Plussanneet Viilaajat! (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ei ei... ei synnyttämässä.

Eilen iltayöstä vierailtiin äitiyspolilla päivystyksessä. Tajusin yhtäkkiä illalla etten ole tuntenut Villin liikkeitä sitten iltapäivän... söin, join, yritin kaikin keinoin herätellä... mutta ei mitään! Sitten parin tunnin päästä mies sanoi, että nyt lähdetään. Onneksi Naistenklinikalle on vain 10 minuutin ajomatka... siitä tosin en muista juuri mitään. Perillä olin jo niin hysteerinen ja itkuinen, etten enää eteeni nähnyt. Päivystyksessä oli meidän sinne tullessa onneksi hiljaista ja kätilö laittoi käyrään varmaan 30 sekunnin kuluttua meidän saapumisesta. Siellä se Villi uinui - syke ole alhainen, mutta kun heräsi ja alkoi liikkua niin nousi ihan normaalilukemiin. Otettiin käyrää ihan parin tunnin ajan - välillä syke oli taas hyvin alhainen, mutta johtui ilmeisesti supistuksista. Lääkäri katsoi käyrän ja vaikutti niin normaalilta, ettei lähtenyt tutkimaan tarkemmin. Ilmeisesti Villi on aiemmin majaillut ns. avosuutarjonnassa ja siksi tunnen potkut juuri ulospäin mahaan niin hyvin. Nyt oli kai vähän käännähtänyt ja siksi potkut tuntuvat huomattavasti vaimeammin. Päästiin kotiin mutta liikkeitä pitää nyt seurata tarkemmin ja kuulostella tomerammin. Yöllä ihan heräsin pariin kertaan siihen kun tuntui oudolta, kun mahassa ei juuri liikuttu.

Toivon niin, että Villi tajuaisi tulla ulos, eikä tarvitsisi enää huolehtia! Olen entistä enemmän täynnä tätä odotusta ja haluan vain saada synnytetyksi ja Villin kainaloon!
On tää raskausaika ollut kyllä sellaista kärsimystä välillä, että kyllä ihailen tuollaisia Entuja, jotka lähtevät toista tekemään!!! Ja Entullakaan tuo ensiraskaus ei ollut mistään helpoimmasta päästä!

Tästä tuli kovin omanapainen ja sekava rustaus. Jatkan myöhemmin jahka olen syönyt jotain...

T. Monsku & Villi 39+5

heissan,

kotona täälläkin vain odotellaan! Mä olin sunnuntai-iltana myös jo melko hysteerinen Jaskan liikkumattomuudesta, mutta tuttuun aikaan klo 05 olimme taas molemmat hereillä. Neuvolassa puolenpäivän aikaan pyysin ensin kuulla sydänäänet, mitkä olivatkin vallan mainiot. No, verenpaine oli jännityksestä vielä korkealla eli satasessa, mutta illalla kotona jo helpotti ja pääsin "vain" lukemaan 95, kuten myös tänään. Neuvolantäti sanoi myös, että yleensä vauvat syntyvät viikon kuluessa limatulpan irtoamisesta, joten odotellaan... Veikkaan kyllä, että Monsku ehtii ensin tositoimiin.

Pääsin tänään kampaajalle, viime viikkoinen aika kun piti peruuttaa viime tingassa Kättärille jäämisen takia. Mulla on luonnonkiharat hiukset, jotka kuitenkin suoristan, mutta nyt päätettiin kampaajan kanssa jättää mulle mahdollisimman kihara pehko ja huijata miestäni että otin permanentin. Läpi meni :-)

Musta tuntuu että Jaskan potkut on nykyään täsmäosumia suoraan ruokatorveeni, sillä närästää ihan kauheasti aina kun olen tuntevinani jotain liikkeitä. Olen siis kohtalotoverisi Entu. Vinkkiviitonen; oletko vielä kokeillut uutta lakritsin makuista Rennietä. Se on ihan kuin lakua söisi (joka on mulla kiellettyjen listalla). Parhaassa päivässä Rennietä kuluu lähemmäs 10 kipaletta, painottuen varsinkin iltaan ja yöhön.

Tulee taas ikävän omanapaista juttua, mutta kieltämättä ajatukset alkaa vain olemaan tulevassa synnytyksessä. Lupaan parantaa tapani sitten kun tämä on ohi (tai jos tätä kestää vielä montakin viikkoa...)

