Pakko purkautua viikonlopusta...

Moon Vaan Melonit

Aktiivinen jäsen
10.11.2005
8 352
0
36
(Teksti saattaa olla sekava ja pomppiva)
Oltiin mun isän ja sen uuden vaimokkeen luona kyläilemässä viikonloppu lasten kanssa.
Meillä isän kanssa melkein aina ollu vaikeet välit ja pari vuotta sitten ei oltu tekemisissä ollenkaan.
En oo isääni ikinä pitäny hyvänä isänä, mut vaarina on ollu hyvä ja sen myötä mun suhtautuminen isään parantunu huimasti ja oon uudestaan alkanu luottamaan siihen.
Odotin jopa reissua tonne, koska siellä on ollu viime kerroilla mukavaa ja isän avovaimokin vaikuttanu loistotyypiltä.

Perjantai meni hyvin, isän avokin 17v tytär poikaystävineen oli siellä koko päivän leikkimäs lasten ja koiran kans. Samoin lauantaina.
Meidän lapset jumaloi noita kahta leikittäjää ja mun mielestä tuo 17v on aivan loistava lasten kanssa! Halus leikittää ja touhuta, mut kuitenkin koko ajan järki päässä ettei vaarallisiin paikkoihin menty tai tehty tuhmuuksia.
Sit tää pariskunta oli lähdössä kotiin kokkailemaan ja sanoivat et haluuvat ottaa lapset mukaan (poikaystävä 22v) ja mä suostuin samantien!
Mua tälläkin hetkellä harmittaa et asuvat kaukana, koska tolle parille voisin vaikka testamentata mun lapset!
Mun isä ja avokki eivät oikein olleet samaa mieltä, lapset sais kuulemma kohtauksen ilman vanhempiaan.

Loppupeleis pariskunta vei lapset mennessään kotiinsa ja olivat siellä muutaman tunnin ja reissu oli menny loistavasti.

Illalla kun meidän lapset oli jo nukkumassa, istuttiin koko porukka pihalla juttelemassa.
Faijan vanhat tutut piirteet sitten nosti päätään, kun kaikki muut pöydässä istuvat oli sen kanssa erimieltä. Faija siitä hermosti ja lähti nukkumaan mitään sanomatta. Avokki meni sit hetken päästä perässä.

Me sit jäätiin nuoren parin kans istumaan pihalle ja siinä selvis, et mun isä on tälle 17 tytölle kommentoinut sen urheilemattomuutta (asuivat siis jonkun aikaa samassa osoitteessa aiemmin), syömisiä jne jne... käsittämättömyyksiä jotka ei sille kuulu ollenkaan!!
Samalla sit selvis et tää faijan avo oli tyttärelleen sanonu, kun kotiutuivat lasten kanssa kotootaan, et "tiesithän ettei teidän oo mikään pakko hoitaa noita lapsia" ja oli tuota samaa tolkuttanut pariin kertaankin.
Mulle tuli sit fiilis, et ihankuin mentäisiin tonne ja tyrkättäis vaan lapset sinne kenelle sattuu hoitoon ja vielä väkisin...

Nyt sit mulla jäi koko viikonlopusta ihan paska fiilis. Olo on kuin idiootilla kun uusiks tykästyin isääni ja nyt selvis et samanlainen se on kuin ennenkin.
Ja tuo avonkin kommentti jäi kaivertaa...

Se, millä äänensävyllä avokki kommenttinsa sanoi, on ratkaisevaa. Äiti on aina äiti ja haluaa lapsensa parasta.

Mutta olisikohan kuitenkin niin, että viikonloppu oli onnistunut, lukuun ottamatta isäsi käytöstä, joka ei varmaan suuri yllätys ollut... vaikkakin ikävää? Lapset nauttivat reissusta, avosisar½:si taisi viihtyä ja vain faijasi heittäytyi kakaraksi...

:'(

Ompas harmi et sait noin pettyä. Mulla on kanssa isäpuoli ja vaikka sen kanssa on hyvät välit, niin sit sen lasten kanssa on aika ongelmallista. Ei olla kovin tuttuja, eikä varmaan meistä tulekkaan, asuvat onneksi kauempana. Kohtelevat aika kyseenalaisesti tätä mun isäpuolta ja suhtautuvat meihin aika oudosti, varmaan koska meillä menee hyvin isäpuolen kanssa.
No pointtini on se et tällasissa uusperheissä on todella vaikea päästä samalle aaltopituudelle, kun osapuolilla on hyvin usein vanhoja juttuja "haamuina olkapäällä" tai hampaankolossa. Sitä sit suhtaudutaan tilanteisiin ja ihmisiin niiden kautta ja soppa ei tarvi paljoo palaakseen pohjaan....

