Päiväristeily tulossa, lähdenkö ilman vauvaa vai vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nainen"

Vieras
Olen siis lähdössä päiväristeilylle kavereitteni kanssa ja minulla on 7 kuukauden ikäinen vauva. Kaverit jättävät lapset kotiin, mieheni voisi hoitaa vauvamme, joten lähdenkö minäkin ilman vauvaa? Olen ollut vauvasta erossa max. 7 tuntia muutaman kerran päiväsaikaan ja lapsi on ollut isänsä kanssa tämän ajan. Isä ja vauva pärjäävät keskenään kyllä, mutta vauva on ollut tavallista itkuisempi. Ei huuda suoraa huutoa tai mitään, mutta sellaista kiukkua ja hämmennystä ehkä. Vauvasta olisin erossa 10 tuntia. Otanko mukaan (matka varattu myös vauvalle, mutta on maksuton ja voin peruuttaa) vai jätänkö lapsen isän kanssa kotiin?

Otat nyt vaan rohkean 'ensi-hypyn' ja meet ilman vauvaa.
MÄ TIÄN, et se tuntuu haikeelta ja vaikeelta, mutta oaot pienen breikin ittelles. Nautit tyttöjen seurasta :)
Sit jaksat taas kotona :):):)

Jos olisist mun kanssa lähdössä, tenava kainalossa jäisit rannalle ruikuttamaan, en ottaisi mukaan ketään jolla "vauva" mukana muusta syystä kuin että ei ilman tissiä pärjää.

jätä kotiin, jotenkin arvelen että pilaat kaikkien muidenkin reissun jos otat mukaan. eihän siellä laivalla oo tuon ikäiselle mitään, eikä se jaksa istua kymmentä tuntia rattaissa/syöttötuolissa/sylissä vaan sen pitäisi päästä johonkin lattialle yms välillä eikä tommosella risteilyllä ehkä oo siihen mahdollisuutta..
lienee tulossa vierastusikään ja sen takia on takertuneempi sinuun, mutta ei vierastus ole este sille etteikö voisi olla isänsä kanssa aivan yhtä hyvin, jos kerran ruokailun puolesta ei sinua tartte.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen kotiäiti;24851321:
Jos et imetä, niin jätä kotiin.

Pitikin sanoa, että imetän. Mutta vauva on pärjännyt ne 2 kertaa 7 tuntia ilman rintamaitoa. Korviketta täytyis ostaa pari purkkia.

Mikään rellestysreissu ei ole, ainakaan minun osaltani, tarkoituksena olisi syödä hyvin ja shoppailla.

Ilman vauvaa lähdet. Vauvan mukanaolo muuttaa reissun tunnelmaa (joka voi kiristyä "kun toi yks meni ja otti ton naperon mukaan..") ja vaikeuttaa sun omaa rentoutumista.

Jos isä kerran pärjää ja suostuu olemaan vauvan kanssa,niin hyvää se tekee. Vauva on toki varmasti hämmentynyt ja ehkä itkuisempi,mutta mitä isommaksi hän kasvaa sitä vaikeampaa on olla erossa äidistä jos ei siihen ole tottunut.

[QUOTE="vieras";24851334]Jos olisist mun kanssa lähdössä, tenava kainalossa jäisit rannalle ruikuttamaan, en ottaisi mukaan ketään jolla "vauva" mukana muusta syystä kuin että ei ilman tissiä pärjää.[/QUOTE]

Heh, onneksi en ole lähdössä kanssasi. :D Kavereille asia on täysin ok ja aluksi vauvan olikin tarkoitus tulla mukaan, mutta nyt miehen työkuviot järjestyi niin, että mies voikin viettää päivän vauvan kanssa. Kun minua pyydettiin risteilylle, sanoin itse, että mahdollisesti pilaan vauvan kanssa jonkun fiiliksen, mutta ei kukaan ainakaan myöntänyt.