Torstaina on siis uus painoarvioultra Kättärillä. Pitänee pakata jo sinne valmiiks reppu mukaan, jos taas pitää jäädä sisään sairaalaan. Listan olenkin jo tehnyt mitä pitäis ottaa mukaan, mutta reppu ammottaa vielä ihan tyhjänä..

Joanna & Jaska 38+2

Kiitokset taas Prinressalle :) Ja tsemppiä sinulle; kp 26 on jännät paikat käsillä!

No niin. Nyt alan olla viimeiseen asti tooodeeella k y l l ä s t y n y t.
Nyt on koluttu kaikki uudet kahvilat ja kiinnostavat ravintolat. On vierailtu kaikki taidenäyttelyt ja museot ja antiikkikaupat ja divarit ja hämärimmätkin takahuoneiden näyttelyt. On kävelty koko stadi ympäri ja ajeltu autolla puoli espoota. On käyty elokuvissa ja kaikissa kauppakeskuksissa ja kaupoissa.

Olen suututtanut muutamia kavereitani ja yhden Villin tulevista kummeista räjähtämällä joko joko -kysymykseen :( Haloo! Laskettu päivä kun ei ole vielä edes koittanut. Jos ihmiset edes viitsisi soittaa ja kysyä vaikka mun vointia tai muita kuulumisia! Ihan kuin mulla ei olisi enää mitään muuta arvoa kuin saattaa vauva maailmaan. Lisäksi suutuin todella yhdelle kaverilleni, joka suunnittelee tyttöjen dinnerpartyjä syyskuuksi mutta meikäläistä ei katsottu enää tarpeelliseksi pyytää mukaan - kun et sä varmaan enää pääse, kun se vauvakin tulee... siis mitä?! Miksi? Ja vaikken pääsisikään, niin kai sitä voi sentään kutsua ihan kohteliaisuudesta?

Suolet poksuu ja luut raksuu. Supistaa kivuttomasti ja välillä vähän napakammin. Tehtiin sentään neljän tunnin lenkki, että todellakin odotin, että edes jotain tapahtuisi. OIkeaan nivuseen sattuu välillä sähköiskumaisesti niin, että jalka menee alta. Villi ottaa takaisin rauhallisempaa vaihettaan ja möyryää niin, että sattuu. Tänään on kokeiltava seksiä.

Joanna pistää sitten huomenna kertomusta kättäriltä! Toivottavasti ette joutuisi taas sisään - laitat sitten tekstaria jos niin käy, jookos? Toivotaan, että Jaska laskeutuu pian, niin pääset pahimmasta närästyksestä! Oot kyllä n i i n ONNEKAS kun et joudu Jaskaa yliajalla odottelemaan jos sinne asti mennään. Tosin Entun kommentti käynnistämisestä pitää varmaan paikkansa eli toivotaan, että Jaska lähtee luomusti.

Mä pelkään tosissaan, että Villillä on virhetarjonta. Ja pelkään, että se kasvaa liian isoksi mennessään yliajalla, enkä saa sitä ulos alakautta. Pelkään, että mun luut hajoo, kun tyyppi vaan paisuu päivä päivältä eikä tule ulos. Nyt sitten pelkään sitä synnytystä vaikka sen ei pitänyt mua ollenkaan pelottaa. Mitä kauemmin joutuu odottamaan, sitä pahemmaksi menee.

ISO HUOKAUS.

Olettekohan jaksaneet lukea tänne asti :)

Elviiralle kamalasti tsemppiä pahoinvointiin! Tulipa kyllä alkuajat mieleen... hitsi sekin oli kamalaa.

Joko Entun tukivyö on ollut käytössä? Mullakin oli se kömpelö vaihe muuten jossain vaiheessa. Mikään ei pysynyt hyppysissä ja duunissa monet kiersi keittiön kaukaa jos näkivät mun olevan siellä :)

Ewan kuulumisia malttamattomana odottelen! Ei ole kuulunut mitään n i i n pitkään aikaan - taidetaan vain lomailla sillä suunnalla.
Ja entäs Ilona?!

