I
Ikuinen analyytikko
Vieras
Olen 24v ja seurustellut poikaystäväni kanssa parin kuukauden päästä puolitoista vuotta. Tämä on minulle ensimmäinen oikea suhde, aiemmassa 4kkn suhteessa tiesin koko ajan ettei siitä tulisi mitään, muuten olen vain deittaillut. Näin ollen en voi vertailla tuntemuksiani mihinkään. Olen kauhea analysoimaan ja vatvomaan asioita, ihastuksista ja suhteista ammatinvalintaan ja ihan kaikkia jokapäivisiä asioita. Yritän lopettaa sen mutta en oikein onnistu. Kuulostan varmaankin idiootilta joidenkin korvissa, mutta itsellenikin tämä on piinaa.
Ongelmani on se, etten tiedä onko suhteessani kaikki hyvin. Suhteen alussa olin hermostunut ja pelkäsin että hän jättäisi, ja kun tajusin miten paljon hän minusta välittää, aloin analysoida OMIA tunteita. Muutaman ensimmäisen viikon ajan oli perhosia vatsassa koko ajan ja kun tutustuimme pystyin rentoutumaan ja tuntui hyvältä olla hänen kanssaan, halailla ja olla intiimisti. Hain kuitenkin koko ajan merkkejä siitä, tulisiko tämä kestämään koko elämän. Älytöntä, tiedän, oli kauhea tarve saada varmistusta. Tämä vatvominen on koko ajan jatkunut aina välillä, nyt olen alkanut miettiä jopa eroa, ja nämä ajatukset ahdistavat minua niin.
Poikaystäväni on ihana mies, puhuu, pussailee, siivoaa, kertoo tunteistaan, on hyvännäköinen, hauska ja urheilullinen. Meillä on samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat, ulkomailla asumista myöten. Sovimme tavallaan tosi hyvin yhteen. Joskus vain minusta tuntuu, etten tunne tarpeeksi. Suhteemme tuntuu niin arkipäiväiseltä, onko hän minulle vain ystävä?? Haluaisin olla totaalisen rakastunut enkä epäröidä, eikö sen kuuluisi olla niin puolentoista vuoden jälkeen? Joskus hän ärsyttää minua, kuten välillä hänen tapansa raapia otsaa hermostuessaan, tai se, että joudun joskus selittämään jotain hänelle, mikä on mielestäni itsestään selvä, tai joku tavallinen asia mitä hän tekee tai sanoo. Ei aina mutta joskus. Sitten pelästyn reaktioitani ja ahdistun, ja mietin onko hän sittenkään se oikea...
Toinen asia joka lisää minulle paineita on seksi. Alussa oli intohimoista, halusin usein, mutta noin puolen vuoden jälkeen seksi ei kiinnostanut samalla tavalla, ajattelin että uutuuden viehätys oli ohi, oli stressiä jne. Minua ei inhota seksi, en vain syty joka kosketuksesta, niin kuin alussa. Hän haluaa useammin, mutta hyväksyy, etten halua samalla tavalla.Harrastamme seksiä ehkä kerran viikossa, mutta lämmittelyyn menee aikaa. Halailemme ja olemme paljon lähekkäin. En tunne innostuvani seksistä noin vain yhtäkkiä kuten ihan alussa. Mutta onko se normaalia seksielämää (toisille), ja media vaan luo paineita, että pitäsi haluta koko ajan ja olla niin intohimoinen? Hän on ymmärtäväinen ja sanoo, että se on varmaan vain alussa noin "helppoa" ja kiihkeätä koko ajan.
Emme asu yhdessä mutta nukumme yhdessä noin joka toinen yö, soittelemme monta kertaa päivässä. Voimme puhua kaikesta, tuntuu hyvältä ja turvalliselta olla hänen sylissään ja laittaa ruokaa ja katsella tv:tä yhdessä. Hänessä ei ole mitään vikaa, jos vikaa on, se on minussa, kun en tunne niin voimakkaasti, en tiedä rakastanko. Hän tekisi puolestani varmaan mitä vain, on hyvin hellä ja rakastava, keskustelee ja halaa, ja hän sanoo tietävänsä että haluaa olla kanssani loppuelämän. Ehkä tämä lisää ahdistusta, kun en osaa sanoa samaa varmasti. Haluaisin, että tästä tulisi kestävä liitto, mutta mistä voisin tietää, en tunne sitä (vielä?).
En tiedä tapanko tunteeni analysoimalla ja stressaamalla. Toisaalta jotkut sanovat, että tässä vaiheessa suhdetta pitäisi vielä olla kiihkeätä ja pitäisi tuntea voimakasta ihastusta tai jotain, pitäisi olla jonkinlaista alkuhuumaa tai syvää rakkautta. Minusta se hullaantuminen kesti muutamia viikkoja, sitten tottui ja oli sen sijaan turvallisempaa, hyvä olla yhdessä. Onko jossain minulle joku toinen, jonka kanssa olisin varma ja intohimoisempi? Etsinkö vain virheitä ja syitä, miksi tämä ei tule kestämään? Jos vain tietäisin rakastavani, tai olevani tosi rakastunut,ei tarvitsisi miettiä itsensä hulluksi, mutta kun en tiedä, onko tämä normaalia.
