PLUSSANNEET VIILAAJAT 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Pilvi: Mä testasin vaan sen kerran, sillon tais olla menkat päivän myöhässä ja selvät viivat piirty heti samantien... Toi alkuraskauden epätietoisuus oli kyllä ihan hirveetä, joka kerta vessaan mennessä oli pieni paniikki päällä että entä jos onkin menny kesken... Sit alko helpottaa noi epäilykset kun pahoinvointi iski ja kun neuvolassa kuulu sydänäänet niin sen jälkeen oli jo tosi luottavainen olo. Mutta ennen ultraa sitä panikoi taas et onko kaikki vauvalla hyvin...Tää huolehtiminen on kyllä ihan loputon kierre...

Mutta kysele pois kaikkee mikä askarruttaa, niin täällä on kaikki muutkin tehneet ja sitä varten täällä ollaan :)

Tänne ei kuulu sen kummempia,on vieläkin niin paljon tekemistä kämpän kuntoon laittamisessa et syöminenja lepääminen ym. meinaa unohtua ja sit jossain vaiheessa huomaa et voimat on niin lopussa et vaan itkettää... Mies on välillä vähän ihmeissään et mitä mä pillitän :)

En tiedä kuvittelenko vaan, mutta musta tuntuu ihan kuin välillä selällä maatessa ja kädellä mahaa painaessa tuntisin jotain liikettä.Voi kyllä olla ihan toiveajattelua vielä :)

Täällä on -20c ja pitäis lähtee koirien kans lenkille...Meiän mäyris varmaan menee taas pakkaslakkoon :)

Pilvi, missä päin espoota asut, siis vastaa jos haluut, ei mikään pakko. Mä siis olen myös espoosta, asutaan ihan keskuksen kupeessa.

Sit vaan mietin et ei vaan samalla salilla käytäis =)

-joppuli-

Mä testasin joskus viikon päästä vielä uudelleen, mut lähinnä siks että oli testejä jäljellä. Mut kyllä sä oot raskaana niin kauan kuin menkat ei ala. :) Tää on vaan tämmöistä, että huolehtiminen ei lopu koskaan... Eka pelkää keskenmenoa tai tuulimunaa, sitten siirtyy pelkäämään kehityshäiriöitä ja kun rakenneultrassakin on kaikki kohdillaan niin sitten pelkää pienempiä kehityshäiriöitä, ennenaikaista synnytystä, pieleen mennyttä synnytystä jne, ja sitten kun saa vauvan vastuilleen niin sitä pelkäämistä onkin luvassa lopun elämäksi. :D Nämä kun tosiaan ovat niitä asioita, jotka eivät ole pelkästään omasta tahdosta ja yrityksestä kiinni, niin eipä sitä oikein auta kuin luottaa että asiat menee painollaan ja murehtia sitten kun aihetta on. Todennäköisyydet kuitenkin puhuvat sen puolesta, että kaikki menee ok. :)

-Inkku, rv 28+2

Hyvää sunnuntai-iltaa!

Hui kun ihan hätkähdytti noi inkun raskausviikot!! niin tietty joppuli ja prinsessa menee myös kovissa lukemissa jo. Me muut tullaan täältä perästä. :)
Tää mun "enrginen keskiraskaus" alkaa lähtä ihan käsistä.. Oon ihan hulluna siivonnut sisällä ja ulkovarastoissa.. Äsken innostuin et imuroin autot ja niin myös tein.. pikkasen siel on kipakka pakkanen.. nyt tulin välipalalle ja sit suunnittelen lenkkiä ja laitanpa vielä pyykit koneeseen. apua.. mitähän tästä seuraa.. oon ollu vajaa viikon sairaslomalla ja heti kun selkä parin päivän huilin jälkeen antoi periksi, kävin heti huhkimaan.. nyt kun pysähtyy, niin huomaa taas miten jännittynyt tää selkä on.. ehkä lepään vielä ja mietin lenkin uudestaan..

haikkis 24+5

Niin varmaan onkin yhtä huolehtimista.. ja kun on vielä huolestuva luonteeltaakin, niin tästä voi saada kaiken ilon irti ;) Mutta Inkku sanoi hyvin, että todennäköisyydet on kuitenkin onneksi aina paremmalla puolella.