Tuosta limatulpasta mun piti vielä. Kun kätilö kyseli sitä toissayönä ja kerroin että eipä ole näkynyt, niin kätilö kyllä sanoi, ettei sitä todellakaan välttämättä edes huomaa. Voi kuulemma joskus olla tosi valkovuotomaista, kirkasta tai sammakonkutumaista (yöks yöks). Rupesin miettimään, että pari päivää sitten tuli (okei älkää oksentako) sellaista "riekaleisia" limaklönttejä hieman ja sen jälkeen on tullut kirkasta nestemäistä vuotoa suhteellisen runsaasti...? Mistäs sitä sitten tietää vaikka olisi se kuuluisa tulppa :) Jep. Toivossa on taas hyvä elää.

Menen pakkaammaan sairaalakassin uudestaan. Olen pakannut ihan pönttöjä vaatteita.

Monsku & Villi 39+6

P.S. Ja pitäkäähän kaikki peukkuja sille, että Villi ryhtyisi kuuliaiseksi ja tulisi ulos kiltisti omana laskettuna päivänään... tai ainakin ennen kuin sen äippä saa hermoromahduksen.

moikka,

Voi Monsku, toivottavasti Villi päättää tulla maailmaan TOSI PIAN, jos vaikka ihan laskettuna päivänä. Sä olet ollut ihanan aktiivinen. Mun tämän päivän saavutus on kahden tunnin kyläily kaverin luona ja sen jälkeen takaisin pehkuihin.

Jaskan mahdollisesta yliaikaisuudesta; toinen ultraava lääkäri sanoi, että ei verenpaine välttämättä ole syy käynnistämiseen, jos vauva voi hyvin. Eli hyvinkin mahdollista että tämä laiskimus päättää tulla maailmaan vasta elokuun loppupuolella.. Katsotaan mitä huomenna tapahtuu, taidan ottaa repun valmiiks mukaan jos pitää taas jäädä osastolle.. Laitan Monsku sitten toki tekstarin jos niin käy.

Mulla hyrrää nyt hormonit jotenkin liikaa. Mies tekee ruoan ja siivoaa ja passaa mua ja nyt musta tuntuu että se ei välitä ollenkaan musta, vain verenpaineistani ja mahastani. Itkettää, mutten oikein osaa sanoa mikä mua vaivaa, kun en sitä oikein itsekään tajua. Pitää kait vaan vähän yrittää rauhoittua.

Löysin eilen allaolevan linkin, siellä on ihan mahtavia kertomuksia, en ehtinyt eilen kahlaamaan kuin n. 100 ekaa juttua yli 700 viestistä. Käykääpä katsomassa ja käykää ensin vessassa, mä nauroin niin että meinas tulla pissat housuun. Varsinkin tarinat 21 ja 22 sai mut ihan hysteerisiks!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=429431&p=1&tmode=1&smode=1&mpg=100

Joanna & Jaska 38+3

Ollaan lomalla enkä ole juuri koneen ääreen ehtinyt. Mutta koitan nyt jotain pikaisesti naputella (pitäisi olla pakkaamassa, huomenna lähdetään taas parin päivän lomareissuun).

Kovasti tsemppiä Monskulle ja Joannalle! Toivotaan että sekä Villi että Jaska päättäisivät tulla ulos pian! Mua jännittää teidän puolestanne jo ihan kauheasti :)

Itselleni ei ihmeitä kuulu. Masennus on aika hyvin selätetty. Mieskin on viime päivät käyttäytynyt varsin fiksusti ja ollut taas mukavasti mukana tässä odotuksessa. Kelan paperit vein tänään ja pinnasänkykin odottaa nyt syksyä varastossa. Supistuksia mulla on päivittäin ja selkä kiukuttelee välillä. Tänään kävin hakemassa tukivyön, toivotaan että siitä on apua. Huomenaamulla on neuvolalääkäri ja siellä täytyy puhua noista supistuksista.

Mutta eipä kai tässä muuta. Jos ehdin, tulen vielä huomenna kertomaan lääkärikuulumiset. Jos en, palailen viimeistään ensi viikon alussa…

Ilona & Ipana 26+4

Tänään on sitten se maaginen päivä, 40+0.

