Päivitystä tähän...Oli ihana äitienpäivä, kerroin miehelle, että olen yllätysraskaana, niin se...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a r i e l
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja kuka tässä on sitten se kärsijä? No se syntyvä lapsi joka on tulossa vallan omituiseen perhekuvioon... Miks ihmeessä hänen pitäs vanhempiensa "huolimattomuus" maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja eri näkökanta:
Ja kuka tässä on sitten se kärsijä? No se syntyvä lapsi joka on tulossa vallan omituiseen perhekuvioon... Miks ihmeessä hänen pitäs vanhempiensa "huolimattomuus" maksaa?

Kasvatan lapseni sitten ennemminkin vaikka yksinäni, kuin annan heidän kärsiä isänsä kriisistä.

Odotinkin jonkinnäköistä isoa reaktiota mieheltä, mutta en tällaista.

Millä tukea miestä kun hän käyttäytyy noin ettei edes huvita tukea. :/

Alkuperäinen kirjoittaja fsda:
Alkuperäinen kirjoittaja a r i e l:
Päivitystä...
Mies on kiukkuinen minulle, väittää ettei lapsi ole hänen ja haluaa isyytestit kun lapsi syntyy.
Aikoo kadota ja hyljätä kaikki lapsensa. Sillä on todellisuudentaju nyt jossain ihan metsässä.
Huolestuttaa...

No ohhoh. Onko sun miehesi päästään ihan "terve"? Ja tuo ei ollut mitään v.ttuilua, vaan mietin, että onko miehelläsi myös psyykkisiä ongelmia?

Arielin mies on varmaan aika paniikissa oman henkensä vuoksi. Noin vakava sairaus vähän aikaa sitten todettuna voi hyvinkin aiheuttaa ahdistusta, vaikka ei varsinaisia psyykkisiä ongelmia tulisikaan. Mies pelkää ehkä kuolevansa tms. Maksansiirto on todella suuri leikkaus, eikä välttämättä onnistu, eikä maksaa edes välttämättä saa ajoissa.

Ymmärrän hyvin ap:n miestä siinä, että hän ei tuossa tilanteessa olisi halunnut enää yhtään lasta. Raskaus (ihan normaalikin) tuo vain lisää stressiä hänelle. Eikä stressi koskaan tee hyvää sairaalle ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse viime viikolla huomasin että menkat myöhässä.Ollaan menty keskeytetyllä yhdynnällä,kun pillerit mies on kieltänyt,kun menee mulla nuppi sekaisin niistä.

Sanoin miehelle että saatan olla raskaana niin alkoi huutamaan ja vittuilemaan,kun en käytä ehkäisyä ja en ole kortsuja ostanu,mies kun ei voi niitä itse ostaa ja huolehtia.
Mikä minä olen ainoastaan huolehtimaan ehkäisystä,kai se toinenkin voisi huolehtia jos kerran mieli tekee puuhailla.

No menkat alkoi ja mulla pitäisi kortsut ostaa miehelle joka kieltää pillerien syönnin,siinäpähän miettiköön mistä ilkeää ostaa jos mielii saada.

Sano miehelles että menee laittaa piuhat poikki nii ei tarvi räyhätä raskaudesta. Miehelle helppo toimenpide.

Onnea raskauteen :) Kaikista miehistä ei ole vastuun kantajiksi omista valinnoistaan.
Lapsilla sntään tuntuu olevan äiti jolla palikat kohdallaan. Asiat ovat siis paljon paremmin kuin monilla muilla.

Sanotaan näin, että kovia elämässään kokenut.
Nyt kyllä todella taidetaan tarvita keskusteluapua, riippumatta siitä jatketaanko yhdessä tai erikseen...

Ok, se varmasti osaltaan selittää tuota reaktiota. Mielestäni sulla on ihanan rauhallinen ja järkevä asenne (ainakin se tuntuu siltä näin viestien perusteella). Keskusteluapu jonkun ulkopuolisen ammattilaisen kanssa varmaan antaisi perspektiiviä tilanteeseen ja ainakin siinä sitten saa selvitettyä omia ajatuksiaan. Toivottavasti miehesi suostuu tuon keskusteluavun hankkimiseen ja jos ei suostu, niin hanki sitä ehdottomasti ainakin itsellesi. Voimia kinkkiseen tilanteeseen! :hug:

Ei tässä muutakaan voi, kuin suhtautua rauhallisesti, kun toinen ei sitä ole.
Mulla ei ole miehenä turvallista järkähtämätöntä miestä. Mun tarvitsee olla sitä itse.