Joppuli: ei asuta Espoon keskustassa päin, vaan ihan muualla, mutta en uskalla sanoa missä, etten vaan tule tunnistetuksi.. Sulle voisin toki kertoakin / muille viilaajille, mutta kun täällä nää tekstit näkee kaikki muutkin! ;)

Joppuli vielä, mulle sanottiin neuvolan puhelimessa, että espoolaiset saa valita kättäri / naistenklinikka / Jorvi.. Mä en ole vielä päättänyt minne, eikä toki vielä kiirettäkään. Mietin kyllä jopa enemmän noita Helsingin puolella olevia. Sulla Jorvi on kyllä aika hyvän matkan päässä!

Aava: Sä oot menossa kättärille, eikö? Ootko kuullut siitä juttuja, siis onko esim kavereita ollut?

Pilvi se miettii synnytyssairaalaa. Mä oon menossa naistenklinikalle. Sieltä hyviä kokemuksia kun oon itse ollu työharjoittelussa ja muutaman keikankin tehnyt sinne lapsivuodeosastolle. Ja kavereita on ollu siellä synnyttämässä ja kaikki kehuneet. On myös Jorviakin kehuttu, sielläkin on kavereita synnyttänyt ja nyt on menossakin yksi synnyttämään jorviin. Kättäristä mulla ei oo kehumista eikä haukkuja. Itse siellä kerran ultrassa käyny keskenmenon vuoksi muuta kokemusta ei oo, silloin oli ihan hyvä vastaanotto. Paitsi usein tuleevierailtua kättärillä kun koulussa tunnit siinä samassa talossa.

Keskiviikkona ois neuvolalääkäri ja siellä katotaan saikun jatko tarve mutta luulenpa että jatkuu kun öisin heräilen noihin lonkka särkyihin ja nytkin tässä koneella istuessa alaselkä on koetuksella. On niin ergonominen asentokin kun tietokone on lattialla kun työhuone on remontissa niin piti jonnekki työntää väliaikaisesti. Tässä yritän sit istua mutta rupee selkä oirehtimaan kyllä aika nopeesti.

Haikkiskin on urakoinut siivouksilla, koitappa ottaa nyt rauhallisesti. Meillä toi mies kyllä pitää huolen etten vaan liikaa rasita itteäni.Kaikki painavat nostot oon suoisolla jättäny väliin jo.

Nytpä riennän pois täältä lattialta.

Prinressa ja Nöpö rv 27

Juu, kun on yksin kotona ei oikein keksi muuta puuhaa.. :) mies on töissä, ni sekään ei ole toppuuttelemassa. tunnin päästä alkaakin 24 tuplajakso! täytyy kait vielä käydä kioskilla ostamassa jäätelo tv:n seuraksi..

Joo, välillä itsekin hämmästyn noita viikkoja! Mä oon jo alkanut ostamaan kaikkia pieniä käyttötarvikkeitakin vauvaa varten, siis vaippoja, puklurättejä, kosteuspyyhkeitä, liivinsuojia... lähes kaikki on hommattuna ja tekstiilit on pestykin. Turvakaukalo vielä puuttuu, mut anoppi lupas sen ostaa ja tiedän jo mimmoisen hommaan. Tässä alkaa olla kaikki siinä pisteessä et voisin vaikka joutua vuodelepoon niin ei isännälle pahemmin urakkaa jäisi. :D Tosin se on kyllä hyväkin, että oon nyt ollut nohevana kun vielä hyvin jaksan, viikon päästä tulee taas koulu työn rinnalle, niin ei sitten ehkä paljon enää naurata. :( Ahdistaa suoraan sanottuna ajatuskin, ei tartte viikolla paljon muuta kotona käydä kuin nukkumassa, mutta onneks ei oo kuin viis viikkoa ja kaks päivää, sitten alkaa mammaloma. Ja saikkua sitten tietysti vois hommata jos menis ihan totaalisesti burnoutin puolelle. ;)

Onpas mukavaa päästä ens to pitkästä aikaa neuvolaan, viime kerrasta on ihan ylettömän pitkä aika. Punnituksesta on kuus viikkoa, hemppaa on viimeks mitattu joskus rv 16 jne... en hirveästi ihmettelis vaikka ois matala hemppa, sen verran on tullut viikonloppuna nukuttua...

-Inkku, rv 28+2

Pilvi, tein kolme testiä. Ihan vaan varmuuden vuoksi. :D Eka oli haamu (tosin ihan selkeä) jo ennen kuin menkat oli myöhässä, sitten piti varmistaa kun oikeasti oli menkat myöhässä ja sitten vielä yksi testi viikon päästä todistamaan, että edelleen ollaan raskaana. Yksi testi jäi jäljelle, mies vähän ihmetteli miten maltoin olla käyttämättä sitäkin. Oli se vaan niin kiva todeta viivan vahvistuvan, viimeisessä testissä oli jo kontrolliviivaa paksumpi.