Viime yönä heräsin klo 2 sellaiseen kipuun, jollaista en ole koskaan elämässäni aikaisemmin tuntenut. Kivuliaimmat menkkakouristukset potenssiin sata!
Supistuksia tuli reilun kymmenen minuutin välein kahden tunnin ajan, minkä jälkeen ne loppuivat...
Vartin jälkeen itkin ja huusin miehelle, etten tällaista kipua kyllä tule kestämään ja että en kyllä synnytäkään ja että pitää soittaa sairaalaan ja sanoa, että leikkaavat Villin ulos samantien :)
Puolen tunnin jälkeen huusin, että tartten sen epiduraalin heti enkä tuntien päästä :)
Kahden tunnin jälkeen olin jo ihan hiestä märkä ja vapisin ja sitten tuli oksennus. Se oksentaminen sitten vissiin laukaisi jotain ja tuli enää kaksi vähän vaimeampaa supparia ja sitten ne loppuivat...
Kaikista hirveintä oli tajuta kärsineensä TURHAAN niitä kipuja!

Vielä juilii selkää, mutta muuten ei supista tai mitään. Voi blääh sentään.
Ajateltiin lähteä ajelemaan Porvooseen päiväretkelle ja antaa Murphyn lain hoitaa loput.

Monsku & Villi 40+0

Piti vielä lisätä, että toi Joannan linkki oli kyllä huippu!
Kovin pitkälle en minäkään vielä ehtinyt, mutta 22 on ehdoton lemppari :)
Nauroin eilen illalla niin paljon, että mahaan sattui.

Huh Monsku, kunnon suppareita! Älä vaan ajattele että kärsit ne turhaan, kyllä siellä tapahtui paljon, ties vaikka olisit jo kuinka paljon auki! Porvoohan voisi olla tunnelmallinen paikka synnyttää... hyvää reissua! Katsotaanko onko Villi kuinka täsmällinen, jos vaikka laskettuna päivänä päättäisi tulla maailmaan. Yön tapahtumat ainakin vaikutti lupaavilta, vaikkakin tosi pelottavan rajuilta.

Meillä on aika Kättärille klo 13 ja aattelin ottaa kassin mukaan autoon, ihan varmuuden vuoksi... Mitään tuntemuksia ei siis ole, mutta veikkaanpa vaan, että mun testeissä löytyy taas jotain häikkää ja sitten vaan mars, päivystysosastolle!

Eli jos Monskusta eikä musta kuulu tässä vähään aikaan mitään, niin ollaan sitten molemmat tavoittamattomissa...

Joanna & Jaska 38+4

Eiköhän Monskulla ole noin kipeät supparit jo oikeasti saaneet jotain aikaiseksikin! Toivottavasti tänään alkaa sitten oikein kunnolla tapahtua, on kyllä ihan typerää että tuolleen kesken loppuu :/. Minä muuten oksensin silloin tyttöä synnyttäessä, mutta onneksi homma jatkui sen jälkeenkin.

Nyt joudutaankin sitten ihan uutispimentoon, jos Joanna ja Monsku on molemmat tahoillaan sairaalassa. Toivotaan tietysti pikaista synnytystä molemmille!

On tukivyö tullut ja on ollut onneksi apua. Vähän silti pelottaa miten kipeäksi tuo selkä lokakuuhun mennessä ehtii...

Entu&Löydös rv27+1

kotona takaisin!

Kaikki omat arvot olivat kunnossa ja Jaskan sykekin, mutta Jaskan paino huitelee ihan alakäyrällä eli painoarvio on nyt 2700g. Hiukan peljästyin kun lekuri sanoi, että käynnistystä harkitaan. Konsultoi kuitenkin kokeneempaa lekuria, joka sanoi, että sillä kaikki napanuoravirtaukset yms. on mallillaan, annetaan viikko lisäaikaa eli ens torstaina taas painoarvioon. Jos Jaska ei ole kasvanut riittävästi, veikkaan että silloin käynnistetään, mutta siinä vaiheessa onkin enää 3 päivää laskettuun aikaan.

Kätilö sanoi, ettei limatulpan irtoaminen välttämättä käynnistä synnytystä lähipäivinä; joillakin voi mennä vielä useita viikkoja tositoimiin.

Eli kotona odottelu sen kun vain jatkuu!

