Pitääkö tulojaan hävetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
hyväpalkkaiset ja ns. helpossa työssä olevat

Voisitko ystävällisesti määritellä yhden tällaisen ammatin. Että tietäsin mille alalle alan jatkossa suuntautumaan..

Onko ne jotain ahtaajia vai mitä, jotka ajelee vaan laivoihin kampetta ja saavat tosi hyvää palkkaa

Ai rahtilaivoihinko? No en kyllä kadehdi heidän hommaansa. Nimittäin lastin kiinnittäminenkin on heidän harteillaan ja vastuullaan, joten on pikkuisen tarkempaa hommaa. Llisäksi lastin painon täytyy jakautua tasaisesti että laiva kulkee edes suurin piirtein tasapainossa.. Mietihän millaisen rasituksen kohteeksi lasti joutuu heiluessaan kovassa aallokossa.

Taitavat olla palkkansa ansainneet joka jantteri.

Eikö ne ole eri tyypit, jotka suunnittelee sen lastauksen, nää ahtaajat vaan vie ne kamat sinne laivaan. Niillä on suuret tulot vaan siksi, että kukaan muu kuin ahtaaja ei saa viedä sinne laivaan rahtia ja siksi kun ne menee lakkoon, tulee älyttömät tappiot kun laivat vaan seisoo, niin että rahaa palkankorotuksiin löytyy hyvinkin nopeasti.

No jos sä niin sanot. :xmas:

Se käsitys, minkä minä olen työni puolesta saanut rahtilaivojen lastaamisesta, ei kyllä käy ihan yksiin tuon "laivoihin kamojen ajeluttamisen kanssa." Saat duunin kuulostamaan kovin heppoiselta, johon pystyy kuka vaan. Vaikka todellisuudessa työ ei taida ihan noin helppoa olla. Saatan toki olla väärässäkin, vaikka lähettelen kamaa laivoihin lähes päivittäin. Enhän toki niitä itse sinne ajele.

Voisitko ystävällisesti määritellä yhden tällaisen ammatin. Että tietäsin mille alalle alan jatkossa suuntautumaan..

Onko ne jotain ahtaajia vai mitä, jotka ajelee vaan laivoihin kampetta ja saavat tosi hyvää palkkaa

Ai rahtilaivoihinko? No en kyllä kadehdi heidän hommaansa. Nimittäin lastin kiinnittäminenkin on heidän harteillaan ja vastuullaan, joten on pikkuisen tarkempaa hommaa. Llisäksi lastin painon täytyy jakautua tasaisesti että laiva kulkee edes suurin piirtein tasapainossa.. Mietihän millaisen rasituksen kohteeksi lasti joutuu heiluessaan kovassa aallokossa.

Taitavat olla palkkansa ansainneet joka jantteri.

Eikö ne ole eri tyypit, jotka suunnittelee sen lastauksen, nää ahtaajat vaan vie ne kamat sinne laivaan. Niillä on suuret tulot vaan siksi, että kukaan muu kuin ahtaaja ei saa viedä sinne laivaan rahtia ja siksi kun ne menee lakkoon, tulee älyttömät tappiot kun laivat vaan seisoo, niin että rahaa palkankorotuksiin löytyy hyvinkin nopeasti.

No jos sä niin sanot. :xmas:

Se käsitys, minkä minä olen työni puolesta saanut rahtilaivojen lastaamisesta, ei kyllä käy ihan yksiin tuon "laivoihin kamojen ajeluttamisen kanssa." Saat duunin kuulostamaan kovin heppoiselta, johon pystyy kuka vaan. Vaikka todellisuudessa työ ei taida ihan noin helppoa olla. Saatan toki olla väärässäkin, vaikka lähettelen kamaa laivoihin lähes päivittäin. Enhän toki niitä itse sinne ajele.

Okei sit, myönnetään, en mä mitään asiasta oikeasti tiedä. Oon vaan kuullut tuommosta juttua ja sit kun kukaan ei onnistu sanomaan kunnollista vastaväitettä niin on hyvä jatkaa väittelyä :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:

en tiedä mikä ammattinimike tälle kuuluu, mutta esim. ne jotka vastaavat nettien toimivuudesta (käyvät mastoilla ja valvovat koneista että missään yhteyksissä ei ole vikoja)

Mikähän tästä tekee poikkeuksellisen helpon työn?

erittäin liukuvat työajat/ruokatunnit, vähän hommia -> voi tehdä omia juttuja työpäivän aikana, suurimmaksi osaksi istumatyötä.