Minä olen kuullut pelkkää hyvää sekä Kättäristä, Naistenklinikasta että Jorvista. Kättärillä on ollut eniten tuttuja synnyttämässä, mutta itse päädyin siiihen lopulta ihan niinkin järkiperäisistä syistä kuin että olen itse syntynyt siellä. Ja haluaisin mahdollisesti Haikaranpesään synnyttämään. Tähän mennessä (yksi soitto ja yksi ultrakäynti) palvelu on ollut aivan ihanaa, joten olen tyytyväinen valintaani.

Joppuli, meidänkin salilla harrastetaan aika paljon tuota "jos olet raskaana niin.." kommentointia ohjaajien puolelta. Itseäni se ei kyllä haittaisi, mutta tietty saattaa käydä myöhemmin vähän rasittavaksi, varsinkin jos on päivänselvää ettei jotain liikettä voi tehdä. Nyt lähinnä harmittaa, kun ohjaajat koittavat tsempata parempaan ja minä tuleva valas en enää jaksa/pysty/uskalla... Näkyisi jo tuo vatsa niin tajuaisivat miksi. :)

Ottakaahan sairauslomalaiset iisisti! Ja Inkku ja Pikkumyy myös!

Päivitän vielä lasketun aikani listaan, kun eivät sitä suostu muuttamaan oikeaksi. :) Lisää Pilvi itsesi listoille kun siltä tuntuu.

**PLUSSANNEET VIILAAJAT 13**

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 12.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 (?) Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto

***Plussanneet Viilaajat***

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 12.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto

Muokkasin minäkin vähän tuota listaa...

Mies lähti tänään koko viikoksi työmatkalle ja pyhästi lupasin että kun palaa takas niin tavarat on paikoillaan :) Onneks ei enää hirveitä oo jälellä...Miehelle jää sit astianpesukoneen asennus, kun käytiin lauantaina ostamassa ja se toimitetaan vasta keskiviikkona. Ja uutta sohvaa ootetaan myöskin, tilattiin viime ke,mutta voi kuulemma mennä 3-4 viikkoo -huoh! Ois niin kiva saada ne uudet huonekalut heti samantien kun ne ostaa!

Tänään pidän välipäivän siivoomisesta ja tavaroitten purkamisesta. Lähdetään kaverin kanssa alennusmyynteihin shoppailemaan ja illaks vuokrataan joku leffa ja tehdään jotain hyvää ruokaa :) Kunnon tyttöjen päivä siis luvassa... Mun pitäs koettaa löytää uusia rintsikoita (tissit on kasvanu niin paljon et entiset ei oikeen mee enää :) ja jotkut äitiyshousut jotka pysyis jo tän pienemmänkin mahan kanssa jalassa...Ja kummasti sitä aina muuton yhteydessä haluaa jotain uutta kotiinkin ;)

Viikon päästä maanantaina ois seuraava neuvola ja sit saakin jo varailla helmikuulle aikaa rakenneultraan :)

Reipasta viikkoa!

Työtä, työtä, työtä... eli täällä ei uutta. Neuvolaa odotellessa. Piti tulla vaan pikkumyylle sanomaan, että mä ostin henkkamaukalta mammafarkut, joissa on korkea resori ja matala valevyötärö, ja yllättävän hyvät ne oli pikkupömppiksen kanssa jo. Eka käytin vyötä apuna pitämässä housuja, kun ei oikein ollut varma niiden pysyvyydestä, mutta äkkiä se jäi pois kun päästiin päälle 20 viikon. Hyvät on olleet, muita en oo ostanutkaan. Mä ostin S-kokoiset jo ennen kuin mahaa olikaan, ja ne oli silloin käytännössä sopivat, ehkä himpun reilut verrattuna normaaliin, mutta tosiaan menee vieläkin oikein mainiosti ja luultavasti menee loppuun asti. Alussa tietty tuntui vähän hassulle se vyötärötrikoo, mutta ei se paksumman paidan kanssa minnekään näy, ja mukavuus on ihan omaa luokkaansa. :) Tänään just kokeilin yksiä mun normihousuja, jotka on lantiomalliset, kun noi ykköshousut meni eilen pesuun eikä olleet vielä kuivaneet. Menivät kyllä päälle, mutta vyötärönauha painaa kurjasti, maha on jotenkin tosi herkkä tolle painamiselle.

-Inkku, rv 28+3!