PLUSSANNEET VIILAAJAT 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys vesisateen keskeltä!

Inkku: mä luulen et se hoitaja ois tehny ultran alakauttakin, jos ois tarvinnu, koska se sano sinne mennessä et:"Saat nyt ainakin aluks pitää housut jalassa,katotaan näkyykö silleen mitään..." Ja hyvin näky :)

Selasin eilen uutta henkkamaukan kuvastoo ja voi että ois ollut ihania Hello Kitty-vaatteita tyttövauvoille... Oli siinä jotain kivoja pojillekin, mut noi tyttöjen jutut oli kyllä aivan mahtavia... Voi kun tietäs jo kumpiko sieltä on tulossa! Aiotaan siis ottaa selvää kumpiko tulee, jos sen vaan näkee... Mies on ollut alusta asti sitä mieltä että poika sieltä tulee ja se oli siinä ultrassa ollut näkevinään että poika se on (itsekin luulin nähneeni jotain samansuuntaista, mutta voi olla et kateltiin napanuoraa)

Mulla on varmaan se enrgisempi aika alkamassa, väsyttää kyllä ajoittain vieläkin, mutta tänäaamuna heräsin jo viideltä vaikka eilen tuli koko päivä rehkittyä ja kävin vielä illalla 2 tunnin hikilenkilläkin...

Me ei oo vielä hankittu itse mitään vauvakamaa, mutta on saatu sukulaisilta ja kevereilta lahjoituksena mm. kantokoppa, sitteri, matkasänky+patja ja peittoja ja lakanoita, mobile, kassillinen kestovaippoja, jonkin verran vaatteita ym. ym. Pinnasänky ja syöttötuolikin meille on luvattu ens kesäksi... Taitaa jäädä vaunut ainooksi isommaksi hankinnaksi itselle :) Ja nytkun ultrassa oli kaikki ok, niin luulempa et mun on ihan pakko lähtee kattelemaan jotain vaatteita natiaiselle :)

Terkkuja töistä... :P

Onpas lohdullista, että muidenkin yöunia alkaa pikkuhiljaa häiritsemään nuo monotukset. :D Minua kyllä välillä ihan hirvittää, miten kovaksi tuo meno vielä voi yltyä kun on 13 viikkoa vielä laskettuun aikaan. Nyt jo näyttää tuo touhu ihan alienleffameiningiltä, toppavaatteidenkin läpi jo näkyy potkiminen kun oikein innostuu... :O Meillä Jättis potkii mut ylös joka yö neljän hujakoita, sitten pyörin sängyssä jonkun tunnin ennen kuin pääsen taas uneen. Viime yönä herätti 03:52, on se tarkka jätkä. Odotettavissa vissiin keskiyön heräämisiä myös vauva-aikana... 8-/

Tää lähtis nyt kotiin, toivottavasti eivät soittele takas töihin...

-Inkku, rv 27+1

Ai joo, Joppulille piti vielä kommentoida, että toi nenäverenvuoto on yleistä raskausaikana, johtuu verenkierron lisääntymisestä, ja talvella huoneilma kuivaa lämmityksen myötä. Yksi apukeino vois olla nenän kostutussuihke, esim apteekeissa on semmoista Nozoil-pellavaöljyä, minä pistän sitä kun tuntuu että nenä on ihan kuiva ja vuotaa verta herkästi.

Inkku kiitos vinkistä, mulla itse asiassa on tota möhlää tuolla hyllyssä eli sitä kehiin ennen kuin aloitan tota rautaa. sitäkin on hyllyssä valmiina, en vaan mielelläni aloittas sitä kun tulee niin paljon niitä mahaoireita....

Ostin alesta vaikka mitä.... Yhden äitiyspaidan 5€, Kaalepille vaaleanpunaisen kesäpipon, urheilutopin (vähän tilavamman), yökkärihousut (mä en muuta pidä kotona päällä) ja sukkia. Eli aika saalis....

Sitten sain mun parhaalta kaverilta kysyttyä vihdoin kummiasiaa, jäi miettimään, koska pitää mielipide saaada mahdolliselta kummisedältäkin. Mutta eiköhän ne suostu, olisi mulle tosi tärkeetä, että just he olisivat kummeja.

Nyt aloitellaan kaverin hääsuunnittelua, eli moikka....

Niin oon miettinyt et rupeen laulaa tuutulauluja tolle vesselille yöllä kun yltyy potkimaan, auttaisiko?

Joppuli

Heh, tuutulaulut vois kyllä olla muuten kokeilemisen arvoisia, mut mä luulen et mä lennän sohvalle nukkumaan jos alan yöllä hoilaamaan... :D
Mä en osaa ostaa kaupasta mitään itselleni, kun en yhtään luota siihen että olen sitten samaa kokoa kuin ennen raskauttakin. No, säästääpähän rahaa, ja Jättikselle ei tuu vaatepulaa, hehe.

