Plussanneet Viilaajat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu on tänne mukavampi kirjotella kuin tuonne huhtimammat-mahtimammat ketjuun..

Vai ei joppulillekkaan farkut mee oikein enään, sama vika täällä tuntuu tosi ahdistavalta pitää farkkuja ja vielä vyötä kiinni. Mielummin löysät housut jalassa niin on paljon mukavempi olla..

Nyt salkkareita kattomaan.

Prinressa ja nöpö rv 8+3

Kiva, kun ootte jaksaneet nostella meitä ylöspäin. Itselläni oli aika kiireinen viikonloppu ja nyt olen tooosi väsy. Pari yötä on taas mennyt pyöriessä ja sopiva asentoa hankiessa ja nyt on ilmeisesti flunssa tulossa, kun kurkkuuun sattuu ja paleltaa :/

Aamulla oli neuvolakin, mutta eipä siellä juuri mitään uutta ollut. Tällä kertaa neuvolassa olikin taas se nuorempi täti paikalla (joka on siis tosi paljon parempi kuuntelemaan kuin se vanhempi hössöttäjä, mutta aika kokemattoman oloinen...). Sf -mitan hän sai eka mittuksella vain alakäyrälle, mutta tarkistusmittauksella noustiinkin jo keskikäyrälle. Samoin verenpaine oli hiukan koholla eka mittuksella, mutta laski toisella yrityksellä yrityksellä lukemiin 112/80. Ja ainakin tuon tädin mielestä Ipana on jo kääntynyt oikein päinkin. Itse en ole vielä ihan täysin vakuuttunut, mutta toivotaan, että näin on ja pysyy! Ensi viikolla onkin sit ohjelmassa sekä perhe- että synnytysvalmennusta ja seuraava neuvolakäynti siis parin viikon päästä...

Nyt ei vaan jaksa enempää! Koitan lähipäivinä palailla hiukan virkeämpänä...

Ilona & Ipana 31+3

Pikana... Meillä tytsy vähän pipinä siksi hiljaiselo, kun on itsekin tietty ihan väsy ja tuo pahuksen jalkakin vaivaa. Löydös tekee jotain ihan käsittämätöntä tuolla mahassa?? Eilen meni jo sisuskalutkin ihan älyttömän kipeiksi, kun eräs harrastaa jotain ihmeen voimajoogaa tuolla ja yrittää ilmeisesti änkeä kyljestä ulos. Eikä edelleenkään hajuakaan miten päin hän tuolla myllertää. Ensi viikon tiistaina katsotaan ultralla asentoa. Jaahas tyttö kutsuu....

Mitäs muuten meidän synnyttäneiden arkeen kuuluu??

Ja huhuu ruotsinmaalle???

Entu&Löydös rv32

Kotikone edelleen sökönä, joten taas lyhyesti:)

Hyvin kulkee, nytsitten Inkulle naurut, siis mun A- kupit alkaa vähitellen täyttyä, ooh:D

Jotain tuolla mahassa kasvaa mutta niin piilossa etten itsekään näe. Kylläkin vyötä pitää löysätä ja on mulla parit korkeavyötäröisemmät housut jotka ei enää mene. Painoa kotimittauksilla tullut ihan alusta puoli kiloa. Siinä välissähän se vähän laski.

Prinressalla on voimatonta, lepää ja hae vaan kaikki saikut mitä saat, on siinä vaakakupissa sen verran paljon!

Menoksi taas,

Elviira 14+1

Hyvä että kaikilla on kaikki hyvin.. ;)

Taas aamulla herätessä ajattelin syödä viilin kun oli vähän nälkä, niin ei kauaa menny kun kärvistelin huonossa olossa, nukuin muutaman tunnin niin meni ohi, ja äsken koitin juoda ananas mehua niin eiköhän tullu takas. Pitäis kouluun jaksaa lähteä istumaan kun on muka niin törkeät tunnit taidan käväistä laittamassa nimikirjaimet ja lähteä pois. Muuten en selviä tästä päivästä.

Nyt täytyy rientää..