Ilmoittelehan Monsku itsestäsi; muuten liityn sua ahdisteleviin kännykkäterroristeihin :-)

Joanna & pikku-Jaska 38+4

Moikka,

Täällä ollaan!
Eipä alkanut synnytys reissussa :)
Äsken tehtiin taas kunnon lenkki ja kävely oli aika hankalaa kun alavatsaa juilii niin. Ei kuitenkaan varsinaisesti mitään, mikä viittaisi lähiaikoina lähtöön. Mutta niin se vaan viime yönäkin alkoi kuin puun takaa eli eihän sitä koskaan tiedä. Illalla saunotaan - josko se auttaisi asiaa.

Hyvä Joanna ettet tällä kertaa joutunut jäämään sairaalaan! Ja hienoa, että omat arvot olivat kunnossa. En tosiaan ollutkaan tajunnut, että Jaska on noin pieni?! Olisiko sitä huomattu, jos et olisi käynyt kättärillä seurannoissa? Vai onko sulla sf-mitta ollut niin alhainen? Sullahan sitä mahaa ei kauheasti ollut. Mutta uskon kyllä, että kaikki on ok! Älä pelkää. Hyvä, että pääset taas viikon kuluttua seurantaan!

Mulla neuvola huomenna aamulla. Joku tuntematon kätilö... katsotaan osaisiko antaa mitään arvioita siitä milloin tässä vihdoin päästäisiin sinne tositoimiin. Toivon myös, että ensi yö menisi rauhallisesti. Väsyttää.

Monsku & Villi 40+0 edelleen :)

iltaa kaikille,

vai ei ole vielä Villi ottanut uutta harppausta kohti kohdun tätä puolta... tai onhan viestistä jo monta tuntia aikaa.

Jaskan painosta; viime viikon arviot oli 2500 ja 2900g eli se 2500 tais olla oikeampi. Katsoin nyt neuvolakortista ja siihen oli tänään merkattu lukema 2618g eli pieni on poika, mutta pieni on tosiaan mahanikin. Sf-mittani onkin sitten varsin mielenkiintoinen siksak; sitä kun on mitannut ensin oma neuvolantätini, välillä lekurit ja pari kertaa toinen neuvolantäti (joka on myös kätilö). Oma terkka on aina saanut isot lukemat, muut pienempää. Seuraavassa kaikki sf-mitat peräkkäin lueteltuna: 22, 27, 25, 29, 27, 31,30 33 eli varsinaista vuoristorataa. Viimeisin lukema on viikolta 36+ ja hipoo sekin alakäyrää. Itsekin ovat huomanneet poukkoilun ja vain kommentoineet että mittaajilla on vähän eri "käsialat"... Esim. lukemien 27 ja 31 välillä oli tasan viikko...

Tässä tulikin taas omaa napaa kerrakseen, yrittäkää jaksaa lukea... Omasta navasta tulikin mieleeni, että navastani löytyi äsken vielä kilo ultrageeliä. Lääkärit ei tunnu säästelevän sitä ja on tosi kiva yrittää pyyhkiä niitä pois kun ei näe mitään. Onneks mies auttoi, muttei tajunnut kaivaa sitä pois napakuopastani :-)

Monsku, ilmottele itsestäs huomenissa, nyt on niiiiiin jännät hetket meneillään! Tsemppiä!

Joanna & Jaska 38+4 edelleen!

Onpas täällä ollut jänniä paikkoja Monskulla ja Joannalla! Onneksi kaikki on hyvin ja jatkoa odotellaan... :-)

En tosiaan ole kerennyt koneen ääreen, kun viime viikko rempattiin taloa kuin mielipuoliset kellon ympäri ja nyt ollaan Suomessa käymässä pakkolomalla. Arveltiin, että ainoa keino saada jotain taukoa remontoimiseen on vaihtaa maata, heh, heh! Aletaan olla voiton puolella ja suurin osa halutusta saataneen tehdyksi ennen neidin syntymää (koputtaa puuta).

Vauveli on edelleen perätilassa ja maanantaina oltiinkin ihan sairaalassa CTG- ja ultralaitteessa. Ensi ma:na ollaan Ruotsissa ja silloin on seuraava barnmorska ja jos vauva ei ole kääntynyt, yrittävät kääntämistä ke:na. Raportti tapahtumista seuraa ensi viikolla.

Muuten kaikki hyvin ja kirjoittelen lisää myöhemmin. Täällä vanhemmilla on ihan täysi kaaos - vaikka on iso talo niin sukulaisten yllärivierailu aiheuttaa nyt vähän stressiä.