Jätä kotiin jos muutkaan eivät lapsia mukaan ota. Ja jos imetät ja vauva suostuu juomaan myös pullosta, lypsät päivän ajaksi maidot jääkaappiin miehelle valmiiksi.
Eka reissu on haikein ja vaikein, mutta tarpeen ennemmin tai myöhemmin. Mukavaa risteilyä :)

ei onnistu hyvinsyöminen, ei shoppailu eikä kavereiden kanssa juttelu jos kaverina on tuon ikäinen muksu. eikö ole kivaa sinulle, vauvalle eikä kavereille, jos vietätte ajan hytissä.

Lähde ilman! Mietis millasta tulee sinun hyvin syömisestä ja shoppailusta vauvan kanssa.. Ainakin itselle olisi enemmän stressaava kuin rentouttava risteily, puhumattakaan niistä kavereista ;)

[QUOTE="vieras";24851354] Vauva on toki varmasti hämmentynyt ja ehkä itkuisempi,mutta mitä isommaksi hän kasvaa sitä vaikeampaa on olla erossa äidistä jos ei siihen ole tottunut.[/QUOTE]

Taitavat asiantuntijat olla päinvastaista mieltä...

Itselläni on saman ikäinen vauva, ja kyllä mukaan ottaisin.

[QUOTE="hankey";24851364]ei onnistu hyvinsyöminen, ei shoppailu eikä kavereiden kanssa juttelu jos kaverina on tuon ikäinen muksu. eikö ole kivaa sinulle, vauvalle eikä kavereille, jos vietätte ajan hytissä.[/QUOTE]

Ai jaa. Kerro se mun vauvalle. Tänään mä juuri shoppailin pari tuntia 7-kuisen kanssa. Taitaa olla ainoa tuntemani miespuolinen, joka katselee ihan innoissaan kun mä sovitan viittä eri mekkoa, eikä edes motkota kun en lopulta osta mitään.

Kahvilla kävin myös, vauva naureskeli vaunuissaan. Miehen ja vauvan kanssa käydään syömässä ravintolassa viikottain.

Vauvalla on kyllä passi, ei olisi ensimmäinen matka toiseen maahan. Todennäköisesti jätän kuitenkin lapsen isän kanssa kotiin, niin itsekin ajattelin. Halusin vaan kuulla muiden mielipiteitä, olisiko huono idea lähteä yksin. :)

[QUOTE="vieras";24851354]
Vauva on toki varmasti hämmentynyt ja ehkä itkuisempi,mutta mitä isommaksi hän kasvaa sitä vaikeampaa on olla erossa äidistä jos ei siihen ole tottunut.[/QUOTE]

Päinvastoin. Mitä parempi perusturvallisuuden tunne vauvalle kehittyy, sitä helpompaa hänen on olla erossa vanhemmistaan kasvaessaan.

Perusturvallisuuden tunne kehittyy 0-3 -vuotiaana, ja merkittävin on ensimmäinen elinvuosi. Kun lapsi sinä aikana kiinnittyy hyvin vanhempiinsa ja saa läheisyyttä, turvaa ja läsnäoloa ja hänen perustarpeisiinsa vastataan mahdollisimman hyvin, hänen perusturvallisuutensa kehittyy vankaksi ja hänen on helppo jäädä tulevaisuudessa ikäkauteen sopiviksi ajoiksi ilman vanhempiaan. Ensimmäisen ikävuotensa aikana vauva tarvitsee nimenomaan omia vanhempiaan, muiden ihmisten aika tulee myöhemmin (enkä tarkoita ettei vauvaa voisi jättää koskaan hoitoon ensimmäisen ikävuoden aikana, vaan kommentoin vain tuota kirjoittajan ajatusta).

Aloittajalle, jos lapsi juo pullosta niin mielestäni voit hyvin jättää lapsen isälle. Ja jos uskot pystyväsi nauttimaan päivästä ilman vauvaa :).

Joskus ja joillekin se ei vielä tuossa vaiheessa ole niin helppoa. Minä itsen jäin esikoisen ollessa 6 kk. kotiin pikniklaivamatkalta (kyseessä oli alkoholipitoinen reissu, joten vauvaa ei olisi voinut tai kannattanut ottaa mukaan), vauva ei juonut pullosta mitään enkä pystynyt jättämään vauvaa ilman maitoa päiväksi.

Kivaa matkaa!

Yhteistyössä