Prinressa ja nöpö 8+4

Pikaiset terveiset täältä, pirpana nukkuu aamupäivänokosiaan ja ehtii tässä koneelle... Jonkinlaista yörytmiä on saatu aikaseksi, tyttö nukahtaa unitissille klo 22-24, nukkuu 3-7(!) tuntia ennen ensimmäistä ruokailua, ja sitten 2-3 tunnin pätkissä, aamulla 8-10 aikaan heräilee, tunnin-parin valveillaolon ja tissuttelun jälkeen yleensä nukahtaa ensimmäisille päiväunille, jotka kestää 0,5-3 tuntia. Päivällä ei erityisempää rytmiä, syödään, leikitään ja nukutaan, valveillaoloaika lisääntyny huomattavasti ja viihtyy yksinäänkin touhupeitolla, kaipaa tosin aika paljon seuraa meidän neiti. Massulleen kääntymistä ja leluihin tarttumista harjoitellaan kovasti, toissapäivänä tarttui ekaa kertaa päättäväisesti äitiyspakkauksen helistimeen ja moksautti sillä tietty päähänsä pari kertaa, ja tykkää räplätä äiskän ja iskän naamatauluja, nenään ja suuhun on helppo tarttua. Istumaan noususta tykkää ja yrittää vänkätä siitä seisaalleen, aika pirtsakka tapaus kyllä. Jos seuraa isän kehitystä niin 9 kk:n iässä jo kävelee... Eli pitää nyt vielä nauttia siitä kun viihtyy sylissä, vaikka välillä alkaa tuntua jo raskaalle kanniskella, eilen oli pitkästä aikaa sylivauvapäivä, jostain syystä ei viihtynyt juuri muualla kuin sylissä, tosin ei ottanut kunnon päikkäreitä ja oli illalla yliväsyny... Viikon päästä onkin sitten jo 3kk neuvola ja ensimmäinen rokotus, samana iltana hypätään junaan ja mennään ekaa kertaa mummulaan 600 kilsan päähän vierailulle!

Pahasta olosta kärsiville tsemppiä, kyl se jossain vaiheessa yleensä loppuu, joku laittoikin tänne hyvältä kuulostavan hedelmällisen reseptin, Helistin.fi -sivuilla muistaakseni oli myös joitain raikkaita juomareseptejä jotka oli hyviä pahaanoloon kun ei juuri mitään saanut alas... Nyt kuului kutsuhuuto, taitaa neiti heräillä...

Aikku ja tytön tylleröinen, kohta siis 3 kk!

Hei Kaikille oikein pitkästä aikaa!

Ruotsinmaan kuulumisia odottelen joka päivä! Ewa ja tytteli, ilmoittautukaa jos olette linjoilla :)

Minäpä en tänne ehdi enää juuri koskaan. Tosin yritän usein lueskella pikasilmäyksin, että miten itse kullakin menee! Kommentoimaan en valitettavasti ehdi.

Oli kiva lukea Aikun kuulumiset! Vinhaa vauhtia kasvaa nämä vauvat! Meidänkin tyttö on herranjestas jo kohta 5 vkoa!

Meillä rankka elo vaan jatkuu :( Kiitokset taannoin vertaistuesta Aikulle ja Entulle. Uskon, että tämä tästä jossain vaiheessa helpottuu. Tyttö ei edelleenkään nuku juuri ollenkaan päivisin. Valvomisenkka on 20 h putkeen. Meni tuossa tosin jo yksi viikko, jolloin otti joka päivä vähintään tunnin päikkärit joko iltasella tai aamulla. Mutta ei tietenkään sekä että :) Yöt sujuu edelleen kohtuullisesti. Sellainen kohjaaka neiti kyllä on, että omat unet usein kärsivät. Perhepedissä nukutaan edelleen - oma sänky näyttää saavan aikaan aina raivarin. Päivät tosiaan sitten kehnommin - nukuttaminen ei juuri koskaan onnistu ja yliväsymys yllättää helposti, minkä jälkeen lähes koko päivä on tuhoon tuomittu... ja nyt on alkanut huutaa vaunuissakin... eli minä olen se itkuisen näköinen äippä, jolla on nyytti toisessa kainalossa ja joka toisella kädellää lykkii noita saakelin kalliita ja täysin turhia Brioja eteenpäin :)
Olisiko kellään vinkkejä tuohon nukuttamiseen? Miten Entu ja Aikku ovat pikkuisiaan nukuttaneet?

Pitää kuitenkin muistaa olla kiitollinen noista öistä ja tietysti siitä, että tyttö on terve, kaunis ja maailman ihanin toki muutenkin. Jo viikon verran ollaan saatu nauttia satunnaisista hymyistä!

Joannasta ja Jaskasta olen kuullut sähköpostitse ja heillä pyyhkii hyvin! Tarkoitus olisi, että Villi ja Jaska tapaisivat toisensa ihka elävinä ensi viikolla :) Odotan kovasti.

