Paras kaverini kumppanini suuri rakkaus??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annmariex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annmariex

Vieras
On mulla taas ongelmat... Mielipiteitä kaivattaisiin, jotta saisi uutta näkökulmaa omiin sekaviin ajatuksiin.. elikkäs otsikosta asian sisältö jo osittain selviää.. Olen tässä jokusen kuukauden seurustellut miehen kanssa, sanotaan hänen nimekseen nyt Eki. Ekin paras kaveri Teemu seurustelee minun parhaan kaverini Karon kanssa. Minä ja Karo olemme olleet ystäviä jo vuosia. Teemu ja Karo ovat olleet yhdessä pari vuotta. Ekiin tutustuin heidän kauttaan joskus vuosi sitten ja nyt sittemmin lempi leimahti. Karo on todella hyvännäköinen.. Sellainen nainen joka kääntää kaikkien miesten päät.. miltei poikkeuksetta.. Ja kaiken lisäksi on vielä mukavakin.. Että näin.. :/ Eki ja Karo ovat luonnollisesti ystävystyneet myöskin, koska onhan Eki Teemun paras kaveri. Heillä on tiivis kaveriporukka ja yhdessä vietetään aikaa paljon. Muutaman kerran kuitenkin nyt kun olemme viettäneet iltaa kaveriporukassa, olen ollut vaistoavinani Ekin ilmeistä ja eleistä jotain muutakin kuin vain ystävyyttä Karoa kohtaan.. Viime viikonloppuna sitten päästin kysyä asiaa Ekiltä kun tulimme kotiin. Kysyin suoraan, että mikäli Karo ei seurustelisi tämän parhaan kaverin kanssa, olisiko tämä kiinnostunut Karosta ja yrittäisikö jotain.. Eki sanoi, että mikäli Karo ei olisi koskaan tavannut Teemua, niin kyllä hän varmaan olisi ollut kiinnostunut seurustelemaan tämän kanssa.. Tästä minä tietty möksähdin, vaikka toisaalta itsehän kysyin, niin pitäähän se totuus kestää. Kuitenkin löydän itseni tästä tilanteesta, että pähkäilen, olenko joku kakkos vaihtoehto ja haluaisiko Eki kuitenkin olla parhaan kaverini kanssa ennemmin kuin minun.. Ja haluanko elää elämäni miettien haluaisiko mieheni istua Teemun paikalla kun istumme pöydässä pariskunnat vastakkain. Voihan olla, että minun ei tarvitse näitä asioita miettiä ja asian kanssa ikuisesti kipuilla, koska juttumme on kuitenkin sen varran tuore, että ei tässä voi vielä mitään yhtesitä tulevaisuutta hehkuttaa. Mutta silti.. Ei mikään ihan yksinkertainen juttu. Eki tietysti vakuutteli minulle rakkauttaan ja sanoi, että ei nyt enää olisi edes vaihtoehto olla joskus Karon kanssa, koska tämä on Teemun "merkkaama". Mutta kuka hölmö nyt sanoisi tyttöystävälleen et" joo kyl mä sen haluaisin, mut oonpa nyt sun kans kun sitä en saa".Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta ja miten siitä pääsee yli?

Suuri rakkaus on varmasti liioiteltu ilmaisu. Joka tapauksessa Eki on vastannut rehellisen oloisesti kysymyksiisi ja vastaukset sinun on nyt nieltävä tavalla tai toisella. Eki ei todennäköisesti tule koskaan seurustelemaan Karon kanssa, vaikka tätä himoaisikin. Mutta kestätkö sinä sen, että miehesi himoitsee ystävääsi? Minä tuskin kestäisin, mutta valinta on sinun.

Alkuperäinen kirjoittaja Bewy:
Voi vitsi!
Mut mitä se Karo funtsii?
Ihan jänskättää!!

Olipas taas älykäs kommentti tuokin.. sinusta tämä voi olla hauskaa, mutta jos asia sattuisi omalle kohdallesi, niin tuskinpa paljoa naurattaisi.. eihän tää varmaan ole mikään elämää suurempi ongelma, mut ei se nyt mikään unelma tilanne ole tietää, että oma miesystävä edes ajattelee parhaasta kaveristasi noin.. ja jotenkin musta tuntuu et eki on nostanut sen ihmisen jollekin jalustalle, koska ihan sama, mitä karo sanoo tai tekee, niin se on aina oikein..