Ewa

Olipa ihana uutinen tuolla haaveilijoissa :)! Inkku on yllättäen saanut ihan luomuplussan tikkuun. Hänellehän raskautumisen luomusti piti olla vähintäänkin todella epätodennäköistä!

Huomenta,

Ei mentykään neuvolaan...
Eilen illalla kuudelta alkoi infernaalinen kipu. Soittelin äitiyspolille yhden aikaan yöllä ja taas lähdettiin näytille. Kipu tietty katosi matkalla ja viruin taas käyrässä puolisen tuntia ja todettiin, että normaali on. Onneksi lääkärillä oli aikaa tutkia ja todettiin, että kyseessä on todellakin ollut supistukset sillä olin 4 cm auki! Koska juuri silloin ei kuitenkaan sattunut, niin lähdettiin kotiin. Oltiin kotona neljältä ja saman tien alkoi kivut uudestaan. Kävin suihkussa ja oksentelin ja sitä rataa. Olin saanut sairaalasta mukaan särkylääkettä ja yhden sain nieltyä oksentamatta ja sen avulla sain nukuttua kokonaiset 45 minuuttia. Nyt onkin sitten taas parin tunnin ajan ollut melko seesteistä. Prkle! En ihan tosissaan jaksa enää kärsiä vaan lähden kohta kävelemään portaita rapussa ylös ja alas, jotta saan kunnon supparit aikaiseksi. Harmittaa, koska jos oltaisiin jääty sairaalaan olisi kalvot lääkärin mukaan puhkaistu aamusella synnytyksen vauhdittamiseksi. En kestä jos tämä ei nyt tästä lähde kulkemaan.

Rukoilkaa, että tänään päästään hakemaan Villi kotiin.
Anteeksi en jaksa enempiä :)

Monsku & Villi 40+1

Tänään on se päivä, Monsku!

Olet jo noin monta senttiä auki (JEEEE!) eli kun seuraavat supparit alkaa tositeolla, lähdette heti Naikkarille, mun mielestä noilla senteillä ja kunnon supparit päällä saa jo epiduraalin! Älä jätä lähtöä siis viime tinkaan ettet vaan myöhästy siitä.

Laitapa sitten tekstaria (anytime) kun Villi on ulkona, niin tulen jakamaan tiedon heti palstalle!

Älyttömät voimahalit multa ja Jaskalta!

Joanna & Jaska 38+5

Muutama päivä pimennossa ja johan alkaa tapahtua!

Ensinnäkin, Monsku VOIMIA!!! Sulla on tuota lopun alkua ollut jo viikkotolkulla, joten nyt toivotaan vauhtia tapahtumiin! Sun voimat kyllä riittää, eli vaikka seinää päin pitäisi mennä, niin selviät kyllä!!!

Ja Joannalle tsemppiä kanssa! Kiva että verenpaine on nyt kuosissaan, ja onhan Jaska kuitenkin hyvän kokoinen vaikka vähän sirppana:)

Ja toki muillekin kaikkea mukavaa:)

Täällä sekä hyviä että huonoja uutisia.. jos nyt hyvät ensin: tänään tuntuisi olevan neljäs päivä ilman pahoinvointia, eli jos se oli mun osalta siinä niin kyllä selvisin vähällä! En ole tarvinnut päiväuniakaan ja normi yöunet riittävät ja olo on varsin tarmokas.

Sitten ne huonot... sain ultrakutsut, ja mies ei pääse KUMPAANKAAN! Yritin siirtää ekaa ultraa siihen miehen ainoaan arkivapaaseen, mutta on kuulemma tutkimuksen kannalta liian myöhään... voi paskat! Muutenkin on niin vähän läsnä, että jos edes olisi noissa hetkissä voinut olla... *juu, on naama pesty suolavedellä*

Ja sitten vielä yksi: syön mielestäni kuin hevonen, mutta paino laskee. Vasta kilon kylläkin, mutta ihan noin kaloreita laskemalla nyt hyvävointisinakaan päivänä en saa ahmittua edes omaa peruskulutustani täyteen. Äh. Tosin lähtomitat oli 64/168, eli en ole millään lailla alipainoinen, mutta silti.. mutta ei kai noin pieni lasku mitään tee? *huolehtii turhaan*

No mutta. Lykkyä kaikille vointien ja muiden kanssa, kivaa ja ponnistuksellista viikonloppua;)

Elviira

ps. Vasta eilen huomasin, että plussa pärähti tikkuun Elviiran päivänä!