Ilona kyseli jokin aikaa sitten vinkkejä vauva-arkeen valmistautumiseen. Nämä kokemukset tietysti vaihtelevat aika lailla, mutta me laitettiin kaikki viimeistä piirua myöten valmiiksi ja hyvä niin! Alkupäivinä aikaa ei tuntunut jäävän juuri muuhun kuin vauvan ihasteluun, vaikka silloin nukkuikin paljon ja kaikki oli vielä helppoa. Mutta siis hoitopöytä ja siihen ihan kaikki vaipat ja pyyhkeet valmiiksi jne. Niitä tarvitsee kuitenkin heti. Ja helpottaa jos kaikki vaatteet on kutakuinkin järjestyksessä kaapeissa ja helposti saatavilla. Ja sänky petivaatteineen myös. Meillä tosin tuon sängyn käyttökin on jäänyt hyvin vähäiseksi :) Alun perin oli tarkoitus, että vauva nukkuisi äitiyspakkauksen laatikossa, mutta mulla meni heti ekan päivän jälkeen selkä niin jumiin, että päädyttiin vuokraamaan siirreltävä vaavisänky (siis sellainen mitä sairaalassakin on). Ruokia tehtiin pakkaseen sitä varten, että saan syötyä päivisin jotain sitten kun mies on isyysloman jälkeen töissä. Siellä ne ovat koskemattomina. Tulee päiviä jolloin en ehdi syödä ja harvemmin on kuitenkaan aikaa kaivella pakasteesta mitään sulamaan. Ehkä pizzataksin numero tai mikroruoat toimisivat paremmin :) Ja mikäli yhtään epäilee omaa jaksamistaan, niin kannattaa jo etukäteen sanoa vieraille vahva EI. Inhosin ottaa vieraita pari ekaa viikkoa, kun tuntuu, että tulivat AINA kun olin JUURI saanut vauvan nukkumaan. Ja vaikka sanovat, että vastasyntyneet nukkuvat milloin vain ja missä vain, niin meidän tyttö oli jo alusta lähtien niin huonouninen, ettei todellakaan nukkunut vaan heräsi. Nyt vieraat sitten maittavat, kun on kiva tyrkätä vauva koko päivän kanniskelun jälkeen ihan kenen tahansa syliin ja kun se ei kuitenkaan nuku, niin ei ole ajankohdallakaan niin väliä...

Mä ostin huuto.netistä kantoliinan, mutta prkle kun ollaan sekä minä että vauva ihan hiestä märkiä kun yritetään sitoa sitä ja lopuksi luovutetaan. Taisin ottaa liian vaikean, kun on tosi pitkä liina. Sitten ostin rengasliinan, joka on helppo, mutta ei viihdy tyttö sielläkään viittä minuuttia kauempaa. Sitä olen kyllä kokeillut vasta pari kertaa eli en vielä heitä kirvestä kaivoon vaan kokeillaan vielä.

Nyt tyttö on nukkunut jonkun ennätyspuolituntisen ja ähisee heräilevästi.
Lopettelen - pahoittelen pelkkää vauvanhoitoaiheista tekstiä... en ehtinyt odotusjuttuja yhtään.

Tsemppiä kaikille!¨

Monsku & Villi

Monsku: ihanan lohduttavaa kuulla että muillakin on vaunutteluongelmia...! Meidän lenkit loppuu myös siihen että baby sylissä ja tyhjiä vaunuja työnnellään jos sattuu kesken kaiken heräämään. Mietin kans sitä että oisko noita vaunuja kannattanu hankkia ollenkaan... Viime viikolla tosin jopa viihtyi jonkin aikaa hereillä vaunuissa, mutta hermostui ja siirrettiin iskälle rintareppuun, siinä sentään viihtyy ja nukahtaakin monesti. Juuri tuossa sain nukahtamaan rintareppuun kun en jaksanut sylissä muuten kannella, taitaa olla taas sylivauvapäivä... Kaivelin just kantoliinankin esille, vielä en ole sitä kokeillut, nyt voisi varmaan yrittää kun päätä jo itse kannattelee. Mutta syliin siis vain nukahtaa, ja pitää olla aika syvässä unessa että voi siirtää sänkyyn tai touhupeitolle nukkumaan, muuten havahtuu heti kun kädet irtoo. Vaunuihin ei siis nukahda, luulin että kaikki vauvat nukahtaa vaunuihin kun hyssyttelee mutta eipä näin ookaa. :-/ Turvakaukaloon nukahtaa jos sitä heiluttelee kunnolla. Ensimmäiset yöunet nukkuu äitiyspakkauksen laatikossa, kun otan eka kerran syömään saa jäädä nukkumaan viereen loppuyöksi, helpompaa näin niin saa itsekin nopeemmin nukahdettua. Lähipäivinä luovutaan laatikosta ja siirretään vaavi pinnasänkyyn, on alkanu raapimaan laatikon seiniä pikkukynsillään, pituuden puolesta vielä mahtuisi kyllä.

