään ja että olen kokoajan niin väsynyt ja saamaton. johtunee masennuksesta mutta silti.. niin moni asia sellainen etten pysty itse vaikuttamaan niihin...

[QUOTE="noo";26087490]Voit vaikuttaa ainakin siihen, että haet masennukseen apua[/QUOTE]
Näin juuri. Ja sen jälkeen luultavasti niihin muihinkin asioihin, joihin voi vaikuttaa. Harvat asiat muuttuvat itsekseen paremmiksi, yleensä niiden eteen joutuu tekemään jotain. Masentuneena tekeminen ei onnistu - siihen ei yksinkertaisesti voimat riitä - joten on hyvä aloittaa maksennuksen hoitamisesta.

Minulla on myös masennusta ja samanlaisia tunteita. Joskus sellaiset masennusta aiheuttavat asiat, joihin ei voi itse vaikuttaa tuntuvat kovin raskailta ja aiheuttavat toivottomuuden tunnetta, koska niille on vaikea nähdä loppua. Masennus tekee varmasti niistä asioista isompia peikkoja kuin ne ovat, mutta toisaalta uskon, että se toivottomuuden ja avuttomuuden tunne myös pahentaa masennusta. Asiat kuitenkin muuttuvat, vaikka joskus siihen meneekin aikaa ja monesti se vaatii työtä. Älä anna toivottomuudelle jatkuvaa sijaa. Tosin joskus minua auttaa jos hetken verran suorastan ryven toivottomuudessa ja synkkyydessä. Mutta noin yleensä usko siihen, että asiat voivat muuttua antaa voimaa selvitä tästä päivästä ja voimaa etsiä parempaa huomista.

Yhteistyössä