Sinä vaikutat aika itsekkäältä. Miehesi tässä tarvitsee tukea, etkä sinä. Suurin osa naisista saa lapsia, harvemmilla on tuon suuruusluokan sairauksia, että elinsiirto on edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ajattelisit muutakin kuin itseäsi:
Sanotaan näin, että kovia elämässään kokenut.
Nyt kyllä todella taidetaan tarvita keskusteluapua, riippumatta siitä jatketaanko yhdessä tai erikseen...

Ok, se varmasti osaltaan selittää tuota reaktiota. Mielestäni sulla on ihanan rauhallinen ja järkevä asenne (ainakin se tuntuu siltä näin viestien perusteella). Keskusteluapu jonkun ulkopuolisen ammattilaisen kanssa varmaan antaisi perspektiiviä tilanteeseen ja ainakin siinä sitten saa selvitettyä omia ajatuksiaan. Toivottavasti miehesi suostuu tuon keskusteluavun hankkimiseen ja jos ei suostu, niin hanki sitä ehdottomasti ainakin itsellesi. Voimia kinkkiseen tilanteeseen! :hug:

Ei tässä muutakaan voi, kuin suhtautua rauhallisesti, kun toinen ei sitä ole.
Mulla ei ole miehenä turvallista järkähtämätöntä miestä. Mun tarvitsee olla sitä itse.

Sinä vaikutat aika itsekkäältä. Miehesi tässä tarvitsee tukea, etkä sinä. Suurin osa naisista saa lapsia, harvemmilla on tuon suuruusluokan sairauksia, että elinsiirto on edessä.

Mä perustan tuon lauseeni koko meidän suhteeseen, en pelkästään tähän tapahtumaan. Mutta luonnollisestikaan te ketjun lukijat ette tiedä kuin sen mitä tässä kirjoitan.

Sairaalla ihmisellä on vaikeaa ja raskasta. Mutta niin on myös sillä puolisolla. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Tai no, ollaan oltu ilma kondomia 1-2 päivää ennen menkkoja, mutta siitä nyt ei raskaaksi tule...

Hohho!

No joo, se yksi ainoa kerta oli kaksi viikkoa sitten, ja raskaudessa on nyt seitsemäs viikko menossa.

Mulla on kellontarkalleen tarkat menkat muutenkin, niin ei se ovulaatio tapahdu 2 pv ennen menkkoja. ;)

Jaa sulla on tullu menkat raskaanakin?? oot seittemännellä viikolla ja kaks viikkoa sitten menkat?

en ihan kaikkea lukenut mutta tosiaan eihän se naisen vika ole jos raskaaksi tulee,mulla nyt kolmas raskaus. eka oli vahinko,toinen suunniteltu ja siinä meni melkein vuosi ennekuin onnistui,synnytksen jälkeen 8kk ja oli paksuna,ja syy oli se että hormoonalisia pillereitä kokeiltiin ei sopinut,laastari ei sopinut,ja kun vihdoin sain sopivan tuntuiset pillerit ja luuline ttä rintojen turvotus johtu pillereistä mutta kun ekat kk jäi pois tein testin nega,tein viisi testiä nega! menin neuvolaan ja pyysin testin ja se oli selvä plussa! halusin abortin koska oli jo 3v ja toinen vasta 8kk mutta mieheni halusi lapsen ja tukee minua :) nyt olen kuitenkin onnellinen että saamme kolmannen pojan :) raskaus on ollut rankka vaikka mies tukeekin minua on hän paljon poissa töiden takia,päätimme että tämä on viimeinen. mutta jos joskus 5-7 v,päästä haluamme vielä on siihen mahdollisuus. ja varmaan joku laittaa käytettiinkö kondomia niin kyllä käytimme ja muutaman kerran rikki meni,otkun vain on hedelmällisempiä kn toiset,toiset saa kokeilla vuosia saamatta mitään ja toisen nai sen kerran vuodessa ja PAM! toivottavasti miehesi tilanne paranee ja raskautesi sujuu hyvin ja jaksat kaikesta huolimatta, mutta jos kuiten niin käy että miehesi ei kyseistä vauvaa halua ja sinä haluat,tukea ja haleja sulle! ne on vaikeita päätöksiä ja raskaita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Tai no, ollaan oltu ilma kondomia 1-2 päivää ennen menkkoja, mutta siitä nyt ei raskaaksi tule...