Vauvelin hymyt on kyllä aivan ihania! Välillä tulee ihan riemunhihkaisuja, ootan innolla milloin alkaa nauramaan ääneen, se on varmaan aivan vastustamatonta!!! Keskusteluhetkiä on aina aamuisin, jolloin tulee yleensä myös innostuspuklu ja -hikka sängylle. Ja iskälle kerrotaan innossaan päivästä kun tulee töistä, iiiisojen hymyjen kera.

Taas kutsuhuuto kaikaa..

Aikku & Kippurainen

Moi,

Ihanaa kuulla vauvakuulumisia... Innolla niitä lueskelen ja haaveilen omasta vauva-ajasta, mikä koittaa pian. Jotenkin on nyt puoliksi unotanut raskauden, siis töissä kun on touhua niin unohtuu, mutta muuten kun on aikaa ajatella toivoo, että masuaasukilla on kaikki hyvin. Pahoinvointi on helpottanut, siis se kuvotus, ja ruoka maistuu. Mies tuumasi eilen, että on se hyvä että syöt, alkaisin muuten huolestua. Kyllä tosta jäyhästä ukosta on kaivautunut oikea ihannemies, tänäänkin ei antanut lattioita pestä mopilla vaan otti mopin pois ja jatkoi itse. Ihanaa ... Mä vaan nautin....

Oon ollut kyllä laiskalla tuulella tänään enkä lähtenyt spinningiin, mutta ehkä tää tekee hyvää vaan olla, no kyllähän me saatiin siivottua. Onko prinsessalla tai Inkulla tyttö tai poika fiiliksiä.... kyselivät tuolla huhtimammoissa?? Mä oon siis ihan satavarma et kaaleppi on poika. Jotenkin vaan sellainen olo. Mutta saas nähdä muuttuuko tytöksi. Oon jo tilaamassa vaippakankaita ja taidan suosiolla tilata ns.poikavärejä, koska saan lainaksi aivan ihania vaaleanpunaisia vaippoja läjäpäin, joten on sitten kumpaakin sorttia. Voihan siellä olla kaksikin, meillä suvussa kaksosia, mun sisko ja veli on kaksoset. Elikkä ultraan riittää jännättävää.

Kaikille vointeja.... Siirryn BB:n pariin...Tai siis päikkäreille
Joppuli 7+5

Joppuli se kyseli onko tyttö tai poika fiiliksiä niin mulla jotenki tyttömäinen olo. Mut voi olla et tää tästä muuttuu kun pidemmälle mennään.

Tänneppä ei erikoista..

Nyt kattomaan salkkareita nauhalta kun olin koulussa niitten aikaan niin mies nauhotti...

Prinressa ja nöpö rv 8+5

moi,

laitanpa minäkin tänne kuulumisiamme pitkästä aikaa. Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne melkein päivittäin. Ewan kuulumisia odotan minäkin innolla! Nyt kun on päässyt mahasta eroon, raskausaika tuntuu jotenkin tosi kaukaiselta, eikä niitä raskausoireilujakaan enää oikein muista... Suokaa siis anteeksi omanapaisuutemme.

Jaska täytti eilen täydet 4 viikkoa ja on oikein kiltti ja virkeä lapsi, silloin harvoin kun on hereillä (= n. 4h päivässä). Tarkkaa päivärytmiä ei meillä vielä ole, yleensä nukkuu yötunnit syöttöjen välissä, mutta esimerkiksi viime yönä ei halunnutkaan nukkua puolen yön syötön jälkeen. Valvottiin sitten klo kahteen. Jaska on kova syömään; painoa oli tullut lisää 12 päivässä 690 grammaa. Ensi tiistaina on 1kk neuvola ja uskoisin että 4kg on mennyt rikki. Hyvin tuntuu ottavan kiinni isompia ikätovereitaan, vaikka pienenä kirppuna syntyikin. Jaska ei oikeastaan itke muuten kuin nälkäänsä ja silloin onkin parempi että ruokaa on lähellä ja heti. Maitoa tulee hyvin; olen pumppaillut melkein päivittäin yhden yöaterian verran, jonka mieheni on sitten syöttänyt pullolla. Pullo siis maistuu yhtä hyvin kuin rinta. Ruokahetkiä on n. 2-4h välein ja hetket kestää 15-30 minuuttia. Laskin että yhtenä päivänä pari viikkoa sitten oli rinnalla yli neljä tuntia vuorokaudessa, huh.

