Paha mieli......

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiorja:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mun mielestä olet herttainen ja vilpitön. Mutta totuus on se että täällä kettuillaan ja pahasti. Se ei näköjään muutu vaikka me puolustettaisiin. Totuus on myös se että palstailu/chat on myrkkyä kun ihminen on masentunut. Tutkimusten mukaan se keskimäärin satuttaa masennuksessa olevaa ihmistä. Eikä tämä ole mun mielipide vaan psykologin mielipide. Asia oli esillä ainakin joskus 4 vuotta sitten. Siihen aikaan psykologit sanoivat ettei pitäisi chattailla jos on masentunut.

Auts, mun pitäis vissin poistua si koneelta!

Sä tiedät itse parhaiten.. Jos tää satuttaa tai tulee "sähköinen" olo niin sitten ei olla enää hyvässä mielessä. Mutta uskon ettei kaikkiin päde kaikki valtaväestön tuskat. Jos on hyvä olo chatissa, niin silloin ei varmaan kuulu valtaosaan tässä asiassa. :heart:

Itse poistun aina jo siitäkin syystä välillä että täällä on tullut tappelu ja en enää palaa ikinä ko ketjuihin vaikka ei edes masenna. Yhdessä vaiheessa raskautta masensi mutta hoidin sen kotihoidolla pois. Silloin olin myös harvemmin täälläkään :D

:hug: Älä välitä niistä, ole oma itsesi. Muista että on täällä onneksi järkeviä ja hyväsydämmisiä ihmisiä, jotka tukevat.

Paljon jaksamista sinulle Savanna :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti:
Tiedätkö (tämä ei ole haukku, vaan ystävyydellä kirjoitettu!), minä ihan oikeasti ajattelen, että tämä palstailu ei välttämättä ole paras tapa hakea parempaa mieltä. Minä ainakin tulen monesti kiukkuiseksi, jos istun pitkään koneella. Ja aina keskustelut jotenkin luisuvat kinasteluksi, mikä ei varmaan tasapainoisia ihmisiä hetkauta, mutta me herkkikset saadaan niistä ahdistusta.

Mitäpä jos koittaisit hakea arkeesi rutiinin, jonka avulla saisit elämäsi hallintaan jä pääsisit ahdistuksesta. Laitat aamiaista, touhuat lasten kanssa, ulkoilet, ja valmistaudut tulevaan työkoitokseen. Unohdat hetkeksi palstailun ja sen mitä muut sinusta tai tapettivalinnoistasi ajattelevat.

Minulla oli synnytyksen jälkeinen masennus. Parhaana apuna siihen pidin sitä, että pakotin itseni elämään täysiä päiviä. Tein ja touhusin paljon. Menin vaunukävelylle aina samaan aikaan, seurasin vuodenajan vaihtumista ja todella yritin nauttia jokaisesta hetkestä. Vähitellen se yrittäminen sitten väheni ja tilalle tuli aito ilo.

Voimia sinulle!

Kiitos!Mä yritän itseä pakota,riippuvuus on vaan niin kova,jäin koukkuun vaikka jotkut tuovat pahaa mieltä.
Kiitos kaikkille muille kans :hug: :hug:

Ilon saat takaisin kun masennus on poissa:) Jaksa vaan parannelle .. Niin kaikki arjen huolet ja jopa lasten sairaudet ei sua enää lannista vaan jaksat pysyä täysissä voimissa!

Mä tiedän varmuudella että onni on kiinni vain välitysaineista ja niiden kulkemisesta elimistössä.. lähinnä aivoissa. Kun serotoniinit kulkee oikein niin ihan tosi ei vastoinkäymiset kaada tai romahduta. Tietty silloin jää vielä normaalit tunteet.. eli lyhytkestoiset vihat, huolet ja surut.. Mutta nekään ei tunnu niin pahoilta.

:hug:

Kuule Savanna, älä välitä niistä haukkujista! Mä luulen että suurin osa kuitenkin tykkää susta ja sun jutuista täällä. En tiedä onko kateus, vai mikä laittaa aikuiset? ihmiset toisia mollaamaan, mutta täällä virtuaalimaailmassa on vaan sekin kestettävä. Mä olen itse aikoinaan läpikäynyt vaikean masennuksen ja osaan hyvin kuvitella miltä susta tuntuu. Mä käyttäydyin silloin aika samanlailla kuin sä. Mutta musta ainakin on ihana lukea sun juttuja ja katella kuvia teidän uudesta kodista :).

