Plussanneet Viilaajat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En olekaan ehtinyt hetkeen aikaan ilmoittautumaan… Onneksi te muut olette olleet aktiivisempia!

Monskulle jaksamista! Kyllä se siitä vähitellen helpottaa, toivottavasti tietysti mahdollisimman pian. Ja ihan samaa mieltä olen kuin Entu, että todellakin saa valittaa! Sillä vaikka lasta rakastaisi kuinka paljon, niin eihän siitä mihinkään pääse, että tuo alku vaativan vauvan kanssa ON tosi raskasta. Eli totta kai saa ja pitää valittaa silloin, kun väsyttää.

Tosi kiva kuulla, että Joannan ja Jaskan arki sujuu hiukan rauhallisemmissa merkeissä. Tuo muistutus poikavauvojen tavasta suihkia pitkin seiniä oli tosi hyvä… Meillä ongelmaksi tosin muodostuu se, että tuo kodinhoitohuone on talvella kämpän kylmin paikka, eikä ajatus pienen vauvan siellä hoitamisesta siksi tunnu oikein hyvältä. Mutta taidanpa kuitenkin hankkia sinnekin jonkinlaisen hoitoalustan pesukoneen päälle lastenhuoneeseen tulevan hoitotason lisäksi…

Ja Aikkukin oli ehtinyt vauva-arjesta kertomaan. Kivalta kuulosti, varsinkin se että jonkinlainen rytmi alkaa jo löytyä ja vanhemmatkin saavat jo paremmat yöunet.

Ewalla alkaa H-hetki olla todella lähellä. Ihan uskomatonta, että jo muutaman päivän päästä tiedänkin pikkuisenne näkee jo päivänvalon ja pääsee äidin syliin :)

Elviiralle onnittelut sydänäänistä! Tulehan pian kertomaan, miltä pikkuinen ultrassa näytti!

Ja valtavasti onnea myös Inkulle ja pikkuiselle, jonka sydän sykkii! Tosi hieno juttu, että kaikki on niin kuin pitääkin :) Tulin niin hyvälle mielelle, kun luin viestisi :) Ja olen kyllä hiukan kade tuosta rintavarustuksestasi. Mulla edelleen käytössä samat B-kupit kuin ennen raskauttakin. Ihan viime aikoina tosin ovat alkaneet tuntua hieman ahtailta…

Joppulin itkuraivari meinasi sekin hiukan hymyilyttää. Kuulostaa niin kovin tutulta… Mulla on koko raskauden ajan mielialat heitelleet aikalailla laidasta laitaan eikä noilta raivareilta ja itkuilta todellakaan olla säästytty. Meillä mies ei valitettavasti oikein vieläkään tahdo ymmärtää, että nuokin kuuluvat raskauteen. Ottaa mokoma kohtaukseni aina liian tosissaan sen sijaan, että ymmärtäisi nauraa kuten Joppulin mies…

Prinressalle tsemppiä pahan olon kanssa painiskeluun. Toivottavasti ei kovin pahaksi ylly kuitenkaan…

Jokos Entu on ehtinyt tutustua tarkemmin tilaamiinsa kestovaippoihin? Mä en ole saanut vielä ostettua/tilattua mitään, kun en ole oikein osannut päättää mistä ja millaisia tilaisin. Täytyisi joskus lähi aikoina käydä haastattelemassa ystävääni, joka on pääasiassa kestovaippoja pojallaan käyttänyt. Jos hän vaikka osaisi jotain suositella.
Ihan järkytyin, kun huomasin Entun viestistä, että olet jo viikolla 30+. Hui, sehän tarkoittaa, että mäkin siirryn kolmosella alkaviin viikkoihin viikonloppuna! Tässä taitaa tosiaan loppu häämöttää ennen kuin tajuankaan!

(.) Eipä oikeastaan mitään uutta. Selkä ja lonkat kipeytyy heti, jos joutuu yhtään kumartelemaan. Välillä vihloo tuonne häpyliitoksen seudulle aika ikävästi. Mutta muuten voin ihan hyvin. Ipana liikuskelee omaan rauhalliseen tahtiinsa. Ei siis mitenkään isommin riehu, mutta ilmoittelee kuitenkin yleensä säännöllisesti hengissä olostaan.

