Puutarha/pensastietäjät HUOMIO! sisältää kuvan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitykkeliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos teille, se näyttää kummaltakin, mutta vois olla tuo kiiltotuhkapensas. Kohtahan sen pitäis näkyä kun kesäkuussa tuhkapensas kukkii. Vielä siinä ei taida näkyä mitään kukan alkuja.
 
Mitäs kun tuossa tuhkapensaassa on myrkylliset marjat? Kannattaako sellaista pitää pihassa ollenkaan? Se on aika keskellä pihaa.

Se on kyllä nätin näköinen ja suojaava, mutta en tie kyllä.. Onko kellään kokemusta?

Mulla siis yksi 1v2kk joka varmaan maistelis innoissaan marjoja ja toinen lapsi tulossa. Pitäiskö kaivaa mäkeen se pensas?
 
Lista myrkyllisistä ja myrkyttömistä kasveista: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,26270

Tuhkapensaat (Cotoneaster)
Aiheuttavat mahan ärsytysoireita. Kasvia syöneelle annetaan ½ lasillista juotavaa. Yli 10 marjaa tai vastaavan määrän muuta kasvinosaa syöneelle annetaan lääkehiiltä.

Ne marjat on kyllä niin pahanmakuisia, että jos lapsi sellaisen suuhunsa laittaa aika nopsaan pois sylkäisee. Meillä ainakaan ei yksikään kolmesta ole noita syönyt :) Ja onhan se hyvä kuitenkin pienestä pitäen opettaa, ettei mitään saa syödä ilman lupaa. Helpoin se on opettaa tuollaisilla pahanmakuisilla ja tuhannella kiellolla ;)
 

Yhteistyössä