Pelottava ja kummallinen tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vierax:
Hmmm...suhtaudun tähän epäluuloisesti (jos mies käy päälle ja hajottaa paikkoja, niin kuka istuu palstailemassa?) mutta mikään ei oo mahdotonta, ehkä sillä pimeni vintti.

No jos on lukinnut itsensä makkariin niin ei varmaan ole muutakaan tekemistä. Ellei ala kaappeja siivoamaan. Mä mieluummin "juttelisin" jonkun kanssa netissä kuin vaan vapisisin nurkassa.

Jaa, mä puhuisin puhelimessa jonkun kanssa (lähellä asuva ystävä tms) tai ehkä rauhoittelisin lasta, odottelisin niitä poliiseja saapuvaksi.
Mutta kaikki on mahdollista.

Mä en kyllä puhelimessa puhuisi, parempi olla hiljaa ja toivoa että mies unohtaa heidän olevan makkarissa... voi vaan ärsyyntyä jos kuulee ap:n selittävän tilannetta jollekulle.

Huhhuh. Provoltahan tää kuulostaa, mutta jos ei ole niin hyvä, että poliisit soitettu. Paha trippi tai muuten pimahtanut täytyy olla. Eihän toi muuten mitenkään ole mahdollista, jos muuten on "hyvä isä ja mies". Meinasin ehdottaa, että ap soittais jonkun tutun, vaikka anopin tai miehen kaverin paikalle, mutta parempi poliisi, jos vaan ehtiivät pe-iltana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja otteliaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mies kävi päälle! Kävin kysymässä että mitä hän oottaa, että pitääkö pelätä ja se sekosi. Selitti vaan että nyt kuule pahuuden voimat kun jyllää, että ämmä pää kiinni ja ruotuun.Että me kuollaan kaikki. Heitti mut päin seinää. Otin pojan nyt tänne meen makkariin lukon taakse ja soitin poliisit paikalle. Mies kuuluu hajottavan paikkoja tms. kamala pauke. En tiedä mikä siihen on mennyt, ikinä ei ole tälläinen ollut. Ihana ja rakastava mies ja isä, mutta nyt joku todella mättää. Pelottaa.

Ethän vain ole provo. Mä en pystyis tuossa tilanteessa istumaan koneella tilannetta päivittämässä... Mä varmaan istuisin naama valkosena pelosta, lapsi sylissä. Jos et ole provo - toivottavasti tilanne selviää pian.

No oliskin provo. Mua vaan pelottaa ihan hirveesti ja kun tässä koneella olin kun mies kotiin tuli, niin tuntuu helpottavalta tänne purkaa. Ja poika todellakin on tässä sylissä, ikää hällä vasta 9kk. Odotan nyt vaan että ne poliisit tulis, pelkään koko ajan että mies koittaa tulla ovesta tänne ja kimppuun. Ikinä en ole sitä tuollasena nähnyt.

Toivottavasti tilanne selviää pian ja saat selville mikä ihme miehellesi tuli. Koeta jaksaa. Poikasi on vielä niin pieni ettei onneksi ymmärrä tilannetta. Voimia.

Ps. Tuntuu pahalta sun puolesta. Mulla on samanikäinen pieni poika.

No miksei tämä voisi olla totta? Mulla ainakin esikoisen vauva-aikana oli tosi vähän kavereita, kun kaikki vanhat kaikkosi kun olin eka lapsensaaja ja lapsellisia ystääviä ei vielä oikein ollut. Hyvin olisin saattanut tuollasessa tilanteessa hakea vertaistukea täältä. Tsemppiä ap:lle!

Alkuperäinen kirjoittaja lemon:
No miksei tämä voisi olla totta? Mulla ainakin esikoisen vauva-aikana oli tosi vähän kavereita, kun kaikki vanhat kaikkosi kun olin eka lapsensaaja ja lapsellisia ystääviä ei vielä oikein ollut. Hyvin olisin saattanut tuollasessa tilanteessa hakea vertaistukea täältä. Tsemppiä ap:lle!

No olen ollut vastaavassa tilanteessa enkä olisi tosiaan pystynyt hakemaan vertaistukea koneelta, kun oli ns. tilanne päällä...

:( ei ovista onneksi pääse niin äkkiä läpi kuin elokuvissa. nyt vaan hiljakseen,että mies ei keskity muutakuin siihen mitä "pelkää" . toivottavasti kenelläkään ei ole noin sairas huumori,että tällaista kirjottaisi huvikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmm...suhtaudun tähän epäluuloisesti (jos mies käy päälle ja hajottaa paikkoja, niin kuka istuu palstailemassa?) mutta mikään ei oo mahdotonta, ehkä sillä pimeni vintti.

No jos on lukinnut itsensä makkariin niin ei varmaan ole muutakaan tekemistä. Ellei ala kaappeja siivoamaan. Mä mieluummin "juttelisin" jonkun kanssa netissä kuin vaan vapisisin nurkassa.

Jaa, mä puhuisin puhelimessa jonkun kanssa (lähellä asuva ystävä tms) tai ehkä rauhoittelisin lasta, odottelisin niitä poliiseja saapuvaksi.

Joo ja esim. hätäkeskus pitäisi soittajan tossa tilanteessa linjalla, voisi kuvitella...

Ei pidä. Soitin joskus samoissa asioissa; pääsin tosin asunnon ulkopuolelle ja mies oli sisällä täysin seonneena ja hajoitti paikkoja. Rukoilin laittamaan poliisin pian ettei tule pihalle mun kimppuuni enää tai ehdi rikkomaan meidän kotia. Poliisit valui paikalle sitten 40min kuluttua ja kyseli että mitäs sinä sitten haluat meidän tekevän... Että näinkin voi olla.

