Paljonko rahaa tilillä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallupoija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
17 000 €. Työssäkäyvä olen. Tarkoitus on sijoittaa ainakin osa pörssiosakkeisiin, kunhan olen käynyt aiheeseen liittyvän kurssin loppuun. Tykkään, että tilillä on sen verran rahaa, ettei esim. koiran sairastuminen tai auton hajoaminen aiheuta paniikkia.

Rahastoissa on tällä hetkellä erikseen säästöt, mutta nekin siirrän osakkeisiin, kunhan olen expertti sillä saralla :D
 
Tili n 190000e, talo myyty ja uutta ei osunut sopivaa, vuokralla siis hetken ja iso kasa riihikuivaa hetken. Sijoituksia vajaa 20000e joita hitaampi realisoida. Lisaksi aina kauppatililla n 10000e.
 
Tällä hetkellä äitiyslomalla. Käyttötilillä n.350e, elarit seuraava tulo. Säästössä n.550€. Että kyllä tässä pärjätään. Miehen rahoista en tiedä, mut sitä sillä kyllä on.
 
[QUOTE="vieras";29060386]Mikä kaikki lasketaan?

Ruokatilillä noin 1600euroa. Omalla tilillä vajaa tonni.

Osakkeissa ja rahastoissa rapiat 20 000 euroa. Laskisin nekin kun ovat säästöjäni.[/QUOTE]

varmaan ja sit sä heräsit ja piti kissa päästää ulos:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rirakö;29060573:
täällä tosi elämän taalasmaat kertoilee kuusnumeroisista pankkitileistäään. hahhhahhhaa :D uskoo ken tahtoo..

No niinpä, tuhkatiheäänhän täälläkin kysellään ruokavinkkejä kahdeksi viikoksi kun tilillä on 3,80 € :rolleyes:
 
Käyttötilillä päälle 600e, säästötilillä melkein 150 000e, käteistä pari euroa. Opiskelija olen. Säästötilillä on perintörahat odottamassa vauvan syntymää. (Aviomies kuoli :'(
 
[QUOTE="Niin";29062468]varmaan ja sit sä heräsit ja piti kissa päästää ulos:D[/QUOTE]

Se kun pyörii elämänsä kädestä suuhun mentaliteetilla elävien seurassa voi tuntua jotenkin ihmeelliseltä että jollain on osakkeita tai rahastosijoituksia. Ihan normaalia taloudenhoitoa yhtään järkeä omaavalta ihmiseltä.
 
  • Tykkää
Reactions: EllaDonna
17 000 €. Työssäkäyvä olen. Tarkoitus on sijoittaa ainakin osa pörssiosakkeisiin, kunhan olen käynyt aiheeseen liittyvän kurssin loppuun. Tykkään, että tilillä on sen verran rahaa, ettei esim. koiran sairastuminen tai auton hajoaminen aiheuta paniikkia.

Rahastoissa on tällä hetkellä erikseen säästöt, mutta nekin siirrän osakkeisiin, kunhan olen expertti sillä saralla :D

Ei sijoittamiseen mitään kursseja tarvitse käydä. Ostat pörssistä indeksin mukaan tai jonkun hyvin menestyneen rahaston ikään osakkeita ja olet expertti. Ei sijoittaminen ole mitään rakettitiedettä, koska lopputuloksen ratkaisee ajoitus ja kukaan ei etukäteen tiedä oikeaa osto- ja myyntihetkeä.
 
[QUOTE="vieras";29062671]Ei sijoittamiseen mitään kursseja tarvitse käydä. Ostat pörssistä indeksin mukaan tai jonkun hyvin menestyneen rahaston ikään osakkeita ja olet expertti. Ei sijoittaminen ole mitään rakettitiedettä, koska lopputuloksen ratkaisee ajoitus ja kukaan ei etukäteen tiedä oikeaa osto- ja myyntihetkeä.[/QUOTE]

Huono neuvo. Niissä "hyvin menestyneissä" -rahastoissa on usein myös kalleimmat kulut. Tuotot hukkuvat välittäjän taskuun. Huonosti menestyneita usein myös naitetaan yhteen ja jälkeenpäin tarkasteltuna ne näyttävät paremmalta. Ihan noilla tiedoilla ei kannata lähteä vielä liikenteeseen.

Moni ei heti tajuakkaan kuinka paljon rahaa hukkuu välistä vuosien varrella kun verrataan 0,45 ja 0,75% hallinnointipalkkioita.
 
[QUOTE="Vieras";29062733]Huono neuvo. Niissä "hyvin menestyneissä" -rahastoissa on usein myös kalleimmat kulut. Tuotot hukkuvat välittäjän taskuun. Huonosti menestyneita usein myös naitetaan yhteen ja jälkeenpäin tarkasteltuna ne näyttävät paremmalta. Ihan noilla tiedoilla ei kannata lähteä vielä liikenteeseen.

Moni ei heti tajuakkaan kuinka paljon rahaa hukkuu välistä vuosien varrella kun verrataan 0,45 ja 0,75% hallinnointipalkkioita.[/QUOTE]

En kehottanut ostamaan rahastoja, vaan ostamaan omaan salkkuun jonkin rahaston osakkeita jos rahastonhoitaja tuntuu tolkun henkilöltä.
 

Yhteistyössä