Täällä Nöpö herätti kanssa viime yönä monotuksilla klo.4.40. Kissakin luuli että on jo aamu kun ousin vessassa käymään ja rupes ruokaa kerjäämään. Taitaa kissa rukkakin mennä ihan sekaisin kun yöllä kuljeskelen.

Mä ajattelin soitella Nöpölle tollasta soittorasiaa jonka tänään ostin alesta. oon unohtanu kaikkien tuutulaulujen sanat vaikka pari vuotta sitten päiväkodissakin niitä lauleskelin ja pidin muka jotain musiikkituokioitakin. Mutta nyt kun yritän jotain laulaa niin mitään ei mieleen tuu. Kävin tänään kattelemassa lastentarvikkeessa kun mainostivat niin kovasti inventaario alesta ja että kaikki on alennettu mutta ei siellä ollu kun hoitoalustoissa yms. 5% alennus niin jäi ostamatta. Olin aika pettyny heidän alennuksiin. Ehkä joistain vaunuista ois ollu kovemmat alennukset mutta kun meillä sellaset jo on.

Nyt vähäksi aikaa sohvaperunaksi.

Prinressa ja nöpö rv 25+6 huomenna uuteen viikkoon taas.

Heipat kaikille!!

On se vaan niin uskomatonta kuvitella että ihan näillä näppäimillä vuosi vaihtuu ja meistä tulee äitejä!!! ihanaa, ihanaa. :)

Täälläkin masussa potkitellaan jo kovaa vauhtia ja varsinkin aamuyön tunteina. :) taitaa olla varsinainen aamuvirkku tai sitten yökyöpeli..

Olin myös tänään alennusmyynneissä ja ostin pikkuiselle tietty kaikkea kivaa.. hoitoalustan, vaatteita ja leluja.. Sain sellaisen ihanan kevyttopatun kokopuvun ulkoiluun, luulen että on just sopivan ohut/paksu huhtikuun vauvalle. Oli kokoa 50-56. se on niin söpö että kaiken aikaa pitää olla näpeltämässä ja nostelemassa sitä pukua ihan kuin siel olis vauva sisällä .:)

Nyt käyn lauantain viettoon iltapalan kanssa sohvalle! Palataan taas!

Joppuli: milloin tilasitkaan äitiyspakkauksen?

Haikkis 23+4

siis mun paperit oli perillä kelassa 19.12. ja pakkaus oli tilattu 21.12. eli siitä kaksi viikkoa on ensi viikolla....Nopean laskuopin mukaan. Mun pitää nyt mennä laittaa itteni nätiksi, koska pitää tonne junaan mennä istumaan, onneksi tuli just uusin kaksiplussa niin on jotain luettavaa.

Kaikille Viilaajille niin Plussaneille kuin Haaveilijoillekin Oikein Hyvää Uutta vuotta 2008.... Syökää tytöt nakkeja ja perunasalaattia, niin masut kasvaa isoiksi

T: Joppuli ja Kaaleppi 25+2

Ollaan siivottu koko päivä tätä taloa kun huomenna tulossa vieraita. Kyllä huomaa näin iltaa kohden kun mahaan nippailee enemmän. Aika raskaita on nostella tuollaset pöydätkin, mies rukka niitä yksin nosteli kun en viittiny nostaa kun selkään heti sattuu. Yritin kyllä toki.

Huomenna vaihtuu jo uusi vuosi ja tosiaan meistä tulee äitejä. Hui, kyllä kohta rupee synnytys jännittämään.

Nyt saunaan ja nukkumaan.

Prinressa ja Nöpö rv 26

Tulin toivottamaan oikein onnellista uutta vuotta 2008 kaikille plussanneille viilaajille ja tietysti myös vielä haaveilijoille. Toivotaan että uusi vuosi toisi mukanaan lisää plussanneita tänne meidänkin ketjuun.

Prinressa ja nöpö rv 26+1

Tää pääsee kohta kotiin... muumio-olo. On ollut pikkuisen vajaamiehitystä töissä, niin päivystäjäkään ei ole ihan toimeton ollut... :P Eipä ole pahemmin syömään ehtinyt, saati teelle.

Joo, mutta hyvää uutta vuotta vaan teillekin! :D

Nyt on sitte uusi vuosi ja uudet kujeet... ja meistä tulee niitä äitejä. Hui...

Miehelle sanoin että sustakin tulee tänä vuona isä niin hän tokaisi siihen että niin ens vuonnakin, olin ihan hämilläni, taitaa miehellä olla jo uus vauva kuume. :)

Mahakin on niin täynä nakkeja ja perunasalaatteja ja on ihan pallo...

Nyt vähäksi aikaa pötkölleen ja sitten jos sais imuroitua eilisten vieraiden jäljiltä.