Tänään olen lähdössä duunin grillijuhliin illaksi eli olen pumppaillut maitoa pakkaseen, jotta pojat pärjäävät kotona illan kaksistaan. Mieheni isyysloma loppuu näinä päivinä, mutta kuukauden kesäloma alkaa heti putkeen. Mulla on kieltämättä täällä tosi lokoisat oltavat; mies hoitaa ruoanlaiton, pyykit ja ruokakaupassa käynnit sekä siivouksen. Mun tehtäväksi jää vain astiapesukoneen tyhjennys. Pullojen sterilointikin on miehen hallussa. Tarjouduin tässä imuroimaan alkuviikosta (eka kerta tänä vuonna), mutta ei tarvinnutkaan; mies hoiti sen, mutta oli varmaan mielissään kun edes tarjouduin :-) Mies on tosi ihanasti mukana arjessa, ei ole vielä edes malttanut pitää varpajaisia. Saas nähdä miten sitten pärjätään lokakuussa kaksistaan vauvan kanssa kun mies menee töihin.

Joku oli aiemmin kysellyt matkustamisesta raskaana. Me reissattiin ahkerasti vielä raskausaikanani. Viikolla 15 oltiin Floridassa (yhteen suuntaan yhteesnä 11 h lentämistä). Lentosukat jalassa ja paljon jaloittelua koneissa ja tosi hyvin meni. Sitten viikolla 21 oltiin viikonloppu Milanossa. n. 3h lento ei tuottanut mitään ongelmia, kaupungissa tuli käveltyä paljon, joten reissun jälkeen oli vaan väsyneempi kuin normaalin kotona vietetyn viikonlopun jälkeen. Viikolla 30 alle tunnin lento Tukholmaan (voiko edes laskea ulkomaaksi). Käveltyä tuli paljon, mutta levähdyspaikkoja piti etsiä vähän väliä, jalat kun tuntui väsyvän nopeasti. Vielä yksi laivareissu viikolla 37 Tallinnaan, joka oli ehdottomasti väsyttävin matkoista. Tuli käveltyä vähän liikaa ja huilia piti puolen tunnin välein. En ihan muista mitä matkustuskysymys pitikään sisällään, mutta jotain ruokailuun liittyvää siinä oli. Söin joka reissulla melkeinpä mitä vain (paitsi tietty kiellettyjä ruokia). Näin jälkikäteen tuntuukin että ruoka oli ainoa mistä en niin hirveästi stressannut raskauden aikana. Muutenhan tuntui että on aina joku huolenaihe.

Näin jälkikäteen veikkaisin että syy jatkuvaan huoleen oli, kun vauva oli kuitenkin niin "kaukana" mahan sisällä, eikä hänen tekemisiään tai oloaan voinut itse tietoisesti kontrolloida. Nyt vauvan syntymän jälkeen on kaikesta huolestuminen melkein tipotiessään, onneksi ja ihme kyllä!

Matkustelu on meillä sen verran verissä, joten lähdetään 17.9 viikoksi Kyprokselle lomailemaan ja lekottelemaan lämpimässä. Kuumaan ilmaan Jaskakin tottui heti ensimmäisinä elinpäivinään, meillä oli pari viikkoa sisälläkin n. 30C, joten etelän helle ei varmaankaan häiritse häntä. Sisällä hotellihuoneessa on kuitenkin ilmastointi, joten siellä sentäs saa halutessaan viileämpääkin ilmaa, toisin kuin kotona helteellä.

Vielä jotain Jaskasta, ennenkuin heräilee... Vaunuilu on takuuvarma unentuoja. Ekalla vaunureissulla oli hereillä ehkä ekat 10 metriä ennenkuin nukahti ja pääsääntöisesti on nukkunut kaikkien kävelylenkkiemme ajan vaunuissa. Myös kaikki automatkat ovat sujuneet nukkuessa. Esim. matkoineen 4 tuntia kestänyt kyläily ystäväni luona meni kokonaan unten mailla, tai itse asiassa heräili n. 2 minuuttia ennen kuin oltiin kotipihassa. Sitten vaan kiireesti kotiin syömään.

Yösyötöistä; halusin ennen vauvan syntymää, että hän ehdottomasti EI nuku välissämme, mulla kun oli univaikeuksia raskausaikana. Käytäntö on kuitenkin se, että melkeinpä aina jomman kumman yösyötön jälkeen vauva jää nukkumaan väliimme, sillä noin joka toinen kerta siirto omaan sänkyyn herättää hänet ja sitten valvotaan. Kolmelta yöllä vaan ei jaksa seurustella, joten omaa laiskuuttaan sitä jättää vauvan nukkumaan siihen mihin nukahti. Ei viitsi ottaa riskiä, että vauva heräisikin siirron aikana. Omat unet ei ole ihan yhtä levolliset silloin kun vauva nukkuu välissämme, joten yritämme tässä ajan kanssa kehittää keinon miten saisimme hänet nukkumaan omassa sängyssään (ihan meidän sänkymme vieressä) koko yön.

