paljonko menee rahaa joululahjoihin per lapsi?

pikku myy ja haisulimamma

Aktiivinen jäsen
24.08.2007
5 441
0
36
Mä en hirveästi viitsi ostaa meidän tytölle lahjoja kun sukulaisilta on kuitenkin tulossa kaikennäköistä pakettia ja on kuitenkin vielä niin pieni ettei "tajua" vielä lahjojen päälle mutta parin vuoden päästä sitten varmaan tullaankin jo lelukuvasto kädessä sanomaan että pukki tuo mulle ton ja ton... :D

Ei kovinkaan paljoa. En katso hintaa vaan sitä, mitä lapsi tarttee/haluaa. Pojalle ostetaan ite autorata maksoi mitä tahansa. Tyttö on vasta 10kk jouluna niin ei paljoa vaadi. Sukulaisilta tulee sit mitä tulee.

meillä 3 lasta ikähaarukalla 1-6 v. varmaan semmoinen 20-40?/lapsi menee lahjoihin. pienimmälle en kauheesti mitään osta, sen ikäiset kun yleensä perustaa vaan niistä papereista. ;) isoin osaa jo jotain tiettyä isompaa juttua toivoakin. jos on isompi lahjatoive, niin sitten riittää se yksi. pienempiä toiveita sitten voi toteuttaa tuon budjetin mukaan useampia.

mainittakoon tässä vielä (vaikkei kysyttykään), että serkkuja lapsilta löytyy 9 kpl ja kaikille meinataan jotain ostaa. nämä on sitten max. 10?/lapsi, muutoin paukkuu budjetti ja pahasti. jopa tuohon rahaa kuluukin, onneksi tulee veronpalautukset...

Ei mitään budjettia ole laadittu kun mä ylittäisin sen kumminkin :D
Mutta sanotaan nyt noin summana joku 400 ?/lapsi. Omia on 3 ja kummilapsia 8. Kummilasten lahjoihin nyt ei mene kuin suurinpiirtein se 300-400 ? yhteensä.
Ei joulua voi mun mielestä hinnoitella! Joskus jollekkin löytyy ihana lahja 10? ja jollekkin se nyt vaan saattaa maksaa 50?.

viime joulusta otan kyllä sen verran opikseni, että en osta itse varmaan yhtään mitään. Sukulaisilta tuli pojalle (joka oli silloin vajaa 2v) n.30 lahjaa ja tytölle (joka oli silloin 4kk) n.20 lahjaa + meidän lahjat päälle. Poika ei jaksanut edes avata kaikkia lahjoja ja tyttö ei ollut kovin kiinnostunutkaan niistä :snotty: laitan rahaa tileille ja pyydän varmaan sukulaisiakin tekemään niin.

kummilapselle ostan yhden lahjan johon menee n. 50-100 euroa

Omalle n. 100 euroa. Pojalla on ennestään leluja PALJON ja aina jouluna tulee lisää joten ostetaan vaan muutama juttu. Kummipojalle, veljelle jne muille pienille n. 20-25 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä h...:
Alkuperäinen kirjoittaja KattiMatikainen:
Mutta sanotaan nyt noin summana joku 400 ?/lapsi.

tää oli kai vitsi???!! :O

en sanoisi ihan vitsiksi kun nykyään pleikkarikin maksaa jo 700 euroa! eri asia jos on alle kouluikäisiä niin pääsee tosi halvalla, mutta yli kouluikäisillä on melko kallis maku!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

en sanoisi ihan vitsiksi kun nykyään pleikkarikin maksaa jo 700 euroa! eri asia jos on alle kouluikäisiä niin pääsee tosi halvalla, mutta yli kouluikäisillä on melko kallis maku!

no tarviiko edes kouluikäsen saada 700? pleikkaria joululahjaksi??

Ai miten niin vitsi? Kyllä meillä nyt vaan tulee ostettua suurinpiirtein tollasilla summilla lahjoja lapsille! Ikää lapsilla on 12, 9 ja 5 vuotta. Kyllä isoimmilla on jo lahjatoiveenakin 100-200 ? hintaisia tavaroita. Me ei sitten kyllä ostellakkaan pitkin vuotta kaikennäköistä. Joulu ja synttärit on tarkoitettu siihen.

meillä miehen lapsille, jotka eivät asu meillä, varataan 50E molemmille, mut tietenkin jos löytyy jotain halvempaa niin tietysti sit ostetaan, mut tuo summa varataan molemmille, ostetaan sit useampi lahja, viimeks tais mennä tytön lahjaan 70-80E, pojalle en muista, varmaan se 50E.. Nyt olis ens joulu meidän yhteisen, esikoisen ensimmäinen joulu, katsoo sit paljonko menee. Varmaan sen mukaan mitä löytyy. Esikoisella kun on synttäritkin sit 27. joulukuuta, mut pyritään ne pitää erikseen.

Ja sit sukulaisille, siis mun puolelle ei juuri ostella, se on ihan suvussa sovittu, et vaan kummilapsille, tulee muuten vähän liian kalliiks, kun tädilläkin on jo 6 kummilasta. Pikkusiskolleni ja veljelleni ostan sekä vanhemmilleni. Miehen puolelta ostetaan sit kaikille, mut suku onkin pieni, miehen kummipojan lahjaan menee joku parikymppiä, muille yritetään mahdollisimman halvalla ostaa. Kyllä me aikalailla alle 500E:lla pärjätään kokonaisuudessaan, siihen kuuluu myös mieheni kanssa toisillemme ostetut lahjat.

Yhteistyössä