PLUSSANNEET VIILAAJAT 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prinressa

Vieras
**PLUSSANNEET VIILAAJAT 13**

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 12.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 8.7.2008?
Aava 13.7.2008 Kätilöopisto

Oli kauheeta herätä tänään kun mun pohjelihas meni ihan jumiin, kierin sängyssä tuskissani ku ei meinannut laueta mitenkään päin. Vieläkin astuessa sattuu jalkaan, en tiiä mikä siihen tuli.

Eipä mulla muuta kuhan aikaano kuluttelen.

Prinressa ja Nöpö rv 23+5

Lumista lauantaita!

Mun oli pakko aamulla turvautua äitiyshousuihin, omat farkut tuntu niin ahdistavilta päällä :) En tiiä liekö vielä turvotusta, vai joko se alkaa jollain lailla näkyä. Mun mielestä alkuturvotuksen jälkeen oli semmonen "hoikemman olon" kausi et en ollut turvoksissa, mut nyt alavatsa pullottaa taas :) Pahoinvointia on ollut koko viikon ja vihlomisia myös ja rinnatkin on taas aika kipeet. Mut en valita kun en oo töissä niin hyvin pärjään oloni kanssa ja on kiva et on jotain tuntemuksia.

Mulla on ollut ilmassa pientä ärsyyntymistä tän raskaudesta kertomisen kanssa. Toisille kerron oikeen mielelläni,mutta ihan kaikille en haluis kertoo ja sit kun nää tietyt ihmiset on kuulleet jostain niin niitten onnittelut ja hössötykset ottaa ihan tavattomasti päähän. Ja tietyiltä ihmisiltä ärsyttää nää jutut että tulittehan te järkiinne tms. kun oli yli 10 vuotta seurusteltu ennen kuin alettiin haluta lapsia...

Vuodenvaihteessa muutetaan sit taas. Mies otti vastaan sen työpaikan Kajaanista, eli mun synnytyspaikaks tuleekin loppujen lopuksi Kaks. Np-ultran käyn kai kuitenkin Kysillä, kun sen pitäis kai olla tuossa vuodenvaihteessa tai ekalla viikolla (?).

Inkulle hyvää lomaa! Ja kaikille rauhallista viikonloppua! Me saatiin joululahjat ym ostettua viime viikolla ja kaikki tavarat on laatikoissa väliaikaisvarastossa, joten nyt voidaan vaan chillailla pari viikkoo ennen kuin taas muutetaan :)

**PLUSSANNEET VIILAAJAT 13**

Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 12.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 (?) Kaks
Aava 13.7.2008 Kätilöopisto

Hyvää lauantaita kaikille!

Ihana aamu, sitä jotenkin on jo unohtanut mitä toi pahoinvointi olikaan.. toivottavasti teillä muillakin se menee ohi ennen laskettua aikaa ;)
Omassa mahassa on sellainen jumppahetki käynnissä että. Ihanaa kun liikkeet tuntiessä vauva tuntuu taas aina vaan todellisemmalta. Ollaan hankittu jo lähes kaikki tarvittava vauvaa varten.. paitsi vaunut. odotan alkuvuoden alennusmyyntiä. Tietenkin pesuneste/voiteet purkit ja purnukat hankinnat säästän lähemmäksi laskettua aikaa. Mulla alkoi nyt 9 päivää lomaa, ne tosiaan pyhitän vain lepoiluun ja joulun odotteluun. kädet jo syyhyäis päästä joulusiivouksen pariin, mut täytyy nyt odottaa ens viikkoon, muuten puhtaus on taas tipotiessään ennen jouluaattoa. Tänään illalla meinattiin tehdä piparkakkutalo kun se nyt on aina vaan jäänyt.

Mä käyn nyt köllöttelemään sohvalle mahan viereen ja kuuntelen joululauluja. :)

Ihanaa odotusta kaikille!

Hyvää lauantaita kaikille!