Nyt olkkarista kuuluu örinää (kunnon herääminen kestää ensiörinöistä noin puoli tuntia), menen laittamaan d-tipat, cuplattoman ja Rela-tipat valmiiksi. Luvassa päivän tippa-annos ennen ruokailua.

Hyviä vointeja kaikille odottajille!

Joanna & Jaska 4 viikkoa

Heipsan!
Tosi kiva, että Aikku, Monsku ja Joanna ovat jaksaneet käydä kertomassa pikku Viilaajistaan! ;-) Aika pirteältä tapaukselta kuulostaa kyllä tuo Monskun neitokainen… Kovasti tsemppiä ja jaksamista pienen tehopakkauksen vanhemmille! Noita Monskun ja Aikun vaunu kokemuksia lukiessa ei kyllä yhtään harmita, että tuli ostettua Ipanalle ne tosi edulliset käytetyt vaunut... :-)Tuo Joannan miehen pitkä loma kuulostaa kyllä aivan upealta. Meillä mies on näillä näkymin kotona Ipanan synnyttyä vain kaksi viikkoa. Kieltämättä pelottaa, kuinka sitten pärjään pikkuisen kanssa kaksin… Muutenkin on viime aikoina taas alkanut epäilyttää omat lapsenhoitotaitoni :-/

Kohta puoliin alkaa olla taas yksi työviikko takana, kaksi siis vielä edessä. Välillä tuntuu, että olisin jo ihan kypsä jäämään kotiin, mutta toisaalta taas tuntuu, että enköhän sinnittele vielä ne pari viikkoa väsymyksestä huolimatta… Kaksi viikkoa on kuitenkin NIIN lyhyt aika. Mutta päivä kerrallaan siis mennään.

Eilen käytiin ostamassa/tilaamassa uudet sänky ja sohva. Pientä pesänrakennusta siis havaittavissa :-) Molempia hankintoja on kyllä suunniteltu jo pitkään, mutta normaalisti tuota rakastani on niin kovin vaikea saada innostumaan mistään sisustukseen liittyvästä. Mutta ilmeisesti Ipanan tulo saa hänetkin suhtautumaan asioihin hieman eri tavalla. Nyt sitten vaan toivotaan, että sohva ja sänky tulevat ajallaan (toimitusaika 4 viikkoa) eikä Ipanakaan ota kovasti varaslähtöä, jotta saadaan koti kuntoon ennen pikkuisen tuloa. Ipanalla on hikka useamman kerran päivässä ja se tuntuu oikealla alhaalla. Siitä voisi siis päätellä, että olisi pää alaspäin kuten neuvolan tätikin arveli. Mutten liikkeitä tuntuu missä milloinkin, välillä aikas voimakkaitakin… Joskus joutuu nousemaan seisomaan tästä koneen äärestä, kun toinen tunkee itseään kohti keuhkojani niin, että alkaa ahdistaa…

Tulipas tästä nyt omanapainen viesti! No, jospa ensi kerralla yritän keskittyä paremmin muiden kuulumisiin…

Ilona & Ipana 31+6

Ps. Niitä Ewan kuulumisia kaipailen minäkin!

Jee huomenna tulee 9viikkoa täyteen.

Tänään kävin ostamassa ensimmäisen vauvan vaatteen, tai kolmekin ku lindexillä oli kolme kahden hinnalla. Oli ihan pakko ostaa nyt täytyy toivoa että huhtikuussa tulee niihin täytettä..

On tää kummallista kun huono-olo vaihtelee päivittäin. Joinain aamuina ei saa edes leipää syötyä kun tulee niin huono-olo ja taas joku päivä saa syötyä mitä vaan.. Kummallista..

Oli kiva kuulla monskusta, joannasta ja aikustakin pitkästä aikaa... Vai jaska ja villi tapaavat, jännää.

Toivottavasti Ilona saatte sohvan ja sängyn tarpeex ajoissa kotiin.

Nyt täytyy rientää, huomenna kaverille rapujuhliin saa nähä miten selviän juomattomuudesta.