Lilli antoi hyvän vastauksen, mutta himoitseminen on mielestäni liian raju ilmaisu.

Mitä opimme: rehellisyys ei kannatakaan. Toisaalta eki olisi voinut antaa samanlaisen vastauksen vaikka Tanja saarelasta ja olla yhtä tosissaan.

Eikö kannattaisi antaa ekin valita ja tyytyä päätökseen.

mun mielestä toi oli kyl aika hyvin sanottu, et eki olisi voinu sanoa samoin vaikka Tanja Saarelasta..Se vaan tuntuu pahemmalta, ku se on tuttava/ystävä.. Mutta toisaalta iteppähän kysyit asiasta, niin jos eki oli nyt vähän turhankin rehellinen..Vaikka ei sillä välttämättä tarkoittanut muuta,kuin että ehkä toisessa tilanteessa hän olisi voinut kuvitella olevansa karon kanssa.Niinkuin moni meistä voisi kuvitella olevansa monen muun kanssa.ja voihan olla että olet nyt ruvennut suurentelemaan asioita, esim.katseet, käyttäytyminen karoa kohtaan..Uskon ettei tosta kyl kovin helposti pääse yli..
Mutta olen joskus kuullut, että miehet "himoitsevat" naisen parasta ystävää..En sitten tiiä pitääkö väite paikkansa. Mutta eihän sitä naisen ystävän huonoja puolia koskaan nää,aina iloisena,ym,ym..toisin kuin oma kumppani..

Ihastukset tulevat ja menevät ainakin naisilla. Eiköhän se Karo arkipäiväisty miehesikin silmissä ajan mittaa? Älä anna mustasukkaisuutesi pilata illanviettojanne, kyllä se siitä ohi menee. Lopulta vaikuttaisit kuitenkin vain kummalliselta oikuttelevalta tyttöystävältä joka on aina kiukkuinen, toisin kuin Karo.... ;-D

Jos ja kun yhteiselämänne jatkuu niin huomaatte että pihkaantumisten kanssa tulee olemaan paljon helpompaa jos vain annatte niiden tulla ja mennä, eikä heti aleta ajattelemaan että pitäisikö asian eteen TEHDÄ jotain.

" pihkaantumisten kanssa tulee olemaan paljon helpompaa jos vain annatte niiden tulla ja mennä, eikä heti aleta ajattelemaan että pitäisikö asian eteen TEHDÄ jotain."

Nimenomaan, asia on juuri noin minunkin mielestäni. Onko naisten ajatusmaailma puhtaampi? Valkoiset valheet ovat ok ja kannattaako kaivaa verta nenästään.

Vielä lisäys.

Vaikka itseäni arvostankin, niin jostain syystä olen varauksellinen näiden "mallien" kanssa, enkä osaa oikein luottaa heihin. Minusta naisessa on aina jotakin persoonallista ja kaunis ulkomuoto ei ole tae mistään, paitsi siitä, että hänen peräänsä kuolataan.

Tuskin pääset yli tuon asian, vaikka Eki tekisi mitä. Tulet aina tuntemaan itsesi kakkoseksi.

Itselläni on kokemusta vastaavasta asiasta. Ex-mieheni oli kiinnostunut kaverinsa tyttöystävästä/vaimosta. Hän oli rempseä ja iloinen nainen. Vietimme paljon aikaa nelistään, mutta olin aina varautunut. Olin varasijoilta jatkoon päässyt, enkä tuntenut minua rakastettavan ensisijaisesti, vaan vain siksi, että joku olisi.

Liittomme päättyi monesta muustakin syystä, mutta tämä enteili asemaani.

Loppujen lopuksi mies, joka tunnustaa tuollaisen asian naiselleen, on erittäin lyhytnäköinen ja tyhmä. Rehellinen pitää olla, mutta ei silloin jos se vain satuttaa ja vaikeuttaa asioita tulevaisuudessa.
Olisi vaikka sanonut, että onhan se Karo kaunis nainen, mutta sinä olet minulle juuri sopiva ja ihana.

