Jos parisuhde on huono, niin laittaisin sen kyllä poikki ihan ekaksi, sillä mitä järkeä siinäkään on, että tekee kiireesti abortin, sinnittelee suhteessa ja sitten parin vuoden päästä kuitenkin päätyy saman miehen kanssa tekemään lapsia.
Olen samaa mieltä siinä edellisen kanssa, että jos äitiys kerta kaikkisesti tuntuu täysin väärältä ajatukselta, niin voit antaa vauvan adoptioon, jolloin annat vauvalle mahdollisuuden elämään ja teet jonkun lapsettoman pariskunnan ikuisiksi ajoiksi onnelliseksi. Sillä ratkaisulla myös pystyt jatkamaan elämää entiseen tapaan.
Mulla on kaksi lasta ja vaikka olen niitä halunnut, niin silti on ollut hetkiä, jolloin tuntuu, etten jaksa ja olisi tehnyt mieli öitä valvoessa heittää lapsi seinään. Ne ovat olleet äärimmäisen väsymyksen paikkoja, jolloin olen itse pyytänyt hoitoapua vanhemmiltani. Kyllä parisuhteessakin on aikoja, jolloin tunnen lähes vihaa miestäni kohtaan, vaikka häntä rakastankin. Ei elämä ikinä ole sitä, että lähimmäisiään kohtaan tuntisi vain puhdasta rakkautta, vaan niihin tuntemuksiin kuuluu ilman muuta muitakin tunteita. Ihan varmasti omat lapset ärsyttävät, hermostuttavat jne ajoittain, mutta ne ovat ohimeneviä tunteita. Jos joku äiti sanoo, että esimerkiksi uhmaikäisen kiukuttelu ei ikinä ärsytä tippaakaan, niin hän valehtelee.
Sinuna kysyisin mieheltä mielipidettä. Jos mieskin on vauvaaa vastaan, tekisin abortin. Jos mies haluaa vauvan, kysyisin, haluaako hän sitä siitä huolimatta, että harkitset eroa hänestä.