Prinressa ja nöpö rv 8+6

Terve vaan kaikille pitkästä aikaa!

oon ollu nettipimennossa kun kotikone oli rikki ja töissä ollu kiireitä ettei paljoa ole kerenny kirjoitella. Ehkä tieten tahtoenkin olin hetken täältä pois et saisin muutakin ajateltavaa. :) no ei vaan, ihanaa lukea kaikkien kuulumisia, hyvä että kaikilla kaikki hyvin. Mulla on ollu ihmeellisiä mahakipuja, kävin tietty hätäpäissäni lääkärissäkin, mut sanoi et ei näe mitään normaalista poikkeavaaa, ei kuitenkaan myöskään antanut sairaslomaa. välil tulee hirvee pelko takaraivoon, mut sit taas yritän koota itteni ja uskoa parasta. Näin muuten nyt ultrassa raskausalun, ei vielä pystynyt sanoa siitä mitään, tai siis et onko siel mitään elämää, sanoi et noin 2-3 viikon päästä se on sikiön näköinen. Lääkäri sanoi et alle 6 viikkoa eli nyt mennään raskausviikkolla 5+4. nyt yritän kaikki mahdollisen ajan levätä ja rentoutua. palataan, hyvää viikonloppua

Kylläpäs ihmiset ovat kirjoitelleet ahkerasti, mukavaa lukea vauva-arjesta! Taitaa olla villi ja jaska ihan toistensa vastakohdat, mahtaakohan niillä olla mitään sanottavaa toisilleen tapaamisessa. :D :D

Mulla on flunssa, ankeeta! Ja kaiken lisäks vissiin rintatulehdustakin tuloillaan. Tissit on pirun kipeet ja lisäks niissä on punaiset kuumottavat laikut. Minusta se on kuitenkin menossa parempaan päin, joten ehkä selviän ilman lääkärikeikkaa. Paha olokin jatkuu edelleen, tänään meinasin pyörtyä potilaan jalkoihin, joten jouduin pakenemaan kalpeana käytävälle istumaan... nolo.
Vajaa 2vkoa NP-ultraan... Jännittää, pelkään kovasti, ettei siellä enää olekaan kaikki hyvin, kun mahaan koskee välillä niin ylettömän paljon.

-Inkku, rv väh 9+1

Täälläkin inkku koskee mahaan välillä julmetusti, mut kai se normaalia on. Toivotaan ainakin.

Ai niin ostin tänään stockalta sen raskausajan päiväkirjan. Aika hölmön näköinen mut makso vaan 2€ ja on vielä jopa kovakantinen. Siinä on tyhjiä sivuja joihin voi kirjottaa omia ajatuksiaan ja välillä on jotain tekstiä ja sit on paikka ekalle ultra kuvalle ja nimipohdintoja varten. Sit siel on myös jotain raamatun tekstejä välissä ite niistä en niin kauheesti piittaa mutta eipä ne siellä häiritse kun on niin pienellä. Sen kirjan nimi on joku salaisuus minussa (osottajan päiväkirja?) Jos jotain kiinnostaa...

Nyt hyvät yöt.

Prinressa ja nöpö rv 8+6

Tulinpa nostamaan meitä vähän ylöspäin...

Oltiin eilen kaverilla ja tuli syötyä niin paljon että vieläkin oon ihan ähky ja ilmaa on ihan sikana vatsassa. Johtuukohan sipulista. Enään kaksi päivää ekaan neuvolaan. Jee... Huomenna pitäis töihinkin jaksaa vääntäytyä, saa nähä miten käy kun monena päivänä kantanu jotain vähän raskaampaa niin on issias hermo vihjaillu olemassa olostaan. Mulla on siis ollu issias hermo aikaisemminkin kipeä. Toivotaan että sais olla rauhassa...

Prinressa ja nöpö rv 9+1

Tänään olin kirpparilla ja ei löytynyt yhtään mitään, yritin löytää äitiysvaatteita ja ehkä kaalepille jotain ihanaa retrobodya, mutta siellä oli vaan pelkkiä tyttöjen vaatteita tai sitten vaaleansinistä...

Mä oon voinut tänään yllättävän hyvin, eiliseen nähden kun oli järkky pahaolo, mä en meinaan helpolla lähde oksennuslinjalle en ennen kuin on aivan pakko, näin on myös vatsataudissa... Nukuin tänään puoli yhteentoista mikä on ihmeellistä, ja oli ihan sellainen olo et kello on jotain kahdeksan. Olipa ihanaa nukkua pitkään. olisin varmaan jatkanut unia, mutta kun ukko tuli herättämään ja kahvia tyrkyttämään... Siitä Ukosta on kyllä tullut sellainen herrasmies, että nyt pitää nauttia, tämä on jotain uutta kahdeksan vuoden jälkeen...

Ihanaa prinsessa et sulla on neuvola, mulla on vasta 18.9, ja sinne on ihan ikuisuus ja ultra vasta 4.10. siis kuukausi vielä ensi treffeille silloin käynnissä 13 viikko...

EWA tuu ilmoittautumaan, toivottavasti kaikki on hyvin siellä Ruotsissa....