Mä aina ensisijaisesti uskon tälläiset tarinat, sillä tiedän kuinka pahalta se tuntuu kun kukaan ei usko ja perusteena on just joku tuollanen itse en toimisi noin. Harva on tuollaisessa tilanteessa ollut ja nekin jotka on niin voi toimia tosi monella tapaa. Toivottavasti poliisit saapuvat pian ja tilanne selkiytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
:( ei ovista onneksi pääse niin äkkiä läpi kuin elokuvissa. nyt vaan hiljakseen,että mies ei keskity muutakuin siihen mitä "pelkää" . toivottavasti kenelläkään ei ole noin sairas huumori,että tällaista kirjottaisi huvikseen.

toivottavasti ei kellää ole noin sairashuumorin taju. monella ihmisellä tämä voi olla päivittäinen asia niin ei olisi kiva alkaa huumorilla kirjottelee tänne tuollaista. Parempi ap:n on pysyä hiljaa siellä huoneessa ja rauhotella lasta ja keskustella täällä ihmisten kanssa. poliisien tuloon voi kestää hyvinkin kauan riippuen tietysti paikkakunnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Toivottavasti poliisit ehtii ajoissa (jos tämä oli totta). Toivottavasti miehesi saa apua. Epäilisin lääkkeitä tai huumeita, harvoin kenenkään mielenterveys napsahtaa PIM yhtäkkiä. Sekin tietty voi olla.

Toivottavasti tämän tyyppiset aloitukset ei vie uskottavuutta aidosti hädässä olevilta (jos on provo), jotka esim. joutuu pakeneen makkariin ilman kännykkään ja koittaa netin kautta apua (näitäkin on ollut).

Se PIM on voinut kehittyä jo jonkun aikaa ja nyt meni vain raja itsekontrollilta poikki. Olen itse sairastanut reaktiivisen psykoosin. Ja uskon mahdolliseksi, että ap kirjoittaa ihan totta. Elämässä voi tapahtua sellaista, ettei sitä kukaan ulkopuolinen todeksi uskois, jos ei itse ole osallisena.

Joko poliisit tuli? Yritä saada joku tuttu paikalle tueksi! Mielellään isokokoinen miestuttu tai useampikin!

Joo ja esim. hätäkeskus pitäisi soittajan tossa tilanteessa linjalla, voisi kuvitella...

Ei pidä. Soitin joskus samoissa asioissa; pääsin tosin asunnon ulkopuolelle ja mies oli sisällä täysin seonneena ja hajoitti paikkoja. Rukoilin laittamaan poliisin pian ettei tule pihalle mun kimppuuni enää tai ehdi rikkomaan meidän kotia. Poliisit valui paikalle sitten 40min kuluttua ja kyseli että mitäs sinä sitten haluat meidän tekevän... Että näinkin voi olla.

Tämän tarinan ap on sisällä talossa pienen vauvan kanssa, joten tuskin jätetään yksin. Että paska provo, ap.

Alkuperäinen kirjoittaja mary:
psykoosi voi iskeä päälle tollai kohtauksenomaisesti yllättäen. kerro sitten jos tilanne ratkeaa!

Niin voi. :(
Ja kohtauksen saanut ei tiedä tekojansa.
Toivottavasti sulla on kaikki hyvin, ja mies on rauhoittunut tai viety putkaan ja hoitoon.
Mä elän kanssasi täällä, odottaen.

Tämän tarinan ap on sisällä talossa pienen vauvan kanssa, joten tuskin jätetään yksin. Että paska provo, ap.

Jos on provo niin jäänee omaan arvoonsa.

Keskustelu tällaisesta ei ole ehkä pahaksi kuitenkaan, paljon näitä tapahtuu. Itsekin olin tilanteessa vaarallisen pitkään, ei noissa aina osaa toimia niin kuin järkevää olisi. Vasta kun sain kirjahyllyn jalkani päälle (murtui) ja pääsyni pois yhdestä huoneesta estettiin hetkellisesti, syttyi päässä että "pakko päästä pois tai lähtee henki". Tilannetta oli tuossa kestänyt jo pari tuntia.

Ja joissain paikoissa ikävä kyllä se poliisin tulo voi kestää välimatkan takia todella pitkään. Toivottavasti tämä oli siis vain provo eikä kohta otsikkona Iltalehden sivuilla. :(

Hei ei tuo välttämättä ole provo. Kiitos mieheni, mullekin on käynyt noin. Se veti kamaa ja sekosi. Ap kerro miten kävi, ja jos tää on keksittyä niin ihan vitun huono läppä.

Kyllä muuten jätetään,itsellä omakohtaista kokemusta tilanteesta.Alakerran huoneessa olin vuoden ikäisen pojan kanssa poliiseita oottamassa kun mies riehui yläkerrassa,että näin!

Mä en tajua näitä jotka alkaa joka tekosyyn varjolla syytteleen provoksi vaikka toisella voi olla henki kyseessä.

Hätäkeskus pitäisi linjalla... no ehkä ap hädissään sulki puhelimen yrittäessään lukita itseään ja lasta pois miehen ulottuvilta? Tai sitten katsoivat että ei kannata pitää linjalla, syystä tai toisesta, vaikkapa ruuhkaa hätäkeskuksen linjoilla?

Mies ei antaisi ap:n olla rauhassa... mistä tietää mitä joku psykoosissa oleva miettii?

Ap, pistäpä välillä viestiä...

Uusimmat

Yhteistyössä