Ihana aamu, sitä jotenkin on jo unohtanut mitä toi pahoinvointi olikaan.. toivottavasti teillä muillakin se menee ohi ennen laskettua aikaa ;)
Omassa mahassa on sellainen jumppahetki käynnissä että. Ihanaa kun liikkeet tuntiessä vauva tuntuu taas aina vaan todellisemmalta. Ollaan hankittu jo lähes kaikki tarvittava vauvaa varten.. paitsi vaunut. odotan alkuvuoden alennusmyyntiä. Tietenkin pesuneste/voiteet purkit ja purnukat hankinnat säästän lähemmäksi laskettua aikaa. Mulla alkoi nyt 9 päivää lomaa, ne tosiaan pyhitän vain lepoiluun ja joulun odotteluun. kädet jo syyhyäis päästä joulusiivouksen pariin, mut täytyy nyt odottaa ens viikkoon, muuten puhtaus on taas tipotiessään ennen jouluaattoa. Tänään illalla meinattiin tehdä piparkakkutalo kun se nyt on aina vaan jäänyt.

Mä käyn nyt köllöttelemään sohvalle mahan viereen ja kuuntelen joululauluja. :)

AHH, neljä viikkoa vapaata koulusta! Sääli vaan, että oon sitten töissä siitäkin edestä, mutta síitä saa sentään rahaa...

Mä tein aamumittailuja pötsistä: kapein kohta, jossa joskus vyötärö sijaitsi on nyt 79cm, navanympärys on 87cm ja pullein kohta on 90cm. Eilen jopa koulukaveri rohkeni kysyä laskettua aikaa. Oli kyllä tosi hölmistynyt mun vastauksesta. Kaks muuta kaveria kuuli siinä samalla, toinen ei ollut tajunnut ollenkaan ja toinen myönsi miettineensä alkaako karkinsyönti vihdoin hieman näkyä mussa. :D Mutta onhan tää jo ihan selvä pömppö, kun osaa katsoa. <3

Meidän pikkumies se vaan jatkaa urheiluharrastuksiaan, mä luulen et syntymäpäivänään se jaksaa jo juosta puolimaratonin ja vetää leukoja, ja voittaa äitinsä kädenväännössä...

-Inkku ja Jättis, rv 25+1

Kiva kuulla haikkiksestakin välillä... :) Hyvä että pahaolo alkaa väistyä.

Musta tuntuu että tää oma masu vaan turpoo, yx kaverikin sano maanantaina kun ei oltu viikkoon nähty että vois luulla et oisin synnyttämään menossa jo. Mut neuvolassa keskiviikkona oli kyllä keskikäyrällä nätisti koko ajan menny. :)

Jalka edelleen kipeä siitä eilisestä. Voi olla että oli suonenveto joka sitte niin ku naksahti pois päältä.

Nyt täytyy rientää kaverin yx vee pojan synttäreille.

Prinressa ja nöpö rv 23+6 huomenna uus viikko.

Hyvää sunnuntaita kaikille....

Mulla on nyt sitten se flunssa, ei kyllä mikään paha enään mutta kyllä vähän tuskallista on ollut. No huomenna töihin ja tsempaten läpi ensi viikko niin sitten pääsee lomalle. IHANAA... Ollaan miehen kanssa lähdössä reissuun katsomaan kummityttöä ja se on vasta sitten mukavaa lähteä yhdessä edes jonnnekin.

En yhtään muista mitä kaikkkea pitikään kommentoida =) Jotenkin oon ihan pöllähtänyt. No nyt pitää lähtee palauttaa leffoja, simpsonit ja uusin potteri on nyt katsottu. Potteri oli aika kummallinen.

Hyvää alkavaa viikkoa, viimeinen ennen joulua=)

Joppuli 23+2

Vai Joppuli saanut nyt flunssan. Mä oon säästynyt vielä flunssalta, mies siitä kärsi pariviikkoa. Itellä välillä kyllä kurkku tuntuu kipeeltä mut en oo antanu sen häiritä.

Sen perjantaisen "suonen" vedon takia en kärsi kauheasti astua jalalle kun on niin kipeä. Noh ehkä se tästä.

Tietääkös kukaan saako samarinia juoda raskaana ollessa? Vai onko se vaan se Rennie mitä saa ottaa närästykseen?