erittäin liukuvat työajat/ruokatunnit, vähän hommia -> voi tehdä omia juttuja työpäivän aikana, suurimmaksi osaksi istumatyötä.
Tää oli kyllä hyvä pointti. Seuraavan kerran, kun mulle synnytyssalista soitetaan keskellä yötä ja sanotaan, että kun potilaan tiedot ei näy, mä voin sanoa, että kuulkaas näin turhasta asiasta ei pidä ruveta keskellä yötä soittelemaan :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ihan pakko sanoo noista vaipoista: se säästääkö kestoilussa riippuu ihan siitä, minkä merkkisiä kertiksiä käyttää.
Tehtiin siskon kanssa laskelmaa, kun se on hgöyrähtäny söpöihin kestoihin ja tultiin siihen tulokseen, että eipä siinä muuta säästy kun luonto ja omatunto, jotka tosin myös on tärkeitä, mutta ne laskelmat on yleensä tehty kalliden kertisten mukaan, mä käytän X-tra-vaippoja, 70 kp maksaa alle 10 euroa Prismassa ja riittää miltei 2 viikkoa, siskon söpöt kertikset on maksanu tähän mennessä 500 euroa...

Kyllähän ne alkuinvestoinnit ovat kestiksissä isommat tietysti (no, kertavaippoja ei voi oikein edes investoinniksi luonnehtia), mutta kyse onkin siitä, että niitä voi käyttää usealla lapsella vuosikausia ja kun ne myy eteenpäin, saa niistä edelleen rahaa.

Joten kyllä pitkällä tähtäimellä siinä säästää ihan ilman muuta.

Ja minulle kyllä riitti se, että luonto ja omatunto vähän säästyivät, ei tarvinnut edes sitä taloudellista kimmoketta. :)

Tuohan nyt on ihan tyhmää verrta halpoja kertiksiä mahdollisimman kalliisiin kestovaippoihin! Suhde saataisiin aika helposti toisinkin päin, kun otettaisiin ne kalleimmat kertikset ja sitten vaikka itsetehdyt kestot.

Ja vaikkei itse tekisikään, niin kestoja saa käytettynä ja niitä voi käyttää useammalla lapsella. Ihan takuuvarmasti tulevat halvemmaksi kuin halvimmatkaan kertikset.

Halvinta on tietty olla ilman vaippaa ;)

Tosiasia valitettavasti tulee lähitulevaisuudessa olemaan se, että just noi tyypit voi lamauttaa lakollaan tai joukkoirtisanoutumisillaan puolet tästä yhteiskunnasta. Enkä nyt tarkoita sitä katastrofia, ettei me mammat päästä palstalle tai sitä, ettei pankit, pankkiautomaatit tai Visa Electronit enää missään toimi vaan sitä, että esim just terveydenhuollossa yhä enenevässä määrin data tulee siirtymään paikasta toiseen tietoverkkojen välityksellä. Kun kansallinen arkisto valmistuu, niiden yhteyksien on toimittava...hinnalla millä hyvänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja tuskin edes helppoa työtä on... Tai siis sellaista, että todellakin PELKÄSTÄ istumisesta maksettaisiin. Ammattiin, kuin ammattiin tarvitaan erikoisosaamista.

vaikka olisi kuinka erikoisosaaja, ei se välttämättä tarkoita sitä, että työ pääsisi tekijäänsä hirveästi rasittamaan. Puhumattakaan siitä että koulutus olisi erityisen pitkä ja vaativa.

näitä kateelisia on maailma täys. ite oon menettäny yhden ystäväksi luullun henkilön, kun en enää ollutkaan ihan köyhä vaan normituloinen. nyt on yhden ystäväni mies kateellinen sille, kun me ollaan töissä ja tienataan. ei oo mun ongelma.

Minun siskoni on tuollainen, hänellä ei ole mihinkään varaa rassukalla ja hyvähän minun on kun on töissä käyvä mies, saan jo pelkästään lapsilisiä kohtuuttoman paljon, sillä ei ole väliä että me maksamme asuntolainaa, siskon vuokra tulee sossulta tai että "ruoka-ja käyttöraha" /kuukausi/ henkilö on siskon perheellä suurempi (tokihan isomman perheen ruokkiikkin suhteessa vähemmällä).
Minä olen yrittänyt siskoa auttaa, minun vaatimaton apuni ei kuitenkaan kelpaa.