Kaipaisin ulkopuolisen mielipidettä, puuttuuko suhteestani jotain keskeistä, vai ovatko suhteet vain niin erilaisia? En näe kokonaisuutta, olen niin syvällä analyysissäni. Toivottavasti saisin jotain kommenttejä!
Ongelmani on se, etten tiedä onko suhteessani kaikki hyvin. Suhteen alussa olin hermostunut ja pelkäsin että hän jättäisi, ja kun tajusin miten paljon hän minusta välittää, aloin analysoida OMIA tunteita. Muutaman ensimmäisen viikon ajan oli perhosia vatsassa koko ajan ja kun tutustuimme pystyin rentoutumaan ja tuntui hyvältä olla hänen kanssaan, halailla ja olla intiimisti. Hain kuitenkin koko ajan merkkejä siitä, tulisiko tämä kestämään koko elämän. Älytöntä, tiedän, oli kauhea tarve saada varmistusta. Tämä vatvominen on koko ajan jatkunut aina välillä, nyt olen alkanut miettiä jopa eroa, ja nämä ajatukset ahdistavat minua niin.
Poikaystäväni on ihana mies, puhuu, pussailee, siivoaa, kertoo tunteistaan, on hyvännäköinen, hauska ja urheilullinen. Meillä on samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat, ulkomailla asumista myöten. Sovimme tavallaan tosi hyvin yhteen. Joskus vain minusta tuntuu, etten tunne tarpeeksi. Suhteemme tuntuu niin arkipäiväiseltä, onko hän minulle vain ystävä?? Haluaisin olla totaalisen rakastunut enkä epäröidä, eikö sen kuuluisi olla niin puolentoista vuoden jälkeen? Joskus hän ärsyttää minua, kuten välillä hänen tapansa raapia otsaa hermostuessaan, tai se, että joudun joskus selittämään jotain hänelle, mikä on mielestäni itsestään selvä, tai joku tavallinen asia mitä hän tekee tai sanoo. Ei aina mutta joskus. Sitten pelästyn reaktioitani ja ahdistun, ja mietin onko hän sittenkään se oikea...
Toinen asia joka lisää minulle paineita on seksi. Alussa oli intohimoista, halusin usein, mutta noin puolen vuoden jälkeen seksi ei kiinnostanut samalla tavalla, ajattelin että uutuuden viehätys oli ohi, oli stressiä jne. Minua ei inhota seksi, en vain syty joka kosketuksesta, niin kuin alussa. Hän haluaa useammin, mutta hyväksyy, etten halua samalla tavalla.Harrastamme seksiä ehkä kerran viikossa, mutta lämmittelyyn menee aikaa. Halailemme ja olemme paljon lähekkäin. En tunne innostuvani seksistä noin vain yhtäkkiä kuten ihan alussa. Mutta onko se normaalia seksielämää (toisille), ja media vaan luo paineita, että pitäsi haluta koko ajan ja olla niin intohimoinen? Hän on ymmärtäväinen ja sanoo, että se on varmaan vain alussa noin "helppoa" ja kiihkeätä koko ajan.
Emme asu yhdessä mutta nukumme yhdessä noin joka toinen yö, soittelemme monta kertaa päivässä. Voimme puhua kaikesta, tuntuu hyvältä ja turvalliselta olla hänen sylissään ja laittaa ruokaa ja katsella tv:tä yhdessä. Hänessä ei ole mitään vikaa, jos vikaa on, se on minussa, kun en tunne niin voimakkaasti, en tiedä rakastanko. Hän tekisi puolestani varmaan mitä vain, on hyvin hellä ja rakastava, keskustelee ja halaa, ja hän sanoo tietävänsä että haluaa olla kanssani loppuelämän. Ehkä tämä lisää ahdistusta, kun en osaa sanoa samaa varmasti. Haluaisin, että tästä tulisi kestävä liitto, mutta mistä voisin tietää, en tunne sitä (vielä?).
En tiedä tapanko tunteeni analysoimalla ja stressaamalla. Toisaalta jotkut sanovat, että tässä vaiheessa suhdetta pitäisi vielä olla kiihkeätä ja pitäisi tuntea voimakasta ihastusta tai jotain, pitäisi olla jonkinlaista alkuhuumaa tai syvää rakkautta. Minusta se hullaantuminen kesti muutamia viikkoja, sitten tottui ja oli sen sijaan turvallisempaa, hyvä olla yhdessä. Onko jossain minulle joku toinen, jonka kanssa olisin varma ja intohimoisempi? Etsinkö vain virheitä ja syitä, miksi tämä ei tule kestämään? Jos vain tietäisin rakastavani, tai olevani tosi rakastunut,ei tarvitsisi miettiä itsensä hulluksi, mutta kun en tiedä, onko tämä normaalia.
Kaipaisin ulkopuolisen mielipidettä, puuttuuko suhteestani jotain keskeistä, vai ovatko suhteet vain niin erilaisia? En näe kokonaisuutta, olen niin syvällä analyysissäni. Toivottavasti saisin jotain kommenttejä!