Prinressa ja nöpö rv 24

heippa vaan kaikille!

Kävin tänään kauneimmissa joululauleloissa kirkossa.. itkin niin vuolaasti kun kaikki oli niin ihanaa. :) milloinhan tää herkistely kausi menee ohi.. :)
Prinsessa; mullakin oli kauhea suonenveto yhtenä yönä ja sen jälkeen pohje kipeä kolme päivää.. en mainnut voida astua koko jalalla ja meidän talon raput tuntui ylitsepääsemättömiltä. Onneksi ei ole sen jälkeen tullut vastaavaa..*kop kop kop, koputtaa puuta*
Nyt taidan unohtaa pariksi päiväksi suklaatit ja muut herkut jos vaan pystyn.. torstaina on neuvola ja punnitus.. jaiks!" :)

haikkis 21+5

Äkkiä nostelen ylöspäin...

Ei kummempaa olotilassa, potkuja tuntuu enemmän jo päivisinkin. Hyvä niin, tietää aiankin että Nöpöllä on kaikki hyvin.

Ootteko muuten miettiny jo nimiä vaaville? Meillä keskustellaan nimistä aina silloin tällöin. Kopioin kalenterista nimipäiväkalenterin josta kumpikin voi valita mieleisensä nimet. Saa nähä millanen kiista nimestä vielä kerkee syntymään.

Prinressa ja nöpö rv 24+1

Heippa kaikki!

Hauskaa kun alkaa olla pallomahaporukkaa muitakin:)

Nimiä on mietitty kyllä, mutta jotenkin mieli aina muutaman viikon välein muuttuu. Ollaan kyllä varsin yksimielisiä, ja tällä hetkellä makusteltava nimi ei edes vielä ole kovin suosittu, vaikka monet harkinnan alla olleet tuntuvat olevan tosi pop nyt.

Neuvolan täti olikin kipeä, joten sain ajan _ajatelkaa punnitusta_ 27.12!!! Mahtaa tulla hieno käyrä taas ylöspäin mitä painoon tulee, ja ei tässä kyllä ole mahan kasvu muutenkaan eritysen hidasta. Mitä tästä vielä tuleekaan...

Olen sen verran laiska kirjoittelija, että varmuuden vuoksi nyt jo toivottelen hyvät joulut kaikille!

Huomenta tiistai-aamuun!

Tässä kirjoittelen ja suunnittelen joulupöytää ja ostoslistaa siihen.. kaikkea tekee mieli, täytyy ehkä vähän myöhemmin lukea se ostoslista uudestaan ja karsia sieltä nyt kaikkein älyttömimmät ruoka-aineet ja ideat.. :) Olen niin innoissani aloittelemassa joulusiivouksia mut pakko malttaa mieli vielä muutaman päivä eteenpäin, muuten meillä on ihan sama sotku jouluaattona kuin nyt. Joulukuusikin seisoo tuolla takapihalla, tekis mieli ottaa se sisään ja koristella. :)

Torstai aamuna olis tosiaan se neuvola, tiedän että painokäyrä on nyt ihan ylänurkissa.. tuntuu että syön kuin hevonen ja nyt se alkaa näkyä naamastakin.. ei vain kukkimisena vaan huomaan että heltta senkuin roikkuu. :D apua! no pitää nyt yrittää valita vähän "terveellisempiä ja parempia" valintoja kaupassa. Omassa mahassa mahdoton mellakka päällä, ilmeisesti aamujumppa, kyllä on vauveli tullut äitiinsä, ei koskaan paikallaan :) Nyt alan valmistautua lenkille ja sitten kaupoille hypistelemään joulutavaroita. :)

Meille tuli eilen vaunut, oli ne aika hienot! Mistähän sais vauvan vuokralle, että ilkeis lähteä koeajolle. :D

Meillä on nimiehdotus pysynyt samana jo siitä lähtien kun se äippäpolilappuun laitettiin joskus tyyliin rv6, joten voi olla että se se sitten on... tai sitten ei. :) Nimi on harvinainen, mutta suomalaiseen suuhun sopiva. Kirjoituskin onnistuu ilman kyselyitä tyyliin "siis yhdellä vai kahdella i:llä, siis ks:llä vai x:llä, siis i:llä vai y:llä, siis k:lla vai c:llä...", mä oon aina ollut vähän nihkeä noita nimiä kohtaan, kun itseäni aina vaivasi koulukavereiden nimissä just nuo asiat, siis onko Alexandra vai Aleksandra, Ida vai Iida, Jenni vai Jenny, Miko vai Mico, Elisabet vai Elizabeth...