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Kiitos!Mutta kun mikä lääke ei auta,en tiedä vaan mitä mä vielä kokeilen,lääkäri sanoi ettei enää ole oikein vaihtoehtoja :(

Entä ympäristön vaihtaminen mieluisaan.. Vai asutko jo siellä missä haluat? Ei tarvi vastata näihin mihinkään. Mutta pohdi. Terapia auttaa monia ja saatat sellaista jo käyttääkin. Oletko kokeillut lääke amfetamiinipohjaisia masennus/mieliala lääkkeitä? Minulla on yksi hyvä ystävä jolle tulee jenkeistä lääkkeet pahaan masennukseen ihan suomalaisen psykiatrin kautta.
Hänelle ne ovat ainoa lääke mikä tehoaa. *koittaa muistaa lääkkeen nimen.. dextrihne , dexetrine tai joku sinne päin. :heart:

Ei ole mitenkään tavatonta että synteettisesti tehtyä huumetta käytetään lääkkeissä. Useassa yskänlääkkeessä on oppiumia. Ja mä olen normihuumekäyttöä jyrkästi vastaan. Mutta tiedän miten toi dex.. vaikuttaa mun ystävään :)

Kiitos!Mutta tuntu hirveältä kokeilla niitä :| kun mä haluan lapsia joskus lisää,jos onnistu :ashamed: niin sitten ole kun narkkari äiti ja lapsellekin voi jotian tulla,kun ne varma tommoset lääket jää elemistössä,mielummin käyn terapiass :D mutt jos oikeasti se masennus ei ikinä mee ohi niin sitten jo pitäis mietiä näistä vaihtoehdosta :ashamed:

Kannattaa tosiaan miettiä. Masennus ei ee hyvää sulle :hug:
Joskus on parempi siirtyä lääkkeisiin joilla radikaali vaikutus. Et sä narkkari olisi sitten. Niiden määrää säännöstellään jyrkästi.

Kiitos.Mulla on se vika että mietin jatkuvasti samata asiat esim stressi mitä silloin oli,aina muistan ne hetket miten mä stressaasin ja se ahdistaa mua hirveästi ja pyöri taas koko päivää mielessä,sitten pelkään esikoisen takia jos hänelle käy jotain kun hänellä jo oli leikaus,tuntu että olen epäonnistunut,syylistän itseä jatkuvasti :ashamed: :ashamed:

Kiva Savanna, että olet saanut työpaikan.

Tiedätkö muuten, että se ostelukin voi olla oire masennuksesta, ostat itsellesi parempaa mieltä. Ja sitten usein kaduttaa ostos, jo kun pääsee kotiin. Mulla ainakin on tuommoisia oireita joskus ollut vaikken varsinaisesti koskaan masentunut ollutkaan.

Ja netissä avoimet ihmiset saavat kakkaa niskaan, ja itseasiassa varmaan joka ikinen netissä joskus nimimerkillä kirjoittanut ihminen kokeillaan, josko tämä saataisiin provosoitua. Joku provosoituu herkimmin, joku huonommin, joku ei lainkaan. Ja mitä enemmän itsestään kertoo, sen enämmän on tarttumapintaan mistä puukottaa.

Lääkkeet ja terapia on myös hyvä vaihtoehto yhdessä.

Tsemppiä Savanna, minäkin tykkään sinusta :flower:

Mä haluan kuulla kuinka sä itket täällä onnesta ja naurat huolille. Et voi uskoa kuinka montaa se täällä ilahduttaisi. Moni haluaa sulle hyvää ja saisi mielihyvää sun onnesta.Toivon sulle parasta :heart: Ja odotan sitä päivää.. sitten viikkoa.. sitten kuukautta kun sä olet tuntenut joka päivä aamulla herätessäsi onnen ja nukkumaan mennessäsi onnen.

Sä olet mielenkiintoinen ja avoin ihminen Savanna. Sua seuraa moni täällä palstalla. Kaikki ei voi kuitenkaan kaikista pitää... Tsemppiä sulle!

Meneeks tein lapset nyt hoitoon kun meet töihin? Saitko jo hoitopaikan?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Sä olet mielenkiintoinen ja avoin ihminen Savanna. Sua seuraa moni täällä palstalla. Kaikki ei voi kuitenkaan kaikista pitää... Tsemppiä sulle!

Meneeks tein lapset nyt hoitoon kun meet töihin? Saitko jo hoitopaikan?

Ei hän menee,mun työ alkaa illalla vast =) Kiitos :hug:

Yritä olla välittämättä toisten haukkumisista, en ymmärrä miten joku viitsii tälläisella keskustelupalstalla toisia arvostella. Mieti mitä elämältäsi haluat ja ala toteuttamaan haaveitasi. Oletko kokeillut homeopatiaa tai vyöhyketerapiaa? Jospa löytäisit sellaisen avun, josta ei tulevaisuudessa ole haittaa. Opettele kehumaan itseäsi aamuisin, kun vilkaiset peiliin. Piristää kummasti. :hug:

Yhteistyössä