Prinressa ja nöpö rv 26+2

heips vaan!

Prinsessa: millainen se sinun selkäkipu oli? Mulla jännä pistävä kipu alaselässä, vähän niinkuin joku työntäisi sukkapuikolla sinne.. huomenna lääkäri.. antaakohan sairaslomaa? on aika rankkaa vuodeosastolla töissä selkäni kanssa..

haikkis 24+1

Wuppii! Olo on melkein kuin lomalaisella kun päivystysputki päättyi! Oli kyllä jo eilinen ja toissapäivä yhtä tuskaa, just kun kuvittelin illalla pääseväni kotiin nukkumaan niin puhelin alkoi piristä... Tuli maanantaillekin aktiivipäivystystunteja 6.5h normityöpäivän päälle. Vielä ois 7 viikkoa ennen kuin äippäloma alkaa töiden puolesta, koulu tosin jatkuu vielä sen jälkeenkin. :/ Illalla kyllä on jo niin väsynyt, että huomaa että energinen keskiraskaus päättyy ylihuomenna. :D Hurjaa, siirryn viimeiselle trimesterille! Maha alkaa muuten kasvaa täällä niin isoksi, että rönötys ei käy ollenkaan laatuun kun vauva alkaa käyttää kylkiluita ksylofoninaan...
Ultra on perjantaina, tuskin maltan odottaa!! Hiphip!

-Inkku, rv 27+5-

Heips!

Kävin tänään sitten lääkärissä ja se määräsi sairasloman äitiysloman alkuun saakka.. ensimmäinen äitiysloma päivä on vasta 15.3..
mitenhän tässä menee palkka asia..?
apua

haikkis 24+2

Niin siis lisäystä äskeiseen: lääkäri sanoi että ei vaaraa raskaudelle nämä kivut selkä ja mahapuolella, mutta työn luonne/laatu ei tule vuodeosastolla muuttumaan, eikä maha tule ainakaan pienemään ennen lapsen syntymää. Hänen mielestä ei ole järkeä pahentaa ainakaan tilannetta, joten määräsi kotiin..

Vähän olen katkera et haikkis saat olla kotosalla siihen asti kun vauva syntyy.... Mun työmotivaatio on todella hukassa ja maanantaina kun työmaalle menee niin pitäisi jaksaa olla se kaksi kuukautta vielä siellä. No toisaalta voi olla et aika käy kotona turhan pitkäksi. Mun mielestä saat ihan normaalia palkkaa mutta kelan maksamana eli 14 päivän jälkeen siirtyy kelalle toi palkan maksu. Voi olla siis et oon ymmärtänyt väärinki, kun en oo ooikeen ikinä ollut pitkään poissa töistä.

Me palailtiin kummityttön luota toissa päivänä, on se veikee tapaus, ikää 10kk ja vauhti niin paljon, tyttö siis kävelee jo. Ihan mukava reissu, saatiin kantoliina lainaksi sieltä jos vaikka siihen hommaan innostuisi. Katsellaan. Eilen oli omaa mummoani moikkaamassa ja se oli aivan haltioisaan mun mahasta, ei laskenut käsiään pois siitä kun istui sohvalla vieressä, oli ehkä hieman ahdistavaa... mut kun se on vaan mummoni.

Tänään jatkuu vaippatehtailu, et saa edes jotain järkevää lomalla aikaseksi ja jään vielä illaksi katsomaan kaverin vauvan unia, et ite pääsee treeneihin, ei mulla mitään muutakaan tekemistä ole.

Miten aava sun urheilut??? Tuli mieleen et käy ihmeessä ostamassa spinnnuun sellainen geelitäytteiinen istuimen pehmennin, esim, biltemasta, varmaan helpottaa istumista pyörän selässä sitten kun on vähän pidemmällä. Mä en sitä silloin heti ostanut niin jäi kokonaan hankkimatta. Eilen olin spinnussa ja yksi nainen totesi, että mä olisin jo synnyttänyt tonne tunnille jos olisin noilla viikoilla käynyt polkemassa, ja totesi et kyllä pitää olla hyvässä kunnossa jos ei supista. Mua vaan nauratti, ollaan me vaan niin erilaisia.... No sali korttia enää 10 päivää voimassa joten en enää kovin pitkään käy.

PILVi, tervetuloa tänne puolelle sitten kun olet alkushokista selvinnyt..... vai voiko siitä selvitä =)

Nyt lähden sauvakävelemään ja vaippailemaan.

Joppuli 25+6

Heippahei ja HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!!!

Ymmärsinkö oikein että Pilvi on plussannut??? Hurjan paljon onnea!!!