Mulla on tänään suunnitteilla joulusiivous, siis suursiivous, jonka jälkeen sitten joutuu kyllä pikkasen siivoilemaan, mutta jospa sitä ei tarttis paljon, en nimittäin oikein ehdi muulloin. Meillä on jo kuusikin sisällä, käytiin tontilla niin otettiin sieltä ja laitettiin samantien sisään. :D Koristeet vaan puuttuu. Mä otan mielummin varaslähdön, kun yleensä sitten joulun jälkeen oon jo kyllästynyt jouluun ja haluaisin eroon joulukrääsästä. :)

-Inkku, rv 25+4, enää reilu 2vkoa ultraan (vaakaa en uskalla ajatellakaan!)

Kaikki tekee innoissaan jo joulusiivousta, meillekkin saa tulla siivoamaan. No ei kai se täytyy kanssa aloittaa, onnex ei tartte tänä vuona kauheasti kotiin joulua laittaa kun lähdemme miehen mummon luo jouluksi. Kyllä me tietysti kotiinkin jouluruokia ostetaan kun siellä on kaikkea herkkuja. Kinkun ostan valmiina ja jatkossakin ostan jos tulee hyvä kinkku kun meillä aikaisempina vuosina on menny kinkun paisto vähän pieleen. Heh..

Inkku saanut vaunut kanssa jo, meilläkin ne on kököttäny vauvan huoneessa jo monet kuukaudet ja aina välillä uhkailen lähteä yöllä koe ajamaan niitä tuonne ulos mutta vielä en oo kehdannu.

Kävin eilen lääkärissä selkäkipujen takia, lääkäri oli sitä mieltä että en varmaan töihin enään tule menemään koska työni on fyysisesti raskasta ja ei selkä kipu ainakaan helpommaksi muutu. Mutta ei tää kotona oleminenkaan mitään ihanaa oo kun ei sais nostella kotonakaan mitään tai kyyristellä. Kävellä pitäis. ei vielä onnex sentään vuode lepoa. Tilannetta katsotaan uudestaan neuvola lääkärissä kolmen viikon päästä että siihen asti ainakin pois töistä. Saa nähä millanen höperö musta tulee kun oon kotona vaan.

Nytpä lähden laittamaan pyykkiä koneeseen ja jos sit vaikka vähän siivoilis jo.

Prinressa ja Nöpö rv 24+2

Mikäs ultra se inkku sulla on???? vitsit kun sulla on paljon noita viikkoja =)

Meillä on nimi kriisi, koska mä haluun nyt jo sitä miettiä ja ukko on sitä mieltä et ei oo kiire.... Siis täh, onhan se nyt kiire, ainakin musta.

Eilen heräsin 5.20 kaalepin mekastukseen, onneksi antoi tänään nukkua... Mä juttelen mun mahalle, entäs te????

Nyt Hommiin viimeisiä päiviä viedään ennen lomaa, ja kuka tietää tullaanko lomalta töihin vai jäädäänkö sairaslomalle, kyllä mullakin jotain oireita pitää tulla jossain kohti raskautta.