Nostelen teitä ylöspäin!!

Äsken tehty Aconin herkällä haalea plussa... Varovaisin mielin mennään. Vielä en tälle puolelle uskalla siirtyä kuitenkaan, ens viikolla aijon tehä uutta testiä jos sinne asti päästään, keskenmeno pelottaa kuitenkin..

Prinressa..

Kyllä nyt on sormet varpaat ja kaikki mahdolliset pystyssä näiden tuoreiden plussaajien puolesta!

Mutta niitä Monskun kuulumisia täällä kyllä jännällä odotellaan! Olen kyllä melkoisen varma, että Villi on jo ensiparkunsa päästänyt :). Uutisia odotellessa :)...

Joanna: kuulostaa aikalailla nuo sun sf-mitat sun muut samanlaisilta kuin mulla oli, ja verenpainehan sullakin ylhäällä... Kun mulla maha laskeutu sf-mitta laski myös eikä sen jälkeen enää massu kasvanut, oli aika pieni. Huomasin vasta sairaalasta kotiuduttua että synnytyskertomuksessa luki että istukka kalkkeutunut, eivät kertoneet siitä sairaalassa. Surffailin ja löysin tietoa, että istukka kalkkeutuu kun vanhenee eli yleensä 40 viikon jälkeen, mulla oli siis 38+4 kun leikattiin vaavi ulos eli oli jostain syystä vanhentunut etukäteen, syytä tähän ei tiedetä. Ja kun on kalkkeutunut, ei ravinto kulje hyvin, ja verenpaineen nousukin johtuu siitä kun elimistö yrittää kaikin voimin saada ravinnon kulkemaan istukan läpi... Aika jännä musta kun tuota ei kerrottu sairaalassa, tuohan selittää selvästi sen että vauva oli pieni syntyessä sekä myös verenpaineen nousun.
Mulla oli kolme päivää ennen vauvan syntymää painoarvio 2700 g ja syntymäpaino oli 2470g. En sitten tiedä johtuiko tuosta se että vauva ei kestänyt supistuksia vaan sydänäänet laski silloin... Sunkin vauva saattaa olla pieni, meidän tapauksessa on ollut myös pippurinen koko ajan, mitään erityistähän ei ole ollut rautalääkitystä lukuunottamatta, keltaisuutta oli ihan vähän vaan ja verensokerikin lähti sairaalassa hyvään nousuun. Tsemppiä ja voimia!!!

Myös Monskulle voimia, kohta varmaan saat vauveliinin syliisi...! Muille myös hyvää vointia ja kesänjatkoa!

Aikku ja tytteröinen 6vk 6pv

moi,

toimin tässä viestinvälittäjänä eli Monskulta tuli tekstari tänään klo 11.30. Monskua suoraan lainatakseni: Superyllätys! Meidän pieni ihana tyttövauva syntyi tänään aamulla klo 8.28 ryminällä. 3170g ja 50 cm.

Itse olin viestin saadessani matkalla mökillemme päiväksi, joten en päässyt aikaisemmin välittämään teille tätä ilouutista. Mä aloin kyynelehtimään autossa viestiä lukiessani!

Kiitokset @ikulle infosta. Pitää siis henkisesti varautua, että sektio voi olla hyvinkin mahdollinen. Veikkaan kyllä että torstaina alkaa tapahtumaan!

Lopuksi Prinressalle ja Inkulle mahtavat onnittelut. Tulettekin juuri sopivasti lisävoimaksi tänne odottajiin, Monsku ja @ikku voivatkin jo siirtyä vauvanhoito-puolelle, minä pian vanavedessä.

Joanna & Jaska 38+6

Hei vaan, ja kiitoksia tännekin onnitteluista! Käyn täällä nyt vain hyvin varovaisesti kurkkaamassa. :) En taida vielä uskaltautua kuitenkaan "ihan oikeasti" mukaan, jännittää kovasti voiko tämä nyt ihan oikeasti olla totta. :)
-Inkku-