Kauniita, sydämellisiä ja mukavia ihmisiä on harvassa. Jokainen tietää, että heille olisi ottajia vaikka joka päivälle erikseen. Sellaisella ihmisellä kuten esimerkin Karo on myös mahdollisuus valita kumppaninsa. Ei ole ollenkaan sanottua, että tuo Karo valitsisi AP:n poikaystävän Ekin.

Monikaan mies ei myönnä, että heillä on päiväunelmointikohteita. Suunnilleen kaikki miehet katselevat esimerkiksi H&M:n katalogin alusvaatemalleja ja valitsevat niistä kauneimman, jonka huolisivat tyttöystäväkseen. Jos naiset ovat rehellisiä, niin monella naisellakin on joku miesidoli, joka saa jalat alta. Jollekulle se on vaikkapa Kevin Costner, Brad Pitt tai Johnny Depp. Miksei siis miehellä saisi olla sama unelmointioikeus kuin naisella? Kuinka moni meistä elää siten, että koska ei voi saada unelmiensa miestä/naista, niin sitten on ilman? Eikö meistä tavallisista ihmisistä

AP:n poikaystävä oli rehellinen. Jatkossa hän tuskin uskaltaa olla rehellinen, koska hän joutuu kärsimään AP:n mustasukkaisuudesta ja epävarmuudesta. Pitäisi arvostaa rehellisyyttä, vaikka se sitten vähän sattuisikin. Miehet kun eivät välttämättä ollenkaan osaa olla vastaustensa kanssa oikein hienotunteisia eivätkä ehkä ymmärrä, että rehellisyys loukkaa.

Minusta AP:n kannattaisi miettiä, että miten Eki käyttäytyy. Käyttäytyykö hän kuin rakastunut mies SINUA kohtaan? Pitääkö hän sinua hyvänä, tekeekö hän olosi mukavaksi.

Ekin ja Karon välinen asetelma on ihan sama kuin ukkomiehen ja rakastajattaren: ukkomies näkee rakastajattarensa aina laitettuna, kauniina, iloisena ja mikä tärkeintä - niin harvoin, että häneen ei kyllästy. Vähän samaa kuin oma vaimo olisi perunoita ja lihapullia 5 pv viikossa ja se kaunis nainen on karkkipäivän herkku. Tosi rakkaus on sitä, että sietää arkea ja haluaa silti olla sen kumppanin kanssa, joka on välillä vähän tylsäkin.

Pitää aina jotenkin ajatella sitä, että ulkonäkö on vain pintaa. Tärkeämpää on se sielu sisäpuolella. Joskus ihmisille tekisi hyvää olla näkökyvyttömänä vaikkapa viikko tai kuukausi. Sinä aikana oppisi näkemään läheisensä ihan toisessa valossa. Rakkaus ei ole vain palvomista ja kauneuden ihannointia, vaan ihan jotakin muuta. Ajattele, että sinä olet omana itsenäsi myös omalla tavallasi kaunis ja arvokas. Sinua tulee rakastaa sinuna itsenään eikä vain jonkun korvikkeena.

Minusta voit sanoa ihan hyvin Ekille, että asia yhä painaa mieltäsi ja sun on vaikea päästä siitä yli, että sinä olisit Ekille vain Karon korvike. Luota siihen, mitä Eki sanoo. Jos Eki palavasti rakastaisi Karoa, hän tuskin voisi olla kanssasi. Anna ajan kulua. Muista myös, että AINA tulee olemaan ympärilläsi naisia, jotka ovat kauniimpia kuin sinä. Koko ajan tulee myös nuorempia, kauniimpia naisia. Jos jätät Ekin sen takia, että Eki ihailee Karon kauneutta ja ehkä jollakin tavalla päiväunelmoi hänestä, niin mahdollisella uudella kumppanillasi voi olla yhtälailla samantyyppinen tilanne. Jättämällä Ekin vain pakenet ongelmaa. Usko pois, sinä olet ihan hyvä tyyppi itsenäsi!

Yhteistyössä