Joppuli 23+4 Onneksi voi luntata noi päivät aina inkulta kun tuun tasan kaksi viikkoa perässä =)

Mulla on rv 28+0 kasvukontrolli. Ei siellä ultrassa siis mitään huolenaihetta ollut, mutta äippäpolilla tahtovat tarkistaa raskauden normaalin etenemisen, kun mulla näitä keuhkosairauksia löytyy vaikka lampaille syöttää. Tosiaan, alkaa olla jo hurjan paljon viikkoja, mä oon miettiny jo muutaman viikon, et vitsi tällä viikolla ois jo näin ja näin hyvät saumat selvitä jos syntyis, ja kehityshäiriön riski normaaliin verrattuna ois enää näin ja näin paljo suurentunut. Hupsua. :D Elviiralla on tainnu tulla jo 30viikkoa mittariin?

Mä saan työpaikalta joulukinkun, vähän on hienoo. :D Tosin menee kyllä isännän eväiksi hyvin pitkälti, mä en muutenkaan mikään mahdoton A-luokan lihansyöjä ole (oon tosi kranttu lihan suhteen enkä muutenkaan oikein välitä), mut raskauden myötä välillä oikein ällöttää. Sit me saadaan kahvipaketit, ja mä en juo sitäkään... menee sekin miehelle, pistäisköhän pakettiin. ;)

Mäkin juttelen mahalle, tosin välillä mä heitän niin hurjaa läppää et mä toivon oikeasti ettei vauva ymmärrä mitään tai et hällä on ees yhtä kiero huumorintaju kuin mulla. :D Onhan se mukavaa, kun on aina mukana joku jolle voi jaaritella päivän kuulumiset, heh.

Mun fysiikka on vielä kestänyt raskauden riemut oikein hyvin, toivon kovasti et kestää vielä tammikuun puoliväliin asti. Sit vois jäädä saikulle ihan hyvin. ;) Sitä ennen on niin paljon päivystyksiä, joista saa hyvät (äitiyspäivä-)rahat, etten niistä raatsisi luopua.

-Inkku-

Mäkin juttelen aina välillä mahalle, välillä tuntuu hassulle.

Mulla taitaa jäädä tän vuoden joululahja saamatta vai pitäisköhän mennä töissä käymään sitä varten vaan, heh. Ollaan joka joulu sieltä jotain saatu yleensä jotain iittalan tuotteita, mariskoolia ja aaltomaljakkoa. En tiedä onko tänän jouluna tulossa mitään lahjaa.

Kyllä mua harmittaa hiukan tää saikku kun menetän kanssa joululisät jotka oisin saanu jos töissä olisin. No ei voi mitään jos lääkäri kieltää töihin menemisen.

prinressa

Täällähän on lääkäreitä ja sairaanhoitajia yms jotka osaisivat vähän auttaa..
Ensinnäkin luojan kiitos että olen vapaalla.. töissä rieuhuu kauhea mahatautiepidemia, lähes eristetty koko osasto.. epäilläään alustavasti noroksi.. haluaisin tietää että onko raskaana olevalle vaarallista? melkein jo itken täällä kotona kun pitää maanantaina mennä sinne, että jos saan sen taudin.. itsekkin olen lähihoitaja, mutta miten sitä tulee niin käsi keskelle kämmentä kun on kysymys vauvasta omassa mahassa???

ainiin, uusi viikko alkoi tänään.. rv 22!jessh

Jaa no mä luulisin, ettei noro aiheuta haittaa sikiölle jos äidin kunto pysyy hyvänä, mutta kyllä sitä varmasti järkevää on välttää jos mahdollista, niinkuin kaikkia rajumpia yleistauteja.

Kiitosta vaan, onneksi saan tosiaan vielä 5 päivää olla pois työmaalta, joten toivotaan että tauti on paremmalla puolella kun menen töihin.. tosin, siinähän on useamman päivän itämisaika olemassa.. no netistä löytyikin melko paljon asiasta; juuri nesteytys täytyy yrittää pitää hyvänä, vauvalla ei vaaraa jos äiti ei kuivu. Jos tauti kestää yli vuorokauden niin hakeuduttava ensiapuun nesteytystä varten. tälläisen nettiohjeen löysin. Onneksi torstaina on neuvola niin voin kysellä vähän tarkemmin.

p.s. kauhean huono-omatunto.. söin ison kotipizzan pizzan yksin ja se oli niin pirun hyvää ja rasvaista.. :)