Kiitos teille, se näyttää kummaltakin, mutta vois olla tuo kiiltotuhkapensas. Kohtahan sen pitäis näkyä kun kesäkuussa tuhkapensas kukkii. Vielä siinä ei taida näkyä mitään kukan alkuja.
Lista myrkyllisistä ja myrkyttömistä kasveista: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,26270
Tuhkapensaat (Cotoneaster)
Aiheuttavat mahan ärsytysoireita. Kasvia syöneelle annetaan ½ lasillista juotavaa. Yli 10 marjaa tai vastaavan määrän muuta kasvinosaa syöneelle annetaan lääkehiiltä.
Ne marjat on kyllä niin pahanmakuisia, että jos lapsi sellaisen suuhunsa laittaa aika nopsaan pois sylkäisee. Meillä ainakaan ei yksikään kolmesta ole noita syönyt Ja onhan se hyvä kuitenkin pienestä pitäen opettaa, ettei mitään saa syödä ilman lupaa. Helpoin se on opettaa tuollaisilla pahanmakuisilla ja tuhannella kiellolla