Meillä vuosi vaihtui muuttohommissa. Vähän meinas välillä alkaa kypsyttämään kun mielestäni oisin ollut ihan kykenevä kantelemaan pienempiä tavaroita ym. mutta ei annettu tehdä mitään, vaan käskettiin vaan kasvatella mahaa...Hain sit muuttomiehille pitsaa ja määräilin mihin mitäkin laatikoita kannetaan ;) Ja eilen ja tänään oon aamusta iltaan purkanu laatikoita, alkaa olla jo hyvällä mallilla. On ihan selvästi enrginen keskiraskaus alkanu,ei oo enää pahoinvointia eikä väsytäkään yhtään vaikka huhkii koko päivän...

Mulla on Joppuli kotona omassa spinningpyörässä just se bilteman geelityyny (ja itseasiassa oon vaihtanu satulankin, kun oli niin superkova ja omituisen mallinen se alkuperäinen) ja oli mun mielestä hyvä hankinta...

Haikkikselle jaksamista kotiin! Mä oon kans nyt kotona työttömänä, tässä uudessa kaupungissa ei mun oo ees mahdollista saada oman alan palkallisia töitä :( Voi olla et jossain vaiheessa käy aika pitkäksi ennen äippälomaa, mut koetan harrastaa kaikkee uintia ym niin kauan kuin pystyn... Kerrankin on mahdollisuus harrastella keskellä päivää :) Aika luksusta!

Pitäis lähtee silittämään verhoja et sais ne lopultakin ikkunaan :)

Hei kaikille!
Olen siis tuolta haaveilijoiden puolelta Viilaajat ketjusta ja parin haamun jälkeen plussasin tänään heti ja kirkkaasti!
Onpa jännää! Todella vaikeaa keskittyä nyt töihin! Olen vaan selaillut kaikkia ohjeita raskauteen liittyen, kun en niitä aiemmin ole juuri uskaltanut katsella. Maanantaina tuli vielä juotua kuohuviiniäkin vähän enemmänkin kuin yksi lasi, mikä kyllä nyt harmittaa. Toivottavasti ei siitä mitään haittaa..
Voisitteko muut kertoa, että mitä nyt pitää tehdä? Soitanko neuvolaan ja millo varhaisultraan, ootteko käyny yksityisillä tms? Ja voiko muuten nyt jatkaa ihan normaalia elämää? Mulla ei ole (vielä) ollut mitenkään huono olo, alavatsaan ja -selkään sattuilee ja palelee jo toista viikkoa, mutta muuten ihan normaali olo. Ei kai kaikille mitään kummempia oireita tuukkaan?
la 7.9.
rv 4+4
hui!

Haikkis: Välillä on juuri tuollaista pistelevaa kipua alaselässä, ilmeisesti häntäluun nivelsiteet löystyvät, niin minulle fysioterapeutti selitti. Mutta välillä taas koko alaselkää särkee ja öisin heräilen lonkka särkyyn. Samaa lääkäri minullekkin sanoi että en enään töihin menisi koska maha ei tuosta pienene ja työnkuva ei muutu niin ei ole järkeä sinne mennä. Enkä siellä mahdu työskentelemään kun tilat niin ahtaita. Lääkäri sanoi myös että silläkin perusteella laitetaan sairaslomalle että työnantajalla ei ole tarjota muuta työtä ja ison vatsan kanssa työskentely on hankalaa. Mulla on ens viikolla neuvolalääkäri (joka on eri lääkäri kuin millä olen nyt käynyt) nyt mulla siis siihen asti saikkua ja sitten katsotaan jatko. Epäilen että töihin enään menisin. Työmotivaatio on kanssa ihan nollassa vaikka kotona oonkin ollu näin kauan jo. >Ei yhtään innosta mennä hakattavaksi töihin, meillä siis agressiiviisia asukkaita myös ja vuodepotilaitakin ihan. Hyvä että Haikkis sait s-lomaa äippäloman alkuun. Kuitenkin fyysisesti raskastyö kyseessä sullakin, ei tee selälle hyvää.

Pilville kovasti tervetuloa tälle puolelle!!! Ketäköhän sitten plussais kun aina ryppäissä on noi plussat tullu haaveilijoissa. :)

Kauheesti tullu juttuja tän ja eilisen illan aikana täytyy nyt mennä lukemaan ne läpi kunnolla jos sit kommentois jotenki.

Prinressa ja nöpö rv 26+4

Pilvi, varhaisultraan ottavat mielellään viikon 7jälkeen. Minä kävin yksityisellä tais olla jsut kuukautisista tuo 7viikkoa jolloin jo sydämmen syke näkyi. Neuvolaankin soittelin melkein heti ja varailin aikaa, mulla oli muistaakseni 9+3 viikolla eka neuvolakin. Missä päin asustelet? Kävin itse varhaisultrassa Helsingissä Femedassa mutta on niitä muitakin paikkoja.

Prinressa