Mutta nyt ei jaksa näpytellä enempää…

Ilona & Ipana 29+5

Inkku, ihanaa!!! Eiköhän sun pelottelut jo nyt loppuisi ja uskallat itsekin jo tottua ajatukseen mukavasta raskaudesta:)

Meillä ihana ultra, se oli-- no, mykistävää. Kaikki hyvin.

Taas kiireessä, siispä muille vaan tsemppiä tasapuolisesti eri vaiheissanne:)

Elviira 12+2

Ihanaa Inkku onnea paljon sykkivästä pikku sydämestä :)!! Sulla äidin vaisto pelasi oikein kun tiesit pessimisti lääkäristä huolimatta, että elämää masussa on.

Onnea myös Elviiralle hyvistä ultrakuulumisista.

Ilona, esikoisella olen tykännyt nyt käyttää lähinnä taskuvaippoja, koska neiti ikiliikkujalle on kiedottavia vaippoja hankala saada kunnolla paikalleen. Niitäkin tosin on, mutta ainakin reissuun otan fuzzi bunsit ehdottomasti mukaan. Vauvalle aion hankkia villakuoria ja imuiksi ihan harsoja ja mahdollisesti niitä äitiyspakkauksessakin olleita imsen flanelli-imuja, ovat nimittäin suht edullisia ja ainakin esikolla käytössäkin toimivia. Ne villakuoret tuntuvat ainakin ajatuksena ihanan lämpimille ja pehmeille vaipoille pienelle lokavauvalle. En aio ostaa etukäteen kuin ehkä yhdet, koska niistäkin löytyy aivan ihania ja sukupuolisidonnaisia kuoseja. Voin laittaa muutaman nettilinkin tänne kunhan ehdin.

Sitten valitus....... Meikä könttää nyt kepeillä. Kävin tänään lääkärissä kipeää jalkaa näyttämässä ja lääkäri oli kovasti sitä mieltä että rasitusmurtumalle vaikuttaa. On kyllä ollut ihan sairaan kipeäkin tuo jalka tämän viikkoa ja tiistaina jalkaterään ilmestyi sellainen sinertävä turvotuspatti. Mulla kun selkävaiva hellitti, niin päätin kokeilla hölkkää pitkästä aikaa ja kun tuntui hyvälle, niin olen muutamana päivänä käynyt kevyillä juoksulenkeillä. Ilmeisesti ei vaan sitten ollut hyvä idea ja nyt ei sitten lenkkeillä edes kävellen. Suoraan sanottuna vituttaa. Lääkäri ei nyt vielä edes kuvannut jalkaa, koska rasitusmurtuma ei kuulemma heti edes kuvissa näy, niin on tietty turha ottaa mitään säteilyriskiä vauvan suhteen. Hoitona kun joka tapauksessa ihan lepo. Jos ei ensiviikon lopulle mennessä ala yhtään parantua, niin sitten kuvataan. Nyt on kaikki hoitoavut hälytetty, jotta saan mahdollisimman paljon lepuuttaa jalkaa ja kovasti olisi tarkoitus saada se kuntoon niin pian kun vaan mahdollista.

Könttäävä Entu Löydöksineen rv30+1

Voi Entu parkaa, kuulosti tosi ikävältä tuo rasitusmurtuma… :/ Mutta täytyy kyllä myöntää, että ihailen reippauttasi. Itselläni ei kyllä tulisi mieleenikään lähteä hölkkäämään nyt! (En tosin harrastanut sitä ennen raskauttakaan; polvi ei kestä) Olen toki pyrkinyt jonkin verran liikkumaan (kävelyä, pyöräilyä, uintia), mutta hölkkääminen… - Nou, nou!!