Terv, Joppuli ja Kaaleppi 8+1 Taas uusi viikko =)

Joppulilla, Inkulla ja Prinressalla alkaa kaikilla olla jo mukavasti noita viikkoja :) Niin se aika vaan kuluu! Yrittäkää nauttia olostanne pahoinvoinnista yms. huolimatta. Itseäni hieman harmittaa se, että koko alku raskaus meni hermoillessa, enkä siis osannut juurikaan iloita raskaudestani. Ja täytyy myöntää, että kyllä mä hermoilen aikalailla edelleenkin. Fyysisesti olen tähän asti päässyt melko vähällä, mutta henkisesti on kyllä välillä ollut aika raskasta. Täytyy vain toivoa, että minulle käy kuten Joannalle ja rauhoitun kunhan saan Ipanan oikeasti syliin…

Monskua piti vielä erikseen kiittää vinkeistä vauva-arkea varten. Täytyy tosiaan yrittää laittaa kaikki oleellinen ajoissa valmiiksi. Kun vaan tietäisi, mikä kaikki on oleellista… Viime päivinä mulle on tosiaan iskenyt pieni paniikki siitä, että en osaakaan hoitaa Ipanaa. Yhtäkkiä tuntuu, että en tiedä mitään vauvoista tai lasten hoidosta… Mutta kaipa se tästä, toivotaan että ensi viikon perhevalmennus edes hiukan auttaa asiaa.

Ilona & Ipana 32+1

Ilona, kyllä kaikki menee hyvin ja saat sairaalasta jo vinkkejä.... ja luonto hoitaa kyllä lasten hoito taidon ja vaiston...

Oon mäkin aikalailla paniikissa kokoajan, varsinkin kun menee vaikka spinningiin tai muuten treenaa niin on vielä aikaa oikein ajatella, mutta kaipa se siellä pysyy jos on pysyäkseen, ja ei ole mitään vikaa....
Joppuli

onpa meillä täällä hiljaista... justiinsa tulin spinningtunnilta pitkästä aikaa uskalsin polkea kunnon tehoilla ja ei tullut pahaaoloa, jippiiii...

nyt salkkareille kera pastalautasen, tää on uskomatonta kuinka paljon sitä voi syödä...

terkuin tuleva valas kaalepin kanssa 8+2

Äkkiä tulin kurkkaamaan ennen saunaa kuulumisia.

Huomista neuvolaa jännäävänä. Tänään eka työ päivä puoleentoista viikkoon ja on kyllä vieny voimat. Miten jaksaa muka vielä monta monta viikkoa.

Prinressa ja nöpö rv 9+2

Täälläkin yksi, jonka jaksaminen alkaa olla loppu! Työkaveri sairaana ja mun pitäisi päivystää täällä 10 tuntia. Eilen mun piti tehdä vain seitsemän tunnin päivä, mutta jäin sitten reiluksi tunniksi ylitöihin tämän sairastumisen takia. Huomenna ja torstaina normaalit työpäivät (toki kysyttiin, että voisinko tehdä pidempää päivää!!!) ja siihen sitten päälle toisena iltana perhe- ja toisena synnytysvalmennus. Perjantaina pitäisi taas olla kymmenen tuntia töissä… Alkaa todellakin olla huumorintaju koetuksella tämän rakkaan työnantajani kanssa. Mulla pitäisi ensi viikolla olla viimeinen työviikko ja hän haastattelee sijaiskandidaatteja tällä viikolla! Päivä päivältä näyttää varmemmalta, että joudun vielä sitä sairaslomaa hakemaan, vaikka periaatteessa voin väsymystä lukuun ottamatta suht hyvin. On mielestäni niin väärin yrittää painostaa tekemään normaalia pidempiä työpäiviä tässä tilassa… mitäs ei ole rekrytoinut lisäväkeä ajoissa! Vähitellen alkaa tuntua siltä, että työnantaja tekee ihan tahallaan kiusaa ja yrittää varmistaa, että en äitiysloman jälkeen palaa takaisin. Eikä kyllä pätkääkään kiinnosta ajatus paluusta tällä hetkellä! Mutta voihan se olla, että tulen takaisin jo ihan kiusallani…

Ilona & Ipana 32+3

Eka neuvola takana. kaikki meni hyvin. Mukavan tuntuinen neuvola täti. Sain seuraavan ajan vähän aikaisemmin jotta voidaan kuunnella sydänääniä kun mulla ei oo tuota ekaa lääkäriä kun kävin tuolla yksityisellä niin sielä vaan tehtäis samat paitsi meijän neuvolassa ei oo ultra laitteita. No onnex on ultra tässä välissä kuitenki tai heti kun naistenklinikalta kutsu tulee. Eli meen nyt synnyttämään sinne. Kauheesti papereita sai mukaan sieltä.

Koita Ilona jaksaa vielä puoltoista viikkoa.

Laskettu aika on 6.4.08

Prinressa rv 9+3