Välit siskoon ovat jo jonkin ajan olleet katkolla, en yksinkertaisesti kestä sitä köyhyydessä rypemistä, jos on varaa taas uusiin vaatteisiin, tupakkaan ja tatuointiin niin miten raha ei riitä ruokaan?
Siskolla lisäksi kamalia katkeruuksia huonosta lapsuudesta, aina osattomaksi jäämisestä jne.
Meillä on ollut hyvä lapsuus, oikeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tää oli kyllä hyvä pointti. Seuraavan kerran, kun mulle synnytyssalista soitetaan keskellä yötä ja sanotaan, että kun potilaan tiedot ei näy, mä voin sanoa, että kuulkaas näin turhasta asiasta ei pidä ruveta keskellä yötä soittelemaan :saint:

:laugh:
Jestas toi HayD tai taida ihan tajuta näitä juttuja..mistä oikeesti siis kysymys

Ystäväsi kuulostaa omituiselta. Mikään mainitsemasi seikka ei viitannut leveilyyn.
OLisi mukava, jos olisi kaltaisesi ystävä. Vaikutat todella mukavalta. Kysyt ystävän lapselta mitä toivoo, tarjoat kahvit ym.vaikka et ole itsekään "miljönääri".

en tiedä mikä ammattinimike tälle kuuluu, mutta esim. ne jotka vastaavat nettien toimivuudesta (käyvät mastoilla ja valvovat koneista että missään yhteyksissä ei ole vikoja)

just. miksi et itse ala tuolle alalle, jos kiinnostaa ja on helppoa? Eihän tuossa työssä kehity kuin syöpä aikaa myöten tuosta säteilystä.
Taitaa olla niin, hayd että helppoja töitä ei hirveästi ole. Vaikka joku työ kateellisesta kuulostaa helpolta näin ei ole.
Epäilen että itse olet helpossa työssä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:

..

?

Helppo huudella kun ei tiedä todellisuudesta mitään, noloa on jos tuollaista päästät suustasi IRL..

täh (vierailija) :
Ystäväsi kuulostaa omituiselta. Mikään mainitsemasi seikka ei viitannut leveilyyn.
OLisi mukava, jos olisi kaltaisesi ystävä. Vaikutat todella mukavalta. Kysyt ystävän lapselta mitä toivoo, tarjoat kahvit ym.vaikka et ole itsekään "miljönääri".

Peesaan tätä. :flower:

Lisäyksenä vielä vastaus kysymykseen: Ei tarvitse hävetä tulojaan puolin eikä toisin (olipa niitä vähän tai paljon) kunhan ei arvostele muiden tuloja itse! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Minun siskoni on tuollainen, hänellä ei ole mihinkään varaa rassukalla ja hyvähän minun on kun on töissä käyvä mies, saan jo pelkästään lapsilisiä kohtuuttoman paljon, sillä ei ole väliä että me maksamme asuntolainaa, siskon vuokra tulee sossulta tai että "ruoka-ja käyttöraha" /kuukausi/ henkilö on siskon perheellä suurempi (tokihan isomman perheen ruokkiikkin suhteessa vähemmällä).
Minä olen yrittänyt siskoa auttaa, minun vaatimaton apuni ei kuitenkaan kelpaa.

Välit siskoon ovat jo jonkin ajan olleet katkolla, en yksinkertaisesti kestä sitä köyhyydessä rypemistä, jos on varaa taas uusiin vaatteisiin, tupakkaan ja tatuointiin niin miten raha ei riitä ruokaan?
Siskolla lisäksi kamalia katkeruuksia huonosta lapsuudesta, aina osattomaksi jäämisestä jne.
Meillä on ollut hyvä lapsuus, oikeasti.

Tuo on tavallista, että yh valittaa kaikesta, että on varaa olla kotona kun mies käy töissä jne.
vaikka todellisuudessa yhperheen ja yhden työssäkäyvän perheiden tulot olisivat lähes samat, ja toisessa vaan vähemän syöjiä.

Ne rahat vaan menevät joillakin niihin ylimääräisiin vaatteisiin ja muuhun leveilyyn, pitää ostella kaikkea ja käydä baarissa.

fanta:
Minä en ainakaan ole yhtään nolo siitä, että minulla on hyvä palkka :)

Enkä minäkään siitä että olen minimikotihoidontuella ja mies osapäivätöissä eli pienet on tulot, mutta hyvin pärjäillään. =)
Sitäpaitsi vanha hyvä totuushan on että hyvä antaa vähästään mutta paha ei paljostakaan. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Minä en ainakaan ole yhtään nolo siitä, että minulla on hyvä palkka :)

Enkä minäkään siitä että olen minimikotihoidontuella ja mies osapäivätöissä eli pienet on tulot, mutta hyvin pärjäillään. =)
Sitäpaitsi vanha hyvä totuushan on että hyvä antaa vähästään mutta paha ei paljostakaan. :flower:

Hmm, liittyykö tämä jotenkin sinusta minuun? =)

Yhteistyössä