pph vs päiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tp

Vieras
meidän kohta 3 v oli päiväkodissa kun pph oli lomalla. Perjantaina hain hänet tarhasta ja huomasin heti että nyt ei ole kaikki kohallaan, ja kun kotia päästiin niin kuumetta oli yli 39 ja olo oli pienellä sen mukainen. Mutta siellä hän vaan oli ulkona muiden mukana, istua tökötti kelkassa ihan väsyneenä.

Jos olisi ollut omalla pph:lla niin voin vakuttaa, että pph olisi heti huomannut että pieni ei ole oma itsensä ja tajunnut kokeilemalla että on "kunnon" kuumeessa.

eli kyllä mä tässä kisassa mitä täällä käydään tarhan ja pph välillä anataisin pisteet ilman muuta pph:lle. Hän saa ihan erinlaisen suhteen lapseen kun päiväkodin tädit isossa ryhmässä.

Olen kyllä niin kiitollinen ihanasta hoitajasta, että edes sanat ei pysty kertomaan kuinka onnellinen olen hänestä...

Mietin vaan että sanoisinko asiasta päiväkotiin vai en...??

pienen lapsen paikka ei mielestäni ole päiväkodissa. Siellä ei ole aikaa huomioida pientä niin paljon kuin pieni huomiota tarvitsisi. niin kauheaa kuin se onkin, työ on myös ns.liukuhihna työtä.
Toki aikuinen oppii tuntemaan oman ryhmänsä lapset hyvin. "Vierailijoita" ei voi oppia tuntemaan samalla tavalla. Etenkin jos vierailijat ovat vain muutaman päivän sijaishoidossa. Eihän meistä kukaan voi toista tuntea muutaman päivän perusteella? Oma pph tai oma päiväkodin aikuinen huomaa tilanteet tottakai helpommin, kuin vieras aikuinen.

Joo tosiaan, eipä ole mieleen tullu yhtään seikkaan miksi en sanoisi.. Joten pitää mainita asiasta ku menen isompaa hakemaan kotia

(Meillä siis isompi tarhassa ja pienepi pph:lla...)

En mä sinne huutamaan mene mutta mainitsen asiasta..
Ihan mukavia nämä hoitajat sielläkin on, (mutta ei yhtä ihania.)

ja ymmärrän että ehkä ne ei osaa tulkita ns. vierasta lasta, ja että ehkä omista "lapsistaan" huomaisivatkin erinlaiset olotilat,

mutta tää pienempi oli oikeasti ihan erinlainen ku yleensä ja sen olonen/näkönen että ihan ihan ulkopuolinenkin olisi huomannut että jotain on vialla.

Kun löytää hyvän ja luotettavan pph:n, on se kuin kultakimpale, jota ei pk voi voittaa! Näin kävi meille, mutta valitettavasti kuulen liian usein juttuja "hulluista" pph:sta.

Meillä ei tuollaista pääsisi käymään, hoitajat ovat turhankin kärkkäitä soittamaan vanhemmille, jos epäilevät jotain olevan pielessä...Pari kertaa olen hakenut lapsen kotiin kesken päivän ja kotiin tultua olen huomannut, ettei lapsessa mitään vikaa ollutkaan. Ovat hieman turhankin hysteerisia, kerran olisivat laittaneet ambulanssilla sairaalaan tulehtuneen hyttysenpureman takia. Olivat varmoja, että on kuolio jalassa...No, muuten siellä on mitä mainioimmat hoitajat ja olen muutenkin tyytyväinen pk:n toimintaan.

Yhteistyössä