Taisi olla vähän sekava munkin sepustus, vaan toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin. :heart:

Koita vaan pistää asia sivuun ja jos se jää kovastikin kaivamaan mieleen niin mikset kysyisi siltä isäsi puolisolta jotta mitä hän oikein sinusta luulee.
Mutta isäsi osalta on varmaan turha odottaa suurta muutosta...tunnet varmasti isäsi ja sen kanssa on vain elettävä.
Haleja joka tapauksessa

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Se, millä äänensävyllä avokki kommenttinsa sanoi, on ratkaisevaa. Äiti on aina äiti ja haluaa lapsensa parasta.

Mutta olisikohan kuitenkin niin, että viikonloppu oli onnistunut, lukuun ottamatta isäsi käytöstä, joka ei varmaan suuri yllätys ollut... vaikkakin ikävää? Lapset nauttivat reissusta, avosisar½:si taisi viihtyä ja vain faijasi heittäytyi kakaraksi...

Äänensävyähän mä en kuullu... Mä en vaan mitenkään osaa muotoilla tommosta kommenttia itelleni positiivisempaan malliin...

Totta. Lapset nautti, avosisar1/2 ainakin näytti viihtyvän ja se sen poikaystävä oli koko ajan mukana lapsialeikittämässä.

Sepä se... Kun ei faijan käytös ollu yhtään yllättävää, mut silti päästin sen yllättämään... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Äänensävyähän mä en kuullu... Mä en vaan mitenkään osaa muotoilla tommosta kommenttia itelleni positiivisempaan malliin...

Totta. Lapset nautti, avosisar1/2 ainakin näytti viihtyvän ja se sen poikaystävä oli koko ajan mukana lapsialeikittämässä.

Sepä se... Kun ei faijan käytös ollu yhtään yllättävää, mut silti päästin sen yllättämään... :/

:hug:

Joo, tiedän tunteen. Mua jäi kyrsimään kun isä viime vierailulla kännispäissään vannoi, että mun äidillä olisi ollut suhde sen selän takana joskus muinoin ennen avioeroa: kyllä juttu on niin että isä itse oli pitänyt toista perhettä rajan takana jo ilmeisesti vuoden päivät, ja avioliitto mun äitiin kariutui sen myötä kun äiti sai tietää tästä tapauksesta. Ja sen jälkeen jokainen isän suhde on päättynyt pettämiseen, ja suhde äitiä ennen.. Ett..

Sitt toinen asia mikä mua vituttaa on se, että se pari vuotta sitten oli viemässä mun vanhempaa pikkuveljeä isyystutkimukseen, kun ei voi kuulemma olla sen oma. No nyt onkin "Näkeehän se, toi tukka ja piirteet ja kiinnostunutkin samoista asioista!!" mutta nyt on mun nuoremman veljen vuoro, siis veljen joka on isän edellisen liiton tulosta. Että ketuttaa tollanen. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä aina loukkaantuu eniten läheisimpien tekosista. Vaikka osaisi odottaakin tiettyä käytöstä.

Mut miks pitää olla niin tyhmä, et alkaa rakentamaan jotain pilvilinnoja kun faijan käytös ollu tota samaa 24vuotta...
Mä en oikeesti uskonu, et olisin tässä tilanteessa faijan kanssa, mun ois pitäny tietää paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä aina loukkaantuu eniten läheisimpien tekosista. Vaikka osaisi odottaakin tiettyä käytöstä.

Mut miks pitää olla niin tyhmä, et alkaa rakentamaan jotain pilvilinnoja kun faijan käytös ollu tota samaa 24vuotta...
Mä en oikeesti uskonu, et olisin tässä tilanteessa faijan kanssa, mun ois pitäny tietää paremmin.

Et ollut tyhmä, vaan optimistinen ja valmis antamaan faijallesi mahdollisuuden. Hänen häpeänsä, kun ei osannut sitä käyttää.

faijan avo oli tyttärelleen sanonu, kun kotiutuivat lasten kanssa kotootaan, et "tiesithän ettei teidän oo mikään pakko hoitaa noita lapsia" ja oli tuota samaa tolkuttanut pariin kertaankin.
Mulle tuli sit fiilis, et ihankuin mentäisiin tonne ja tyrkättäis vaan lapset sinne kenelle sattuu hoitoon ja vielä väkisin...
.....
Ja tuo avonkin kommentti jäi kaivertaa...

Äitinä ajattelen, että kommentti ei liittynyt sinuun mitenkään vaan äidin ja tyttären väleihin. Semmoista turhaa neuvomista ja muka-tietämistä miltä toisesta tuntuu ja "osaakohan se nyt oikeasti hoitaa noita lapsia ".

Yhteistyössä