Täytyy myöntää, että hiukan hätkähdytti, kun tuolla lokakuisissa ensimmäinen vauva oli jo nähnyt päivänvalon… En vaan millään voi käsittää, että ollaan jo näin pitkällä! Toivottavasti Ipanan nyt kuitenkin malttaa odottaa ainakin sinne lokakuun puolelle, laskettuaikahan mulla on vasta ihan kuun lopussa. Töitä olisi jäljellä vielä neljä viikkoa, sitten viikko kesälomaa ja sen jälkeen alkaakin jo äitiysloma. Aika monia asioita olen lykännyt siihen, kun olen lomalla, mutta nyt alkaa kyllä mietityttää, että pitäisikö sitenkin yrittää hoitaa edes osa valmisteluista jo ennen sitä… Eikös Entu jossain vaiheessa listannut Monskulle asioita, jotka olisi hyvä olla valmiina vauvaa varten…? Täytynee koittaa kaivella vanhoja ketjuja esiin... Ja jos meidän tuoreet äidit suinkin vaan jaksavat ja ehtivät, niin olisi tosi kiva lukea, mitkä ovat olleet teidän mielestänne niitä asioita, jotka olisi syytä olla jo etukäteen valmiina.

Ilona & Ipana 30

Onnea prinressa! Täällähän puhaltelee leppeät tuulet, kun kivoja uutisia tulee tämän tästä:)

Siis mulle tulee jo nyt maha.. Ei siis pullahda tietenkään eikä näytä raskausmahalta, mutta jotka tietää on alkaneet kommentoida että joko sulla on maha:) Enemmän kaarta ulospäin, olen muuten kohtuu hoikka, joten sen huomaa varsinkin itse kun perus-sloggit puristaa. Enpä tullutkaan ajatelleeksi että mahattoman vaiheen ja vauvamahan välissä on vaihe kun vaan tuntee itsensä paksuksi:(

Ilonalle tsemppiä tuon jalan kanssa! Toivottavasti hoitoapua riittää että saat levätä tarpeeksi ja jalka paranee. Tosi kurjaa.

Hauskaa lukea kestovaippajuttuja jo nyt, voihan niitä pöksyjä ruveta neulomaan sitten kun joutilasta aikaa on:) Yhdet tossut jo väkersin, no niistä tuli tietysti liian isot vastasyntyneelle mutta helmikuun lopusta on pitkä aika lämpimiin keleihin.

Elviira 12+6

Olikos Entulla (tai jollakulla muulla) muuten kokemusta kantoliinasta? Ja jos on niin millaisesta? Olen ajatellut jonkinlaisen hommata, mutta kun ei ole minkäänlaista kokemusta noista liinoista niin en oikein osaa hahmottaa, millainen voisi olla hyvä. Hug-a-bub tuntuu olevan tosi suosittu, mutta on kyllä mielestäni aikas hintava. Jotenkin tuntuu hassulta maksaa kantoliinasta ihan kauheasti, kun ei vielä osaa yhtään arvioida, kuinka paljon sitä lopulta tulee käytettyä. Mutta toisaalta taas siihen käytön määrään tulee tietysti liinan helppous ja mukavuus vaikuttamaan ihan hirvittävästi…

Eilen poikkesin läheisellä kirpputorilla, jossa oli aivan valtavasti uudenveroisia ja ihania vauvanvaatteita myynnissä. Pakkohan mun sit taas oli muutamat bodyt ja potkuhousut ostaa :) Viimeistään ensi viikolla pitäisi sitten äitiyspakkauksenkin tulla postiin. Eli sen jälkeen täytyy sit pitää pientä inventaariota tuon vaatepuolen suhteen, että mitä kaikkea jo on ja mitä mahdollisesti puuttuu. Hyviä vinkkejä otetaan toki tuon vaatepuolenkin suhteen vastaan! :)
Mä en valitettavasti ole yhtään käsityöihminen eikä Ipana siis tule saamaan äidin kutomia pöksyjä tai töppösiä. Mutta onneksi toinen siskoistani on tosi näppärä käsistään ja on ottanut asiakseen huolehtia Ipanan villavaate puolesta. Eli eiköhän me hänen ansiostaan selvitä talven pakkasista :)

Ilona & Ipana 30+2

Elviiralle piti vielä kertoa, että tutulta kuulostaa! Musta tuntuu, että omalla kohdalla tuo vaihe, jolloin tunsi itsensä tosi lihavaksi, mutta selvää vauvamahaan ei ollut, kesti tosi kauan. Mutta kyllä se siitä vähitellen ihan oikeaksi vauvamahaksi muuttuu :) Tosin multa kysyi kyllä perjantaina yksi asiakas tosi varovasti, että onkohan meidän perheessä tapahtumassa jotain lähiaikoina… Ei ollut meinannut uskaltaa sanoa mitään, kun ei ollut varma! Ja mä kun luulin, että enää ei todellakaan kenenkään tarvitsisi kahta kertaa miettiä, mistä on kyse :) Mutta eipä kai tuo maha sitten vieläkään ihan niin valtava oikeasti ole kuin itsestä tuntuu…