Hohho!

No joo, se yksi ainoa kerta oli kaksi viikkoa sitten, ja raskaudessa on nyt seitsemäs viikko menossa.

Mulla on kellontarkalleen tarkat menkat muutenkin, niin ei se ovulaatio tapahdu 2 pv ennen menkkoja. ;)

Jaa sulla on tullu menkat raskaanakin?? oot seittemännellä viikolla ja kaks viikkoa sitten menkat?

Ei tullut ei...mutta sitähän en tiennyt vielä siinä vaiheessa kun harrastimme seksiä muutama päivä ennen menkkojen alkamista...jotka eivät sitten alkaneetkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Vastaisiko ap:
Että onko sitä kondomia käytetty joka ikisessä yhdynnässä alusta loppuun asti? Epäilen vahvasti mitään "ylläriä".

On kyllä. Selvitin tuossa juuri, että kondomin varmuus on kuulemma 90% luokkaa...

:D
Heh, kuuluisat viimeiset sanat.

Raskaus ei ole mikään vahinko tai yllätys jos ei käytä ehkäisyä.

Voo harmi sun tilannetta. Ja otan osaa että äitienpäivä meni mönkään. Surullista myös että täällä epäempaattiset ihmiset vain saa sun olon kurjemmaksi. Hyvä että etsit tukea, mutta tätä kautta et sitä saa, vaam joudut vaibn puolustautumaan. Olosi taitaa olla tosi kurja ilman näitä ilkeitä viestejäkin. Toivottavasti sulla on oikeita ystäviä tai sukulaisia joilta saat tukea.

Keksity nyt itseesi, lapseesi ja pieneen elämän alkuun kohdussasi. Kyllä kaikki järjestyy, tavalla tai toisella. Anna miehen ajatella (tai paeta) ajatuksia rauhassa. Sinä et voi hänen puolestaan päätöksiä tehdä. Minulla on muute samanlainen mies; minä joudun olemaan se vahva. Olisi ihanaa kun mies oli sellainen turvallinen ja henkisesti vahva, joka osaisi sanoa oiekat sanat kun tarvitsee lohdutusta. Tuollainen asioiden pakeneminen ei ole kypsää käytöstä. Siksi sanonkin, että keskity nyt itseesi. Päivä kerrallaan. Kyllä kaikki järjestyy.

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
Voo harmi sun tilannetta. Ja otan osaa että äitienpäivä meni mönkään. Surullista myös että täällä epäempaattiset ihmiset vain saa sun olon kurjemmaksi. Hyvä että etsit tukea, mutta tätä kautta et sitä saa, vaam joudut vaibn puolustautumaan. Olosi taitaa olla tosi kurja ilman näitä ilkeitä viestejäkin. Toivottavasti sulla on oikeita ystäviä tai sukulaisia joilta saat tukea.

Keksity nyt itseesi, lapseesi ja pieneen elämän alkuun kohdussasi. Kyllä kaikki järjestyy, tavalla tai toisella. Anna miehen ajatella (tai paeta) ajatuksia rauhassa. Sinä et voi hänen puolestaan päätöksiä tehdä. Minulla on muute samanlainen mies; minä joudun olemaan se vahva. Olisi ihanaa kun mies oli sellainen turvallinen ja henkisesti vahva, joka osaisi sanoa oiekat sanat kun tarvitsee lohdutusta. Tuollainen asioiden pakeneminen ei ole kypsää käytöstä. Siksi sanonkin, että keskity nyt itseesi. Päivä kerrallaan. Kyllä kaikki järjestyy.

On mulla ihmisiä kelle puhua onneksi! :heart:

Yhteistyössä