Tulipas vielä mieleeni, että eikös Ewalla ollut H-hetki juuri tänään? Onkohan pikkuinen jo ensi parkaisunsa parkaissut? Toivottavasti tuore äiti ehtii/jaksaa mahdollisimman pian tulla kertomaan iloisia uutisia! :)

Nostelen ylöspäin kun ollaan tippumaisillaan..

(.) Omassa voinnissa ei mitään erikoista. Edelleen äklötys yllättää syödessä, tulee stoppi ettei enään menis ruokaa ollenkaan mut pakolla syön. Nyt kiireesti saunaan.

Prinressa rv 7+2

Tosiaan eilen on ollut Ewan ensitreffit vauvan kanssa! Jännällä odotellaan uutisia naapurimaasta :).

Mulla jalka vähän parempaan päin. Levossa ei enää pakota ja turvotus on laskenut huomattavasti, jospa tässä päästäisiin sillä kahden viikon levolla (lääkäri sanoi 2-4vko toipuminen). Vauvan pyykkiä olen nyt pessyt ja laitellut kaappiin ja kirppikseltä tein löydön ja sain hyväkuntoiset tuplarattaat 55 eurolla. Huutonetistä huutelin siihen vielä kantokopan ja uudet ilmakumirenkaat, eli nyt on kulkupelitkin valmiina isommalle perheelle. En kyllä yhtään sisäistä sitä vauvan tuloa vielä, sitten kun vaavin saa syliin alkaa ehkä pikkuhiljaa tajuta että meitä onkin jatkossa neljä!

Jaahas tytteli vaatii huomiota...

Entu&jumppatuntia pitävä Löydös rv30+6

Niin neljäshän se jo on..

(.)Meillä töissä moni tietää tästä raskaudesta jo kun ihmettelevät miksi vaihdoin toiselle puolelle jossa kevyemmät asukkaat. Yritin selitellä mut ei ne uskonnu mun selityksiä niin oli pakko möläyttää..

Prinressa rv 7+3

Heippa vaan viilaajat!

Uskomaton fiilis jatkuu vain.. jotenkin niin ihana tunne että ei voi olla tosikaan. Miten ihmeessä te saitte pidettyä päät kylmänä näin alussa?? auttakaa mua! <3

Kertokaa mulle varhaisultrasta, milloin siihen voi mennä jne. Inkku, sinä taisit ainakin käydä? millä raskausviikolla. Yritin netissä selvittää raskausviikkojani niin toisessa oli että nyt on 5. ja toisessa 4. viim. kk oli 18.7.2007...

Kertokaa mulle varhaisultrasta, milloin siihen voi mennä jne. Inkku, sinä taisit ainakin käydä? millä raskausviikolla. Yritin netissä selvittää raskausviikkojani niin toisessa oli että nyt on 5. ja toisessa 4. viim. kk oli 18.7.2007...

Kyllähän siinä oli alussa pidättelemistä, onnistui paremmin tässä tokassa raskaudessa tuon keskenmenon jälkeen. Nyt oon kyllä paljon positiivisemmalla mielellä tässä raskaudessa ollu. Mutta onnea Haikkikselle plussauksesta.

Etkö säkin haikkis ollu hoitoalalla?

Prinressa.

Ultraan kannattaa mennä vasta, kun viikkoja on vähintään 7+0. Toi laskettu aika ja raskausviikot riippuu sun kierron pituudesta. Jos kierto on 28 päivää, niin la on 23.4 (ens vuonna on karkausvuosi), mut jos on esim 26 päivää niin sit ois 21.3 ja taas jos ois 32 päivää, niin sit ois 27.4, eli lisäät tai vähennät erotuksen... sit kun tiiät lasketun ajan saat selville raskausviikotkin.

Laskureista hyvin jekkasee esim tuo, kun ottaa huomioon megapitkätkin kierrot ja karkauspäivän. :) http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54